Interieur

Beoordelingen van Hotel Metropole

3.5 out of 5
Hotel Metropole
31 Place de Brouckere, Brussels

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 373 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 365 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 163 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 54 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 45 van 1000 beoordelingen" "

8,2/10

Netheid

8,4/10

Personeel en service

7,8/10

Voorzieningen

7,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
De kamers zijn oud, niet goed onderhouden en totaal niet wat je verwacht van een 5-sterren hotel. De foto's zijn waarschijnlijk genomen in 1930 want alles is oud. Laat je niet misleiden door de foto's van de kamers. Bij navraag leerden wij dat er maar enkele kamers zo uitzien. Er lag geen stof op de kamer en het bed was schoon. Daar was ook alles mee gezegd. Er zat overal schimmel in de badkamer, en kwam een verschrikkelijke putlucht uit de wasbak. Door de kamer heen lagen losse elektriciteitskabels. Op het balkon hing een halve schotel boven de deuropening. Het personeel was vriendelijk maar vertelde ons weinig te kunnen doen aan de staat van de kamer. Zo was het nu eenmaal.
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 21 jan 2020
Beste, Dank u voor uw feedback. Het spijt ons dat u een slechte ervaring in ons hotel heeft gehad Wij verontschuldigen ons voor het ongemak dat u tijdens uw verblijf heeft ondervonden. We zullen uw opmerkingen over de kamers in overweging nemen om onze diensten in de toekomst te verbeteren. Uw feedback was doorgegeven aan ons managementteam om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Vriendelijke groeten, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Jos en Louisa

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in december 2019
Reactie van Hotel Metropole op 3 jan 2020
Dear Jos en Louisa, Thank you for your great review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team wishes you the best for 2020 and looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in juli 2019
Reactie van Hotel Metropole op 15 jul 2019
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

Sven

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2019
Reactie van Hotel Metropole op 2 mei 2019
Dear Sven, Thank you for your wonderful review. We are delighted to hear that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

David

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 25 apr 2019
Dear David, Thank you for your great review. We are delighted that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
,Uitzonderlijk mooi gebouw dat herinnert aan de bloeitijd van Brussel
1 nacht verbleven in maart 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 26 mrt 2019
Dear guest, Thank you for your wonderful review. We are delighted that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in maart 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 1 apr 2019
Dear guest, Thank you for your great review! Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Rustig hotel, ontspannen atmosfeer. Perfect voor verblijf tijdens business-travel in Brussel.
1 nacht verbleven in februari 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 18 mrt 2019
Dear guest, Thank you for your great review. We are happy that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Mooi hotel overall en fijne locatie, maar de kamers zijn ouderwets, muf en stoffig. Toen ik bij expedia boekte heb ik selecteerd op hotels waar ik gratis kon parkeren, dat was hier niet het geval. Dus heb in een parkeergarage moeten parkeren in de buurt (dit mogen jullie wel van de site afhalen). Prijs kwaliteitsverhouding klopt niet helemaal.
1 nacht verbleven in februari 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 18 feb 2019
Beste, Dank u voor uw feedback! We zijn blij dat u over de locatie van ons hotel genoten hebt. We zullen uw opmerkingen over de kamers in overweging nemen om onze diensten in de toekomst te verbetern. Vriendelijke groeten, Hotel Metropole Brussels

8/10 – Goed

Patrick

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 4 feb 2019
Dear Patrick, Thank you for your great review! We are glad to hear that you had a pleasant stay. Our team lookfs forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Groot hotel waar men moeilijk z'n weg vindt, het bestaat uit 2 gebouwen
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 11 jan 2019
Beste Dank u voor uw feedback! We zijn blij dat u over uw verblijf genoten hebt. Echter, we zullen uw opmerkingen in overweging nemen om onze diensten in de toekomst te verbetern. Vriendelijke groeten, Hotel Metropole Brussels

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in december 2018
Reactie van Hotel Metropole Brussels op 26 dec 2018
Dear guest, Thank you for your great review! We are glad you enjoyed your stay. On behalf of the entire team we wish you in advance Happy New Year! We look forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole Brussels

10/10 – Uitstekend

PAUL

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2018
Reactie van The Management op 14 aug 2018
Dear Paul, Thank you for having taken the time to rate your recent stay at the Métropole Hôtel. We are glad to learn that you enjoyed your recent stay. We hope to see you soon in Brussels. Best regards,

8/10 – Goed

Ann

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
uitstekend ! prima locatie, goede service; Wel spijtig van de lift die herhaaldelijk op de 2e verdieping bleef hangen en wij zaten op het 5e;
5 nachten verbleven in juli 2018
Reactie van The Management op 31 jul 2018
Dear Ann, We are glad you enjoyed your stay at the Metropole Hotel. We are fully aware that a minority of our facilities still have to be improved. We will consider doing what is necessary to avoid such dysfunctions in the future. We are looking forward to welcoming you back at the Metropole Hotel Brussels. Best regards,

10/10 – Uitstekend

Alexander

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Heerlijk fijn, gezellig en sfeervol
Hotel is flink opgeknapt (kamers), de rest van het hotel is nog steeds in originele, maar goede staat. Prachtig art-deco gevoel en de sfeer is fantastisch. Straat is tijdelijk opengebroken, zal rond augustus klaar zijn (wordt 1 lang plein, met in de winter een gigantische kerstmarkt).
2 nachten verbleven in mei 2018
Reactie van The Management op 22 mei 2018
Dear Alexander, Thank you for your positive comment. It is a pleasure to read that you fully enjoyed your stay with us. It would be a great pleasure to welcome you back. Best regards

8/10 – Goed

Jeroen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Keurig hotel.
Bereikbaarheid is niet goed. Rest prima hotel
1 nacht verbleven in januari 2018
Reactie van The management op 20 feb 2018
Dear Jeroen, thank you for sharing your feedback. We are glad that you like your stay. We do apology if the access of our hotel caused you any troubles. Indeed, there are some road works around, it is an initiative from the city of Brussels to improve the centre for its inhabitants and citizens. We do hope to see you back soon in Brussels. Best regards

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
ligging erg goed midden in centrum
voor de prijs een oudbollig hotel met minimale service personeel aan receptie vertikte het om nederlands te spreken behalve toen we wat moetsten betalen toen kon het ineens wel erg jammer dat ze alleen maar Frans willen spreken en zou erg fijn zijn als je boekt dat men dan even aangeeft dat alles opgebroken is en men overal aan het werk is heeft men wel oplossiing voor je krijgt bij aankomst 1 setjes oordopjes op je met een briefje dat het wel eens erge herrie kan zijn voor de deur
6 nachten verbleven in oktober 2017
Reactie van Hotel Métropole op 7 nov 2017
Dear Sir, Thank you for sharing your feedback following your recent stay at Hotel Métropole. We are glad to read that you enjoyed our central location in Brussels. However we are deeply sorry that this stay did not met your expectations. We really do apologize about it and we do hope to have a chance to welcome you back for a better experience. Kind regards. The Management.

8/10 – Goed

Stefan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Retro logeren
Mooi retro hotel hartje Brussel met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Fantastisch mooie bar met goede niet al te prijzige cocktails. Het weekend arrangement met kamer met ontbijt is op de site moeilijk te vinden, want het onbijt bijbestellen is niet zo goedkoop. Wifi is traag
1 nacht verbleven in september 2017
Dear Stefan, Thank you very much for sharing your feedback following your recent stay at Hotel Métropole. We are delighted to read that you fully enjoyed it especially regarding the kindness of our staff, the drink served in the Café Métropole. We have well noted your remark about the wifi and have transmit it to the Technical Department. We hope to see you soon. Kind regards. The Management.

10/10 – Uitstekend

i, amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Heart of Brussels, next to the Munt opera house
Having to depart from the center of Brussels by car on a car-free sunday might have caused some trouble. Security was understandably high priority for Brussels authorities. Not for the staff of Metropole: they provided copy invoices for me to show at checkpoints.
1 nacht verbleven in september 2017
Reactie van Hotel Métropole op 22 sep 2017
Dear Sir, Thank you very much for having taken the time to share your feedback about you recent stay at Hotel Métropole. We are happy to read that you enjoyed it more specifically regarding our central location. We are looking forward to welcome you back soon. Kind regards. The Management.

8/10 – Goed

Inge, Netherlands

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel central in the city
Hotel very central and only a sort walk to the city. Brasserie in the hotel was lovely, good food and goid staff
1 nacht verbleven in juli 2017
Reactie van Hotel Métropole op 17 jul 2017
Dear Inge, Thank you very much for having taken the time to share your feedback following your recent stay at Hotel Métropole. It is a great pleasure to read that you are fully satisfied by this one, especially regarding our location, and the quality of service and meal offered by our Café Métropole. We are looking forward to see you back soon in our hotel. Kind regards

4/10 – Matig

sonak, Amersfoort

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Locatie goed kamer slecht
De locatie midden in Brussel was goed. Ontvangst was goed, maar de kamer was slecht voor een 4 sterren hotel. Veren in matras waren heel goed voelbaar dus slecht matras. Douche hoogte was niet verstelbaar want knop was kapot en de slang was lek. Er was ook geen shampoo. Kamer had geen uitzicht en lag boven ventilatie systeem wat veel lawaai maakte. Ontbijt was duur...voor wat geboden werd.
1 nacht verbleven in juli 2017
Reactie van Hotel Métropole op 27 jul 2017
Geachte Sonak, Dank u voor uw feedback op Expedia. Het spijt ons dat u niet blij van uw verblijf bent. We blijven steeds meer tot uw dienst en hopen om u terug te zien in Brussel. Hoogachtend

10/10 – Uitstekend

Ton

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prachtig hotel, ouderwetse luxe.
Prachtig hotel, je waant je in de geschiedenis
1 nacht verbleven in juni 2017
Dear Sir, thank you for sharing your impression regarding your recent stay. We are glad to hear that you fully enjoyed it. We hope to see you soon in our hotel. Best regards. The Management.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Perfecte Ligging
De ligging van dit hotel is perfect. 5 minuten lopen van de grote markt.
Reactie van METROPOLE op 15 mei 2017
Dear Sir, Dear Madam, Thank you for having taken the time to share your feedback with us. Your comment regarding the breakfast has been well noted. Kind regards, The Management

10/10 – Uitstekend

daniele

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bel hôtel
Bel hôtel historique au centre de Bruxelles hall d’entrée superbes bon petit déjeuner beaucoup d’attente pour check in et intrusion dé mendiants dans l’hôtel et difficile de le signaler par téléphone à la réception car pas de réponses, chambre grande et spacieuse
3 nachten verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Beatrice

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Buon hotel!
Ottima esperienza. Hotel comodo e ottimo rapporto qualità prezzo
4 nachten verbleven in februari 2020

8/10 – Goed

Beatrice

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Ottimo!
Mi sono recata a Bruxelles per lavoro. Ottimo rapporto qualità prezzo e location molto comoda e centrale
4 nachten verbleven in februari 2020

2/10 – Ontzettend slecht

Jianing

Reisde met een groep
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Definitely not a 5star hotel
I booked the privilege room online, but when I arrived, the room offered to me is quite different with the pictures showed in the website. I doubt they gave me a basic room instead but when I asked them in the reception, no one sloved my question. One guy only ask me whether I need to call the manager, but when I said yes, no one contact me then
2 nachten verbleven in maart 2020
Reactie van Hotel Metropole op 18 mrt 2020
Dear Jianing, Thank you for your review. We are sorry to hear that your room didn't meet your expectations. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you experienced. Your feedback will be shared with our management team and taken into account in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and it woule be our pleasure to welcome you back. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Valera Maria del Mar

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 3 mrt 2020
Dear Valera, Thank you for your great review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Ian, Flitwick

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Classically stylish and affordable, in a great location.
3 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 2 mrt 2020
Dear Ian, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 24 feb 2020
Dear guest, Thank you for great review. We are glad to hear that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

4/10 – Matig

Katie

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
The hotel of 2 half’s
A hotel of 2 half’s. Initially we were put in the left side of the hotel in a large room which was very dated and needed redecorating. The noise above kept us awake all night, very loud voices and banging, the room was also extremely hot. We asked to move and the reception staff put us in the right side of the hotel. A different world, lovely decoration, quality room with working heat controls. Hospitable staff but you would have to be careful which side of the hotel you were put on.
2 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 19 feb 2020
Dear Katie, Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your first room didn't meet your expectations. However, we are glad that you appreciated the second one. Your feedback will be taken into account in order to improve our hotel in the future. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Kate

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 13 feb 2020
Dear Kate, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

alex

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great staff - lovely hotel highly recommended
2 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 13 feb 2020
Dear Alex, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 – Redelijk

Alice

Terrible breakfast
Overall the hotel is ok. The location of the hotel is excellent, entrance to metro is right in front of the hotel. Also very close to city centre. The reception and entrance hall are grand and beautiful, that’s where the superlative end. The room is in desperate need for update, the walls and carpets feel dirty. For 5* hotel the room lacks tea / coffee making facilities and other amenities expected. The staff is nice and polite enough, but nothing extra and the worst of it is probably food. The room service quality is underwhelming, while the breakfast is just a rip off. Fake eggs, fake fruit juices and terrible coffee, no fresh vegetables and lack of fruit beside apples and tinned fruit salad. Not worth paying extra, not worth 5* hotel. So overall the value for money is not there.
3 nachten verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 10 feb 2020
Dear Alice, Thank you for your review. We are glad that you enjoyed the location of our hotel. However, we are sorry to hear that your stay didn't meet your expectations. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you faced and ensure you that it is not a representative experience in our hotel. Your feedback has been transfered to our management team in order to avoid this kind of situation in the future. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

MAKOTO

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
記念になる宿泊
家族で宿泊しました。ヨーロッパ周遊の中で最高のホテルでした。宮殿のようだと家族で大喜び、グランプラスにも近く、雰囲気も最高でした。お世話になりありがとうございました。
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 7 feb 2020
Dear Makoto, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

MAURIZIO

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 7 feb 2020
Dear Maurizo, Thank you for your wonderful review. We are delighted that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 – Redelijk

Stephanie

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 4 feb 2020
Dear guest, Thank you for your wonderful review. We are delighted that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 3 feb 2020
Dear guest, Thank you for your wonderful review. We are glad that you enjoyed your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen
A classic looking building and atmosphere give you a sense of an old-world feel. I ordered a large room on the 6th floor and had a balcony.
3 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 31 jan 2020
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel is very beautiful and my room was large, clean and quiet. But I paid extra for the breakfast which was a huge disappointment. Powdered eggs, low quality food, and when I said this to the reception when check in out I received a very cold (somewhat rude) response. I would highly recommend not having the breakfast at the hotel, and instead eat at The Avocado Show or Peck 47 (very close to the hotel and delicious breakfasts).
2 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 29 jan 2020
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you appreciated our hotel. However, we would like to apologize for the inconvenience you experienced at the reception and with the breakfast. Please note that your feedback has been shared with our management team in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and it would be our pleasure to welcome you back. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

Cori, Canada

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
A beautiful hotel with the most fabulous Art Nouveau elevator. The rooms are updated with very nice bathroom fixtures.
2 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 27 jan 2020
Dear Cori, Thank you for your feedback. We are glad that you are enjoying your stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

2/10 – Ontzettend slecht

shu lok malik

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
This is not a 5-stars hotel!
It spent an hour to check in because they gave a wrong room key, lucky, the room is untidy and peoples are still occupied, and the type of the room is not the one that I was booked. There is no tea/coffee maker in room, it is not the same standard of 5-stars hotel. When I was check out, I paid the city tax by cash (EURO$22), I did not have the change and a receipt, and told them please don't charge to my credit. After a week, I found Euro$21.2 is charged to my Credit card. I wrote an email and message via facebook yesterday, but there is no respond! Is it a 5 stars hotel service? I have noticed that "for any urgent matter, please contact: fo@metropolehotel.be"", but, there is still no reply! For the person in charge of this hotel, if they receive my comment, please leave a name, tittle, and email to handle my complaints.
5 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Hotel Metropole op 22 jan 2020
Dear Mr. Malik, Thank you for your feedback. We are really sorry to hear that you had a bad experience in our hotel. On behalf of our entire team we would like to apologize for the inconvenience you experienced. Please note that we have transfered your feedback to our accountant as well as our management team in order to avoid this kind of situation in the future. Nevertheless, we would like to ensure you that it is not a representative experience in our hotel and to once again apologize for this situation. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1番安い部屋でしたが、部屋の中もクラシックで可愛くて良かったです。 タオル、ヘアドライヤー、ボディソープ、シャンプーはあります。 スリッパ、歯ブラシ、バスローブはありません。 チェックアウト後に荷物を預かって貰った際、パリで購入したバターは冷蔵庫に入れて預かってくれました。 とてもクラシックな装飾が豪華な分、古さはありますが清潔です。 アクセスは観光には問題なく徒歩で移動できますがブリュッセル南駅からは地下鉄で4駅、中央駅からは徒歩12.3分です。
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 24 jan 2020
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Received an excellent level of service from Andrea on the front office reception desk in resolving the issues with our booking which expedia had failed to address
3 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 16 jan 2020
Dear, Thank you for your feedback. We are glad that your issue was resolved by our employee. We hope that you had a pleasant stay overall. Our team looks forward to welcoming you back. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

andrew

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 15 jan 2020
Dear Andrew, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

Maryse

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hôtel dans un lieu historiqu
2 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Hotel Metropole op 14 jan 2020
Dear Maryse, Thank you for your great review. We are delighted that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

10/10 – Uitstekend

Tomomitsu

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
ブリュッセルではこのホテルをぜひすすめたい!歴史があり、サービスも十分良い
1 nacht verbleven in december 2019
Reactie van Hotel Metropole op 24 jan 2020
Dear Tomomitsu, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole

8/10 – Goed

MICHEL

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Netheid
BIEN SITUE
Endroit agréable pour visiter Bruxelles à pied La chambre qui apparaît en photo sur le site de réservation ne correspond pas à celle qui vous est attribuée ! Côté décevant ! Mais c'est récurrent sur les différents sites de réservation !!!!
4 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Hôtel Métropole op 9 jan 2020
Cher Michel, Merci pour votre commentaire. Nous sommes ravis que vous ayez passé un agréable séjour à Bruxelles. Toutefois, nous sommes navrés que votre séjour au sein de notre hôtel n'ait pas totalement répondu à vos attentes. Vos remarques seront prises en compte afin d'améliorer notre établissement à l'avenir. Au plaisir de vous accueillir à nouveau. Cordialement, Hôtel Métropole

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
When we stayed here in 2017, it was in a great location, plus we got two free beer with the room. The restaurant in the hotel was also great!
3 nachten verbleven in april 2017
Reactie van Hotel Metropole op 8 jan 2020
Dear guest, Thank you for your wonderful review. We are glad that you had a pleasant stay. Our team looks forward to welcoming you back soon. Kind regards, Hotel Metropole