Exterieur

Beoordelingen van Erasmus Hotel

2 out of 5
Erasmus Hotel
Poel 25, Ghent

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 108 van 233 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 96 van 233 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 25 van 233 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 4 van 233 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 0 van 233 beoordelingen" "

8,6/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

7,6/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Gino

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Vriendelijk.
1 nacht verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Gilbert

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was just perfect.
2 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Jacob, Dirksland

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in februari 2024

6/10 – Redelijk

Detty

Reisde met familie
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Een klein en gemoedelijk hotel met vriendelijk personeel. Er is een waterkoker e.d. op de kamer aanwezig, dat was erg fijn. Het was 's nachts soms gehorig. Dit was dan vooral als gasten 's nachts nog laat binnenkwamen. Je hoort de voordeur dichtslaan en het gekraak/geloop op de trap. Verder miste ik een normale douche. Er is een bad met een losse douchestang, maar deze kon je nergens bevestigen. De kamer van mijn zoon had daarnaast ook een erg klein ligbad en dan is douchen al helemaal lastig. Het ontbijt was verder prima, heerlijke koffie.
2 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Henk

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
locatie midden in centrum
1 nacht verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Nic

1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Robert

1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Erica

1 nacht verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Britt

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service, voorzieningen
De kamer was hier en daar wel wat vuil, de douche werkte amper Wel heel vriendelijke ontvangst en gezellig ontbijt
2 nachten verbleven in februari 2023

6/10 – Redelijk

Koen

Reisde met partner
Positief: Netheid
Verwarming badkamer werkte niet goed, kamer was daarentegen te warm. Oploskoffie bij het, overigens lekker ontbijt, is not done!
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Dik

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Perfecte ligging in hartje Gent en sfeervolle kamer in de stijl van het gebouw, wel gedateerd maar absoluut niet storend
1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

K.R.

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prachtig 16 e eeuws pand met authentieke details.
Prachtig oud pand. Werkelijk heel mooi van binnen. Kamers ok. Wij kregen de grote familiekamer. Die is geweldig. Sanitair moet worden vernieuwd,maar dit staat op de planning. De eigenaar is zeer vriendelijk en het ontbijt is werkelijk fantastisch. Er is geen lift aanwezig. Flinke klim omhoog naar tweede en derde verdieping. Prijs kwaliteit vonden wij prima. Is inclusief ontbijt.
2 nachten verbleven in juni 2022

4/10 – Matig

Bieke

Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in maart 2022

6/10 – Redelijk

Yvonne

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
De ligging is perfect: net buiten de grote drukte en toch alles op loopafstand. Ontvangst zeer vriendelijk, ontbijt alles naar wens. Inrichting kamer verouderd, badkamer (met name bad/douche) zou wel een renovatie kunnen gebruiken.
2 nachten verbleven in maart 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in september 2020

10/10 – Uitstekend

Bert, Capelle aan den IJssel

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Leuk hotel in het centrum van Gent. Gevestigd in een historisch pand van rond 1700. De kamer die we hadden was heerlijk ruim en in de steil van het hotel ingericht. met antiek meubilair, dus verwacht geen modern strak hotel. Het bed was prima en we hebben heerlijk geslapen. Er zijn geen liften in het hotel dus je moet echt de ouderwetse trappen bestijgen. Het ontbijt was heerlijk, met verse croisants en een eitje naar wens bereid. Ook de ontbijt kamer was zeeer sfeervol ingericht met o.a. een harnas en ook een vitrine met boeken van Erasmus. De ligging is maar een paar honder meter lopen naar de leuke terrasjes.
2 nachten verbleven in juli 2020

10/10 – Uitstekend

marleen

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juni 2020

10/10 – Uitstekend

Marina

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Verrassend terug in de tijd hotel
1 nacht verbleven in juni 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in maart 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Als logeren bij oma! Gezellige kamer met oud meubilair in goede staat.
1 nacht verbleven in januari 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Rustig maar toch centraal gelegen.
1 nacht verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in oktober 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid
Zeer ruime oude kamer met krakende bedden. Frisse lakens en een kroonluchter aan het plafond. Als familiekamer zeer ruim
1 nacht verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prijs - kwaliteit ok. De broodjes mochten wel meer ontdooid zijn. Normaal waren taksen inbegrepen in de prijs. De receptionist rekende ze nog eens aan. Had niet echt heb bewijs bij om hem er op te wijzen. Heb me dan maar laten doen. Dus aan iedereen -- let er op!!
1 nacht verbleven in juli 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
bijzonder
we vonden het een heel mooi hotel, helemaal in originele stijl met modern comfort
1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

****, Amsterdam

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Prachtig oud pand, mooi kamers, midden in het centrum. Bedden en dekens kunnen een upgrade krijgen.
1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Toffe kamer, prachtig ruime kamer. goede ligging vriendelijke gastvrouw.
1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Unieke en sfeervolle accommodatie. Authentiek en weer eens wat anders dan de vele 13-in-een-dozijn ‘moderne’ hotels. Dit hotel heeft zijn charme en een zeer gastvrije host!
1 nacht verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Kathy

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima
Geweldig hotel, alsof je in een museum terecht bent gekomen. Eenvoudige bed, kamer, badkamer en ontbijt, maar gewoon prima. Lieve en behulpzame mensen
1 nacht verbleven in april 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
logeren bij oma gevoel; leuk antiek interieur, harnas in eetkamer, schilderijen, fraai behang
1 nacht verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het Erasmus hotel is rustig gelegen net buiten het bruisende centrum. Het historische centrum ligt op loopafstand. Als je het Erasmus hotel binnenloopt, ga je honderd jaar terug in de tijd. Mooie salon en eetzaal. Wij hadden een zeer nette, ruime kamer met een eigen badkamer (kamer nr. 4). Als we dan toch kritiek moeten leveren zouden een washandje en badschuim in de badkamer wenselijk zijn. Daarnaast zaten enkele stopcontacten in de kamer los en het achterbord van het bed stond los in de kamer.
2 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van de directie op 30 apr 2019
Dank voor de mooie score en de commentaar. Washandjes worden om hygiënische redenen haast nooit meer voorzien in hotelbadkamers. Ze zijn nogal persoonlijk. Badschuim/douchegel en shampoo staat in kleine flesjes en een zeepje op het rekje in de badkamer. Specifieke wensen... gewoon even vragen... We kijken de stopcontacten na. Het antieke achterbord van het bed wachtte op de klusjesdienst... Met dank en hartelijke groeten

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in januari 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Geweldig hotel. Een Superhost. Heerlijk ontbijt. *****
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van Manager op 14 feb 2019
Dank u wel voor deze lovende woorden! Altijd welkom! Peter Broos Manager

8/10 – Goed

E, Houten

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Heel leuk hotel. Het is zoals de foto s laten zien. De ligging tav het centrum is perfect.
1 nacht verbleven in december 2018
Reactie van Manager op 16 feb 2019
Hartelijk dank voor uw waardering. Altijd welkom! Peter Broos Manager

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, comfort kamer
Leuk hotel uit 16e eeuw. Veel nostalgie, maar de inrichting is zeer oubollig en stoffig met totaal versleten stoelen, badkamer met diverse gebreken. Zeer sober ontbijt, maar wel voldoende. Ontbijttafels van de overige gasten worden niet afgeruimd, amper beleg en brood. Uiteraard overmacht, maar er was geen tv-signaal. Vriendelijk personeel.
1 nacht verbleven in december 2018
Reactie van Manager op 14 feb 2019
Geachte gast, dank u wel voor uw commentaren. We doen ons best om in de komende maanden verder te werken aan de verbetering van meubilair en badkamers. We zullen er op letten dat tafels sneller worden afgeruimd en dat het buffet ook van de late gasten aangevuld wordt. Uiteraard had u ons hierop direct mogen aanspreken, we hadden er zeker ogenblikkelijk gevolg aan gegeven! Met hartelijke groeten, Peter Broos Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
weekend weg Gent
liggen perfect dicht bij centrum. uitstraling oud maar past bij het hotel.
1 nacht verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Erik

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Uitstekend verblijf
Uitstekende service in prachtig historisch pand. Wifi en ontbijt prima, sanitair iets gedateerd.
1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Een prachtig pand uit de 16de eeuw, waarin de oorspronkelijke elementen bewaard gebleven zijn.
1 nacht verbleven in november 2018

6/10 – Redelijk

Gerco, Nederland

Positief: Personeel en service
1 overnachting op zaterdag begin september, stel
Uitstekende ligging in het centrum van Gent. Hotelkamer standaard met ruime badkamer, echter alleen met bad, terwijl een douche veel praktischer is. Lekker bed en dat vonden we belangrijk. We sliepen aan de achterkant en daar is het stil maar vorig jaar aan de voorkant geslapen en dan kan het luidruchtiger zijn. Eenvoudig maar verder goed ontbijt in een nostalgische kamer.
1 nacht verbleven in september 2018

10/10 – Uitstekend

Paul

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Logeer in het centrum van Gent!
Een mooi oud pand, vlakbij de binnenstad. Binnen 5 minuten sta je in het centrum!
1 nacht verbleven in juli 2018

8/10 – Goed

Jeroen

Positief: Personeel en service

4/10 – Matig

Denitsa, Amstelveen

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
No hot water
We chose this little hotel because of its proximity to the center and because it seemed like a family-run little quirky place. The quirkiness was there alright but the hotel was definitely lacking some love and maintenance. We were in a room with windows looking towards a wall which made it feel depressing. The worst though was that we didn't have hot water in the evening. When we complained about this on the next morning, we were just told that there's only one boiler for the whole hotel, so if that's empty we have to wait until it warms up again. They didn't really look concerned and didn't try to compensate us in any way. And by the way, not sure what boiler that was but we kept on trying the hot water in the evening for over an hour. We also tried contacting them on this immediately but there was noone in the hotel that we could have turned towards and the phone was not responding either.
1 nacht verbleven in maart 2018
Reactie van the manager op 9 mei 2018
What the hot water concerned: There was a technical problem with the second boiler. It kept falling out at undefined moments which we could not predict. So we had no choice as to heat the water with only 1 boiler. The hotel was fully booked that Saturday night. When people continue to take water, the boiler never get the time to reheat the water. The hotel reception is closed during the night, but the managers mobile phone number is mentioned on the reception window and at the telephone card in the room and he is always reachable, also during the night. He lives in the hotel. An other guest has contacted me that same night, and I went to the hotel to apologize and explained the situation. We are very sorry that due to technical problems we couldn't do anything more that weekend. We are taking care of our guests as much as possible and with a lot of kindness and pleasure... Again sorry for the inconveniency at that moment. Kind regards, Peter Broos, manager

8/10 – Goed

rîk, wingene

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zeer rustid niet duur direct boj centrum goede parking dichtbij
1 nacht verbleven in januari 2018

8/10 – Goed

Johan, lienz

Positief: Personeel en service
Fantastische ligging
Leuk verblijf in het centrum van Gent Vriendelijke service en lekker ontbijt
2 nachten verbleven in november 2017

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2017

8/10 – Goed

marloes, zeeland

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
mooi hotel
perfect, goede ligging
2 nachten verbleven in augustus 2017