Ingang binnen

Beoordelingen van Hôtel Méribel

2.5 out of 5
Hôtel Méribel
Rue du Méridien 32, Brussels, Brussels

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 16 van 65 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 37 van 65 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 6 van 65 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 6 van 65 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 0 van 65 beoordelingen" "

8,4/10

Netheid

8,8/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

7,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Nienke, Hoorn

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goede locatie, vriendelijk personeel en erg lekker ontbijt. Een minder puntje was dat we de douchekop zelf vast moesten houden. Verder top.
2 nachten verbleven in april 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Decent price/quality ratio in quaint family hotel
This family-owned hotel has a very decent offer considering the budget range. Staff is very helpful and friendy, the rooms aren't spectacular but they offer everything you need for a good night's sleep, the beds are acceptable, and the bathrooms are a little bric-a-brac but at least you can get a nice warm shower. Breakfast, albeit somewhat peculiar, is tasty. High-class business travellers may be disappointed, but if you're on a budget this hotel might do just fine.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Eenvoudig hotel, maar alles is OK. Goede prijs kwaliteit verhouding.

8/10 – Goed

Jan

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
A nice hotel in a convenient location close to the city centre, and with an excellent bus connection to the airport. The staff were helpful and friendly, and the breakfast was good.
2 nachten verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Egizia

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
La struttura per alcuni aspetti è un po’ trascurata, la stanza era comunque pulita, in dotazione un bollitore e possibilità di farsi bevande e tisane. Il bagno sarebbe da risistemare, almeno per quanto riguarda la porta della doccia. Colazione al di là delle aspettative, buffet con molta scelta. Personale molto gentile, rapporto qualità prezzo molto buono. Nel complesso lo consiglio.
2 nachten verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Barbara Lina Johanna

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Céline

Zakenreiziger
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Ricardo

Reisde met partner
Positief: Voorzieningen
Excelente servicio
4 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Gianluca

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel buono. Colazione abbastanza abbondante ( una mattina abbiamo perfino trovato del salmone affumicato). È perfetto per qualche giorno a bruxelles. Vicino c’è una metro ed anche una fermata del pullman. Ma puoi agilmente andare al centro in 20/25 minuti a piedi. La camera era pulita ma piccola. Unica pecca NON dispone di aria condizionata. A me non serviva ( settembre) ma se ti rechi qui in estate tieni conto di questo! In ogni caso lo Consiglio
2 nachten verbleven in september 2023

6/10 – Redelijk

Blas

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Buen trato por parte del personal. Buena relación calidad precio.
2 nachten verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Yuri

Positief: Netheid, personeel en service
やや不安になる見た目をしているが、実際の施設内はしっかりしている。ケトルなど基本的なものは備わっていて、シャワーブースだが水圧も強くていい。朝食も一般的な欧州ホテルの水準で食べられる。 ブリュッセル北駅が最寄りで徒歩15分〜20分。途中上り坂が多くかつ道がでこぼこなのでキャリーを持って向かうのがやや疲れるが、それ以外は満足。
1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Marie-Ange

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
tout était très bien
1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Stephen

2 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

AGGELIKI

2 nachten verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

JESSICA

Reisde met een groep, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
L'hébergement est très propre. Seul des travaux de salle de bain serait nécessaire.

4/10 – Matig

Elena

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Regular

8/10 – Goed

Saptarshi

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in oktober 2022

10/10 – Uitstekend

Brigitte

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juni 2022

8/10 – Goed

Adelaida josiefer

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in mei 2022

6/10 – Redelijk

Georges

Positief: Netheid, personeel en service
simple propre et bien situé à revenir
Une nuit prise pour une chambre simple, mais propre et l'accueil vraiment sympa, le lit confortable ,toilette bonne et complète; dommage que l'hôtel ne servait pas le petit déjeuné mais le propriétaire vous indique ou le prendre tout à coté .Bien situe métro Botanique a moins de 300 mt et bus a coté mérite bien la note 7;8
1 nacht verbleven in mei 2022

8/10 – Goed

Gerald

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
7 nachten verbleven in maart 2022

10/10 – Uitstekend

Jan Robin

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The room was nice and quite modern, not very big but I was only one person and it was a good fit. Area is chill and the city center is nearby, can recommend staying there
1 nacht verbleven in januari 2022

8/10 – Goed

THIERRY

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
convenable
3 nachten verbleven in november 2021

10/10 – Uitstekend

FRANCO ROBERTO

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Muy buena estadía
Muy buena atención. Súper atentos a todas las consultas. Súper accesible para ir caminando a todos lados
2 nachten verbleven in oktober 2021

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bon rapport qualité/prix
Personnel très sympathique. Chambre petite mais propre et fonctionnelle. A 20/25 minutes de marche de la Grand Place. Bon rapport qualité/prix. Je recommande.
3 nachten verbleven in mei 2021

8/10 – Goed

Eddy

Positief: Personeel en service, comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2021

8/10 – Goed

Raphael

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Si no fuera por la ducha, que funcionaba mal, era vieja y el agua no salía muy caliente. Pero es un hotel tranquilo, la habitación pequeña, pero muy acogedora y calentita, la cama muy cómoda, dormí muy bien y sin ruidos. Pero la ducha hace que no lo recomiende, ya que no nos pudimos duchar bien. Si no fuera por eso, sería un hotel de 10, para repetir, pero el fallo de que el baño necesite una reforma y que la ducha no funcionara bien, hace que no quiera repetir, hasta que lo reformen. Por este detalle no recomiendo este hotel. El desayuno variado y muy bien.
6 nachten verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Arnaud

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

liliana

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Me encantó hospedarme en el Meribel
Me tocó una habitación pequeña con una cama muy cómoda. La habitación pequeña es lo que un turista práctico quiere para tener todo a la mano y cerca. El personal muy amable, siempre contestando a las preguntas, dando indicaciones y muy serviciales. A pocos metros caminando hay Metro y transporte público excelente.
3 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Mihail

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2019

10/10 – Uitstekend

Ansis

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Feel welcomed guest
Very welcoming stay and friendly staff. Seems to be family run hotel, all tribe at various ages was involved to serve breakfast, clean rooms and stay on duty at reception. We got our rooms as soon as they were ready despite our early morning arrival. All was fine. Stairs are super narrow, but that's my choice to use them instead of lift. Breakfast had good variety for cold buffet. The only downsides were thin walls/windows (sounds like being on the street) and hot water not working properly (coming and going). I'm ready to return here.
3 nachten verbleven in november 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service
Friendly hosts. Noisy due to street traffic and drilling inside the hotel during the day. small shower. Water is not warm enough.
2 nachten verbleven in september 2019

4/10 – Matig

BROSSEAUD

Reisde met familie
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2019

10/10 – Uitstekend

kemal

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Tavsiye ederim
Konumu iyi, oda temiz, yatak rahat, kahvatisı bol çeşit, güvenilir bir aile işletmesi otel.
2 nachten verbleven in mei 2019
Reactie van Kavak Kadir op 27 mei 2019
Kemal Bey, Yorumunuz icin cok tesekkur ederiz. Fiyatlar biraz pahaliydi ama bruksel donem donem pahali oluyor. Kusura bakmayin, Saygilarimla,

8/10 – Goed

Hadis

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in maart 2019

8/10 – Goed

Jean-Yves, Creil

Positief: Netheid, personeel en service
Rapport qualité / prix correct
Accueil chaleureux, établissement propre. Ascenseur non utilisable, accès aux chambres par un escalier très étroit. Petite chambre, mais dotée du nécessaire. Literie confortable. Un peu bruyant côté rue. Bonne connexion WiFi.
3 nachten verbleven in januari 2019
Reactie van Kadir Kavak op 13 jan 2019
Cher Monsieur, nous vous remercions d'avoir pris le temps de partager votre avis suite à votre récent séjour à l'Hôtel Méribel. Nous sommes heureux de lire que vous avez apprécié votre séjour. Malheureusement toutes nos chambres "single" sont côté rue. L'ascenseur devrait être prêt courant du mois de Janvier 2019. Cordialement, La Direction,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Habitación limpia,camas cómodas,y la atención del chico joven que estuvo trabajando x la noche el día 01/12/18 fue impecable. Nos dio agua gratis con unas chocolatinas de bienvenida,subió nuestras maletas a la habitación porque el ascensor estaba en obras,una persona excelente. Gracias amigo
1 nacht verbleven in november 2018
Reactie van Kadir Kavak op 11 dec 2018
Dear guest, thank you very much for your kind feedback following your recent stay at Hôtel Méribel. We are glad to read that you enjoyed it. We hope to welcome you again once the elevator is here. Kind regards, The Management,

4/10 – Matig

Ana

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Mala relación calidad-precio .el acceso a la habitación es pésimo.escaleras imposibles
3 nachten verbleven in december 2018
Reactie van The Management op 11 dec 2018
Dear Ana, thank you for sharing your impressions following your recent stay at Hôtel Méribel. About the price, Brussels was exceptionally expensive this weekend. Usually the rates are around 80 €/night, this weekend it was 120 €. We hope to welcome you again within the standard rates. Best regads,

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Hotel vicino al centro cittadino e per le mie esigenze nei pressi delle abitazioni di parenti ed amici. Personale gentilissimo e poliglotta ma struttura scadente.
1 nacht verbleven in december 2018

4/10 – Matig

Emiliano

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel in very bad conditions with no elevator!
The hotel is in very poor conditions. Breakfast was very poor, rooms are narrow and with no phone to call the reception. The bathroom was dirty. Service as well was inadequate. The worst thing however is that there is no elevator (apparently under maintenance...). I was assigned a room at the third floor only reacheable via very steep and dangerous stairs. This huge inconvenience was not mentioned in the website. This is an unfair practice!
1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
near metro
Nice setup of breakfast. Near metro. Nord train station about 10mins walking. Basic and got everything you need including kettle and fridge. Elevator not yet ready
1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

ANGELOS

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good room for its price
The location is very good, 10 min on foot to downtown. The room is small (bathroom too small) but clean and breakfast is full. Also, if it is cold there is a radiator.
2 nachten verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Siret, Estonia

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Small hotel
The room is small, but well eqipped - even kettle (you should have your own tea, it was not provided) and fridge are in the room. Bed was excellent, room was clean. Decent breakfast was provided - juice, sandwiches, boiled eggs, ham, salmon, tomatoes, cheeses, pastry, different fruit slices. The breakfast area in the lobby was clean and nice. Very friendly family runs the hotel, The staff was helpful, check in smooth. The bill for check out was prepared in advance - so also that process was very pleasant and efficient. The hotel is located in walking distance from the city shopping area and Brussels North railway station, also park of Botanic garden and public transport stops are close. Wifi very good and stable. The elevator is yet not there, so the hotel is not suitable for elderly or disabled persons as the stairs are steep and narrow. Problem is also the humidity in the bathroom as the ventilation is not sufficiently efficient and the floor stays wet. Heated bathroom floors could help here.
4 nachten verbleven in september 2018

6/10 – Redelijk

Adam

Positief: Netheid, personeel en service
The hotel is family run and is an older building with a tidy, albeit small interior. The hotel desk clerks were kind, responsive and speak an impressive 4 languages: Turkish, French, Flemish, and English. The breakfast is delicious and modest and includes breads, meats, cheeses, cereal, fruit, olives, and some vegetables. The location of the hotel, however, is in a neighborhood that is better suited for the traveler looking for adventure and experience over sightseeing as most residents are not Europeans and the neighborhood is far from the main attractions. My cab driver, who was born and raised in this neighborhood and is of Turkish descent, offered to take to a more suitable hotel. I declined and enjoyed the small comforts that it offered. I had no issues getting an Uber and found people in the neighborhood curious and nice.
1 nacht verbleven in september 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service
Great Area
I was unable to stay here due to over booking. The area was right where I wanted to be and the room was a great price. I told this hotel I’d be out of the country till 9pm and needed a late check in. I had no internet no communication which I let them know. They sent me a response midday saying sorry we are unable to accommodate you. It was 9pm by the time I saw this I was alone in a city I’ve never been before with no where to go. Not my favourite experience but I’m sure I would have enjoyed my stay.
1 nacht verbleven in juli 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great service
Excellent staff, great staff very helpful including on requests like lending me a phone charger and printer. The only issue was traffic noise, might not affect others who are not light sleepers or might not be in all rooms but it bothered me. Otherwise well priced and good.
1 nacht verbleven in juni 2018
Reactie van Kadir Kavak op 19 jun 2018
Dear guest, thank you very much for sharing your feelings following your recent stay at Hôtel Méribel. We are glad to read that you enjoyed it. About the noise, next time do not hesitate to ask for a quiet room (on the garden side). As Brussels is a metropole, it is always a little bit noisy. We hope to welcome you again once the elevator is here. Kind regards, The Management,

10/10 – Uitstekend

Liliana

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel Increible
es un Hotel Hermoso y en especial la cálida atención de las personas miembros del Staff, nos hicieron sentir muy a gusto.
1 nacht verbleven in mei 2018
Reactie van The Management op 19 jun 2018
Dear Liliana, thank you very much for your kind feedback following your recent stay at Hôtel Méribel. We are glad to read that you enjoyed it. We hope to welcome you again once the elevator is here. Kind regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Althought my late arrival I have found a supportive staff that accompanied my staying in Brussels making it more pleasant
1 nacht verbleven in april 2018
Reactie van The Management op 19 jun 2018
Dear guest, thank you very much for sharing your feeling following your recent stay at Hôtel Méribel. We are glad to read that you enjoyed it. We hope to welcome you again once the elevator is here. Kind regards,