Grand Hôtel d'Abidjan

3.5-sterrenaccommodatie
Hotel aan een meer met een shuttleservice van/naar de luchthaven en een 24-uurs receptie

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Grand Hôtel d'Abidjan

Voorkant accommodatie - avond/nacht
Terras
Appartement, 1 slaapkamer, kitchenette | Een kluis op de kamer, een bureau, verduisterende gordijnen, babybedden
Standaard tweepersoonskamer | Terras
Terras

Populaire voorzieningen

  • Gratis luchthavenshuttle
  • Bar
  • Ontbijt beschikbaar
  • Roomservice
  • Receptie 24/7
  • Schoonmaakservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
5 van 5 kamers weergeven

Superior tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Een balkon
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Privébadkamer
Een haardroger
Satellietzenders
Een kluis
  • 25 m²
  • Uitzicht op de lagune
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Standaard tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Een balkon
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Luxe beddengoed
Privébadkamer
Een haardroger
Satellietzenders
  • 20 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Junior suite

Hoogtepunten

Een balkon
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Privébadkamer
Een haardroger
Satellietzenders
Een kluis
  • 30 m²
  • Uitzicht op de lagune
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Standaard eenpersoonskamer

Hoogtepunten

Een balkon
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Luxe beddengoed
Privébadkamer
Een haardroger
Satellietzenders
  • 20 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Appartement, 1 slaapkamer, kitchenette

Hoogtepunten

Een balkon
Klimaatregeling
Kitchenette
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Aparte slaapkamers
Privébadkamer
Een haardroger
  • 45 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
01, Rue Léon Montigny, Abidjan, 01 BP 1785

In de buurt

  • Stade Felix Houphouet-Boigny - 17 min. lopen - 1.5 km
  • Grand Marché de Treichville - 19 min. lopen - 1.7 km
  • Palais des Sports - 3 min. rijden - 3.3 km
  • Cocody Markt - 6 min. rijden - 5.3 km
  • Nationale politieacademie van Ivoorkust - 8 min. rijden - 6.8 km

Lokaal vervoer

  • Abidjan (ABJ-Felix Houphouet-Boigny Intl.) - 30 min. rijden

Restaurants

  • ‪Port Royal Maquis - ‬8 min. rijden
  • ‪Le Comptoir - ‬7 min. rijden
  • ‪Restaurant Aboussouan - ‬3 min. rijden
  • ‪Le Brasserie - ‬7 min. rijden
  • ‪La Taverne Romaine - ‬9 min. lopen

Over deze accommodatie

Grand Hôtel d'Abidjan

Hotel in Le Plateau
Bij Grand Hôtel d'Abidjan kun je uitkijken naar faciliteiten zoals een gratis shuttleservice van/naar de luchthaven, een terras en een tuin. Het plaatselijke restaurant serveert lunch en diner. Blijf verbonden dankzij gratis wifi op de kamer en profiteer van voorzieningen zoals een stomerij/wasserijservice en een bar.
Daarnaast biedt dit hotel de volgende voordelen:
  • Een ontbijtbuffet (tegen een toeslag), hulp bij uitstapjes/tickets en een lift
  • Een bagageopslagruimte, een 24-uurs receptie en conciërgeservices
  • Een kluis bij de receptie
Kamervoorzieningen
Alle 79 kamers zijn voorzien van gemakken zoals airconditioning en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes.
Aanvullende gemakken in alle kamers zijn o.a.:
  • Extra bedden (tegen een toeslag) en baby-/kinderbedjes (tegen een toeslag)
  • Badkamers met baden of douches en gratis toiletartikelen
  • Flatscreentelevisies met satellietzenders
  • Dagelijkse schoonmaakservice en bureaus

Gesproken talen

Engels, Frans en Spaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse
  • Gratis 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven op verzoek

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 06.00 uur tot 10.00 uur: USD 12 per persoon
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Gezinsvriendelijk

  • Babybed (toeslag)
  • Extra bed (toeslag)
  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij de receptie
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum

Buiten

  • Aan een meer
  • Terras
  • Tuin

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Lift

Meer

  • 1 gebouw
  • 5 etages
  • Aparte rookruimtes
  • Gebouwd in 1956

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Babybed (toeslag)
  • Extra bed (toeslag)
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad of douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Flatscreen-tv met satellietzenders

Eten en drinken

  • Roomservice

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Bureau
  • Kluisje

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: op elk moment
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 15

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven. Je dient je aankomstgegevens vooraf aan de accommodatie door te geven via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn extra bedden beschikbaar tegen USD 25.
Er zijn babybedjes beschikbaar tegen USD 25.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor het ontbijtbuffet: ca. USD 12 per persoon
  • Voor een babybed worden kosten in rekening gebracht
  • Extra bedden zijn beschikbaar tegen een toeslag

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards. Let op: contante betalingen zijn niet toegestaan.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: koolmonoxidemelder, brandblusser, rookmelder, beveiligingssysteem en EHBO-doos
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

In deze accommodatie zijn huisdieren en assistentiedieren niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Grand Hôtel d'Abidjan
Grand d'Abidjan
Grand Hotel D'Abidjan Africa
Grand Hôtel d'Abidjan Hotel
Grand Hôtel d'Abidjan Abidjan
Grand Hôtel d'Abidjan Hotel Abidjan

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Grand Hôtel d'Abidjan?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Wat kost het om bij Grand Hôtel d'Abidjan te parkeren?

Bij Grand Hôtel d'Abidjan kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij Grand Hôtel d'Abidjan?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: op elk moment.

Tot hoe laat kan ik bij Grand Hôtel d'Abidjan uitchecken?

Je dient uiterlijk om 12.00 uur uit te checken.

Biedt Grand Hôtel d'Abidjan een shuttleservice naar de luchthaven aan?

Ja, er is op verzoek een gratis shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar.

Waar ligt Grand Hôtel d'Abidjan?

Dit hotel ligt in Le Plateau, binnen 10 minuten lopen van Centrale Moskee en De Piramide. Ook Ebrie Lagune en Palais de la Culture liggen binnen 2 km afstand.

Beoordelingen over Grand Hôtel d'Abidjan

Beoordelingen

6,6
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 4 van 33 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 15 van 33 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 6 van 33 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 2 van 33 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 6 van 33 beoordelingen

7,8/10

Netheid

6,8/10

Personeel en service

4,8/10

Voorzieningen

7,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

8/10 – Goed

PURUSHOTTAM

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Hotel in commercial area

Very good staff. It is located in commercial area. Nothing to do for the tourist after 6 pm. Not for tourism.
2 nachten verbleven in maart 2020

8/10 – Goed

Odin

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Séjour agréable et pratique

Le Grand Hôtel profite d'un emplacement de choix à proximité de nombreuses boutiques, restaurants sur le quartier du Plateau. J'y ai également apprécié la vue sur le fleuve. Les chambres sont spacieuses, bien climatisée, la literie confortable, le personnel serviable et le petit déjeuner copieux. Les salles d'eau nécessiterait une montée en gamme (pommeau de douche non réglable en hauteur, carrelage vieillissant...).
3 nachten verbleven in januari 2020

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Des odeurs vraiment désagréables !!! Le service est super lent et pas du tout professionnel.
2 nachten verbleven in december 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service

Summary of stay

Overall stay was fine but to go to room(s) the corridor is open to the outside so it was hot, humud and exposed to mosquitoes etc. The breakfast was poor in quality but sufficent.
2 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Elizabeth

Zakenreiziger
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Great place to stay! Clean, Comfy, Professionalish

While the entrance is tucked into a little alley that seems creepy at night, it is actually quite a safe area (in my experience, and I am a 34 yr woman who did a small bit of walking nearby at night). They have 24 hr security that will gladly run and get a cab for you (only use orange taxis) and help you negotiate a fair price. There is also a man named Hamidou who can help you get whatever you need during your stay, whether that is finding the best place to eat local (Allocodromo in Cocody) or other African food (Nigerian in Treciaville) or even finding someone to help you with your emergency manicure because you didn't have time to fix that before you came. He also sells beautiful woodwork and can get tailored Ivoirian traditional dress for you. Anyways, the hotel itself is nice and clean. Everyone in the restaurant and bar area are super professional and polite and the restaurant is open to helping you with any dietary restrictions you may have. The lobby is comfortable with plenty of seating and a TV available. The internet in the lobby is decent, at least enough to check email. Don't expect that in your room, though. The reception staff is very friendly and helpful. I did have some trouble with one of my bookings (Otels.com). Because the payment didn't go through, I was hounded by the manager for 3 days, even after I provided a phone#. I ended up having to call myself to resolve. Overall a comfortable stay, excellent food, and friendly service. Can't wait to go back!
5 nachten verbleven in oktober 2019

6/10 – Redelijk

Ricardo

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten

Renovated room, good internet and lake view

1 night only, nice lake view, breakfast was OK but could be better. Old building but inside renovated Very good Internet speed Airport transport is announced but it is it not said that is fix times not necessarily convenient. It should be more transparent
1 nacht verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

5 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Odin

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Un bon hôtel aux prestations de qualité

3 nuitées confortables dans cet hôtel, au coeur du Plateau. Chambre spacieuse et confortable, bonne literie. Rangements justes pour 3 jours (quelques cintres de plus n'auraient pas été de trop). Bon accueil à la réception, un peu froid en restaurant. Petit déjeuner continental de qualité, menu du restaurant bien, mais une carte proposant plus de plats locaux serait un plus.
3 nachten verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

BIL, London

Reisde met een groep, Zakenreiziger
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Despite our reservation was made via expedia and the hotel was aware of it, they refused to apply the fares shown on expedia. They also refused to be paid in USD as per our reservation and propsed and exchange rate for the local currency far above the market rate. The manager was impolite and kicked out in fron of every body a couple of tourist who made their booking online and tried to use his phone to call expedia. We checked out after one night of stay.
4 nachten verbleven in april 2019

6/10 – Redelijk

Hyochoo

Its quit normal business hotel. Traffic noise of highway interferes littlebit my sleep.
3 nachten verbleven in maart 2019

8/10 – Goed

Peter

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Businessman hotel.

Nothing spectacular but the location and overall service for the price is very good.
2 nachten verbleven in maart 2019

8/10 – Goed

BabaIke, Silver Spring, US

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It's located in a good for slightly hidden corner between the cities of Plateau and Trenchville. Staff was professional. Checking was easy. I did not get a chance to explore the rest of the hotel like their lounge or breakfast. I hope to do that some other time in the near future. Overall, the hotel will get a 3.8-4 stars from me.
1 nacht verbleven in maart 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Derrick

Negatief: Personeel en service

If you end up staying there ask for Mr. Hamido

Not good. Bad location.
3 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Federico

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Buono per affari

Migliorato dallo scorso anno sia il Wi-Fi che l’organizzazione. Ho fatto il late check out (uscito dalla camera alle 17,30) senza alcun sovrapprezzo. Considerando che siamo in piena Africa non ci si può proprio lamentare.
3 nachten verbleven in mei 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, comfort kamer

Good value in an expensive city

The rooms are nice and th A/C is a life saver. Internet worked much better this time around. However, breakfast could be improved - the Coffee in particular tastes like hot water. So sad.
3 nachten verbleven in december 2017

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fint art deco hotell, något avsides i de centrala delarna av staden
1 nacht verbleven in december 2017

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

J'y suis allé plusieurs fois et je n'irai plus

Pas de wifi dans les chambres baie vitrée ne ferme pas bien et donne sur la Rocade du plateau Personnel à la réception qui ne tient pas ses engagements
3 nachten verbleven in november 2017

10/10 – Uitstekend

Ruth

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Well positioned for business travellers. Nice views of the lagoon. Staff helpful friendly and accomodating. Restaurant available even outside standard meal times
3 nachten verbleven in november 2017

4/10 – Matig

Jaal, Dakar

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Impossible to work there because of extremely bad wifi connection. Toilet has a terrible smell. Breakfast was horrible, low graded and cheap. You get very little for your money at Grand Hotel Abidjan.
5 nachten verbleven in september 2017

6/10 – Redelijk

Sylvain

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service

Belle hôtel, super d'endroit, services médiocres

Très bien comme hôtel, par contre le service est très mauvais, réception le gérant ne voulait pas nous voir, nous n'avions pas de place la première nuit, ils nous ont relocalisé temporairement dans une autre hotel

2/10 – Ontzettend slecht

Pierre

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service

If you can, avoid it.

Worst service ever. I got overbooked which already barely acceptable with current technologies. Hence, if hotel wants to take risk with overbooking, it's its responsibility to make it right for its customers...and sending its customers to a CREEPY second zone (costing 30% less than the paid price) is just not acceptable. The manager didn't even care to meet me and discuss the situation.

8/10 – Goed

Peter, FR

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Regular business stay

8/10 – Goed

Philippe

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

personnel compétent et sympa

quartier peu animé le soir

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer