Details aan de buitenkant

Beoordelingen van Hotel Berna

4 out of 5
Hotel Berna
Via Torriani Napo 18, Milan, MI

Beoordelingen

9,0

Fantastisch

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 641 van 1017 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 278 van 1017 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 50 van 1017 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 25 van 1017 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 23 van 1017 beoordelingen" "

9,2/10

Netheid

9,2/10

Personeel en service

9,0/10

Voorzieningen

8,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Jan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Kamer was heel erg goed verzord. Helaas niet altijd koffie en melk (room) bijgevuld. Ik zat in een kamer van een anex gebouw van Hotel Berna, sommige kleine dingen moeten nagekeken worden. Heb niet over geklaagd. Zo ben ik niet. Bij mij thuis is ook wel eens een kraan die moeilijk opent of een douche putje die steeds los zit als je per ongeluk met je voet stoot tijdens het douche. Verder uitstekend kamer, tv, airco, koelkast, waterkokker, etc... Ik zou weer daar willen logeren.
7 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Valeria Cerana Guest Relations op 30 aug 2019
Dear Guest, thanks for your visit and for sharing your opionion. We hope to see you soon again :-) best regards,

10/10 – Uitstekend

Luc

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Robert

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Uitstekend hotel voor citytrip
Geweldige ligging, vlakbij Milaan CS. Prettige zeer schone kamer. Heerlijk ontbijt En vriendelijk personeel.
2 nachten verbleven in juni 2019

10/10 – Uitstekend

Lori

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Amazing staff!!
2 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Lynette

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
close to Milan central station
1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Thorsten

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Gute lage in unmittelbarer nähe zum Bahnhof Milano Centrale
3 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Vincent

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Under renovations on some part of the hotel. Some features for the bathroom need refresment. Good breakfast option.
2 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Elena

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great hotel!
1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Ahmed

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location of hotel is excellent near Milano central station and was very clran
4 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Leydi

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful hotel, clean and the breakfast had sooo many choices, fresh and delicious!
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Brandon

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Stellar service at the front desk. Had excellent recommendations for where to eat in the area.
1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Laura

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Thank you for a great stay! Your staff was amazing. Breakfast was wonderful.
2 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Mendoza

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

YASUSHI

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
ミラノ中央駅に近いホテルを探していて、価格がリーズナブルで口コミも良かった為こちらのホテルに3泊しました。 中央駅から迷う事なくたどり着けました。 フロントの方もとても対応良く、ロビーにはソファセットもあり、フリードリンクを楽しむ事が出来ます。 お部屋は綺麗に掃除されており、清潔に保たれてれいました。 掃除の方の対応も笑顔で素晴らしかったです。 ただ、一つ不満だったのは施設の古さから仕方ないのかめ知れませんが朝出かける前にお湯が出ず、シャワーが浴びれなかった事と、お湯の温度を変更する蛇口のような金具がポロっと取れてびっくりしてしまいました。 修理をして頂き、午後からは使用出来ましたが古さが我慢できないと辛いかも知れません。 立地はどこへ行くにも便利が良く、周辺は食事するに困らないくらい飲食店があります。 マックやバーガーキングも中央駅付近にあるのでテイクアウトでも利用でき良かったです。
3 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Philip, Leeds

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good location, helpful staff, good availability of staff, excellent breakfast buffet and comfortable room with tea and coffee facilities. Also close to station and lots of nearby restaurants. I walked everywhere but the metro is also in close proximity.
6 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Francine

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in maart 2024

2/10 – Ontzettend slecht

Heather

Reisde met partner
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
Good location if you want to be close to Milano Centrale station. 5 min walking distance to the station and about 30min to the Duomo. Front desk customer service is just ok if you are Asian. I don’t recommend this hotel to Asian tourists even you speak English Only one gentleman was friendly. I didn’t get the name though. He worked on Sunday morning around 11am. He was younger gentleman there with dark hair. They are not that friendly to Asian tourists. They are only there to just check you in and out. Room is very clean and daily free water bottle is plus. Comfort level of mattress and pillows are ok. Didn’t have any problem. Noise at night time is very bad (Room 412). You can hear people talking from street and loud music from street. My husband and I stayed sunday and Monday nights. Both nights were loud. Do not stay room facing main Street. Now I’ll be writing the reason why I wouldn’t come back to this hotel and why I do not recommend this place to east Asian or anyone who’s against racism and ethical customer service. I was ok until I started to noticed something weird and started feel very uncomfortable and bothered by staffs there especially one gentleman. Staffs were very friendly to all guests except Asian guests. I didn’t want that to bother my trip so I ignored it first day. But second day I’ve noticed same thing from that same staff and decided to write this review. Because of how he made me feel during my breakfast I’m giving one star!
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Sharon Mariani - Guest Relations Manager op 8 mrt 2024
Dear Heather,We really care about the opinions of all our guests, positive or negative, and will always try to improve from all feedbacks but although always open to every criticism and suggestions that our guests can freely express, the accusations of racism made against us can not be absolutely accepted and tolerated.We are deeply honored and grateful to welcome guests from all over the world, our staff is made of different nationalities, and for the record including Asians, and we would never allow to judge or treat differently any guest or other person.Always respectful of different customs and cultures, our attention to the guest and our sense of hospitality do not change depending on the origin!The exchange and interaction with guests from all over the world continues to be a source of continuous enrichment for all of us.If we made a mistake towards you is to have failed to convey our passion to you in depth and on this, apologizing for the discomfort we have caused you, certainly we will work to improve even more.Incidentally, we could also request the removal of your review, being clearly in violation of the ethical codes provided by Expedia but we preferred to respond publicly to demonstrate our absolute moral correctness and professionalismBut please do not repeat the accusation of being racist, otherwise we will be forced to go to court.Kind regards

10/10 – Uitstekend

Francesco

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr freundlich und zuvorkommend. Reichhaltiges Frühstücksbuffet
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Runbo

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Although we paid the least for this hotel, but it gave us the best experience. It’s better than Hilton Milan, believe me.
1 nacht verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

TAKUYA

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
部屋はなかなか綺麗。南京虫もいなかった。ベッド下は掃除されてないと思う。ミニバーは無料でジュースを入れてくれてて嬉しい。アメニティはシャンプーあり。歯ブラシは置いていないので注意。 ランドリーを利用した。日本的に見ると割高だが、ミラノのコインランドリーの値段を鑑みると、下着4着とかであればこちらを利用したほうが結局お得であると思う。
2 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

Tom

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Friendly helpful staff. Very cosy atmosphere.
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Jurgen

2 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Alistair

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
If you prefer your hotel to be more traditional than modern. The Hotel Berna is ideal. The staff are very welcoming and friendly, and the location can't be beaten.
3 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Tânia Regina Garnica

Positief: Voorzieningen
Ótimo. Muito bem localizado, próximo do metrô, estação de trem. Café manhã muito bom.
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Rafael

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location and room!
2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Taijiro

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The room smelled of cigarettes even though the hotel is a non-smoking hotel. Of course it was the previous guest's fault, but they changed the room immediately and were wonderful.
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Sharon

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

Kyoko

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
ミラノに出張に行く際に長年、毎回利用しているホテルです。スタッフ、特に朝食の会場にいる方々は皆さんとてもにこやかで感じが良いです。今回とても残念だったのは、通りの向かい側にある飲食店の騒音がひどくてよく眠れなかったことです。毎晩毎晩明け方の3時過ぎまで、店の大音量のBGMとお客さんの騒ぐ声が5階の部屋まで聞こえてきて最悪でした。以前はそんなことはなかったのですが…。
4 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Goncalo

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2024

4/10 – Matig

Masayoshi

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2024

4/10 – Matig

Richard

Reisde met een groep
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
There is an “after hours” club in a massage parlor adjacent and under the rooms. Loud music and shouting until past 3:00 AM was disruptive both nights we were there. Front desk knew that this would occur and still placed us directly above the party. Offered to let us move at 2:00 AM but my point is that they should never rent this room (112) unless full and to call the police as soon as possible. They did neither. Very poor hosts. Offered to comp my 17 E bar bill. I declined.
2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Mariana

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
All staff members greet you with a big smile and make you feel at home. Emanuele and Luca are great book lovers, you can have great conversations with them! I absolutely loved my stay!
3 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Joanna

Reisde met familie
Positief: Voorzieningen
Great staff, good room & breakfast. Great location
3 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Kuki

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
地理的に便利がよくレストランにも困りません
4 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Mariana

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Emanuele, Luca, and Daniele are great receiving guests, they make you feel at home. Their customer service is excellent!
7 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Koji

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
感じがいいスタッフがいるホテルです
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Takaki

1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Fang

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Robert

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice
Helpful staff. Mold in shower
1 nacht verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Karin

1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

James

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great hotel very near train station. Staff was outstanding and the hotel was exceptionally clean!would rebook next trip to Milan!
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

nils, Key Biscayne

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Everything was great.....the staff is extremely nice and helpful
5 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Deryk

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Close to Central train station and metro
The hotel is pretty close to the Milan Central Train Station and M2 metro line (within 5 to 10 minutes by foot). The hotel staffs are friendly and helpful. Room is big, though a bit old, is clean. All drink in the room is free of charge, which is great. Overall the experience is good.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Piyavan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel is perfect if you want to stay close to the central station. My family stayed for 5 nights and we are very happy with the breakfast and room. The staff are very friendly. Front desk allowed us to check-in at 11am. Three of us stayed at the deluxe room on the 3rd floor. The room is very new (newly renovated) and spacious (including the bathroom). Mini bar are free and they also gave us bottles of water every day. Breakfast are great! The only problem is the bar across from the hotel. We can hear them until 2-3am in the morning with people talking and the noise from the super car engines. However, the hotel is very close to the Central station and we will go back to Hotel Berna again if we get a chance to go to Milan in the future.
5 nachten verbleven in december 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Seung, aurora

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Dear president of hotel Berna I stayed your beautiful hotel room 553 in Dec 11-23 ~outDec -14-24 three nights I made payment on Nov 9th-23 full amount USD 334.83 through my travel agent Expedi** When checked out your employee needed to pay only city tax 15 euros for three nights and made payment by my credit card . But Your hotel charged unauthorized USD260.27 without my consent… I sent email your hotel for requie refund .This is absolutely not fair and shame on your hotel good reputation. Please refund my USD 260.27 asap.
3 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Stephen

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Emmanuele was most helpful.
3 nachten verbleven in december 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
We got to the hotel late at night and the person at the front desk was not nice. They put us in different buildings, I was traveling with my sons, I requested to have everyone in the same building and they said no. When I said I was going to another hotel, they offered both rooms in the same building, the rooms were available the whole time. The rooms were old and smelly, request a renovated room. Because of my status with hotels.com, they were supposed to upgrade me but they didn’t want to. Bad experience!
1 nacht verbleven in december 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
They have old smelly rooms and they have renovated rooms. They put me in an old room because they said all renovated rooms were taken. When I said I was going to a different hotel and was decided to leave, they gave me the renovated room. They wasted my time going back and forth. Because of my status with hotels.com, I was supposed to be upgraded but they didn’t want to do that. The front desk service was bad, I will never stay in this hotel again.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

David

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I was back recently for a one-week visit after last staying here six years ago. Great place and great value!
7 nachten verbleven in december 2023