Uitzicht vanuit accommodatie

Beoordelingen van Hotel Alexis

2 out of 5
Hotel Alexis
Via Gaeta 29, Rome, RM

Beoordelingen

7,4

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 17 van 120 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 60 van 120 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 29 van 120 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 9 van 120 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 5 van 120 beoordelingen" "

7,8/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

6,0/10

Voorzieningen

7,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

6,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Rienk

Negatief: Comfort kamer
Redelijk hotel in het centrum
Hotel dichtbij het Termininstation, kamers netjes en schoon. Relatief duur. Ontbijt slecht: kop koffie en een broodje. Meer kan maar voor extra betaling. We moesten bovendien €50 extra betalen voor een kamer met badkamer (€10 p/n).

8/10 – Goed

Ruud, Rome

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zeer vriendelijk personeel, behulpzaam en netjes.
Kamers prima, netjes en schoon. Rustig en stil hotel, dichtbij station Termini dus vele mogelijkheden om je vervoer te regelen.

8/10 – Goed

Maartje

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Top
Aardig personeel. Het blijft een 2-sterren hotel maar het is een goede prijs/kwaliteit verhouding! Gratis wifi aanwezig. Ook gratis een ontbijtje wat bestaat uit koffie of thee met 1 crossaint p.p.! Heel aardig. Kamer wordt elke dag gechekt door de schoonmaak (prullenbakjes, handdoeken, bed wordt opgemaakt). Het appartement is dichtbij bus, metro en trein en ook winnkels en supermarkten. Ook is alles goed te lopen als je dit ziet zitten (30 minuten lopen naar het centrum / Colloseum / Pantheon). Je krijgt bij de receptie een plattegrond van Rome

8/10 – Goed

Ayman

Fridge
1 nacht verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good place
The hotel is good and people really friendly... closed to train station and food
3 nachten verbleven in september 2023

6/10 – Redelijk

Michele

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Walls dirty, wood plank in floor kept coming out, bed was lopsided, felt like I was going to fall off. Floors very slippery. Slid multiple times. Walls and door very thin, heard every person coming in all night. There is no elevator. Reception closes and there is no help after. Left at 8am reception still closed had to leave the key with a worker in the breakfast room. Is very close to the train terminal which is a plus
1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Agnieszka

2 nachten verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Dawn

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The air conditioning worked great and it was hot outside!
2 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

CHUNGLAE

Zakenreiziger
1 nacht verbleven in april 2023

6/10 – Redelijk

Jeffrey

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen
Properly is very tired looking and rooms offer the minimum comfort. No refrigerator and no ice available. Staff is friendly but because the motel is so small there are very few people to assist you.
2 nachten verbleven in juni 2022
Reactie van Tina op 23 jul 2022
Dear Jeffrey 90% of our customers are very happy and come back, 5% are satisfied and 5% unhappy maybe because they did not spend a nice stay in Rome. In your case never happened to us before that customers complained for the room n. 116. All customers love it. you did not notice maybe that the rooms on the first floor are hand painted with nice frescos and that there all around our paintings and sculptures a nice terrace nearby? I don't think you have the feeling to apreciate our little art hotel. Next time go to a standart hotel where all rooms are all the same without personality, maybe that choice is the best for you

10/10 – Uitstekend

lawrence, gunn

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Was a nice clean place Staff really good
2 nachten verbleven in mei 2022
Reactie van Tina op 23 jul 2022
thank you Lawrence lovely guests like you are always apreciated. We try to do our best and hope to see you again

4/10 – Matig

michele

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
camera minuscola e molto molto sporca. personale gentile e disponibile
1 nacht verbleven in mei 2022

8/10 – Goed

Gianpiero, melzo

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Nulla di speciale, ma comodamente posto vicino alla Stazione Termini, arredamento semplice, essenziale ma non dozzinale, materasso e cuscini ok (la cosa più importante.
1 nacht verbleven in mei 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Soggiorno da incubo
Esperienza negativa su tutti i fronti, albergo paragonabile a ostello, cambi di stanza per sporcizia, mancava tutto sapone asciugamani, kit di cortesia, il nulla totale,esperienza da non ripetere.
2 nachten verbleven in november 2021

4/10 – Matig

Lilia

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice staff and location. Everything else is really bad.
5 nachten verbleven in oktober 2021

8/10 – Goed

Pauline

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hôtel bien situé : proche gare, métro, bus, 20 minutes à pied du centre historique. Chambre avec balcon
7 nachten verbleven in augustus 2021

6/10 – Redelijk

Maximilian

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Für den Preis pro Nacht darf man nicht viel erwarten, jedoch war das Personal immer hilfsbereit, falls es etwas zu beanstanden gab.
6 nachten verbleven in augustus 2021

8/10 – Goed

Delphine

Reisde met partner
Hébergement bien placé, à côté de la gare principale et assez proche des principaux sites. L'établissement est simple, propre et fonctionnel. Cependant, le personnel n'est pas très disponible. Le petit-déjeuner n'était pas compris contrairement à ce qui était indiqué sur la réservation.
5 nachten verbleven in augustus 2021

4/10 – Matig

Graziella

Negatief: Netheid
Triste esperienza
È vero che si tratta di un hotel a 2 stelle, ma ci sono tante cose che dovrebbero essere cambiate. Prima di tutto non avevamo neanche la carta igienica, 3 tovaglie per 5 giorni e solo un sapone per le mani iniziato (no shampoo o bagnoschiuma). Siamo arrivate alle 15 del pomeriggio ed abbiamo dovuto aspettare 1 ora sotto il sole perché la camera non era ancora pronta, nonostante il check-in è previsto a partire dalle 13. Abbiamo dovuto pagare 5 euro al giorno per l'aria condizionata ed a mio avviso è eccessivo. Quando siamo arrivati c'è stato detto che siamo stati fortunati perché avevamo un un'appartamento tutto per noi a differenza degli altri ospiti, ma poi scopriamo che era così per tutti i piani, con la semplice differenza che noi non avevamo wi-fi, eravamo al quinto piano e faceva caldissimo (l'aria condizionata non funzionava neanche bene). Solo il personale è sempre stato gentile e cordiale con noi. Ringrazio loro per la loro cordialità.
4 nachten verbleven in augustus 2021

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Precio calidad correctos
El hotel está muy bien situado. Precio calidad correctos! La habitación era amplia y muy cómoda. Lo único es que era raro ver a alguien del hotel en recepción por lo que cuando surgía cualquier cosa no sabías dónde acudir. Además, en 4 días que estuvimos no nos cambiaran las toallas de baño.
4 nachten verbleven in augustus 2021

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
struttura nel complesso malandata.
2 nachten verbleven in juli 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Das Hotel ist ein kleines sauberes und ruhiges Haus. Direkt in der Nähe vom großen Hauptbahnhof Termini. Es ist sehr zentral gelegen und mit der Metro erreicht man alle Sehenswürdigkeiten schnell und einfach. Restaurant und Einkaufsmöglichkeiten gibt es auch direkt in der Nähe des Hotels alles ca 1- 5 min entfernt. Wir waren 3 Nächte dort und uns hat es sehr gut gefallen wir würden jederzeit wieder das Hotel Alexis buchen. Einen riesen Dank auch an Christina von der Rezeption sie war sehr nett und hilfsbereit und sie konnte auch alle Fragen beantworten und hilfreiche Tipps geben 👍😊
3 nachten verbleven in juli 2021

6/10 – Redelijk

ATIKUL

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in december 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Hôtel mal classé,
l'hôtel est mal noté, pour nous c'est un hôtel 1 étoile : ancien immeuble transformé en hôtel, notre chambre au 3 étage sans ascenseur, était propre avec un petit balcon donnant sur des cours et immeubles intérieurs. mais très calme sans bruit de voiture ni de voisinage. une toute petite télévision avec que des chaînes italiennes et 1 chaîne française. le wifi est de bonne qualité. lit confortable, serviettes propres chaque jour. SDB propre mais aucun produit donc prévoir des produits de douche et shampoing. La douche était refaite mais très petite avec la porte fermant de l'intérieur (à peine 1 m2) Le gros point négatif est le petit déjeuner : ce n'est pas un buffet : on vous propose des boissons puis on vous amène sur une assiette : 1 pâtisserie (demander ce que vous voulez : nature ou à la crème), 1 petit sandwichs emballé dans du cellophane (pain de mie + un tranche de jambon), 1 œuf dur, et une tranche de pain avec beurre et confiture. Il n'y a que des céréales à disposition avec du lait froid. il faut demander pour recevoir : du jus de fruit du pain intégrale, des fruits.... Par contre le personnel et très gentil, disponible. on nous a attendu malgré l'heure tardive lors de notre arrivée. et on nous a proposé de garder notre bagage lors de notre départ.
4 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Johan

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent little hotel for single travelers.
This was a great and convenient place to stay. The main thing that stuck out was the incredible customer service I received at the front desk They provided me with information on area activities, actually showed me to the room, hotel amenities, restaurant, and continually provided great service each time I entered or exited the hotel. The few negative issues were the bed, as I had to take ibuprofen the next morning as I could feel the metal of the mattress springs on my back the next morning. There are no elevators in the building and there is no light at the minibar located outside, so it makes it difficult to write items taken. Other than that, if I was to travel back to Rome for a day or two, by myself, I would recommend this hotel for that type of occasion especially if you need to be close to the train station, it was a 5 min walk there.
3 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van MANAGER op 24 okt 2019
Thank you for your review ,it was one pleasure to have you our Customer,and we wish to see you next time in Rome. Best regards All the staff

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Location and clean room
Great location clean room easy walking to most attraction great price
5 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Manager op 22 okt 2019
Thank you for your review and it was one pleasure to have you in our hotel.

8/10 – Goed

Bruno

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Alojamento agradavel para visitar Roma
Localização perfeita, perto do Termini para quem chega do aeroporto, e relativamente perto das principais atraçoes turisticas. Alojamento basico mas limpo e minimamente confortavel.
3 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Flor

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Básico
Buena ubicación, limpio, cama cómoda. Lo que no me pareció fue el cobro extra (alto a mi parecer) que hacen por noche si uno quiere utilizar el aire acondicionado en la habitación. ¿Me pregunto que sucede en invierno, hay que pagar por la calefacción?
3 nachten verbleven in juli 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
별로에요. 테르미니역근처라서 예약했는데, 어메니티는 수건뿐이고, 매일 교체도 안해주고 샤워하는데 옆방에서 시끄럽다고 하고...
3 nachten verbleven in mei 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
tutto benissimo, il servizio, la ubicazione e la camera
1 nacht verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Alexandre

Positief: Netheid, comfort kamer
Bom custo benefício
Excelente local Serviços muito fracos, café da manhã limitado e recepção pouco amistosa
4 nachten verbleven in november 2018

6/10 – Redelijk

Stefan

Nära Termine vilket var bra när vi skulle ta flygbussen. Men frukosten suger, mycket dålig. En torr formfranska med ost och en cornetto. Ingen frukost för en nordman.
2 nachten verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Great location and easy access to public transport and tourist sites. Friendly staff and very welcoming.
3 nachten verbleven in september 2018
Reactie van Corinne op 25 sep 2018
Thank you for your review. Best regards Corinne

8/10 – Goed

Rekha

Positief: Netheid, comfort kamer
Hotel location was great, room was clean and modern which we liked. Only dissatisfaction was charge of 5 euros for A/C which i was expecting to be included in the cost of the room and additional charge for breakfast even though i requested breakfast when searching for hotels in Rome. Felt like hotel was not honest about their amenities. Won't be going back again.
1 nacht verbleven in juli 2018
Reactie van Manager op 2 aug 2018
Dear client Sorry for your dissatisfaction about the A/C because it was additional charge but if you look in the description you have ,, breakfast & wi-fi included,, nothing else.The problem are the customers who do not read their reservation well.In our amenities is very clear the information.

8/10 – Goed

Rusudan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Отель расположен в центре, очень удобное место для туристов. Все необходимое в отеле имеется - горячая вода, кондиционер или отопление, обстановка в комнате. Обслуживание очень хорошее, доброжелательное. Цена приемлемая. Единственное неудобство - отсутствие лифта, но это соответственно с ценой... В общем для деловой или туристической поездки совсем неплохо.
6 nachten verbleven in juni 2018
Reactie van manager op 11 jul 2018
Thank you for your review.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Hotels.com should not carry the description
The hotel location was good. However, other things were tricky! For example free breakfast means a cup of coffee and a croissant. If you want just a regular breakfast, you need to tell them ahead and pay extra though the reservation includes free breakfast. Hotel description says air conditioned. In real life you got to pay extra for each half day separate. If you use it during the day and night, you pay for two sessions! Never had this kind of experience.
3 nachten verbleven in juni 2018
Reactie van manager op 13 jul 2018
Yes the hotel description says we have air conditioning ,but is not specifically included in the price. We are sorry that you did not understand concerning the use of air conditioning. The difference of those who want to use 12 hours and those who want to use 24 and only to save the customer. Usually the day clients do not stay in rooms they go to visit Rome so they do not use air conditioning during in the day. But can happen that the customer want to stay 24 hours in the room and want to use air conditioning for 24 hours for this we give 2 option to the client. This two option is just for to economize the client . Probably, it would be better to charge all the service to the customer for air conditioning , indifferent how many times the customer used or not, so it no longer complains.

8/10 – Goed

Lizzie

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Value pick, good location
If you’re looking for a budget pick with easy access to Termini station, hotel Alexis is solid. From here, it took less than 5 minutes to get to the station. The Galleria Borghese was less than 20 minutes. The hotel is not terribly modern - you have to pay extra for air conditioning and the doors still operate with keys!?! But everything was clean and functional. Overall vibe was that of a neighborhood family restaurant - the decor was eclectic and dated. The included breakfast is the same grocery-store level croissant every day, with a range of fillings (jelly or Nutella). Quiet level seemed average - the keyed doors and outside street were sometimes loud, but not terrible. Definitely not hotel rooms we were delighted to get back to, but perfectly serviceable as a launch pad for Rome exploration.
7 nachten verbleven in juni 2018
Reactie van Manager op 31 jul 2018
Thank you for your review

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Family lodging in Italy
The hotel is in fair condition at best with quite uncomfortable beds.They charge extra for air conditioning although the Hotels.com website states it had air conditioning .Theyhad no answer why they don’t charge extra for tv as they do for AC but advertise it is available (or state AC extra on the Hotels.com website).They breakfast is literally a croissant and poor coffee. The room is tight and a bit dingy.They are a lower price than others in the Hotels.com website in the area.I travelled with my wife to weeks in September in north Italy and just finished two weeks of travelling with my wife and children in south Italy. Just one person‘s opinion but Italy is fantastic . ROMEis a different type of city within Italy with the exception of perhaps Milan. The sites in Rome are unavoidable to miss. The merchants, many restaurants and hotels will try to nickel and dime you for every penny you have whenever they can. The service in the city is quite mercenary.
2 nachten verbleven in juni 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in juni 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel appena sufficiente rispetto al prezzo pagato
Ho pernottato in questo hotel per un soggiorno di tre giorni a Roma con la mia famiglia. Avendo cercato una sistemazione un pò in ritardo rispetto alla data soggiorno (circa 1 mese prima), abbiamo optato per questo hotel nelle vicinanza di Termini. Ho pagato circa 150 euro a notte per una doppia con aggiunta di un lettino per mia figlia di 7 anni. Il prezzo è risultato eccessivo rispetto al servizio reale offerto. Di seguito alcuni note negative: - Condizioni di pulizia appena sufficienti (doccia mai del tutto pulita, 1 federa strappata). - Colazione molto molto spartana (1 caffè/cappuccino e 1 cornetto freddo a persona).
3 nachten verbleven in april 2018
Reactie van Direttore op 23 jun 2018
Siamo amareggiati che Lei pensa di aver prenotato una tripla ,la preghiamo gentilmente di controllare meglio la Sua prenotazione perché risulta una doppia non rimborsabile ,come può sapere se il bambino dormiva nel Suo letto matrimoniale allora non doveva pagare nulla ,ma chiedendo un letto extra significa che lei praticamente desiderava di avere una camera tripla e purtroppo doveva pagare la differenza. Sfortunatamente avete prenotato in alta stagione in cui tutti i prezzi di tutti alberghi sono eccessivi .Magari la prossima può scegliere bassa stagione pagando meta prezzo . La colazione e tipico italiano ( cornetto di pasticceria più una bibita calda ) per quelli che desiderano mangiare di più può scegliere la colazione extra . Questa sarebbe quello che Lei ha prenotata: Apr 26, 2018 - Apr 29, 2018 (3 Nights) Room Type Double Room, Private Bathroom Special Request 2 adulti + 1 bambina di 7 anni quindi serve un letto aggiuntivo Cordiali saluti

10/10 – Uitstekend

Anabell Ivonne, México

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel cómodo y de fácil acceso
Muy cómodo y bastante cerca de la terminal del tren, para llegar caminando. Un lugar tranquilo y el personal muy amable.
Reactie van Domenico Pignataro op 19 jun 2018
Thank you for your review. Best regards The manager

6/10 – Redelijk

Marco, Brasil

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Próximo da estação
Hotel bom para o período proposto da viagem. Custo/benefício dentro das expectarivas. Voltaria a ficar nele numa proxima vez.

8/10 – Goed

Béatrice

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Très bien placé pour les transports
Les horaires du petit-déjeuner sont trop tardifs, à partir de 8:30

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel Alexis, Rome Italy
I recommend this hotel: It is clean, reasonably priced and centrally located. I have been coming here for many years and >I am always satisfied.

8/10 – Goed

harpreet

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Convenient and clean, great shower
Very close 4 min walk with bags from train station. Super convenient, 24 HR checkin, clean. Perfect for what we needed. Great customer service and help even late at night when checking in. Recommend highly

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Gros problème au niveau du parking de la voiture.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Très bon accueil, chambre impeccable, bon équipement. Le peronnel très agréable est serviable. Petit inconvéniant : Douche petite et insonaurité.

8/10 – Goed

Sylar, Taoyuan

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
位置優、住宿性價比高、櫃檯人員非常友善
位置離羅馬特米尼火車站很近,走路約5~10分鐘。 公寓屬於較老舊類型,所以沒有電梯。房內設施也是較老舊一點 飯店櫃檯人員非常友善,有問必答,這點對自助旅行者很重要~ 附的早餐只有可頌+咖啡/茶,可以再花2歐/人變成比較好的早餐。東西是有比較多,吃飽沒問題,但味道就.......馬馬虎虎。算是唯一美中不足的地方。

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Durchschnittshotel in Stadtmitte
Sehr nettes und zuvorkommendes Personal, Zimmer sauber, Bad könnte sauberer sein, war aber OK und kein Problem. Beste Lage direkt im Zentrum von Rom, 5 Min von Rom Termini (Zentralbahnhof) entfernt. Frühstück war wirklich nur "kontinental" = 1 Croissant + Heißgetränk. Gegen Aufpreis auch reichlicheres Frühstück möglich.