2 bars/lounges

Beoordelingen van Sofitel Lyon Bellecour

5 out of 5
Sofitel Lyon Bellecour
20 Quai Gailleton, Lyon, Rhone

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 466 van 880 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 280 van 880 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 78 van 880 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 36 van 880 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 20 van 880 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,0/10

Voorzieningen

8,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Fabian

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Tripje Lyon
Zeer tevreden.
3 nachten verbleven in november 2021

8/10 – Goed

Henderikus

Zakenreiziger
Positief: Comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2021

10/10 – Uitstekend

Jozef

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel for business (and probably leisure)
Perfect business hotel, nice rooms, good service, and a very extensive breakfast buffet. Stayed too short to experience much in the hotel, but the short time here met all the requirements of an upscale business hotel.
1 nacht verbleven in maart 2020

8/10 – Goed

Leonore

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wel design maar geen goede fauteuil
Prima hotel voor oudere gasten is er geen goede stoel design mooi maar veel te laag nergens een fauteuil gevonden om een boek te lezen ook niet in de kamer.
4 nachten verbleven in april 2019
Reactie van Morgane op 13 jun 2019
Geachte klant, Wij danken u voor uw commentaar. Tot binnenkort ! Met vriendelijke groeten,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4* hotel
Hotelkamer toilet zonder beenruimte geplaatst in badkamer..geen plaatst voor koffer..
2 nachten verbleven in juni 2017
Reactie van Guest Experience Coordinator op 21 jul 2017
We thank you for your recent stay and for your feedback which helps us to improve the quality of our product and services. We look forward to your return. Best regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Heerlijk hotel!
Prima locatie in Lyon. En een heerlijke douche en een heel goed bed!

8/10 – Goed

Beeckmans

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

8/10 – Goed

justin de jong

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
gastvrij en veel moois heel dichtbij
Zeer gastvrij en hulpvaardig personeel. Echter airco in hotelkamer werkte niet waardoor het bloedheet was 's nachts.

10/10 – Uitstekend

janssen, nederland

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
luxe hotel
luxe hotel midden in centrum van lyon, schitterende kamer met zeer vriendelijke en behulpzaam personeel. Een aanrader.

10/10 – Uitstekend

Osama

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Loved the stay here. Would definitely visit again
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Christopher, North Vancouver

2 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Hugo

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Très propre Facile d’accès Personnel au top
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

William

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Josh

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff went above and beyond to help us on our vacation. The beds were very comfortable. The room was clean. The bathroom was spacious and the shower was great!
2 nachten verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Milko

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Un personnel fantastique : accueillant, agréable, souriant, courtois et sincèrement aux petits soins pour ses clients. Nous sommes tellement bien accueilli que le reste (même s'il est parfait) paraît "secondaire" !
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Francois

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Claire op 28 feb 2024
Cher François, Nous vous remercions pour cette très belle note et sommes heureux que votre séjour ait été à la hauteur de vos attentes. Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau prochainement.Sincèrement,ClaireResponsable qualité

10/10 – Uitstekend

Yukinori

1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Claire op 28 feb 2024
Dear Yukinori,Thank you for your excellent review of your experience at the sofitel lyon bellecour. We hope to have the pleasure of welcoming you again on your next visit to Lyon. Yours sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

daniel

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 28 feb 2024
Cher Daniel,Nous vous remercions chaleureusement pour ces magnifiques étoiles décernées et nous espérons avoir la chance de vous accueillir à nouveau prochainement dans notre Maison Lyonnaise.Sincèrement,ClaireResponsable qualité

8/10 – Goed

Hanna

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fantastisk service och underbara sängar!! Välskött men omodern inredning.
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 28 feb 2024
Dear Hanna, Thank you for taking the time to share your comments about your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. Your kind words about our exceptional service and comfortable bedding are highly appreciated. We regret to learn, however, that you were not entirely satisfied with the decor of our hotel. We hope we will have the pleasure of welcoming you again in the near future.Yours sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Annick

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Lyon
Idéalement situé. Chambre spacieuse. Personnel agréable
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 23 jan 2024
Chère Cliente, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous faire part de votre commentaire suite à votre séjour au Sofitel Lyon Bellecour. Nous sommes ravis de savoir que vous avez apprécié notre emplacement idéal, le confort de votre chambre ainsi que notre personnel attentionné.Nous espérons vous accueillir de nouveau lors d'une prochaine escapade lyonnaise.Sincèrement,ClaireResponsable qualité

4/10 – Matig

ALUIZIO G C

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Limpeza deixou a desejar, carpete e cortinas empoeiradas o que causou alergia em 2 pessoas da família. O hotel necessita de uma renovação
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 23 jan 2024
Dear Guest, Thank you for taking the time to provide us with your comments following your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. We are very sorry to hear that your experience did not live up to your expectations.We sincerely apologize for the shortcomings of our room service. This does not reflect the values and quality standards of our hotel, and we will pass on your comments to our general housekeeper for rectification.We sincerely hope you will give us a second chance on your next visit. Yours sincerely, ClaireQuality Manager

8/10 – Goed

Peter

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zufrieden
Alles soweit iin ord nung
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 23 jan 2024
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are delighted that you enjoyed your visit and we hope to have the pleasure of welcoming you again during your next stay in Lyon.Sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Özgür

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 23 jan 2024
Dear Guest,We would like to thank you for your excellent rating and are delighted that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next trip to Lyon. Yours sincerelyClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Kotaro

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Claire op 23 jan 2024
Dear Guest,We would like to thank you for your positive review and are delighted to hear that you enjoyed your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. Yours sincerelyClaireQuality Manager

4/10 – Matig

Olivia

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
That hotel needs to be renovated. Not a 5 stars
2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Claire op 9 jan 2024
Dear Guest, Thank you for sharing your comments with us.It is with regret that we note your disappointment following your stay at the sofitel lyon bellecour and we are sincerely sorry that our hotel did not meet your expectations.We hope to have the opportunity to welcome you again in the future and improve your experience. Sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Richard

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Almost perfect hotel in perfect location!
Really recommend this hotel. Perfect location in Lyon, Valet parking (€30/night). Lovely lobby and entrance, meeting 5 star expectations. Very friendly, capable and professional staff too! Location was as good as we could expect. Overall, we really enjoyed our stay, with clean and comfortable rooms. Our only constructive criticism would be that the rooms feel a little tired (4 star standard) but it is obvious that Sofitel plan to address this, based on the incredible refurbished lobby. Furthermore, complimentary minibar (water, soft drinks and nuts) more than made-up for this. I will stay here again on our next trip to Lyon.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Claudia

1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

marianne

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Graciela

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Claire op 6 dec 2023
Dear Graciela, Thank you for taking the time to give us this excellent note following your visit to the Sofitel Lyon Bellecour. We are very pleased to hear that you enjoyed your stay with us and would be delighted to welcome you back in the near future. Sincerely, ClaireQuality Manager

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Claire op 6 dec 2023
Dear Guest, We regret that your experience at the Sofitel Lyon Bellecour did not live up to your expectations.We hope to have the pleasure of welcoming you during a future stay and of demonstrating our commitment to your complete satisfaction.Sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Mohand Larbi Ikram

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Claire op 6 dec 2023
Dear Guest, Thank you for your excellent note following your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. We look forward to welcoming you back on your next visit to Lyon.Sincerely, ClaireQuality Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Evelyn, München

Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Der Eingangsbereich ist sehr schön, aber wenn man im 4.Stock aus dem Aufzug steigt, glaubt man nicht mehr sich in einem 5 Sterne Hotel zu befinden. Das Zimmer ist eingerichtet wie in den 60er Jahren und entsprechend abgenutzt. Ein ekliger fleckiger Teppich, das Badezimmer ebenfalls alt mit ekligen Fliesenfugen und einer schlecht funktionierenden Dusche. Man zahlt eine Menge Geld und würde in jedem modernen 2 Sterne Hotel billiger und nicht schlechter wohnen. Und einen Ausschlag am Rücken habe ich als "Souvenir"mitgenommen.
2 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Claire op 21 nov 2023
Dear Evelyn, Thank you for taking the time to leave a comment following your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. We regret to read that our facilities did not live up to your expectations, and we are sincerely sorry for any inconvenience you may have experienced during your stay.Nevertheless, we can assure you that we attach the utmost importance to the cleanliness of our property and adhere to a strict hygiene and cleaning protocol. We hope to have a chance to regain your trust during a future stay.Sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Denise

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location!
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Claire op 20 nov 2023
Dear Denise,Thank you for taking the time to share your feedback regarding your stay at Sofitel Lyon Bellecour. We are pleased that you enjoyed our great location and we look forward to welcoming you back on a future visit. Sincerely, ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Achille

2 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Claire op 15 nov 2023
Cher Achille, Nous vous remercions sincèrement pour cette excellente note suite à votre séjour au Sofitel Lyon Bellecour ! Au plaisir de vous accueillir de nouveau au cœur de la Presqu'ile de Lyon.Sincèrement,ClaireResponsable qualité

10/10 – Uitstekend

Larissa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel muito agradável, com produtos de toalete incriveis, quarto amplo com sala, janelas automaticas !!! Limpo!
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 10 nov 2023
Dear Larissa,What a pleasure to receive your positive comment following your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. We are so glad you had such a great time! We look forward to welcoming you back soon. Sincerely,Claire Quality Manager

10/10 – Uitstekend

olivier

1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 15 nov 2023
Cher Olivier, Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous attribuer cette excellente à la suite de votre expérience au Sofitel Lyon Bellecour. Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir lors d'un prochain séjour.Sincèrement,ClaireResponsable qualité

8/10 – Goed

Emmanuel

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Hôtel agréable. Très bon service. Mais les chambres demandent vraiment un coup de jeune. Surtout pour un sofitel en plein centre de Lyon
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

BERTRAND

1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Wendy

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Well located and comfortable. Helpful concierge made several reservations for us
2 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 26 okt 2023
Dear Wendy, Thank you for taking the time to tell us about your pleasant experience at the Sofitel Lyon Bellecour.We are pleased to hear that our concierge service particularly contributed to the success of your stay and we will be happy to pass on your compliments to this service. We look forward to welcoming you again during your next stay.Best regards,Claire

2/10 – Ontzettend slecht

Judy Loan

1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 23 okt 2023
Dear Judy Loan, We are very sorry to hear that you had an unsatisfactory experience at the Sofitel Lyon Bellecour. We strive to provide the best possible experience for our guests and we are sorry that we did not meet your expectations. We sincerely hope that we will have the opportunity to regain your trust during a future stay. Sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Ivan

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Superb service throughout our stay. Thank you.
2 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van claire op 19 okt 2023
Dear Ivan,Thank you for taking the time to write this review. We are delighted that you had an excellent stay at the Sofitel Lyon Bellecour. Our team strives to provide the highest quality service and we are very grateful for your compliment, which we are happy to share with our teams. We look forward to welcoming you back soon!Kind regards, Claire Quality Manager

10/10 – Uitstekend

David

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely position with view over the river. Staff were very helpful. Light bar drinks and service impeccable. Breakfast on Floor 8 super
2 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 9 okt 2023
Dear David, Thank you for your lovely review of your stay at the Sofitel Lyon Bellecour.We are delighted to read that you had an memorable time and that you particularly appreciated the service, the attractive location, the Melhor bar and our breakfast offer. Sincerely, ClaireQuality manager

10/10 – Uitstekend

Luke

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great stay!
6 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Claire op 9 okt 2023
Dear Luke, Thank you for your excellent review of your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. We are delighted that you appreciated your stay in our hotel.Sincerely,ClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Garry

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
4 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 6 okt 2023
Dear Garry, Thank you for taking the time to share your very positive feedback about your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. We look forward to welcoming you again! Sincerely,ClaireQuality Manager

6/10 – Redelijk

Alison

3 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 9 okt 2023
Dear AlisonThank you for taking the time to review your stay at the Sofitel Lyon Bellecour, We look forward to welcoming you back and providing you with a most positive experience. Sincerely,ClaireQuality Manager

6/10 – Redelijk

Shahryar

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
The property is in severe need of an upgrade, cabinets, bath, furnishings are from 40 to 50 years ago... views are nice but don't overcome these issues
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 9 okt 2023
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are very sorry to hear that our facilities did not live up to your expectations.We are pleased that you nevertheless enjoyed the view from your room but regret that you do not retain an overall positive impression of your stay. We to hope to have an opportunity to regain your trust on another occasion,Best regards,ClaireQuality Manager

8/10 – Goed

Ciara

1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Claire op 26 okt 2023
Dear Ciara Thank you for taking the time to review your stay at the Sofitel Lyon Bellecour.We are glad you enjoyed your stay in Lyon and we look forward to welcoming you back.Yours sincerelyClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Juliana

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I’m glad Expedia has some good hotels on their website. This is one of them. Sofitel is in Belecour area which has a metro closed & one can get to the heart of old town- or you can walk crossing the Pont de Bonaparte over the river La Soane. The hotel could do with some updated carpets in the corridor which are worn out & shabby— which gives one a bad impression of what is to come. However the rest of the hotel is well maintained & clean. The breakfast room as a great view. The convenience to the old town is the best thing about this hotel.
Reactie van Claire op 2 okt 2023
Dear Juliana,Thank you for taking the time to share with us your positive impressions of your stay at the Sofitel Lyon Bellecour. It is a real pleasure to read that you had a pleasant stay with us and we are delighted that the ideal location of our hotel enabled you to discover the beautiful city of Lyon in the best possible conditions. Please be assured that we are taking your comments into account in our continuous quality improvement process and that we look forward to welcoming you back in the near future. Yours sincerely,ClaireQuality Manager

6/10 – Redelijk

Vanessa

Reisde met partner
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Rooms are spacious, bed comfortable but the property is old and tired- service was hit and miss - air conditioning had to be fix (sweated the first night), then had to request 3 times for the removal of someone’s clothing from our room (the repairman’s perhaps) and also found the toilet seat up (did he use our bathroom?). Had to ask at reception for toilet paper as housekeeping forgot to refill. Certain areas of excellent service- the man who checked me at the front desk staff, concierge and person at downstairs bar. Excellent central location for visiting rest of Lyon and walkable to Bellacour station.
3 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Claire op 19 okt 2023
Dear Vanessa Thank you for taking the time to let us know about your experience.We are delighted to read that you enjoyed your stay at our hotel. Thank you for highlighting the excellent service provided by the reception, concierge and bar teams. We are also delighted that you took advantage of our ideal location to discover Lyon.We are very sorry to read about the incidents that occurred during your stay and which may have affected it, and we would like to offer you our most sincere apologies. Our teams are very conscientious in their service and in their interventions in the room and we will therefore look into this situation with our teams. We sincerely thank you for taking the time to provide us with your feedback and hope that you will give us another opportunity to provide you with the best possible service.Yours sincerelyClaireQuality Manager

10/10 – Uitstekend

Eunice

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
O concierge Sebastiens é extremamente agradável, simpático, gentil e um excelente profissional. Valentin também é um profissional de muita qualidade. Muitíssimo obrigada a esses dois profissionais, que fizeram nossa estadia em Lyon simplesmente espetacular.
2 nachten verbleven in september 2023