Eten en drinken

Beoordelingen van Hotel Schimmelpenninck Huys

3 out of 5
Hotel Schimmelpenninck Huys
Oosterstraat 53, Groningen

Beoordelingen

7,6

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 90 van 409 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 192 van 409 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 79 van 409 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 32 van 409 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 16 van 409 beoordelingen" "

7,6/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

7,6/10

Voorzieningen

7,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Marijn

Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in maart 2024

6/10 – Redelijk

Rene

Reisde met partner
Historische gebouw, in het centrum. Goed ontbijt, aardig personeel. Mooie suite en mooie badkamer met een zeer grote jacuzzibad.
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Angelina - Team Schimmelpenninck Huys op 10 jan 2024
Beste Rene,Hartelijk dank voor uw feedback. We zijn blij om te horen dat u het ontbijt, het personeel, de suite en de badkamer op prijs stelde. We hopen u in de toekomst weer te mogen verwelkomen!

2/10 – Ontzettend slecht

Arnold

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het is een oud en zeer gehorig hotel. De ramen sloten slecht met flinke kieren ,enkel glas en rottende kozijnen.Het geluid van buiten kwam direct de kamerin.Heel de nacht overlast gehad van rumoer op straat. Voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar en dat voor €150 per nacht!!
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Angelina, Team Schimmelpenninck Huys op 18 dec 2023
Beste Arnold,Bedankt dat u de tijd en moeite hebt genomen om uw feedback met ons te delen. Het spijt ons zeer om te horen dat u een slechte ervaring in ons Huys hebt gehad. We bieden onze welgemeende excuses aan voor de punten die u benoemd m.b.t. onderhoud en de geluidsoverlast die u daardoor hebt ervaren. We zullen deze punten meenemen en gepaste maatregelen nemen. Indien we u ergens mee kunnen assisteren, aarzel niet om contact met ons op te nemen.

10/10 – Uitstekend

Ravianne

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

C.J.

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Eleonoor

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in november 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Marcel

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Rob

2 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

JH

Reisde met partner
Voorzieningen en ligging t.o.v. centrum en museum zijn prima. De schoonmaak kan beter; de vloer van onze kamer was niet gestofzuigd, er lag gruis op verschillende plaatsen. Ook op de trappen was het stoffig. De tafels bij het ontbijt waren beide ochtenden plakkerig. Zelfs zo, dat een kop koffie met 2 handen moest worden opgepakt. Personeel en verblijf prima; schoonmaak kan echt beter
2 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

jantiena

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Stond voor de ingang je bent er las later dat het in de steigers stond, maar daar had je geen last van. Kamer alleen iets lastiger te vinden qua benummering . Je vindt het wel.Kamer groot genoeg met mooie badkamer wc bad en douche. Rustig gelegen achterkant hotel. Mooie locatie.
2 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Agnes en Jan

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Geweldige accommodatie! Vergane glorie en daarmee een uitstekend decor voor een film. De koperen waren doorgepoetst zodat de koperlaag eraf is. Prachtige vormen. Een beetje vies zoals een bijna verstopte wasbak met haren in de afsluiter. Overal wat te doen en een heerlijk copieus ontbijt.
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Angelina, Team Schimmelpenninck Huys op 1 nov 2023
Beste Agnes en Jan,We waarderen uw feedback. We zijn blij om te horen dat u een aangenaam verblijf hebt ervaren in ons Huys en dat u de authentieke sfeer van ons historische pand kunt waarderen. Aan de andere kant betreuren we het te horen dat u enkele hygiënische kwesties in de badkamer heeft opgemerkt. Dit is zeker niet de norm die we nastreven en we bieden onze welgemeende excuses voor het ongemak die u hebt ervaren. We hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen voor een nog betere ervaring.

8/10 – Goed

koos

1 nacht verbleven in september 2023

6/10 – Redelijk

Ineke

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen
De ligging is mooi midden in het centrum, maar dat hield ook in dat er de hele nacht lawaai was van het nachtleven in Groningen. Het gebouw stond in de steigers, maar ook binnen is het aan renovatie toe. Vlekken op de vloerbedekking, kapotte tegels in de badkamer en een lekkende douche. Het ontbijt was goed, de bedden lagen lekker en het was schoon.
1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

AnnaMarie

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely, clean,cosy room Good breakfast Very friendly people
1 nacht verbleven in augustus 2023

6/10 – Redelijk

maria

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
kamer niet in overeenstemming met het bedrag, ontbijt prima, personeel vriendelijk , dicht bij het centrum .
2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Robert

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice facilities, great atmosphere, and personnel. Superb location. The only drawback is for those people with some mobility limitations, due to multiple steps/stairs to be overcome.
1 nacht verbleven in juli 2023

4/10 – Matig

Dick

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Ik moest van kamer wisselen vanwege slecht onderhoud. De nieuwe kamer lag vervolgens boven een straat in het uitgaansgebied. De hele nacht erg gehorig.
1 nacht verbleven in juni 2023

8/10 – Goed

Peter

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sfeervol charme hotel, nette kamer, vriendelijk personeel en een uitstekend ontbijt.
2 nachten verbleven in juni 2023

6/10 – Redelijk

Hetty

1 nacht verbleven in april 2023

10/10 – Uitstekend

Nelly

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
De service was prima, gemoedelijk ok ontbijt. Vebetering, het doucheputje lopt te langzaam door voor de grote hoeveelheid water dat uit de douchekp komt, gevolg, over stroming in de douche
2 nachten verbleven in februari 2023

8/10 – Goed

Emile

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Het personeel was heel vriendelijk. Het bed was schoon, maar helaas de badkamer niet: een heleboel haren op de vloer van de vorige gast. De kamer voor één persoon had geen afscheiding tussen badkamer en slaapkamer, dus de slaapkamer werd na het douchen erg vochtig. Het raam openzetten hielp gelukkig. Ik heb eerder in dit hotel verbleven in een grotere kamer, welke dit probleem niet had. Het hotel heeft een authentieke sfeer en een verblijf in een tweepersoons kamer is aan te bevelen. De eenpersoonskamer waar ik verbleef is zijn prijs niet waard.
1 nacht verbleven in september 2022

4/10 – Matig

Ibad

Zakenreiziger
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
Parkeren bij het hotel was een drama, maar locatie was top.
1 nacht verbleven in september 2022
Reactie van Emile Otte op 8 sep 2022
Beste Ibad,Dank u wel voor uw reactie en uw verblijf bij ons. Tot mijn spijt lees ik dat u niet blij was met het parkeren bij het hotel. Wij hebben een parkeer garage tot onze beschikking op ongeveer 30 meter van onze voordeur. De ingang van de parkeergarage is het laatste punt waar je met auto mag komen en dus beste oplossing om de auto neer te zetten. de Publieke parkeerplaatsen zijn inderdaad wat verder weg (200-250 meter), ivm onze locatie in de binnenstad.

4/10 – Matig

Edwin

Reisde met een groep
Positief: Voorzieningen
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Inchecken: personeelstekort in de horeca wordt hier schrijnend duidelijk. Wat zien die meiden er onprofessioneel uit. En wat een arrogantie. Klanten met een klacht herhaaldelijk in de reden vallen...... Hotel: ook hier wordt het personeelstekort duidelijk. Wat een vreselijk vies hotel! Werkelijk OVERAL stof en ragen. Bah. Value for money?: ver te zoeken. Groningen?: heerlijke stad
1 nacht verbleven in juni 2022

4/10 – Matig

Hans

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
ik ga er niet een tweede keer naar toe
Extreem klein kamertje met sleets meubilair voor een hoog tarief
1 nacht verbleven in mei 2022

6/10 – Redelijk

Robertus

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen
Goed;locatie, karakteristiek pand en kamers. Minder goed faciliteiten; bar, restaurant op zondag middag/avond niets te beleven, zeer beperkt menu. Ontbijt erg basic
1 nacht verbleven in november 2021

8/10 – Goed

Jip de

Reisde met een groep
Bijzondere locatie, aardig bij de receptie, goed eten en aardige bediening.
1 nacht verbleven in oktober 2021
Reactie van Team Schimmelpenninckhuys op 10 okt 2021
Hartelijk dank voor uw positieve feedback en graag tot een volgende keer! Met gasvrije groet,

8/10 – Goed

Aise

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2021

8/10 – Goed

Judith

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Prachtig pand maar wel achterstallig onderhoud in de badkamer en oude meubels in de kamers. Het derde bed had een te kleine matras voor de maat van het bed. Parkeren bij het hotel was tijdelijk niet mogelijk vanwege wegopbrekingen vandaar dat we in een garage moesten staan waarvan de extra kosten 47 euro bedroegen voor 2 nachtjes. Het personeel was erg vriendelijk en het ontbijt prima met heerlijk versgebakken brood (jes)
2 nachten verbleven in augustus 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 2 sep 2021
Thank you for your feedback!

8/10 – Goed

Fopke

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2021

4/10 – Matig

Paul

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 2 sep 2021
Thank you for your feedback!

8/10 – Goed

Esmee de

1 nacht verbleven in augustus 2021

10/10 – Uitstekend

Arianne

1 nacht verbleven in augustus 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima. Goede locatie en bijzondere kamer met 2 verdiepingen. Mooie douche.
1 nacht verbleven in augustus 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 12 aug 2021
Hartelijk dank voor uw feedback en graag tot een volgende keer.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Mooi hotel, kamer wel gedateerd, uitstekend ontbijt, parkeren peperduur, uitstekende locatie
2 nachten verbleven in juni 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 6 jul 2021
Hartelijk dank voor uw feedback

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service, comfort kamer
Authentiek hotel
Het hotel heeft een unieke authentieke sfeer wat je niet snel meer vindt dezer dagen, de kamers hebben wel her en der wat gebreken en het meubilair/sanitair is aan vervanging toe. Personeel is erg behulpzaam en vriendelijk.
1 nacht verbleven in april 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 15 apr 2021
Beste Gast, Hartelijk dank voor uw feedback! Wij kijken er naar uit om u nog eens te mogen verwelkomen in ons Huys!

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel, lovely staff, good location
We had a lovely stay. Our suite was beautiful, spacious and well decorated. The jacuzzi that fit two people was our favorite. There was a table in the suite, which was perfect for our dinners and breakfasts as public eating spaces were closed due to covid. The food was delicious and the staff was lovely. Highly recommend
2 nachten verbleven in februari 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 16 mrt 2021
Dear guest, Thank you for your feedback! Kind regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2021
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 16 mrt 2021
Dear guest, Thank you for your feedback! Kind regards,

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in oktober 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 3 nov 2020
Thank you for your review! Kind regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
We hadden een mooie kamer en een heerlijk bad. In deze tijd vonden we het wel opmerkelijk dat het ontbijt in buffetvorm werd geserveerd waar men in een heel kleine ruimte een bordje vult en iedereen alles aan kan raken. Er was desinfecteermiddel op een klein tafeltje bij binnenkomst maar dat zou wat ons betreft veel duidelijker mogen en ook gecontroleerd mogen worden. De ruimte om te eten was overigens netjes ingedeeld.
1 nacht verbleven in september 2020
Reactie van Team Schimmelpenninckhuys op 29 sep 2020
Hartelijk dank voor uw feedback en aandachtspunten!

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

3 nachten verbleven in augustus 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 15 sep 2020
Hartelijk dank voor uw review!

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
schoon, vriendelijk personeel, en heerlijk bed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 nacht verbleven in augustus 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in augustus 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 26 aug 2020
Thank you for your review!

10/10 – Uitstekend

Michiel, Amersfoort

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lekker centraal gelegen en P-garage op 5 minuten lopen. Ruime kamer en een uitstekend ontbijtbuffet
1 nacht verbleven in juli 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 3 aug 2020
Dank voor uw feedback en graag tot een volgende keer.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 9 apr 2020
Thank you for your review

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
We had a room for three persons. There was enough space but the one person bed was not a normal bed but a folding bed (stretcher). It doesn’t sleep good.
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 19 feb 2020
Dear guest, Thank you for your feedback! Looking forward to host you again in our Huys! Kind regards,

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met huisdieren, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ideale lokatie, prettige sfeer in het hotel en kamer was heerlijk en schoon. Zeer vriendelijk personeel plus huishoudpersoneel. Ook telefonisch erg behulpzaam. Denken met je mee en hebben leuke suggesties om de stad te verkennen. Fijn dat de hond mee kon!
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 28 jan 2020
Geachte gast, Hartelijk dank voor uw positieve feedback en complimenten!

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ik werd verzocht naar een andere kamer te gaan i.v.m. technische problemen; dat is natuurlijk jammer, maar de vervangende kamer viel goed in de smaak.
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 28 jan 2020
Geachte gast, Dank voor uw feedback en fijn om te horen dat uw kamer u is bevallen!

6/10 – Redelijk

stefan

Positief: Comfort kamer
Negatief: Netheid
kamer (suite) aan de voorzijde, gehorig, beschimmelde vitrage, bubbelbad werkt niet
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 28 jan 2020
Beste Stefan, Dank voor uw feedback en gegeven aandachtspunten!

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Voor herhaling vatbaar!
Bijzondere ervaring, prachtig oud pand met dito inrichting, prettige service.
2 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Team Schimmelpenninck Huys op 25 dec 2019
Hartelijk dank voor uw feedback en graag tot een volgende keer! Met gastvrije groet,