Opslaan

Novotel Sydney City Centre

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met chique voorzieningen op loopafstand van King Street Wharf

Kies datums om prijzen te bekijken

De weergegeven maanden zijn April 2024 en May 2024.
april 2024
mei 2024

Novotel Sydney City Centre

Fotogalerie voor Novotel Sydney City Centre

Uitzicht vanuit accommodatie
Uitzicht vanuit accommodatie
Exterieur
Junior suite | Een kluis op de kamer, een laptopwerkplek, verduisterende gordijnen
Dagelijks ontbijtbuffet (AUD 35 per persoon)

Overzicht van Novotel Sydney City Centre

8,2

Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Parkeerplaatsen beschikbaar
  • Gratis wifi
  • Airconditioning
  • Restaurant
  • Roomservice

Ontdek het gebied

York Street, 7-9, Sydney, NSW, 2000
  • Populaire locatieCircular Quay13 min. lopen
  • Populaire locatieSydney Harbour Bridge17 min. lopen
  • Populaire locatieSydney Opera House19 min. lopen
  • LuchthavenPalm Beach, Nieuw-Zuid-Wales (LBH-Palm Beach Seaplane Base)65 min. rijden
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer punten voor meer avonturen!

Kameropties

Superior kamer, 1 kingsize bed

  • 25 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Standaard kamer, 1 kingsize bed

  • 25 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Standaard Twin kamer, 2 eenpersoonsbedden

  • 25 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden

Executive kamer, 1 kingsize bed

  • 25 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Junior suite

  • 23 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed

Superior suite, 1 slaapkamer

  • 50 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Superior Twin kamer, 2 eenpersoonsbedden

  • 25 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden

Executive Twin kamer

  • 25 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 tweepersoonsbedden

Superior kamer, 1 kingsize bed, balkon

  • 25 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Suite, 1 slaapkamer

  • 50 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed en 1 tweepersoons slaapbank

Vergelijkbare accommodaties

Over deze buurt

Sydney

Novotel Sydney City Centre ligt in de uitgaansbuurt in Sydney Central Business District. In deze wijk in Sydney kun je heerlijk wandelen en je vindt hier ook leuke winkels. Een aantal culturele hoogtepunten zijn bijvoorbeeld Sydney Opera House en International Convention Centre Sydney. Wie daarnaast graag de winkelstraten afstruint, kan zich bij Queen Victoria Building en Sydney Fish Market uitleven. Ook een bezoek aan King Street Wharf en Hyde Park is sterk aanbevolen.Gasten zijn erg te spreken over de nabijheid van dit hotel tot het openbaar vervoer: Wynyard Station ligt op slechts een steenworp afstand en naar Martin Place Station is het maar 10 minuten lopen.

In de buurt

  • Circular Quay - 13 min. lopen
  • Hyde Park - 14 min. lopen
  • Sydney Harbour Bridge - 17 min. lopen
  • Sydney Opera House - 19 min. lopen
  • International Convention Centre Sydney - 19 min. lopen

Lokaal vervoer

  • Wynyard Station - 1 min. lopen
  • Sydney Circular Quay Station - 9 min. lopen
  • Luchthaven van Sydney (SYD) - 25 min. rijden

Restaurants

  • Starbucks - 2 min. lopen
  • The Roast House - 3 min. lopen
  • York Lane - 2 min. lopen
  • Hungry Bean Cafe - 2 min. lopen
  • Brew Collective Coffee - 2 min. lopen

Over deze accommodatie

Novotel Sydney City Centre

Hotel met een chique stijl, opgeknapt in 2023 en gelegen in de buurt van Circular Quay
Novotel Sydney City Centre bevindt zich in de buurt van King Street Wharf en Queen Victoria Building en biedt extraatjes zoals een restaurant en een snackbar/delicatessenwinkel. Gasten kunnen verbinding maken met gratis wifi op de kamer.
Daarnaast profiteer je van het volgende:
  • Een ontbijtbuffet (tegen een toeslag), parkeerplaatsen (toeslag) en een snelle incheckservice
  • Een waterkoeler, een bagageopslagruimte en een rookvrije accommodatie
  • Een 24-uurs receptie, een lift en conciërgeservices
  • Uit gastbeoordelingen blijkt dat gasten een hoge dunk hebben van het behulpzame personeel en de nabijheid tot het openbaar vervoer
Kamervoorzieningen
Alle 283 kamers zijn voorzien van gemakken zoals laptopwerkplekken en airconditioning en beschikken bovendien over faciliteiten zoals roomservice (laat op de avond) en gratis wifi. Uit de gastbeoordelingen blijkt dat gasten lovend zijn over de schone kamers van deze accommodatie.
Overige gemakken in alle kamers zijn onder andere:
  • Recycling, ledlampen en milieuvriendelijke schoonmaakproducten
  • Badkamers met milieuvriendelijke toiletartikelen en douches
  • Smart-televisies van 40 inch met satellietzenders
  • (kleding)kasten, aparte zitruimtes en mini-koelkasten

Gesproken talen

Engels

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Wifisnelheid op de kamer: 100+ Mbps (voor 1-2 personen of maximaal 6 toestellen)
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Er gelden hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
  • Parkeerplaatsen buiten het terrein beschikbaar (AUD 70 per dag)
  • Beveiligde overdekte parkeerplekken ter plaatse (AUD 50 per dag)
  • Beperkte parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 06.30 uur tot 10.00 uur op werkdagen en van 07.00 uur tot 11.00 uur in het weekend: AUD 35 voor volwassenen en AUD 35 voor kinderen
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Gezinsvriendelijk

  • Eettafel
  • Minikoelkast
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Waterkoeler

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Dagelijkse huishoudservice
  • Schoon beddengoed op verzoek
  • Wisselen van handdoeken op verzoek

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Dun tapijt in de kamer
  • Dun tapijt in gemeenschappelijke ruimtes
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)

Meer

  • 22 etages
  • Bioafbreekbare rietjes beschikbaar
  • Bioafbreekbare roerstaafjes beschikbaar
  • De volledige accommodatie is gerenoveerd in november 2023
  • Gebouwd in 1968
  • Geen frisdrank in plastic flessen
  • Geen plastic rietjes
  • Geen plastic roerstaafjes
  • Geen water in plastic flessen
  • Herbruikbaar tafelgerei
  • Herbruikbare kopjes
  • Minstens 10% van de winst wordt geïnvesteerd in gemeenschap en duurzaamheid
  • Ramen met dubbelglas
  • Rookvrije accommodatie
  • Ten minste 80% biologische voedingsproducten
  • Ten minste 80% van de verlichting werkt met leds
  • Ten minste 80% van de voedingsproducten komt van lokale producenten
  • Tentoonstellingen van plaatselijke kunstenaars
  • Tours en activiteiten van lokale aanbieders
  • Uitgebreid beleid om voedselverspilling te voorkomen
  • Uitgebreid recyclingbeleid
  • Veganistische gerechten
  • Vegetarisch ontbijt beschikbaar
  • Vegetarische gerechten
  • Voorlichting over plaatselijke cultuur en plaatselijk ecosysteem
  • Waardige omgang met wilde dieren in gevangenschap

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Smart-tv van 40 inch met satellietzenders

Eten en drinken

  • Avondroomservice
  • Eettafel
  • Elektrische waterkoker
  • Minikoelkast
  • Theezakjes/oploskoffie

Meer

  • Aangrenzende kamers beschikbaar
  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Apart zitgedeelte
  • Bulkdispensers voor toiletartikelen
  • Energiebesparende schakelaars in kamers
  • Kluisje
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Ledverlichting
  • Milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen beschikbaar
  • Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • Recyclen
  • Strijkijzer/strijkplank
  • Telefoon
  • Waterbesparende douches

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 14.00 uur; inchecken is mogelijk tot: op elk moment
Snelle incheckservice beschikbaar
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

De accommodatie brengt 1.4 procent in rekening voor betalingen met creditcard.
De receptiemedewerker staat bij aankomst op je te wachten.
Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Eén kind, met een maximale leeftijd van 12 jaar oud, kan gratis verblijven als het gebruikmaakt van de aanwezige bedden wanneer het op de kamer van de ouder of voogd slaapt
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor het ontbijtbuffet: ca. AUD 35 voor volwassenen en ca. AUD 35 voor kinderen
  • Toeslag voor overdekt parkeren: AUD 50 per dag
  • Toeslag voor parkeren in de buurt: AUD 70 per dag (op 100 meter afstand)
  • De accommodatie berekent een toeslag van 1.4 procent op betalingen met een creditcard

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Tijdens het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen, mobiele betalingen en contante betalingen.
In deze accommodatie is het personeel bevoegd de creditcard van de gast voor aankomst te autoriseren.
Contactloos betalen is mogelijk
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: brandblusser, rookmelder, beveiligingssysteem, EHBO-doos en buitenverlichting.
De accommodatie bevestigt dat het de schoonmaak- en desinfectierichtlijnen van ALLSAFE (Accor Hotels) volgt.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Wifi is beschikbaar tot maximaal 500 MB data per 24 uur, per kamer. Tegen betaling van een toeslag is deze datalimiet uit te breiden.

Overige info

Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.
Deze accommodatie heet gasten van elke seksuele geaardheid en genderidentiteit welkom (LGBTI+-vriendelijk)

Nationale beoordeling

Star Ratings Australia, een sterrenclassificatiebedrijf in Australië, heeft aan deze accommodatie een sterrenclassificatie toegekend.

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Novotel Sydney City Centre?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Hoeveel kost een verblijf bij Novotel Sydney City Centre?

Vandaag, 19 mrt. 2024, kost een verblijf bij Novotel Sydney City Centre van één nacht voor twee volwassenen op 16 apr. 2024 min. € 140,44, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Wat kost het om bij Novotel Sydney City Centre te parkeren?

Parkeren is mogelijk tegen een toeslag van AUD 50 per dag. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Hoe laat kan ik inchecken bij Novotel Sydney City Centre?

Je kunt inchecken vanaf: 14.00 uur; je kunt inchecken tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij Novotel Sydney City Centre uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Waar ligt Novotel Sydney City Centre?

Dit hotel ligt in Sydney Central Business District, binnen 10 minuten lopen van King Street Wharf en Queen Victoria Building. Ook Circular Quay en Cockle Bay Wharf liggen binnen 15 minuten lopen. Wynyard Station ligt op maar 2 minuten lopen en naar Martin Place Station is het 10 minuten lopen.

Beoordelingen over Novotel Sydney City Centre

Beoordelingen

8,2

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 398 van 1004 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 367 van 1004 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 150 van 1004 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 52 van 1004 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 37 van 1004 beoordelingen" "

8,6/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,0/10

Voorzieningen

7,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Irene

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
10 nachten verbleven in januari 2023

10/10 – Uitstekend

Angelo

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location to resturants shops and attractions
4 nachten verbleven in maart 2024

2/10 – Ontzettend slecht

Kathleen

Reisde met een groep
Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
I booked accommodation for 3 adults, which was positioned as a room with 3 single beds. Paid over $800. Was sent an email confirmation which confirmed 3 adults. Upon arrival the receptionist told us our room had one king bed, to which I said 'I booked for 3', where she replied '3 fits in this room'. The room was a 'junior suite'. I said we were 3 adults and would not be sharing a single bed. She did not at all see the issue with this. I have since looked on your website and it states clearly that the suite is suited to a 'maximum of 2 adults', not 3. Eventually she downgraded us to a 'standard double room' but offered no sort of refund for the downgrade from the suite. Please call me about my booking. I booked with Novotel through my company as it is a preferred provider for Deloitte and if I do no receive communications about my experience I will let them know that the booking process is inadequate.
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Nathalie

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Clean, friendly staff, good location
1 nacht verbleven in februari 2024

6/10 – Redelijk

Geil Fell

Zakenreiziger
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
Just was not impressed with this hotel. Front desk staff very weak and some just not friendly. Room was super small. Floor four when I checked in had trash all over the place in the hallway. Just very average. I’ll choose elsewhere when I come back to town. Sorry.
1 nacht verbleven in februari 2024

6/10 – Redelijk

Yuhei

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Location is quite good. You can go circular quay and other points without transportation. Compared with this, price is low enough. However, design of bathroom in room 708 was quite problematic. Toilet paper is located on the "back wall" of toilet, this makes quite uneasy to use. The shower booth doesn't have the door or curtain to prevent the water spilling out from the booth. Also, drain is stuck.
2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Maude

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff were welcoming and helpful.
3 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Carmen

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The room was lovely and the staff pleasant and helpful. The proximity to the Harbour Bridge and Opera House was an absolute bonus.
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Nicole

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Easy contactless check in and out
1 nacht verbleven in januari 2024

2/10 – Ontzettend slecht

Chloe

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Spent the first three days in a room with a shower that flooded due to clogged drains. Followed up on it multiple times to be told they would sort it which didn’t happen and then we had to move rooms due to the problem. Moved to new room which had someone’s used hair clips on the floor. Woke up the next morning to ice cold showers, when we notified reception they said they were aware of the issue and that’s as far as it went. Asked prior to arrival if we could have a late checkout due a late flight, received no response. Asked in person on check in and the lady said that it wasn’t a problem and to come closer to the end of our stay to confirm a time, however, not on the morning we were due to check out as it was their peak time. We went back in regards to this two days prior to checking out and were told that they could not give us a late checkout until the day of our checkout - completely contradictory to what we had previously been told. We went back AGAIN the next day to see what we needed to do in order to organise this, the manager said he would organise it, attempting the key card 3 times. The day of our checkout we had the housemaid walk into our room with extremely minimal notice prior to when we were meant to check out. She then questioned if we were checking out and what time our late checkout was until. Less than 10 minutes later the reception was ringing our room asking us when we were checking out. The laundry has been removed with no alternatives or notice.
6 nachten verbleven in januari 2024