Aan het strand, wit zand, strandlakens, snorkelen

Beoordelingen van Grand Memories Santa Maria - All Inclusive

3.5 out of 5
Grand Memories Santa Maria - All Inclusive
Municipio Caibarien, Cayo Santa Maria, Villa Clara

Beoordelingen

5,8
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 11 van 77 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 18 van 77 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 12 van 77 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 22 van 77 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 14 van 77 beoordelingen" "

6,0/10

Netheid

6,4/10

Personeel en service

4,8/10

Voorzieningen

5,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

8/10 – Goed

Sara, London

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service
beautiful beach and good food at the buffet despite long queues to get it. Room needs to be totally refurbished to be compared to an European 5 stars resort! However, the staying was pleasant!
5 nachten verbleven in maart 2020
Reactie van General Manager op 8 apr 2020
Dear Sara, Thank you very much for sharing your experience with us. We are glad to know you had a pleasant staying and you enjoyed our beautiful beach and food. Thank you for your suggestions which give us the opportunity to improve every day and keep satisfying our guests. We will work on them and take the actions needed. Thank you for choosing us. Best regards, General Manager

10/10 – Uitstekend

Sergio

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Buenas vacaciones
El hotel estuvo a la altura de lo esperado. El servicio fue muy bueno en todo sentido.
4 nachten verbleven in maart 2020
Reactie van Community Manager op 19 mrt 2020
Es un placer para todo el staff del Grand Memories Santa Maria ver, que sobre todo, usted tuvo unas excelentes vacaciones y nos llena de orgullo saber que fuimos parte de tan bellos momentos. No dude que haremos todo lo posible para que se sienta en el paraiso, la esperamos pronto de vuelta por esta, su casa, Grand Memories Santa Maria. Reciba un cordial saludo,

2/10 – Ontzettend slecht

Francesca

Reisde met een groep
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nonostante avessimo una yunior suite Jon sono stati in grado di consegnarmi un cuscino (dico uno) perché mancava sul letto in 8 ore dopo numerose richieste......
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Community Manager op 24 feb 2020
Thank you for your review and the time dedicated to it, we highly appreciate your feedback. I certainly want to express how much I deeply regret your disappointment. We tirelessly strive to go beyond our guests expectations, so learning that your experience was not what you expected, is a matter of concern for all of us. We want to extend our most sincere apologies for any possible inconvenience you might have experienced while you were staying within us. Warm regards,

4/10 – Matig

Carine

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Séjour très regrettable
Nous avons du changer de chambre car la première sentait fortement mauvais, la baie vitrée donnant sur le balcon ne s ouvrait pas, les draps étaient tachés et les carrelages de la salle de bain tombaient dans la baignoire. Le check-in annoncé à 15h n'a pas pu se faire à l heure car la Chambre n'était pas prête. Les prestations proposées ne correspondent pas à un hotel 5 étoiles. Je pense que cet hotel doit être rénové au plus vite.
1 nacht verbleven in februari 2020
Reactie van Commnity Manager op 24 feb 2020
Très cher hôte, Avant tout nous voudrions nous excuser de ne pas avoir été à la hauteur de vos attentes. Quoi qu’il en soit, nous prenons note de vos commentaires afin d’y remédier. Un grand merci d’avoir choisi notre hotel pour vos vacances, nous espérons vous revoir un jour dans notre petit paradis. Bien à vous,

6/10 – Redelijk

aubin

Reisde met familie
Positief: Comfort kamer
Negatief: Netheid
2 nachten verbleven in januari 2020
Reactie van Community Manager op 17 feb 2020
Thank you for giving us the opportunity of hosting you at Grand Memories Santa Maria and for sharing your experience with us. It is inspiring to see that our efforts are appreciated as we are constantly working to exceed our guests’ expectations. We are glad that you experienced a luxurious stay and enjoyed our facilitie. We look forward to hosting you on your next visit to Cayo Santa Maria. Best regards,

4/10 – Matig

Dani, Schweiz

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Der Strand ist super, Das 5 Sterne Hotel hat seine Besten Zeiten erreicht. Der Zustand der Anlagen ist veraltet.
3 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Community Manager op 14 jan 2020
Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday.We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

4/10 – Matig

Pierpaolo

Reisde met een groep
Positief: Comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
rimarrà proprio un grand memories!
Se non fosse per il direttore ( italiano) gentilissimo e sempre a disposizione nonché per il personale stupendo avrei fatto una recensione totalmente negativa.Ho soggiornato per le festività natalizie, Le camere spaziose e bagno nella norma, letti confortevoli. Location stupenda ma purtroppo cibo pessimo, ripetitivo. Mi sono ammalato per il mangiare davvero spregievole e purtroppo essendo una delle priorità di un all inclusive lo sconsiglio vivamente. Deluso purtroppo.Animazione nulla di particolare.
3 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Community Manager op 6 jan 2020
Dear Thomas Binotti, Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world, and our entertainment shows. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We take note of your comments and we will work on a solution. We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

2/10 – Ontzettend slecht

Hanne Vagn

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Rædselsfuldt og alt for dyrt resort m. kø overalt.
Kæmpe stort og alt for dyrt resort, hvor beliggenheden = stranden er det eneste positive. Ingen info. ved ankomst. Bygningerne trænger meget til vedligehold, gangene meget mørke (kun lys om aftenen på trods af mørke døgnet rundt), værelserne snavsede (specielt døre, håndtag, kontakter, MEGET mug i håndvask og brusekabine, meget fugtige værelser (de rene håndklæder slet ikke tørre). Mini-baren (all-inclusive) bestod af 1 flaske vand, 1 cola og 1 øl. Ved opfyldning næste dag bad vi om 1 flaske vand og 2 øl, men kunne kun få 1 øl???). Ingen lys i det ene værelse, meget svagt lys i soveværelset - umuligt at læse ved. Der var kaffe og the-breve, men ingen el-kedel? Der var to buffet-restauranter, der begge var helt forfærdelige - må have ørepropper i for at udholde larmen pga. at personalet konstant kører med stålborde (ikke med gummi-hjul) og med raslende service. Desuden utrolig kedelig mad (kød enten råt eller som skosåler) uden nogen form for krydderi. Næsten umuligt at opdrive salt og peber. Uhyggelig lang kø ved alle “kokke-stationerne” (unge drenge, der forsøger så godt, de kan med dårlige hjælpemidler (bulede pander, for lidt olie, mangel på ingredienser (opfyldning)). Når man skal have drikkevarer, skal personalet hente det ved en luge, må stå i kø, får kun skænket/udleveret halve glas dvs. lang ventetid, håbløse mængder selv af flaskevand, der selvfølgelig også er dyrt. Der findes 4 “restauranter”, hvor man (hvis heldig) kan booke bord max. 3 x pr uge - roligere, kedeli
6 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Community Manager op 28 dec 2019
Thank you very much for leaving a review about your stay with us. We are very sorry to hear we did not reach your expectations and we would like to sincerely apologize for the inconveniences you might encountered during your stay at the resort. We strive to provide the best culinary experience that satisfies the most demanding palates and we regret the fact that you were not impressed with the variety and service at our buffet. We hope you give us a second opportunity to prove ourselves in the future. Best regards,

10/10 – Uitstekend

Ely, Florida

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
excellent condition great attention super nice Súper clean the rooms bathroom excellent love the place
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Community Manager op 23 dec 2019
Dear guest, Thank you very much for taking the time to write a review about your experience with us. We are happy to see that overall you had a nice vacation at our little paradise and you enjoyed our beautiful beach. I want to finish by thanking you for choosing Grand Memories Santa Maria for your vacation. We hope to see you again if you choose to come back to Cayo Santa Maria. Best regards,

10/10 – Uitstekend

Monika

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Perfect place to stay at
In Europe this is a 5star hotel. We traveled around in Cuba for 24 days. This was our best hotel.. good and fresh food. Good drinks at all bars. Clean rooms, everyday. Also everyday refill in minibar at the room. Staff was friendly and service minded. As soon as we arrived their management informed us that they are there for whatever we like. My husbands birthday they noticed and invited us to a really nice dinner outside hotel, with cake show and really good food, and made us feel appreciated and welcomed. It’s a really cleaned up place and all staff are there to make your visit as goos as possible. We strongly recommend this hotel and their management. Many thanks especially to Riccardo, the GM who also work on the floor together with all staff. See you soon again Fikret and Monika from Sweden
7 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Community Manager op 20 dec 2019
Hi!! I am very happy to hear that! It was a pleasure to receive you!  Whenever you want we will be looking forward to receiving you again! We hope to hear from you soon! Have a great day! Warm regards,

6/10 – Redelijk

Andrea, Torino

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
Contro:Tempo di attesa di 6 ore e mezza per avere la stanza, primo giorno mancava acqua calda Pro: Stanza bella con letto comodo, cibo internazionale di buon livello
1 nacht verbleven in november 2019
Reactie van Community Manager op 7 dec 2019
Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world, and our entertainment shows. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We take note of your comments and we will work on a solution. We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, voorzieningen
Negatief: Netheid
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Community Manager op 30 nov 2019
Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world, and our entertainment shows. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We hope you will give us another chance in the future. Best regards.

2/10 – Ontzettend slecht

Marta

Reisde met een groep
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
iver
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Community Manager op 18 nov 2019
Dear Costumer,  Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We take note of your comments and we will work on a solution. We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
4 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Community Manager op 21 nov 2019
Estimado cliente,  Ha sido un placer tenerlo en nuestra casa y hoy recibir sus cálidas palabras. Nos alegra saber que ha tenido unas vacaciones estupendas. Ha sido un honor para nosotros poder recibirlo y agasajarlo durante su estancia con nosotros.  Esperamos poder tener la oportunidad de volver a recibirla para otra gran experiencia. Reciba un cordial saludo,

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Le buffet est excellent le service aussi. Les gens sont gentil. La plage est sublime je ne pouvait pas demamder plus.
4 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Community Manager op 26 okt 2019
Bonjour!  Comment allez-vous?   J’espere que votre voyage de retour s’est bien passe. Comment se sont passes vos vacances jusqu’a present ?   Bonjour Sue! Je suis tres heureuse de lire votre retour. Ce fut un plaisir de vous recevoir! Revenez quand vous le souhaitez, nous serons plus que ravis de vous recevoir a nouveau.   Nous vous serions tres reconnaissants si vous pouviez faire part de vos retours sur Trip Advisor. C’est un tres tres important pour nous, en particulier pour nos e mployes pour aui les commetaires sont une source de motivation. Nous elisons d’ailleurs l’employe du mois selon les retours de Trip Advisor. Si vous aviez quelaues minutes a nous accorder afin de poster votre commentaire, nous vous serions tres reconnaissants. N’hesitez aurtout pas a metionner les employes qui ont per; is de rendre votre sejour inoubliable.   Nous esperons avoir tres vite de vos nouvelles! Toute l’equipe vous souhaite uen tres belle journee!   Bien a vous,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in oktober 2019
Reactie van Community Manager op 11 okt 2019
Estimado anfitrión, En primer lugar, queremos agradecerle por tomarse el tiempo de escribir un comentario sobre su estancia con nosotros. Estamos felices de ver que tuvo unas excelentes vacaciones y que disfrutó de nuestras excelentes instalaciones. Gracias de nuevo por elegir Grand Memories para sus vacaciones. Estamos a su disposición si decide regresar a Cayo Santa María. Bueno para usted,

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Community manager op 3 okt 2019
Dear guest,  We sincerely appreciate your comments that give us the opportunity to adjust and improve our service. It's sad to know you found some inconveniences. As we are continually improving.Thank you for choosing us. Kind regards,

10/10 – Uitstekend

Maricela

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excellent
My experience is excellent because the hotel have comfortably, the staff is very friendly, the food is too much and more Thank you
3 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Community Manager op 16 sep 2019
Dear Costumer, Thank you for giving us the opportunity of hosting you at Sanctuary at Grand Memories Santa Maria and for sharing your experience with us. It is inspiring to see that our efforts are appreciated as we are constantly working to exceed our guests’ expectations. We are glad that you experienced a luxurious stay and enjoyed our facilities. Also we are happy to hear that you enjoyed beautiful beach and the service provided by our staff. We look forward to hosting you on your next visit to Cayo Santa Maria. Best regards,

4/10 – Matig

Laura

Negatief: Netheid, personeel en service
No merece las estrellas que tiene
No es un hotel que pueda considerarse de 4 estrellas, la habitación estaba sucia, no la tenían preparada a la hora que tocaba y no teníamos nada en el minibar. la tapa del váter estaba rota y en general el personal bastante pasota. La gente del bufet y del lobby si que eren muy agradables. Lo bueno que tiene es la playa.
2 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Community Manager op 12 sep 2019
Estimado huésped,  Lamentamos no haber podido cumplir con sus expectativas quisiéramos ofrecerle una sincera disculpa por los inconvenientes que pudo haberse encontrado. Realmente nos sorprende que su comentario haga referencia a nuestro hotel. Nos caracterizamos por brindar un servicio de excelencia y nos resulta extraño que le hayan podido suceder estas cosas. Saludos cordiales,

10/10 – Uitstekend

Roberto

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community manager op 7 sep 2019
Dear Costumer, Thank you for giving us the opportunity of hosting you at Sanctuary at Grand Memories Santa Maria and for sharing your experience with us. It is inspiring to see that our efforts are appreciated as we are constantly working to exceed our guests’ expectations. We are glad that you experienced a luxurious stay and enjoyed our facilities. Also we are happy to see that you enjoyed beautiful beach and the service provided by our staff. We look forward to hosting you on your next visit to Cayo Santa Maria. Best regards,

4/10 – Matig

Rey, Tampa

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The worst experience. I will never go back to this hotel.
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community Manager op 3 sep 2019
Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday.Best regards,

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

6 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van General Manager op 4 okt 2019
Dear Costumer, Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world, and our entertainment shows. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We take note of your comments and we will work on a solution. We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2019
Reactie van Director general op 6 okt 2019
Estimado anfitrión, En primer lugar, nos gustaría disculparnos por no haber cumplido con sus expectativas. En cualquier caso, tomamos nota de sus comentarios para remediarlos. Muchas gracias por elegir nuestro hotel para sus vacaciones, esperamos volver a verlo algún día en nuestro pequeño paraíso. Saludos para usted,

8/10 – Goed

raffaele

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Spiaggia stupenda resort migliorabile
Eravamo preoccupati dopo aver letto le recensioni Dobbiamo ammettere che il resort è andato oltre le nostre aspettative anche se di 5 stelle non ha nulla La spiaggia è bellissima con spazi ampi e ben attrezzata Il personale sempre gentile e attento anche se spesso non sufficientemente efficace (piscina senza regole) La struttura è migliorabile e l'arredamento richiede qualche cambiamento Cibo e cocktail con ampia scelta e rapporto qualità prezzo alla fine accettabile (non di eccellente qualità con qualche eccezione come la frutta fresca ma non è possibile richiedere di più visto il prezzo) Ottimo l'intrattenimento anche con spettacoli serali divertenti Note negative sicuramente la pulizia e attenzione per alcune aree comuni (anche se nella nostra stanza non abbiamo trovato insetti) e poi ... se siete italiani stanne alla larga dal ristorante che di italiano ha solo il nome Ultimi consiglio portate un buon repellente e usate il bus Transgaviota per i collegamenti per l'Avana 25 CUC il biglietto
4 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community Manager op 27 aug 2019
Dear Costumer, Thank you for giving us the opportunity of hosting you at Grand Memories Santa Maria and for sharing your experience with us. It is inspiring to see that our efforts are appreciated as we are constantly working to exceed our guests’ expectations. We are glad that you experienced a luxurious stay and enjoyed our facilities. Also we are happy to hear that you enjoyed beautiful beach and the service provided by our staff. We look forward to hosting you on your next visit to Cayo Santa Maria. Best regards,

6/10 – Redelijk

Emmanuelle

2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community Manager op 26 aug 2019
we would like to give you a huge thank you for providing part of your time to share your experience. We are more than happy to see that you had a wonderful vacation with us and that our staff did the best to make your time here unforgettable. Thank you very much for choosing Grand Memories Cayo Santa Maria.  We are looking forward to welcome you soon again at our little paradise. Best regards,

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Comfort kamer
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Cm Yunior Aguila op 23 aug 2019
Dear Costumer, It is inspiring to see that our efforts are appreciated as we are constantly working to exceed our guests’ expectations. We are glad that you experienced a luxurious stay and enjoyed our facilities. Also we are happy to hear that you enjoyed beautiful beach and the service provided by our staff. We look forward to hosting you on your next visit to Cayo Santa Maria. Best regards,

4/10 – Matig

Yunier

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Es cierto que la playa es espectacular, !Muy Bella! pero es un desperdicio de tiempo y dinero hospedarse en este hotel. El primer dia nos recibio una habitacion sin toallas y con ropa de cama sucia. El servicio del restaurant biffet es (el PEOR). Es denigrante ver como una instalacion donde la prioridad en el servio es para los extranjeros y no los huespedes en general sin importar su nacionalidad, ya que es todo un reto como cliente cubano lograr ser atendido por un dependiente en el (Restaurant Buffet). La escasez de basos y copas es !!!!Inconsebible!!!! En pocas Palabras, Gran Merories Santa Maria, el pero recuerdo.
3 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Director general op 6 okt 2019
Estimado anfitrión, En primer lugar, nos gustaría disculparnos por no haber cumplido con sus expectativas. En cualquier caso, tomamos nota de sus comentarios para remediarlos. Muchas gracias por elegir nuestro hotel para sus vacaciones, esperamos volver a verlo algún día en nuestro pequeño paraíso. Saludos para usted,

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Assolutamente non all'altezza delle stelle con cui si "Vende" - Check in ritardo di un ora - Camera maleodorante, sporca con polvere ovunque, materasso umido, sporcizia con rifiuti cartacei sotto il letto. Trovati anche degli scarafaggi in bagno - Buffet scarso, a volte il cibo risultava acido, tovagliette mai cambiate in 4 giorni di soggiorno
4 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community Manager op 19 aug 2019
Thank you for taking the time to write your opinion about your experience with us. We are glad to know you enjoyed our beach, one of the most beautiful in the world. However, we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We take note of your comments and we will work on a solution. We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

8/10 – Goed

Francesco

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community Manager op 19 aug 2019
Dear Francesco, Thank you for giving us the opportunity of hosting you at Grand Memories Santa Maria. It is inspiring to see that our efforts are appreciated as we are constantly working to exceed our guests’ expectations. We are glad that you experienced a luxurious stay and enjoyed our facilities. We look forward to hosting you on your next visit to Cayo Santa Maria. Best regards,

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Community Manager op 17 aug 2019
we are disappointed to know we did not reach your expectations. We would like to apologize for any inconvenience that you might had during your stay. We always work hard to give our guests the best experience and your suggestions are the clue to improve everyday. We take note of your comments and we will work on a solution. We hope you will give us another chance in the future. Best regards,

2/10 – Ontzettend slecht

Yasmina

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Et pourtant tout paraissait parfait...
Nous avons changé trois fois de chambres en deux nuits pour la première chambre (grand memories) les photos parleront d’elles-mêmes. Pour la seconde chambre, Elle était propre et spacieuse après avoir passé à la gamme au-dessus (sanctuary). En pleine nuit, nous avons été réveillé par plusieurs bêtes (et pas des moustiques) sur notre lit et par un énorme cafard. Suite à cela, on nous a donné une chambre (encore supérieur à la deuxième…) Une heure après notre installation (c’est-à-dire vers 1h du matin), nous nous sommes rendus compte que les toilettes ne fonctionnaient pas…( pas d’eau dans les sanitaires…) et là, quelle surprise un autre cafard (pas plus petit que les autres) nous l’avons achevé et passés notre dernier nuit sur le qui-vive, donc très peu dormi. Le buffet n’est pas digne d’un cinq étoiles ni à la hauteur d’un Formule 1 et encore… Mais par contre, une plage exceptionnelle possible de voir des bancs de poissons à l’aide d’un masque. Ce n’était peut-être pas l’avis général de tous les clients mais un certain nombre nous ont partagé leur mésaventure. Quant au personnel, très laxiste et avec une empathie proche de zéro, bref on les dérangeait (très occupé sur leur téléphone)... la directrice a pris en compte nos remarques et envoyer un mail à hotels.com mais rien de plus… D’autres hôtels à proximité semblait bien meilleur après avoir partagé nos séjours avec des clients sur le retour en bus à La Havane.
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Directeur Général op 6 okt 2019
Très cher hôte, Avant tout nous voudrions nous excuser de ne pas avoir été à la hauteur de vos attentes. Quoi qu’il en soit, nous prenons note de vos commentaires afin d’y remédier. Un grand merci d’avoir choisi notre hotel pour vos vacances, nous espérons vous revoir un jour dans notre petit paradis. Bien à vous,

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Propriété avec une architecture agréable, mais vieillissante. La 1ère nuit, nous avons fini par dormir sans draps (demandés 3x !! mais sans succès); téléphones en panne et donc il fallait se rendre physiquement à la réception pour se plaindre. La restauration était de qualité moyenne; au restaurant à la carte, les serveurs essayaient d'être aux soins, mais il manquait clairement du personnel. Aucun endroit prévu pour consulter internet dans un environnement climatisé.
2 nachten verbleven in juli 2019
Reactie van Community Manager op 2 aug 2019
Très cher hôte, Avant tout nous voudrions nous excuser de ne pas avoir été à la hauteur de vos attentes. Quoi qu’il en soit, nous prenons note de vos commentaires afin d’y remédier. Un grand merci d’avoir choisi Memories Caribe pour vos vacances, nous espérons vous revoir un jour dans notre petit paradis. Bien à vous, Cm Yunior

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van General Manager op 12 jul 2019
Dear Guest,  It is a pleasure to express our gratitude for your kind preference of visiting our resort, and especially for the valuable time that you took to let us know your experiences concerning your stay. We sincerely appreciate your comments that give us the opportunity to adjust and improve our service. Thank you for choosing us for your vacation and we sincerely hope to have the opportunity to prove ourselves in the future. Best regards,

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
3 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van General Manager op 12 jul 2019
Dear Guest, We feel sorry to hear we did not reach your expectations and we would like to sincerely apologize for the inconveniences you might encountered during your stay. We will take all your insights with a profound sense of responsibility to improve these issues and address them properly. Thank you for choosing us.

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Property was not clean.Amenities were not provided. We had to call sevearl times to get the mini bar in the rooms and not all rooms were provided with it.Beach towela were not provided in all rooms. Buffet was crowded and there was not enough food.
3 nachten verbleven in juni 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
El hotel tiene muy mal mantenimiento de las instalaciones, no tenían para hacer ningún cocktail de la carta, no mojitos que HAY EN TODA CUBA. Me da mucha pena por el personal que tienen que aguantar las quejas de la gente cuando ellos no tienen nada que ver con el problema de un MANAGEMENT lamentable.
2 nachten verbleven in juni 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nada esta bueno ,solo la playa ,todo lo demas esta muy malo
2 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van Director General op 12 jul 2019
Estimado Huésped,  Lamentamos no haber podido cumplir con sus expectativas y ante todo quisiéramos pedirle disculpas por los inconvenientes que pudo haberse encontrado durante su estancia a nuestro resort. Realmente nos sorprende que su comentario hable de nuestro hotel. Su opinión es de gran importancia para nosotros y nos tomamos seriamente los comentarios de todos nuestros huéspedes. Esperamos que nos brinde una segunda oportunidad para demostrarle nuestro servicio. Reciba un cordial saludo,

8/10 – Goed

SIMONE

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Consigliato
3 nachten verbleven in mei 2019
Reactie van Director General op 9 mei 2019
Estimado Simone, Ante todo queremos agradecerle por el tiempo que ha tomado para escribir un comentario acerca de su experiencia con nosotros. Esperamos poder tener el placer de recibirlo nuevamente para una experiencia más larga en nuestro pequeño paraíso.

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Personeel en service, voorzieningen
Nous avons réservé une chambre pour 3 personnes qui était équipée de 2 lits simples et n’avait pas les serviettes de salle de bain ni de plage pour 3 personnes... lit supplémentaire récupéré après 23h après plusieurs relances. Taxi commandé pour retourné à La Havane, prix négocié et validé avec l’hôtel. Le matin du départ, le prix avait grimpé de 60 cuc et l’hôtel n’a pas pris ses responsabilités. Retour aéroport donc plus le temps de négocier avec une autre compagnie.
2 nachten verbleven in april 2019
Reactie van Directeur général op 11 mei 2019
Cher invité, Merci pour le temps que vous avez pris pour partager une expérience de votre séjour. Votre avis est notre indice pour améliorer chaque jour. Nous aimerions nous excuser pour les inconvénients que vous pourriez rencontrer. Ce serait un plaisir de vous montrer comment nous pouvons améliorer cet aspect et vous offrir des vacances plus agréables. Nous attendons avec impatience une autre occasion lors de votre prochaine visite.

6/10 – Redelijk

Armando

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Buen hotel pero con lento check in.
El check in fue lento , nos dieron primero una habitación a las 4 pm y luego la otra no estuvo hasta una hora después, el servicio es muy bueno, la piscina es pequeña, hubo filtración de agua en una de las habitaciones en las que estuve , por lo demás todo estuvo bien. Saludos y espero que esté comentario ayude a mejorar !!!!
2 nachten verbleven in april 2019
Reactie van Director General op 1 mei 2019
Estimado Armando, Nos alegra saber que pudo disfrutar tanto de nuestros servicios como de nuestras instalaciones. Principalmente nos enorgullece escuchar que nuestro personal fue tan amable con usted. Le pedimos disculpas por cualquier inconveniente que haya tenido. Lo esperamos pronto nuevamente en este su segundo hogar en el paraíso.

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner, Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Facilities are old and poorly maintained, food is bad, and drinks are served in 8 ounce cups
2 nachten verbleven in april 2019
Reactie van General Manager op 3 mei 2019
Dear Guest, We feel sorry to hear we did not reach your expectations and we would like to sincerely apologize for the inconveniences you might encountered during your stay. We will take all your insights with a profound sense of responsibility to improve these issues and address them properly. Thank you for choosing us.

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
7 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Director General op 1 mei 2019
Estimado huésped, Gracias por su calificación para nosotros es muy importante. Esperamos tener el placer de volver a recibirlo para que disfrute de un servicio, incluso superior, en su próxima visita. Saludos cordiales, Director General

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
La playa y el personal excelentes. Excesivo uso de vasos de plástico y vamos en zonas comunes sucios
2 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Director General op 22 mrt 2019
Estimado huésped,  Ante todo queremos agradecerle por el tiempo que ha tomado para escribir un comentario acerca de su experiencia con nosotros. Nos alegra saber que ha disfrutado tanto de nuestras instalaciones como de nuestra hermosa playa. Sin embargo tomamos notas de sus comentarios para ponerlos en practica.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van General Manager op 3 apr 2019
Dear Guest, Thanks for your rating! Warm regards

6/10 – Redelijk

Ines

Positief: Comfort kamer
3 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Director General op 16 mrt 2019
Estimada Ines, gracias por informarnos sobre su experiencia. Seguimos trabajando para superar las expectativas de nuestros queridos huéspedes. Saludos cordiales, Director General

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Recomendable.
En general buen hotel, no es de los mejores de Cayo Santa Maria pero cumple y excede las expectativas. Los servicios de bar y playa son excelentes. Dejan un poco que desear los restaurantes pero no dejan de ser buenos.
6 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Director General op 15 mrt 2019
Estimado Huésped, Ante todo queremos agradecerle por el tiempo que ha tomado para escribir un comentario acerca de su experiencia con nosotros. Nos alegra saber que ha disfrutado tanto de nuestras instalaciones como de nuestra hermosa playa, y por sobretodo nos enorgullece saber que nuestro personal ha sido tan amable con usted.  Esperamos poder tener el placer de recibirla nuevamente para una experiencia más larga en nuestro pequeño paraíso.  Reciba un cordial saludo

2/10 – Ontzettend slecht

Carlos, Miami , Us

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Rude staff, not attention to your needs at all , AC was not working propertly , complaints were not resolved , mini bar was empty , the hotel is abandoned by management do not go!!!!
1 nacht verbleven in maart 2019
Reactie van General Manager op 13 mrt 2019
Dear guest,  We sincerely appreciate your comments that give us the opportunity to adjust and improve our service. It's sad to know you found some inconveniences. As we are continually improving, we will take all your insights with a profound sense of responsibility to improve these issues and address them properly. Thank you for choosing us.

4/10 – Matig

Catalina

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service
Mal servicio en restaurantes. Falta comida, todo se agota muy pronto y no se repone.
3 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Gerente general op 3 mrt 2019
Estimada Catalina, lamento profundamente no haber alcanzado sus expectativas respecto a la comida. Gracias por tomarse el tiempo de escribirnos su opinión. Gerente general

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner, Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
la playa es lo unico que tiene el la comida muy poca variedad muchos mosquitos porque no fumigan
1 nacht verbleven in februari 2019
Reactie van Gerente General op 3 mrt 2019
Estimado huésped, gracias por informarnos sobre su experiencia. Pedimos disculpas por los inconvenientes y esperamos poder darle la bienvenida nuevamente para demostrar el servicio de excelencia que estamos acostumbrados a brindar. Gerente General