Voorkant accommodatie - avond/nacht

Beoordelingen van ibis Styles Birmingham NEC and Airport

3 out of 5
ibis Styles Birmingham NEC and Airport
Bickenhill Lane, N E C House, Birmingham, England

Beoordelingen

7,8

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 332 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 388 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 172 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 63 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 45 van 1000 beoordelingen" "

8,2/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

7,8/10

Voorzieningen

7,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

2/10 – Ontzettend slecht

Menno

2 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van Patrick Stapleton, General Manager op 22 sep 2023
HelloThanks for your review. We are sorry that we only received received 1 star. If you can contact us we will do all we can to resolve.Many thanksPatrick Stapleton

8/10 – Goed

L.

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prima ligging bij vliegveld, int treinstation en NEC. Fijn dat ik kosteloos om 10 uur al mijn kamer kreeg.
4 nachten verbleven in augustus 2022
Reactie van Reception op 26 aug 2022
Dear Guest, thank your for your review and a very high score, we are looking forward to welcoming you again in the near future. Kind regards

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen
Badkamervloer is aan renovatie toe. Climate control werkt niet
1 nacht verbleven in juni 2019
Reactie van M Ahmed op 24 jul 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Kind Regards M Ahmed Front Office manager

8/10 – Goed

Alex

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Richard

Positief: Comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2018

6/10 – Redelijk

David

redelijk hotel als je in het NEC moet zijn
Is blijkbaar recent Ibis Styles geworden, die vaak nieuw zijn, maar dit is een ouder hotel met oud meubilair. Beetje onhandig te bereiken, aan "verkeerde" kant van grote weg, Via treinstation door industriegebied is het niet ver (er staan kleine bordjes hoe te lopen). Lijkt me in het donker niet fijn, overdag geen probleem. Wel handig als je in het NEC moet zijn. Verder een kleine kamer met basale voorzieningen en redelijk bed. Ontbijt tegenvallend met weinig keus. De Engelsen zaten wel lekker aan de bonen, maar dat vinden de meeste mensen niet lekker 's morgens. Gewoon brood was er eigenlijk niet, alleen croissants en chocoladebroodjes. Personeel niet onaardig, snelle wifi.
1 nacht verbleven in juni 2018

6/10 – Redelijk

Kris

Positief: Comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Onderhoud kan beter
In mijn kamer had ik alle douche gels afgebroken gehad. Wc knop 1 van de 2 ook afgebroken. Doucheputje liep niet weg waardoor douche overstroomt. Voor de rest hotel aardig stil. Wel erg veer vervelende branddeuren. Niet handig als je 2 koffers hebt
1 nacht verbleven in juni 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
I will never book again in this hotel. Very dissapointing
2 nachten verbleven in april 2018

8/10 – Goed

Martinus, Den Bosch

Positief: Personeel en service
goed hotel
goed hotel vlakbij luchthaven en beursgebouw. Prettig en servicegericht personeel
1 nacht verbleven in maart 2018

6/10 – Redelijk

Hans, Hengelo

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Zakenhotel in matige staat van onderhoud
Hotel was redelijk, maar wel goed geslapen. Niemand bij receptie toen ik aankwam. In de kamer hing de bedrading in de badkamer los van het stopcontact. Ontbijt was typisch engels.
1 nacht verbleven in september 2017

8/10 – Goed

Jennie, Holland

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Everything close at hand, AirPort, NEC and hotel
I went to the Festival of Quilts and was very happy about the possibility of arriving at the air port, travelling straight to the NEC by monorail and walk to the hotel in the afternoon!! I'd love to come next year!
2 nachten verbleven in augustus 2017

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Comfort kamer

6/10 – Redelijk

Hitesh Dhirajlal

Positief: Personeel en service
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Clive

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The team and service on my visit was very good the lady on the reception desk was helpful and knowledge of the area
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Christopher T

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Within walking distance to bhx terminal so you can return your car the day before and easily walk from car rental to the hotel. Very lively bar and restaurant. Room was spacious, appreciated having a couch! Staff very friendly
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Paulina op 23 mrt 2024
Dear Christopher, Thank you very much for taking your time to leave feedback for your recent stay with us. I am very pleased to read you had a great stay with us. We cannot wait to welcome you back soon.

4/10 – Matig

Adam

Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Hugely overpriced for what is, in effect, a lower-standard Motel One. Terrible service in the bar/restaurant, insufficient staff overwhelmed by numbers, I ended up going to the terminal to eat
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Paulina op 23 mrt 2024
Dear Adam,thank you very much for your feedback. I am sorry to hear your stay with us did not meet your expectations. Please rest assured that we will take appropriate measures to address concerns.

6/10 – Redelijk

Gemma

Positief: Netheid
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Paulina op 23 mrt 2024
Dear Gemma, Thank you for your feedback. I am sorry to read that you have given us low score. We hope if you do chose to stay with us again in the future we will be able to get a higher score.

10/10 – Uitstekend

Emma

Reisde met een groep, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel really took into consideration about young children, had activities and a few toys in restaurant, every member of staff was amazing with the children, also we stayed in a lovely spacious family room The was a lot of choice for breakfast which was great for the children and adults too
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Patrick Stapleton, General Manager op 19 feb 2024
Dear EmmaMany thanks for your review. We are delighted that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again soon.Regards

8/10 – Goed

Simon

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Dining options were basic, and slightly overpriced. But overall the stay was pretty good.
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Paulina op 27 jan 2024
Dear Simon, Thank you very much for your feedback. Thank you for staying with us and we hope to welcome you back soon.

10/10 – Uitstekend

Man

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I had a wonderful stay with my colleagues at your hotel and would like to share my positive experience. Firstly, Paulina(Hope I spelt her name correctly) at the reception was incredibly helpful and resulted problems for us. Secondly, the hotel's convenient location within walking distance of NEC was a major plus . Lastly, the fact that the restaurant remains open until 9:30 pm was not only convenient but also allowed us to enjoy delicious meals at our convenience. Overall, the excellent service and amenities made my stay truly enjoyable. Thank you for providing such a pleasant experience!
Reactie van Ibis Styles Birmingham NEC op 27 jan 2024
Dear Man, Thank you so much for your great feedback! We are pleased to read you and your colleagues enjoyed your stay with us and that you have found our colleague Paulina incredibly helpful. I will pass your comments to her and our team which I am sure will be an encouragement to continue providing great service to our guests. We hope to welcome you back soon.

10/10 – Uitstekend

caroline

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great stay
Great stay. We’ve actually stayed in the exact same room 2 years on the trot. Comfortable rooms, Great staff, good food in the restaurant - was just what we needed
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Ibis Styles Birmingham NEC op 27 jan 2024
Dear Caroline, Thank you for choosing to stay with us again. I am happy to hear you had a great stay again. Hope to welcome you back again soon.

10/10 – Uitstekend

Karen

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Perfect for NEC
Very friendly staff, easy to find, short walk to NEC, very comfortable room and beds, great value. Will be back!
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Ibis Styles Birmingham NEC op 27 jan 2024
Dear Karen, thanks for the great feedback. We cannot wait to welcome you back again!

6/10 – Redelijk

C

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
No heating in room
No heating in room 1 degree outside therefore unacceptable
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Paulina op 21 jan 2024
Dear Guest, Thank you very much for your feedback. Wish you would notify reception so we could have either move you to another room or provide you with a electric heater. I would like to assure you that we regularly check the heating in our hotel to make sure it is working especially on cold days. Each room has a radiator on the wall, in case there is an issue with the radiator we do have electric heaters available.

8/10 – Goed

David

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Ibis Styles Birmingham NEC op 27 jan 2024
Dear David, thank you for rating your recent experience with us!

10/10 – Uitstekend

Anthony

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
What I liked most was the friendliness of the staff, particularly on reception. I was less keen on the price of the room, which presumably has something to do with your location
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Ibis Styles Birmingham NEC op 27 jan 2024
Dear Anthony, Thank you for your feedback and mention that you have found our staff friendly. We always advise to book as far in advance as possible to get the best rates at our hotel.

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bland and boring
The stay and food was bland and boring, it just looks cheap and tiny..
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Cheryl

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location
1 nacht verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Holly

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Rachel

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
great
great sized room well lit, bed not comfortable shower pressure poor
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Richard

1 nacht verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Convenient for NEC
Booked in to stay for an event with friends at NEC. Check in was smooth and staff extremely friendly. Room was incredibly spacious - booked a family room and had pre-requested a twin bed configuration outside of the sofa bed, which was done easily. Breakfast was lovely with lots of options and the hotel was relatively quiet. Only niggle was the shower was a bit anaemic in output and pressure and needed maintenance. Have stayed here many times over the years, and would certainly stay again.
4 nachten verbleven in november 2023

6/10 – Redelijk

Owen

2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Sarah

1 nacht verbleven in december 2023

4/10 – Matig

Roxanne

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Final option sure!
Overall the experience was bland and lacking. The double bed was two singles that separate if you sleep snuggled. The pull out bed for my daughter was nothing but springs. The TV was attached to the wall in such a way that you either pull it out and face the main bed so the back and cables face the sleeping bed or vice versa. There was not enough space to move the sleeper bed. The breakfast fruit bowl was all unripe fruit and was still hard. We rather left a night early to go home, so done the 2 hr drive than stay another night.
2 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

martin

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Andrew

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very nice hotel and within walking distance of the NEC
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Stephen

2 nachten verbleven in november 2023

6/10 – Redelijk

richard

1 nacht verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great rooms, food quality needs improvement.
The greeting was great, room was on par with anything else at this price but the food was terrible. The cod & chips meal was all batter and the chips tasted like cardboard. That was a waste of money and very poor dining experience.
1 nacht verbleven in november 2023

6/10 – Redelijk

Cassie

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room was very good and very clean, would've liked more coffee and milk in the room but when asked at reception I was given more. Bathroom and shower were very good and amazing clean. Was told on website one price for a breakfast per person but when at the hotel was told two different prices for two different style breakfasts, the staff that were there for the breakfast shift didnt help to explain it properly either which is quite sad as they didnt seem to care much about it too. Overall it was a good stay but not looking to come back anytime soon which is unfortunate.
1 nacht verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Patrick

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Joanne

1 nacht verbleven in november 2023

6/10 – Redelijk

Ali

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Service friendly and helpful Room too hot 2 single beds pushed together as double, uncomfortable where they joined Breakfast poor, cooked slow at coming out, gave up in end Stayed at Oldbury Ibis which is excellent
1 nacht verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Sandra

Reisde met familie
Positief: Voorzieningen
Nice hotel within walking distance of nec clean quiet and large family room.
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Filipe

1 nacht verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Gillian

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

David

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great staff, excellent hotel. Room perfect and excellent breakfast. 5 star.
2 nachten verbleven in november 2023

4/10 – Matig

John

Zakenreiziger
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Potential is good, actuality is the worst.
Queue at the bar to order food, find it cannot be ordered without a table number, go back to find a table. Order a Guiness, get a can from from the 'fridge. No Orange Juice for breakfast, often ran out of bacon or sausage. Ordered a 'Summer Salad' with a chicken breast, delivered on a piping hot plate with lukewarm chicken on the hot salad. Return after a long day, go up to floor three to the room to find the key card not working. Carry all the equipment back down (cannot leave it unattended) and find that I should have been told to re-initialise the key on my return.
3 nachten verbleven in november 2023

6/10 – Redelijk

Tomas

Positief: Personeel en service
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Dorian

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel for business
Felt welcome in this hotel. It is definitely a very business oriented kind of place, ideal for the NEC or for catching an early morning flight from the Birmingham airport. You can dine onsite, which is good as I did not see anything available at a walking distance. Parking is paid, even for guests, which makes sense when there is an exhibition but doesn't when there's not, in my opinion
1 nacht verbleven in oktober 2023