Dagelijks ontbijtbuffet (CHF 18 per persoon)

Beoordelingen van Hotel Spatz

2 out of 5
Hotel Spatz
Obergrundstrasse 103, Lucerne, LU

Beoordelingen

8,4

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 78 van 222 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 98 van 222 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 38 van 222 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 7 van 222 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 222 beoordelingen" "

8,8/10

Netheid

8,8/10

Personeel en service

8,2/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

patricia

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Very basic breakfast. Bathroom was very basic and without shower curtain. Very good service and free parking. Expensive for quality-price ratio
1 nacht verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Koen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Gezellig
Leuk en gezellig, we zijn echter op doorreis dus één overnachting en we gaan weer.
1 nacht verbleven in mei 2018

8/10 – Goed

Yiqun

Nice !
1 nacht verbleven in mei 2024
Reactie van Your Spatz Team op 24 mei 2024
Dear YiqunMany thanks for your review! We are glad to hear you enjoyed your stay.

8/10 – Goed

Rebecca

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Small room but it worked for just one night.
1 nacht verbleven in mei 2024
Reactie van Your Spatz Team op 22 mei 2024
Dear RebeccaThanks for taking the time to write a review. We have many different sized rooms in Hotel Spatz: maybe a different room category would suit better if you stay with us again in the future.Kind regards,

10/10 – Uitstekend

Brent

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice place
1 nacht verbleven in mei 2024
Reactie van Your Spatz Team op 22 mei 2024
Dear BrentMany thanks for your excellent rating and your feedback! We are glad to hear that you enjoyed your stay with us.We hope to welcome you to Lucerne again in the future. Kind regards

8/10 – Goed

vittore

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Hotel Director op 29 okt 2023
Dear VittoreThanks for your feedback and it would be great if we could welcome you another time by usKind RegardsHotel Spatz

8/10 – Goed

mrugesh

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location was perfect for our trip and the staff at the reception was accomodating. The maids forgot to flush the toilet when we arrived. Also the maids forgot to refill the cups and bathroom glasses in our room. Besides this the water pressure, hot water, room size, extra bed and amenities were perfect. You should choose the room for its location.
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Bernhard General Manager op 29 okt 2023
Good day Thank you for your positiv Rating. We will inform our mades about the little thing. Have a nice dayHotel Spatz

10/10 – Uitstekend

Jerry

1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Bernhard Hotel Manager op 29 okt 2023
Dear JerryThank you very much for your great rating. We hope we could welcome you another time.Kind RegardsHotel Spatz

6/10 – Redelijk

Kettly

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
A difficult situation!
Nice, small and clean hotel; good location; excellent staff but uncomfortable due to very small room and extremely small bathroom. Also, terribly expensive by marketing / booking agent ( not by hotel).
4 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Bernhard General Manager op 30 jul 2023
Dear Kettly Thank you for your feedback and it was great having you with us.Kind RegardsBernhard

10/10 – Uitstekend

SHIN

2 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Hotel Director op 19 jul 2023
Thank you for your very positiv feedback.It would be great if we can welcome you another time byusHave a great dayBernhard Happel

10/10 – Uitstekend

Surekha

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really liked this Hotel and the main person gentleman at the reception. Very, very helpful. He went out of his way and provided a small mini fridge to store our meds and ice packs. Carried our luggage up the stairs as the hotel could not be equipped with an elevator. Very convenient location bus stop right in front of the Hotel 5 minutes away from the main railway station. Free bus service was offered. Room was spacious enough for 3 adults. Really liked this Hotel very much. If we do plan another visit this will be the Hotel to revisit. Thank you so much.
3 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel Director op 19 jul 2023
Good day Surekha,Glad everything worked out and you had a great expirence with us. When you come back to Switzerland we are looking forward welcoming you again by usKind RegardsBernhard Happel

8/10 – Goed

Peter

Reisde met een groep, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Very Good Stay
Great location,close to the downtown area.Staff were extremely helpful and friendly.
1 nacht verbleven in april 2023
Reactie van Bernhard Happel op 6 mei 2023
Thank you very much and we glad you like your stay with us. Hope we can welcome you another time in the near future .

8/10 – Goed

MARIJATI

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel provides free parking. The bus stop just in front of the hotel. Bus Number 1 will take guests to the center. The family room is spacious. The staff were friendly.
1 nacht verbleven in oktober 2022

10/10 – Uitstekend

Hrayr

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice, clean staff were very helpful.
2 nachten verbleven in september 2022

4/10 – Matig

Luca

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service
The Hotel was very difficult to find. Parking is on site, but so small that took me about 10 minutes to maneuver it. The receptionist mostly interested in leaving, which happened before 8:00 PM. No elevator. No restaurant after the same receptionist. No breakfast. Somehow all these things seemed to contradict the on-line info., but I may be wrong. The room was decent. Should be priced much lower.
1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

sebastian

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Milagros

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juni 2022
Reactie van Bernhard Happel General Manager op 28 jun 2022
Dear Mr. Milagros, Thank you for your nice feedback. We hope to welcome another time by us. Kind Regards Bernhard Happel

6/10 – Redelijk

Deborah, Green Valley

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
The hotel was ride next to a bus stop with free busses to main visitor areas. While that was very convenient, it was also on an extremely busy road. We had warm weather, and the hotel had no AC. If you left the windows open you heard constant traffic noise. The rooms were quite large and spacious, but few amenities.
2 nachten verbleven in mei 2022
Reactie van Bernhard Happel General Manager op 28 jun 2022
Dear Deborah Thank you for your feedback. Because we are a town hotel there always be a little noise around the whole building. An Air Conditioning we can't built so easy because our Hotel ist in Landscape protected enviorment what makes it difficult to get a premisson to build an AC. Thank you for staying with us and we hope that we can welcome you another time in the near future. Kind Regards Bernhard Happel

10/10 – Uitstekend

David

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2022
Reactie van Hotel Spatz op 2 apr 2022
Dear guests Thank You so much for staying with us.

10/10 – Uitstekend

Corinne

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Parfait !
Séjour super ! Accueil parfait même hors des horaires d'ouverture grâce à une box à code. Petit buffet petit-déjeuner très bon et avec du choix malgré la restaurant fermée. Rapport qualité prix plus que parfait ! Chambre très confortable et assez spacieuse pour une famille de 3 personnes. Isolation des fenêtres parfaite ! Près d'un carrefour passant, pas de bruit extérieur.
2 nachten verbleven in februari 2022

10/10 – Uitstekend

Caitlin

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Located slightly outside the main part of the city but it is still walkable, or there are bus stops right outside for easy transportation. The family room was simple but clean. There are no elevators but the staff is very friendly and always willing to help bring your luggage up. They also held our luggage after checking out. Would definitely stay again!
2 nachten verbleven in december 2021
Reactie van Bernhard Happel General Manager op 7 jan 2022
Good Day Caitlin Thank you very much for your great evaluation. Glad to hear that your stay was pleasant by us. We hope to welcome you again at Hotel Spatz another day. All the best Kind Regards Bernhard Happel GM

8/10 – Goed

Karen

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2021
Reactie van Bernhard op 26 okt 2021
Guten Abend Danke für Ihre gute Bewertung und falls Sie wieder in der Umgebung Luzern sind, würden wir uns freuen Sie eventuell erneut bei uns Wilkommen zu heissen. Freundliche Grüsse Bernhard Happel Direktor

10/10 – Uitstekend

Amanda

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in oktober 2021

10/10 – Uitstekend

Michael

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Enjoyed our stay
Helpful front desk. Excellent dinner and service.
2 nachten verbleven in september 2021
Reactie van Hotel Spatz op 6 okt 2021
Dear guests Thank You so much, we enjoyed Your stay as well. Your Hotel Spatz

10/10 – Uitstekend

Cyndie

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Très joli hotel, tout simple mais bien équiper !
1 nacht verbleven in september 2021
Reactie van Bernhard Happel General Manager op 7 sep 2021
Guten Tag Danke für Ihre tolle Bewertung. Wir würden uns freuen wenn wir Sie bald wieder bei uns Begrüssen zu dürfen. Freundliche Grüsse Hotel Spatz Managment

10/10 – Uitstekend

Charles V, Azle

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location was awesome , close to transportation and restaurant was awesome !
1 nacht verbleven in augustus 2021
Reactie van Bernhard Happel General Manager op 31 aug 2021
Dear Charles Thank you for your feedback and it was great to have you with us. We wish you all the best and hope that some day we can welome you again. Kind Regards Hotel Spatz Management

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excellent séjour à Lucerne
Très bon séjour ! Très bonne cuisine, accès a centre de Lucerne à seulement 15min en bus avec arrêt devant l'hôtel. Petit déjeuner continental complet ! Vraiment satisfait de notre séjour
2 nachten verbleven in mei 2021
Reactie van Hotel Spatz op 22 mei 2021
chers invités Merci pour cette note merveilleuse et bien trop bonne. Vous êtes de merveilleux invités et nous vous souhaitons le meilleur. Votre hôtel Spatz

10/10 – Uitstekend

Christian, Baden Württemberg

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nettes, kleines Hotel mit guten Restaurant am Rand von Luzern. Es gab kostenlose Tickets für den Nahverkehr und die Bushaltestelle ist direkt vor der Tür. Sehr nettes Personal welches einem auch super Tipps zur Erkundung der Umgebung gibt. Die Fenster waren leider etwas verzogen und aufgrund der Lage ist der Straßenverkehr immer präsent. Aber alles in allem kann ich es guten Gewissens weiterempfehlen!
2 nachten verbleven in oktober 2020
Reactie van Hotel Spatz op 15 okt 2020
Liebe Gäste Vielen lieben Dank für Ihren Besuch und für diese wunderbare Bewertung!!! Wir freuen uns sehr.

10/10 – Uitstekend

Nicolas, Genève

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Le personnel était très agréable et sympa! L'emplacement est idéal, un peu en dehors de la ville, mais avec une place de parking et un arrêt de bus devant l'hôtel qui amène à la gare en 5 minutes.
1 nacht verbleven in september 2020
Reactie van Hotel Spatz op 23 sep 2020
Merci beaucoup pour votre merveilleuse critique! Votre hôtel Spatz

8/10 – Goed

masamitsu

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2020
Reactie van Your Hotel Spatz op 16 aug 2020
Thank You very much for Your stay and also for the kind review.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juli 2020
Reactie van Hotel Spatz op 29 jul 2020
Liebe Gäste Cher hõtes Dear Guests Danke für die super Bewertung! Merci pour la bonne critique! Thanks for the great review!

8/10 – Goed

Arvid

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Meget bra hotell
Store rom, god service og god frokost
2 nachten verbleven in juli 2020
Reactie van Hotel Spatz op 24 jul 2020
Takk for god anmeldelse. Vi var veldig glade for besøket ditt. Hotel Spatz

8/10 – Goed

Sophie, UK

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room seemed recently renovated, clean and spacious. Located outside of town, however it is walkable or you can make use if the complimentary travel pass provided by hotel. Breakfast had a simple but tasty selection. On site parking and WiFi available.
1 nacht verbleven in juli 2020
Reactie van Your Hotel Spatz op 21 jul 2020
Dear Sophie, thank you for staying with us, and your nicely comment. We have just renovated our rooms in Feb 2020. We looking forward to welcome you again.

8/10 – Goed

CaprezWalter

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wir waren mit allem sehr zufrieden. Auch unterkunft wasuper
1 nacht verbleven in juni 2020
Reactie van Hotel Spatz op 1 jul 2020
Wir danken Ihnen für Ihren Besuch und die schöne Bewertung, Ihr Hotel Spatz

10/10 – Uitstekend

Georgios

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Big room, service was perfect!
Big room, service was perfect!
1 nacht verbleven in mei 2020
Reactie van Hotel Spatz op 3 jun 2020
Dear guests Thank You so much for the very kind review. We feel humbled and would be honored to welcome You again. You have been great guests!

10/10 – Uitstekend

Juergen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Sehr schoenes Hotel mit grossen Zimmern und Balkon
Direkt vor dem Hotel befindet sich eine Bushaltestelle, mit 5 Buslinien von denen 4 direkt zum Bahnhof fahren. Sehr freundliche Betreiber, die einem jeden Wunsch von den Lippen ablesen und mir tolle Tips fuer die schoensten Ausfluege in die herrliche Umgebung Luzerns gegeben haben. Sowohl early check in als auch late check out wurde kostenfrei ermoeglicht. Mein neues Stammhotel in Luzern, no question about it.
2 nachten verbleven in april 2020
Reactie van Geschäftsführer op 6 mei 2020
Guten Tag Vielen Dank für Ihr Feedback und wir freuen uns, dass wir Ihre Erwartungen erfüllen konnten und das wir Sie hoffentlich bald wieder bei uns begrüssen dürfen. Freundliche Grüsse

8/10 – Goed

Claire

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Service is good
Even if the hotel was on the road, it was silent. The room was new , the bathroom needs still to be refresh but was extremely proper. Only thing to know is that there is nobody are 7pm at the reception
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Spatz op 19 feb 2020
Dear guests Thank You very much for the kind review. The breakfast starts at 7.00 and all employes are to be found in the restaurant, we are sorry for not forwarding that information to You. Your Hotel Spatz

6/10 – Redelijk

Sangyun

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
확인바랍니다.
호텔에 만족합니다. 아담한 시설에 청소도 깨끗하고 친절한 주인께 감사드립니다. 다만 저는 다음날 아침에 비행기 시간이 변경되어 일찍 나올 수 밖에 없었습니다. 그래서 프론트에서 아침 5:30분에 체크아웃 하려고 종을 울리고 관계자를 불렀지만 아무도 나오지 않아 간단한 편지와 이메일을 남기고 카드키 4개, city tax 16 swiss fr을 책상 안쪽에 남기고 올 수 밖에 없었습니다. 좋은 추억을 망치지않도록 확인해주기 바랍니다.
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Spatz op 21 feb 2020
방문해 주셔서 감사합니다. 우리는 당신과 당신의 가족을 환영합니다. 불행히도 우리는 개인적으로 작별 인사를 할 수 없었습니다. 친절한 안부 호텔 스 파츠

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nicest people ever!! We really enjoyed our stay and the staff went above and beyond making us feel very comfortable and at home
1 nacht verbleven in december 2019
Reactie van Hotel Spatz op 14 jan 2020
Dear Guest Thank you for your Feedback and Evaluation . Hope we can welcome you another time. Best Regards Hotel Spatz

8/10 – Goed

MB, Sydney

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice room, super comfortable beds. Public transport was included and right outside the door. The host was very friendly and helpful. Breakfast was great and the coffee delicious! Only downside was the stairs to the room with our luggage but the host is always happy to help carry bags.
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Spatz op 9 jan 2020
It was a pleasure to have You stay with us. You and Your family are always welcome. Thank You so much for the very kind review! Your Hotel Spatz

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2019
Reactie van Hotel Spatz op 10 jan 2020
Danke für Ihre Bewertung und wir würden uns freuen Sie eventuell bald wieder bei uns begrüssen zu dürfen. Freundliche Grüsse Ihr Hotel Spatz Team

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very friendly staff. Nothing fancy but super nice and clean.
1 nacht verbleven in december 2019
Reactie van Hotel Spatz op 29 dec 2019
Thank You so much for the wounderful review!

10/10 – Uitstekend

roger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Idéal pour affaire
J’ai séjourné dans cet hôtel pour affaire; chambres très confortables, déjeuner un peu simpliste mais suffisant; transports publics devant l’hôtel grand plus
2 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Hotel Spatz op 1 dec 2019
Merci de votre visite et merci beaucoup pour vos commentaires

8/10 – Goed

Anton

1 nacht verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

ANGEL

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location location location ....staff are excellent ! Special mention Siddy and Barbara who are very caring helpful and friendly that makes your stay feels safe and comfortable.
7 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Hotel Spatz op 29 nov 2019
Thank You so much. Seedy and Barbara feel appreciated and thank also a lot.

8/10 – Goed

Lisbet

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Ok hotel
Ok hotel. Breakfast nice. Room not so nice but still ok
2 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Hotel Spatz op 29 nov 2019
Thank You very much.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
2 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Christophe

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Luzern
Wonderful hotel but dining room closed for dinner. Under new management and apparently making changes like adding air conditioning. Great transportation system with stop right out front door.
3 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Hotel Spatz op 29 nov 2019
Thank You very much!

8/10 – Goed

EY

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
자동차여행시 무료 주차가 가능한 점, 중심가에서 버스로 10분거리에 위치하고 바로 앞에 버스정류장있어 위치가 좋음. 숙소는 깨끗하며 냉장고, 커피포트는 없으나 잠만자기 위하여 찾는다면 좋은 숙소임.
1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Hotel Spatz op 1 dec 2019
의견을 보내 주셔서 감사합니다. 방문해 주셔서 감사합니다.