Alle weergegeven beoordelingen zijn gebaseerd op echte gastenervaringen. Alleen reizigers die een verblijf bij ons hebben geboekt, kunnen een beoordeling indienen. We verifiëren beoordelingen op basis van onze richtlijnen en plaatsen alle beoordelingen, of ze nu positief of negatief zijn.Meer informatieOpent in een nieuw venster
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 9 van 93 beoordelingen" "
10 - Uitstekend
9
Gastenscore: 8 - Goed. 20 van 93 beoordelingen" "
8 - Goed
20
Gastenscore: 6 - Redelijk. 24 van 93 beoordelingen" "
6 - Redelijk
24
Gastenscore: 4 - Matig. 13 van 93 beoordelingen" "
4 - Matig
13
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 27 van 93 beoordelingen" "
2 - Ontzettend slecht
27
6,0/10
Netheid
6,4/10
Personeel en service
5,2/10
Voorzieningen
5,2/10
Staat van de accommodatie en faciliteiten
7,2/10
Milieuvriendelijkheid
Beoordelingen
10/10 – Uitstekend
T
Zakenreiziger
22 jan 2024
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Fijn verblijf in een echt Ethiopisch hotel
Fijn om in een echt Ethiopisch hotel te verblijven met heel oude geschiedenis. De tuin is prachtig. De service is geweldig. Ik ben blij met dit hotel.
T
6 nachten verbleven in januari 2024
8/10 – Goed
T
Zakenreiziger
7 sep 2023
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Thanks for my good stay, see you next time again
I feel really conntected with this hotel. It's a historical place. People are nice. Service is very good
T
9 nachten verbleven in augustus 2023
10/10 – Uitstekend
T
Zakenreiziger
16 okt 2022
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Pleasant stay in characteristic hotel
Ghion Hotel is a very pleasant hotel to stay. The surroundings are excellent, including park and swimming pool, in the heart of the city. The hotel has a great history. Service staff is always willing to help. The rooms need some updating maybe, but the beds are excellent, and the shower is always hot. Personally I like Ghion Hotel much.
T
2 nachten verbleven in oktober 2022
10/10 – Uitstekend
T
12 apr 2022
T
2 nachten verbleven in maart 2022
Reactie van Ghion Hotel op 4 jun 2022
Thank you very much for your review and we hope to see you again in our Hotel.
8/10 – Goed
Colin
24 mrt 2024
Positief: Personeel en service
Noise sometimes woken at 5am..
Colin
14 nachten verbleven in maart 2024
10/10 – Uitstekend
Durruty Jesús
Zakenreiziger
6 feb 2024
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Very attentive and efficient staff...
In spite of that their facilities show in some parts the time passing, all staff is very attentive and efficient; gardens are enjoyable, also the Jazz club, is well ocated near the National Museum, bus and metro stations, view from Woreknesh Genet Restaurant.
Durruty Jesús
6 nachten verbleven in november 2023
8/10 – Goed
alberto
Reisde met partner
30 jan 2024
a green paradise in the middle of Addis
alberto
3 nachten verbleven in januari 2024
8/10 – Goed
Nugusu
17 jan 2024
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ich bin sehr zufrieden.
Nugusu
11 nachten verbleven in januari 2024
8/10 – Goed
Kati
26 dec 2023
Kati
2 nachten verbleven in december 2023
6/10 – Redelijk
Geir
28 okt 2023
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Clean sheets towels and room. Towels changed daily.
Hot tap water arbitrarily in bathroom. The gym should be free of charge.
Geir
5 nachten verbleven in oktober 2023
8/10 – Goed
michael
26 okt 2023
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
michael
5 nachten verbleven in oktober 2023
8/10 – Goed
Nugusu
10 okt 2023
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
sehr gut
Nugusu
9 nachten verbleven in september 2023
10/10 – Uitstekend
Yonas
Reisde met een groep
19 sep 2023
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Glimrende øyeblikket
Det er fantastiske å overnatte på Gh.ho, grunnet at stillheten og renhet er glimrende. Men man må betale ekstra for å trene, på den package er det inkluderer trening også i trur.
Yonas
12 nachten verbleven in september 2023
8/10 – Goed
Azeb
15 sep 2023
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Azeb
2 nachten verbleven in september 2023
2/10 – Ontzettend slecht
Adda Ramona
2 sep 2023
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
not a place I would come again.
it's mega fumbled-old and no hot water! dirty. I left the hotel 3 days early because it was not to sleep in such an old bed. TV didn't work at all. pasonale was super sweet. but the hotel needs a serious upgrade without mold etc.
Adda Ramona
6 nachten verbleven in augustus 2023
6/10 – Redelijk
Mamogala
19 aug 2023
Negatief: Netheid, personeel en service
The shuttle for collecting from the airport was late.
The blankets were dirty.
Mamogala
6 nachten verbleven in augustus 2023
4/10 – Matig
Timothy
28 jun 2023
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice gardens, but room was very dirty
Timothy
20 nachten verbleven in juni 2023
6/10 – Redelijk
Charles
28 jun 2023
Positief: Netheid, personeel en service
Grounds are large and beautiful. Staff are friendly and helplful. Hotel badly needs renovation.
Charles
2 nachten verbleven in juni 2023
8/10 – Goed
Colin
27 jun 2023
The garden area is really good, spacious and well kept with ample security. The staff are very polite and helpful.
The T.V situation is poor and needs attention. There are no Tea or coffee making facilities and some of the rooms are void of a fridge.
I found the hotel good value for money and will definately try to rebook.
Colin
11 nachten verbleven in juni 2023
6/10 – Redelijk
Richard
Reisde met partner
24 jun 2023
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
The property needs a lot of work to bring it up to scratch. For example no water came out when you turn on the hot water. However, the staff were very friendly and helpful
Richard
1 nacht verbleven in juni 2023
8/10 – Goed
renato
8 mei 2023
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Molto bella e funzionale.
renato
2 nachten verbleven in mei 2023
6/10 – Redelijk
Dahilon Yassin
7 mei 2023
Dahilon Yassin
1 nacht verbleven in mei 2023
4/10 – Matig
Samuel
6 mei 2023
Samuel
2 nachten verbleven in mei 2023
2/10 – Ontzettend slecht
Peter
Reisde met een groep
16 apr 2023
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Shopper beware. I stay in hotels 200 nights a year I always look for the best in spite of potential surprises in a hotel. I read the reviews for this hotel prior to booking and thought it couldn’t be that bad. After all, it was self described with 4 stars and the pics looked wonderful. I should say the nature around the hotel was stunning and extremely impressive as was security for such a large complex. The WiFi was a major challenge going in/out with no consistency. I booked for 2 adults. At breakfast time I asked for a glass of water and found there was an extra charge, I was billed for the second adult breakfast even though the Orbitz confirmation indicated free breakfast for two. If you’re interested in using the gym there was a charge There was a beautiful Olympic size pool on the property but it too had a charge. The employees were not friendly especially those in the breakfast hall. The lady who checked me in was very nice but after so many problems I just couldn’t wait to check out. The interior and exterior of the hotel needs a major renovation. I won’t return again. Rate: 2/10
Peter
1 nacht verbleven in april 2023
Reactie van Bini op 24 apr 2023
Dear Peter,Thank you for sharing your feed back we will use it to improve our services I wish you brought this to our management attention so we could have solved the issue while you were here because we do provide free access to the pool and gym to our room guests and there are charges that apply when using extra products and services at breakfast time like bottled water but our breakfast dose include a buffet with different meal type and options we also serve hot beverages and different selection of juice's during the time of your stay we were also experiencing internet interruption in a national scale all in all we sincerely like to apologize for not making your stay more enjoyable we hope we will get another chance to prove our self.Best wishes. Ghion Hotel Team
6/10 – Redelijk
Geverifieerde reiziger
Zakenreiziger
10 mrt 2023
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Agréable mais avec quelques défauts à revoir
Accueil pas mal, chambre propre mais sans drap aux fenêtre comme dormir à ciel ouvert.
Navette ne vient pas à l'aéroport à l'heure demander, il faut appeler sur place et compter un considérable temps d'attente
Geverifieerde reiziger
3 nachten verbleven in maart 2023
8/10 – Goed
Nasser
Reisde met partner
1 mrt 2023
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
During my stay at Gihon Addis Ababa hotel what I like about this hotel is safe and quiet attractive park and huge out door swimming pool of course the delicious food.
When it comes to customer service,the hotel management have to work hard.
Nasser
1 nacht verbleven in februari 2023
10/10 – Uitstekend
Vera
Zakenreiziger, Reisde met familie
28 feb 2023
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great place in Addis Ababa, green park, breakfast, everything is African. The staff is great.
Vera
17 nachten verbleven in februari 2023
4/10 – Matig
Hiroyuki, Kuala Lumpur
Zakenreiziger
1 feb 2023
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Many facilities are broken and never fixed.
Hiroyuki
7 nachten verbleven in januari 2023
2/10 – Ontzettend slecht
Henok
Zakenreiziger
6 jan 2023
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
They charged my credit card for no reason and declined to refund. I called so many times but nobody willing to refund. They offered reimbursement in kind. That being said the breakfast is very good and they have a beautiful compound. It has a big potential if they have a good management.
Henok
3 nachten verbleven in september 2022
6/10 – Redelijk
Rumi
16 nov 2022
Rumi
4 nachten verbleven in november 2022
6/10 – Redelijk
Ikuro
14 nov 2022
Ikuro
4 nachten verbleven in november 2022
6/10 – Redelijk
Rumi
10 nov 2022
Rumi
8/10 – Goed
Candide
Zakenreiziger
31 okt 2022
Positief: Personeel en service
The hotel is located in a nice and big garden. The rooms are clean although the hotel is a bit old, but it is okay for the price. It is also authentic and has good Ethiopian cuisine.
Candide
5 nachten verbleven in oktober 2022
6/10 – Redelijk
Nestor
Reisde met een groep
27 okt 2022
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Malo, viejo, falto de mantenimiento.
La atención excelente
Nestor
1 nacht verbleven in oktober 2022
2/10 – Ontzettend slecht
Dagmawi
26 okt 2022
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Dagmawi
6 nachten verbleven in oktober 2022
10/10 – Uitstekend
eldirdiri
7 okt 2022
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff is so friendly and professional. This is my second stay within 3 months and will not be my last. Thank you Ghion staff!
eldirdiri
2 nachten verbleven in oktober 2022
10/10 – Uitstekend
Samuel
9 aug 2022
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Samuel
5 nachten verbleven in augustus 2022
10/10 – Uitstekend
Almaz
Reisde met familie
5 aug 2022
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
I liked the place very much. The staffs were amazing and very responsive for any request.
Almaz
1 nacht verbleven in augustus 2022
6/10 – Redelijk
Audrey
5 feb 2021
Positief: Netheid
Audrey
1 nacht verbleven in februari 2021
Reactie van GM op 5 feb 2021
Dear Audrey,
Thank you for the review we will always continue to improve our service to be far better than okay.
Best Wishes
Ghion hotel Team
6/10 – Redelijk
Geverifieerde reiziger
1 jan 2020
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Geverifieerde reiziger
2 nachten verbleven in december 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
Reisde met een groep
23 dec 2019
Negatief: Personeel en service
Reservation was totally screwed up to the point where my three traveling companions and I ended up sharing one room (two single beds and two mattresses on the floor) after previously making reservations for two rooms for two people each. Since the Ghion had "lost" our reservations (which I don't believe since they later "found" mine) they also didn't provide a shuttle from the airport. A totally dissatisfying experience on all levels.
Geverifieerde reiziger
2 nachten verbleven in december 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
Zakenreiziger, Reisde met partner
18 dec 2019
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel is in bad shape and needs a total overhaul
Geverifieerde reiziger
2 nachten verbleven in december 2019
6/10 – Redelijk
Amanuel Abraham
Zakenreiziger
26 nov 2019
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Amanuel Abraham
7 nachten verbleven in november 2019
6/10 – Redelijk
Geverifieerde reiziger
Zakenreiziger
19 nov 2019
Positief: Personeel en service
I have been staying at the Ghion Hotel when in Addis for the past three years,3+ times/year. It was great to see the improvements being made on this visit. The food was also much better at the non-traditional restaurants. The traditional food restaurant and food has always been good and reasonable.
Geverifieerde reiziger
6 nachten verbleven in november 2019
Reactie van MARKETING TIME op 21 nov 2019
Dear guest,
Thank you for your positive real-time feedback.
We are standing to work hard to give for our guest's god service.
REGARDS
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
11 nov 2019
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Fab location
This hotel has a fabulous location. I know it from old and it is disappointing to visit and not have water in the room and especially hot water - there is a randomness to water.
The hotel feels "tired" and even the once lovely gardens are lacking colour and care
The staff in the bar and restaurant are most helpful and pleasant, reception less so.
Sadly after knowing this hotel and using it for more than 20 years, I fell I cannot stay again.
No car arrived at the airport to collect me despite this being on offer.
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in november 2019
Reactie van Marketing time op 27 nov 2019
Dear guest,
We are sorry for disappointed during the hotel stayed and we asked to apologize in the name of the hotel we worked together all members of staff to solve this kind of problem.
Regards,
2/10 – Ontzettend slecht
Cristina
10 nov 2019
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Cristina
1 nacht verbleven in november 2019
8/10 – Goed
Geverifieerde reiziger
Reisde met een groep
28 okt 2019
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Geverifieerde reiziger
2 nachten verbleven in oktober 2019
2/10 – Ontzettend slecht
Tsilizani
22 sep 2019
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The hotel needs a lot of face lift. The service is is bad. Food is horrible.
Tsilizani
2 nachten verbleven in september 2019
Reactie van marketing department op 11 okt 2019
Dear Tsilizani,
Thank you forgive your response and I say sorry for an uncomfortable time during staying in our hotel we owrke very hard to solve such kind of problem.
Regards,
4/10 – Matig
Senait
Reisde met familie
17 sep 2019
Negatief: Comfort kamer
Senait
3 nachten verbleven in september 2019
2/10 – Ontzettend slecht
Geverifieerde reiziger
27 apr 2019
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I paid for room through Expedia, When I arrived they told me theyd not received payment. I had to pay again when I was there. First room I was put in had no hot water.
Geverifieerde reiziger
3 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Front office op 20 jun 2019
Greeting from Ghion hotel Addis Ababa.
yeas you maid your reservation through Expedia but wean you arriving at the hotel the receptionist told you the payment is not settled. We asked a great excused for the mise understand through the problem of network
KInd Regards,