2/10
Enkele dagen voor aankomst kregen wij (buiten VRBO om) een contract van de eigenaar toegezonden met het verzoek een borgbedrag te betalen dat bijna net zo hoog was als de gehele reissom. Dit bedrag was volgens het contract bedoeld voor eventuele schade aan het interieur. Daarbovenop moest ook nog extra borg worden betaald voor de afstandsbedieningen en schoonmaak. Aangezien wij dit nogal vreemd vonden dat dit ook nog eens cash betaald moest worden hebben wij ons beklag gedaan bij zowel VRBO als de eigenaar.
Uiteindelijk resulteerde dit niet in een verlaging maar wel in een mogelijkheid tot bankbetaling. Aangezien wij inmiddels al in Frankrijk waren en nog maar 2 dagen tot de aankomst hadden hebben wij uiteindelijk toch besloten te betalen.
Een dag voor vertrek hebben wij (met de aanwezige kruimeldief en vloerdweil) het huis zo goed mogelijk schoongemaakt. Dit werd bij vertrek ook door de tussenpersoon als in orde bevonden waarna wij het contante deel terugkregen.
Nadat ik de volgende dag bij de eigenaar informeerde waar de rest van de borg bleef kreeg ik een bericht dat zij hiervan een deel zou inhouden omdat er ondanks de eerdere goedkeuring toch door de eigenaar werd gevonden dat de schoonmaak beter had gekund. Wij werden er oa. door beschuldigd dat wij een pan vies hadden gemaakt (terwijl er door ons niet eens gekookt was!) en er gebroken glas op de grond lag (hetgeen niet tijdens ons verblijf heeft plaatsgevonden).
Dit geeft ons het gevoel dat de eigenaar uit onvrede over de hoogte en contante betaling van de borg vooraf op deze wijze een punt heeft willen maken. Als wij de borg namelijk wel contant hadden betaald was deze direct door de tussenpersoon teruggegeven en had de eigenaar achteraf de borg niet oneigenlijk kunnen inhouden van het bedrag wat eigenlijk voor schade bedoeld was.
Vanwege deze oplichtingspraktijken hebben wij helaas wel wat buikpijn aan deze vakantie overgehouden.
Edward v.
7 nachten verbleven in juli 2022