Exterieur

Beoordelingen van Shanghai Marriott Hotel Kangqiao

4.5 out of 5
Shanghai Marriott Hotel Kangqiao
No 4499 Kang Xin Highway, Pudong, Shanghai, Shanghai

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 66 van 116 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 34 van 116 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 9 van 116 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 5 van 116 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 2 van 116 beoordelingen" "

9,2/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

9,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

9,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

SAYA

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel information staff were friendly and helpful. He gave us detailed information on recommended sightseeing spots in Shanghai. Even after checking out, we were treated with courtesy and follow-up until we left the hotel. The room was very clean and comfortable. I wasn't able to take the shuttle bus to Disneyland, but you can easily get there by taxi. This hotel is convenient for going to Disneyland. It is far away to explore the city of Shanghai. thank you very much.
3 nachten verbleven in april 2024

6/10 – Redelijk

SHUIHONG

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Too normal to believe it’s Marriott.
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Raivinder

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I recently stayed at the Shanghai Marriot for a business trip to China. My stay was extremely pleasant and I cannot find any fault with the accomodation, staff or food during my stay. I had a great breakfast every morning with lots of options and the staff went out of their way to be friendly and courteous to me. I would definitely stay here again without hesitation.
8 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Alina

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Chiu

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very good place, close to Disneyland
3 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

HyunTae

2 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

hyunsuk

Zakenreiziger
Positief: Netheid
중국 출장은 메리어트 호텔을 사용합니다. 천진에 비해 직원이 친절하지 않았으며, 화장실과 룸이 분리되지 않아이 분리되지 않아 당황스러웠습니다. 근처에 상해 디즈니가 가깝다는 것외에 식당,편의점과 같이 편의시설이 전혀 없어 불편했습니다. 다음 상해 출장은 이 위치의 메이러트는아닌듯 합니다.
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Seungwoon

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
친절하고 깨끗하고 음식 맛있고 운동 시설도 좋았습니다.
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van MarCom op 17 nov 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

2/10 – Ontzettend slecht

Ngo Shan

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in november 2023
Reactie van MarCom op 17 nov 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We appreciate your comments and apologize for not meeting your expectations during your recent stay. We will continue to discuss further service upgrades and hope to bring you a better experience next time. We sincerely look forward to your return visit.

8/10 – Goed

BYUNG CHUL

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Clean bed
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van MarCom op 6 nov 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

hakmo

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
무난하고 적당한 호텔
출장에는 무조건 메리어트만 이용합니다. 편한한 침대와 넓은 룸 가격도 적당하고 굿
2 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van MarCom op 23 okt 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

PINGZAI

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van MarCom op 17 okt 2023
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们非常欣喜地看到您对酒店予以了肯定。相信他们会继续保持热情专业的服务态度,给客人留下难忘的回忆。能够获得您的喜爱我们感到很荣幸,真诚期待您再次光临!

8/10 – Goed

Akio

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van MarCom op 25 sep 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in september 2023
Reactie van MarCom op 25 sep 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

4/10 – Matig

Guo

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
The property is new. There is a slight smell coming from the new interior decoration. It may not be notable to others but I am very sensitive to such smells. Also, blood stain was spotted near the toilet, totally unacceptable.
1 nacht verbleven in augustus 2023
Reactie van MarCom op 18 aug 2023
Dear Guest, Thank you very much for staying at Shanghai Marriott Hotel Kangqiao. We look forward to making every guest feel at home with our attentive service. We apologize that we did not meet your expectations during your recent stay and ask for your understanding. In the meantime, please contact the hotel at your convenience for more details and we will discuss further service upgrades and hope to bring you a better experience next time.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Thank You
Special thanks to Horace at reception for a warm and efficient check-in and check-out.
1 nacht verbleven in januari 2023
Reactie van Yvonne Yang op 10 jan 2023
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

Chuandong

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Yvonne Yang op 19 dec 2022
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们非常欣喜地看到您对酒店予以了肯定。相信他们会继续保持热情专业的服务态度,给客人留下难忘的回忆。能够获得您的喜爱我们感到很荣幸,真诚期待您再次光临!

10/10 – Uitstekend

JEN

1 nacht verbleven in december 2022
Reactie van Yvonne Yang op 12 dec 2022
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们非常欣喜地看到您对酒店予以了肯定。相信他们会继续保持热情专业的服务态度,给客人留下难忘的回忆。能够获得您的喜爱我们感到很荣幸,真诚期待您再次光临!

10/10 – Uitstekend

JEN

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2022
Reactie van Yvonne Yang op 5 dec 2022
您好,您的点评和赞扬可以让我们开心一整天!前进的脚步永远不会停歇,感谢您喜爱上海康桥万豪酒店,期待与您再次相遇!

10/10 – Uitstekend

CHANGHOON

1 nacht verbleven in november 2022
Reactie van Yvonne Yang op 5 dec 2022
您好,您的点评和赞扬可以让我们开心一整天!前进的脚步永远不会停歇,感谢您喜爱上海康桥万豪酒店,期待与您再次相遇!

10/10 – Uitstekend

SEUNG WOO

1 nacht verbleven in november 2022
Reactie van Yvonne Yang op 21 nov 2022
Dear guest, thank you for sharing your nice comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

Leung On Andy

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2021
Reactie van Yvonne Yang op 8 okt 2021
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们非常欣喜地看到您对酒店予以了肯定。相信他们会继续保持热情专业的服务态度,给客人留下难忘的回忆。能够获得您的喜爱我们感到很荣幸,真诚期待您再次光临!

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in juli 2021
Reactie van Yvonne Yang op 11 aug 2021
我们很珍惜每一次和您的相遇,期待您的下次入住,我们一定会做到更好!

6/10 – Redelijk

WENPIN

2 nachten verbleven in juli 2021
Reactie van Yvonne Yang op 30 jul 2021
尊敬的宾客您好,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,非常感谢您的评论,在您近期的入住里我们没有达到您预期的地方,我们深表歉意并恳请您的谅解。我们会继续近一步的讨论进行服务的升级,希望下次能带给您更好的体验。酒店全体员工诚挚期待您的再次惠顾。愿温暖晨风吹拂过您的快乐和幸福,愿您的日子里天天有阳光,花香满园。康桥万豪酒店祝您生活愉快!

10/10 – Uitstekend

Chenglin

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
很好,方便
2 nachten verbleven in mei 2021
Reactie van Yolanda op 21 mei 2021
您好,非常感谢您入住上海康桥万豪酒店以及给我们的好评。我们期望用我们贴心的服务让每一位客人都能感受到家的温暖,也期望我们酒店能成为您在上海之旅的首选。非常高兴看到您对我们服务的高度认可。愿温暖晨风吹拂过您的快乐和幸福,愿您的日子里天天有阳光,花香满园。康桥万豪酒店祝您生活愉快!

10/10 – Uitstekend

Jie

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2021
Reactie van Yolanda op 21 mei 2021
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们万分荣幸能为您服务。酒店是上海第六家万豪酒店,紧邻上海张江高科技园区与上海迪士尼度假区,酒店设有338间宽敞舒适的客房和套房,采用“Marriott Modern”设计美学,所有房间皆配备豪华床品、灵活的工作空间、高速无线网络、独立浴缸与淋浴。我们全体员工期待您的再次光临!

8/10 – Goed

KYUNGSOOK

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
커튼 열림 버튼이 고장나서 한밤중에 방을 바꾸는 번거로움이 있었지만 지체하지 않고 처리해 주었다. 식사는 중식 위주였지만 대체로 맛있었다.
1 nacht verbleven in april 2021
Reactie van Yolanda op 5 mei 2021
Dear Guest,thank you for your candid review. We apologize that your recent stay did not meet expectations. We appreciate your comments and will share these with our team so that we can continue to improve our services. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.

10/10 – Uitstekend

Feiyu

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2021
Reactie van Yolanda op 5 mei 2021
Dear guest, thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again.

10/10 – Uitstekend

XIAOYE

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
很好
1 nacht verbleven in april 2021
Reactie van Yolanda op 5 mei 2021
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们非常欣喜地看到您对酒店予以了肯定。我们会继续保持热情专业的服务态度,给客人留下难忘的回忆。能够获得您的喜爱我们感到很荣幸,真诚期待您再次光临!

10/10 – Uitstekend

Allen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
乾淨 服務好
2 nachten verbleven in maart 2021
Reactie van Yolanda op 5 mei 2021
您好,非常感谢您入住上海康桥万豪酒店以及给我们的好评。我们期望用我们贴心的服务让每一位客人都能感受到家的温暖,也期望我们酒店能成为您在上海之旅的首选。非常高兴看到您对我们服务的高度认可。愿温暖晨风吹拂过您的快乐和幸福,愿您的日子里天天有阳光,花香满园。康桥万豪酒店祝您生活愉快!

8/10 – Goed

Yoshie

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
部屋は清潔で良かったです。ただし、ホテルの立地は上海ディズニーランドに近く、夏休みのせいか、子供達の騒ぐ音が夜遅くまで続き、それには困りました。
1 nacht verbleven in augustus 2020
Reactie van Elmo Shen op 3 sep 2020
当ホテルのレビューを投稿いただき誠にありがとうございました。当ホテルでのご滞在をお楽しみいただけたとのこと、大変嬉しく存じます。 当ホテルでは、お客様に満足いただけるご滞在を提供できるようスタッフ一同尽力しており、お客様からのフィードバックを貴重なご意見として参考にさせていただいております。またのご利用をお待ち申し上げております。

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
A great place with attentive staff. Will be more appreciated if all of the in-room stuff was being fully prepared.
2 nachten verbleven in augustus 2020
Reactie van Elmo Shen op 26 aug 2020
Thank you for sharing your NICE comments on our website. We are glad that you are satisfied with our service & associate .Feedback like yours is very valuable to us and enables us to monitor our standards, which on this occasion regretfully has failed to meet your expectations. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

GeGe, Shanghai

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The service attitude of the hotel is right; the room is clean except sink clogged.
1 nacht verbleven in augustus 2020
Reactie van Elmo Shen op 12 aug 2020
Dear Gege, thank you for taking time to share your feedback regarding your recent stay with us at Shanghai Marriott Hotel Kangqiao. Feedback like yours is very valuable to us and enables us to monitor our standards, which on this occasion regretfully has failed to meet your expectations. We will strengthen the training of our employees. Please rest assured that your comments have been shared with our hotel management team and we will make improvements accordingly. We look forward to serving your next journey in our hotel.

10/10 – Uitstekend

YOULWON

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
디즈니 가기에 편리하고 훌륭한 호텔입니다.
호텔이 아주 깨끗하고 좋습니다. 조식도 훌륭했습니다. 디즈니가는 셔틀이 있으니 디즈니 계획이 있는분들에게는 좋은호텔입니다. 지하철역 캉신꽁루에서는 2키로정도 떨어져있고 호텔근처에 식료품 마트 하나가 바로 옆에있습니다. 근처에 뭐가 아무것도 없진않습니다.
1 nacht verbleven in juli 2020
Reactie van Elmo Shen op 27 jul 2020
Dear Guest,Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. Look forward to welcoming you back soon. We hope you will visit us again.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Elmo Shen op 24 feb 2020
Thank you for sharing your NICE comments on our website. We are glad that you are satisfied with our service. Look forward to welcoming you back soon.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Elmo Shen op 20 jan 2020
Thank you for sharing your NICE comments on our website. We are glad that you are satisfied with our service. Look forward to welcoming you back soon.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
2 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Elmo Shen op 17 jan 2020
尊敬的宾客,感谢您选择入住上海康桥万豪酒店,我们非常欣喜地看到您对酒店予以了肯定。相信他们会继续保持热情专业的服务态度,给客人留下难忘的回忆。能够获得您的喜爱我们感到很荣幸,真诚期待您再次光临!

10/10 – Uitstekend

Soohyun

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
시내에서 머물다 디즈니랜드 가려고 선택했는데요 넓고 쾌적하고 좋았어요~~
2 nachten verbleven in januari 2020

10/10 – Uitstekend

AKIKO

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Elmo Shen op 24 feb 2020
Thank you for sharing your NICE comments on our website. We are glad that you are satisfied with our service. Look forward to welcoming you back soon.

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service
not a place worth to stay
service is not friendly overall; especially breakfast, food options are very poor and service is very poor too
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Elmo Shen op 9 jan 2020
Dear Guest, thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay with us at Shanghai Marriott Hotel Kangqiao. Feedback like yours is very valuable to us and enables us to monitor our standards, which on this occasion regretfully has failed to meet your expectations. We will strengthen the training of our employees. Please rest assured that your comments have been shared with our hotel management team and we will make improvements accordingly. We look forward to serving your next journey in our hotel.

8/10 – Goed

YURIKO

3 nachten verbleven in november 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excelente hotel, instalaciones super bien y ubicacion tambien conveniente.
2 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 18 nov 2019
Thank you for sharing your NICE comments on our website. We are glad that you are satisfied with our service. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

miguel

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
great hotel
good hotel new and well comunicate
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 4 nov 2019
Dear Guest,Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again.

10/10 – Uitstekend

Eddie

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good stay
Good place to stay for the night.
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 4 nov 2019
Thank you for sharing your NICE comments on our hotel website. We are glad that you are satisfied with us. Your praise will be our strength within to push forward. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
周囲に飲食店等は何もないようだが、泊まるだけなら全く問題なし。部屋も広くてきれいで、朝食も美味しかった。浦東となっているが、空港までは意外と遠くタクシーで150元ほどした。
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 5 nov 2019
Thank you for sharing your NICE comments on our website. We are glad that you are satisfied with our service. Look forward to welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

Wong

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 24 okt 2019
Dear Guest,Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again.

10/10 – Uitstekend

Lanjun, Hong Kong

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 10 okt 2019
Dear Guest, thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay with us at Shanghai Marriott Hotel Kangqiao. Feedback like yours is very valuable to us and enables us to monitor our standards, which on this occasion regretfully has failed to meet your expectations. We will strengthen the training of our employees. Please rest assured that your comments have been shared with our hotel management team and we will make improvements accordingly. We look forward to serving your next journey in our hotel.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Elmo Shen op 10 okt 2019
Dear Guest, thank you for taking the time to share your feedback regarding your recent stay with us at Shanghai Marriott Hotel Kangqiao. Feedback like yours is very valuable to us and enables us to monitor our standards, which on this occasion regretfully has failed to meet your expectations. We will strengthen the training of our employees. Please rest assured that your comments have been shared with our hotel management team and we will make improvements accordingly. We look forward to serving your next journey in our hotel.

10/10 – Uitstekend

Katie, Kingsvlle ON

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Modern, clean, friendly. Great room. Nice restaurants. Good place to relax before a long flight.
1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Elmo Shen op 6 okt 2019
Dear Guest,Thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again.

6/10 – Redelijk

yacco., 日本

Reisde met een groep, Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
拙い英語で話して通じなく あまり理解しようとゆう意思が無かった
1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Elmo Shen op 11 okt 2019
Dear Guest,Thank you for your candid review. We apologize that your recent stay did not meet expectations. We appreciate your comments and will share these with our team so that we can continue to improve our services. We do hope to have the opportunity to welcome you back in the future, so that we can provide a better experience.