3 restaurants, breakfast, lunch, dinner served; British cuisine

Beoordelingen van Le Meridien Abu Dhabi

5 out of 5
Le Meridien Abu Dhabi
Tourist Club Area, Abu Dhabi

Beoordelingen

8,2

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 67 van 149 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 43 van 149 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 23 van 149 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 8 van 149 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 8 van 149 beoordelingen" "

8,6/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

7,8/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Mohammed Irshad Akbar ev

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam (Nezam van de schoonmaak, N. Khan van het ochtendbuffet, Adjai van de beveiling en de dame die de gasten begeleide bij het ochtendbuffet). Hotel ligt op loopafstand van Abu Dhabi Mall, een pluspunt. Hotel voor de toekomst zeker weer een optie!
Reactie van Nader EL Kari op 15 mrt 2024
Dear Mohammed Irshad Akbar evWe appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

10/10 – Uitstekend

Mohammed Irshad

9 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Hotel Managment op 31 aug 2023
Thank you for hotel review.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ligging is goed service was uitmuntend na 8 dagen kregen we vervelende reuk uit de badkamer we hebben wel direct een andere kamer gekregen en twee gratisse ontbijten voor het ongemak dus goed opgelost
9 nachten verbleven in februari 2020

6/10 – Redelijk

Rohit

Reisde met familie
Positief: Netheid, voorzieningen
Negatief: Personeel en service
One of the oldest hotels in Abu Dhabi. Our lovely Queen of kindly was there at its opening. Hotel staff is friendly but you would come across some weird staff members who said oh! You can’t take your drinks which you bought in the hotel to the hotel’s beach. They would force you to buy the same drink! I was like I paid for for my ginger ale in the hotel, and I can’t sit in the sun with this drink ? It wasn’t even alcohol. They don’t appreciate that it’s a 5 star hotel and you can’t talk to people like this! Bathrooms needs an upgrade, if you shower, there’s guarantee to have water out of the tub. No shower curtains and the glass partition is too small!
3 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Nader EL Kari op 10 apr 2024
Dear Rohit,We appreciate your review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely,The Management

10/10 – Uitstekend

Natasa

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Very nice, good located hotel in Abu Dhabi. Pool is amazing and stuff as well
11 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Nader EL Kari op 31 jan 2024
Dear NatasaWe appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

6/10 – Redelijk

MICHEL

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very noisy with metal works and construction starting at 8am during the whole stay.
5 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Nader EL Kari op 31 jan 2024
Dear MICHELWe apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.Sincerely,The Management

10/10 – Uitstekend

Dávid

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Nader EL Kari op 31 jan 2024
Dear Dávid,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely, The Management

10/10 – Uitstekend

Sheetal

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel was clean, quiet and a great location. The room was a good size. The staff are lovely and friendly, they took such good care of us.
9 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Nader EL Kari op 31 jan 2024
Dear Sheetal,We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.Sincerely,The Management

8/10 – Goed

Christel

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr gute Betten
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Guido

Reisde met een groep, Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Das Hotel ist sicher kein 5 Sterne Hotel. Die Einrichtung ist deutlich in die Jahre gekommen und wirkt etwas "abgeranzt". Es standen nur zwei Aufzüge zur Verfügung wovon einer die gesamte Zeit außer Betrieb war. Die Lage in der Stadt ist super, der eigene Pool und der eigene Strand ebenfalls. Die Abu Dhabi Mall ist fußläufig zu erreichen. Trotz der Abstiche hinsichtlich des Renovierungsbedarfs, kann ich das Hotel für Einzelreisende und Familien empfehlen.
7 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Thomas

3 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Adrian

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Solid business hotel
3 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Marco

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
11 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Hotel Managment op 31 aug 2023
Thank you for our positive review.

4/10 – Matig

Casper

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Noisy, overbook, old and not value-for-money
We stayed in 201 and had to move because of a very noise family until late in the evening. Other guests also complained about. Room 201 also had an issue with the air condition as it was not cooling well and made noise as well. We then got room 525 and had neighbours who partied until 2am. So we did not get proper sleep the two nights we stayed in the hotel. In addition we had to wait for our breakfast each morning, we had to ask for an extra bed 6 times before it was delivered etc. The hotel seems old and was clearly overbooked, and overbooked is a big issue when you also only have one elevator working, which is also used by your staff. All-in-all a bad experience and we honestly want a refund as it is not reasonable to pay for such a bad experience.
2 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Chandrakant Machiger op 2 jul 2023
Thank you for sharing your recent stay experience with us. We sincerely apologize for the inconveniences you encountered during your stay at our hotel.During the EID holidays, our hotel experienced an overwhelming number of bookings, primarily from families. Unfortunately, this surge in occupancy resulted in some disturbances, and we deeply regret the inconvenience caused by the noise from neighboring guests in both room 201 and room 525. Please be assured that we have addressed these concerns to prevent similar issues in the future.We also apologize for the issues with the air conditioning in room 201. Our maintenance team is working diligently to resolve the cooling and noise problems, and we appreciate your understanding.Regarding breakfast delays and the delayed delivery of the extra bed, we acknowledge our shortcomings in providing prompt service, and we are taking measures to improve our service efficiency during busy periods.We apologize for the inconvenience caused by the temporary elevator situation. Our maintenance team is actively working on resolving the issue, and we expect to have the elevator fully operational soon.While we understand your disappointment with the overall experience, we regret to inform you that we are unable to provide a refund due to the unique circumstances surrounding the high occupancy during the EID holidays. However, we assure you that your feedback is invaluable to us, and we will use it constructively to enhance our services and facilities.Once again, we extend our sincere apologies for not meeting your expectations during your stay. We hope you will consider giving us another chance in the future to provide you with an improved and enjoyable stay.If you plan to revisit, please feel free to reach out to me directly and I will personally oversee your reservation to ensure a seamless and comfortable stay.Thank you for your understanding, and we hope to have the pleasure of welcoming you back soon.

10/10 – Uitstekend

mohammed

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Top top top hotel
Super hotel, made even better by superb staff. Every single member of staff I came across was excellent and genuine in their friendliness. The house keepers would always say good morning when they see you. Breakfast was great. Well organised and lots of variety. Swimming pool area is nice although gets busy.
4 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We are grateful for your positive feedback! It is always rewarding to know that our guests had a pleasant stay

10/10 – Uitstekend

Sylvaine

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
séjour sympathique à Ab Dhavi
3 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We are grateful for your positive feedback! It is always rewarding to know that our guests had a pleasant stay.

2/10 – Ontzettend slecht

Timofey

Reisde met partner
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Long time with no renovation
2 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.

4/10 – Matig

Andre

5 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We apologize for any inconvenience you experienced during your stay and appreciate your feedback.

8/10 – Goed

Jan

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.

8/10 – Goed

Jean Denis, Montreal

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Le fait d’être juste à côté du Abu Dhabi Mall est un atout. La facilité d’avoir des taxis fiables à la porte de l’hôtel est un plus. Le personnel est un des atouts de cet hôtel.
2 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We are delighted to hear that you had a great time! Thank you for sharing your positive experience with us.

10/10 – Uitstekend

Maria Alejandra

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Cercano a malls y restaurantes
1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Management op 25 jun 2023
We appreciate your positive review! It was a pleasure hosting you, and we hope to welcome you back soon.

10/10 – Uitstekend

Mark

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very nice classic hotel with beach front large pool area in the centre of the city
1 nacht verbleven in april 2023

8/10 – Goed

NICOLE

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bel hotel, rien a redire si ce n est que notre suite très bruyant. Travaux a l extérieur jour et nuit.
9 nachten verbleven in april 2023

8/10 – Goed

Karl Erik

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in april 2023

8/10 – Goed

Sandeep

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Amazing staff! Really great location, walking distance to most places.
10 nachten verbleven in maart 2023

4/10 – Matig

kenneth

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Voorzieningen
The lobby atm machine took my atm card and the Marriott staff could not call the bank and get my card back. Don’t use the atm in the lobby
3 nachten verbleven in maart 2023

8/10 – Goed

ömer

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
bra läge
allt var bra ,nära till köpcentrum och andra restauranger, sköna sängar , go frukost och har eget strand ,
2 nachten verbleven in maart 2023

6/10 – Redelijk

David

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
I did not like the shower. Very dangerous to get in and out without slipping. The shower enclosure design results in water splashing and running all over the floor. I would seriously consider not using this hotel again because of the bad shower set up, which is a shame because the hotel is great, so are the staff!!!
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Muhovic

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We had an excellent stay at le meridien abu dhabi. The staff is extremely friendly, especially the staff at the pool. The pool is heated which is a big plus when travelling with kids. The pool area and the sunbeds are perfect. The hotel is perfectly located as well. A big thank you for Prince for making our holiday even more memorable.
7 nachten verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Maher

1 nacht verbleven in januari 2023

4/10 – Matig

Eslim

Negatief: Personeel en service
Room was dirty. Found hair in bathtub
6 nachten verbleven in november 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Andre

3 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Daniel

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
simple but good
The room was small but was good . It was a sea view with balcony
1 nacht verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Matthew

5 nachten verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

Tobias

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr freundliches und zuvorkommendes Personal. Herr Nezam vom Roomservice hat unser Zimmer jeden Tag sehr ordentlich gemacht. Auch großes Lob an die Mitarbeiter vom Frühstücksbüfett, sehr freundliches immer zuvorkommend. Das ganze Hotel macht einen sehr sauberen und hygienischen Eindruck. Das Fitnessstudio bietet in allen Bereichen des Trainings Möglichkeiten sich ordentlich auszupowern.
10 nachten verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

Omar

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
My stays was amazing 👏 ❤
1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Ibrahim

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

hayat

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Sehr aufregend und entspannter Aufenthalt.
1 nacht verbleven in juni 2022

10/10 – Uitstekend

deokhwan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2022

8/10 – Goed

Kang

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2022

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
만족스러운 숙박
외관에 비해 내부 리모델링으로 쾌적한 방 상태였음. 온수사용 등 불편함이 전혀없고.필요물품 요청시 응답도 빠름..수영장 등 공용시설 관리도 잘 되고 있음
1 nacht verbleven in mei 2022

10/10 – Uitstekend

Thomas

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in april 2022

10/10 – Uitstekend

ELEFTHERIA

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Just excellent service and good for children!
3 nachten verbleven in maart 2022

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Everithing was ok. All the personel are friendly and eficients
1 nacht verbleven in maart 2022
Reactie van The Management op 15 mrt 2022
Thank you for your lovely comments regarding the service you received from our team members, we will make sure to share your kind words as we know it will mean a great deal to them.

6/10 – Redelijk

Omar

Zakenreiziger
Negatief: Comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2021
Reactie van The Management op 22 feb 2022
Thank you for your insights following your recent visit. We always look for ways to improve and your comments are crucial to our future success

6/10 – Redelijk

Catherine

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Pleasant enough...
Please note that this review is for Radisson Blu, Abu Dhabi where my booking was transferred. All staff in the restaurant and Executive lounge were very professional and helpful. Special thanks to Christian and restaurant managers. The food was amazing, plentiful and varied. Even when breakfast service was extremely busy, the service was very effective and food remained hot. The beach and pool area were beautiful and well-maintained. It was lovely to see Grant, a lifeguard from Le Meridien working poolside. Pool and beach are accessed by subway just outside the hotel. The number of steps could cause problems for those with disabilities. I visited Hemingway's bar at the back of the hotel. It was nice to sit in the beer garden, even late at night. Again, service and atmosphere were very pleasant. The only downside about my 3 night stay was the attitude of several of the staff on front desk. They tended to be unhelpful and argumentative; not just with myself but at least one of guest over my stay. I had booked an executive room at Le Meridien, but I was clearly in one of their premium rooms. It was nice enough, but clearly did not match pictures from Radisson Blu's website.
3 nachten verbleven in december 2021
Reactie van The Management op 22 feb 2022
We would like to express our gratitude for the comments you made about your recent visit. They help us to understand how our guests experience their stay with us. It is always our goal to achieve maximum customer satisfaction and we are delighted to hear that your holiday at Le Meridien was an enjoyable one. We continuously strive to deliver high standards and to ensure that all our guests leave with beautiful vacation memories.

10/10 – Uitstekend

Timothy

1 nacht verbleven in december 2021

8/10 – Goed

Kidong

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2021

6/10 – Redelijk

emmanuel

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Overall, room not so clean
6 nachten verbleven in november 2021

10/10 – Uitstekend

SOOGYEONG

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2021