Binnenplaats

Beoordelingen van Hôtel Philippe le Bon

4 out of 5
Hôtel Philippe le Bon
18 Rue Sainte Anne, Dijon, Cote-d'Or

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 139 van 389 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 135 van 389 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 73 van 389 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 30 van 389 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 12 van 389 beoordelingen" "

8,6/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

8,8/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

9,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Peter

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Entree en lift etc niet echt netjes, maar wel een heel positieve ontvangst. Kamer uitstekend maar geheel anders dan verwacht.
2 nachten verbleven in juni 2023

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van La Réception op 19 jun 2023
Cher client,Nous vous remercions vivement pour votre notation. Bien cordialement

8/10 – Goed

Siu

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Mooi hotel maar geen tweede keer meer
Goede locatie, veel op loopafstand, airco weinig lawaai, schone slaap- en badkamer. Geen lift! Onpersoonlijke ontvangst. De binnenplaats van het hotel waar je kon loungen was alle drie de dagen van ons verblijf, vies, sigarettenpeuken, tafels vies, kussens met vlekken, geen plantje of bloemetje op tafel. Restaurant van het het hotel, La Closerie, was geweldig, heerlijk eten en goede wijnen, wel prijzige wijnen, 2x gegeten! Ontbijt was ok, bediening was heel jong en volgens mij onervaren en spraken ook weinig tot geen Engels.
3 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Nico

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Centrum op loopafstand in romantisch hotel
Prima locatie, romantisch hotel van alle gemakken voorzien. Airconditioning deed het gelukkig goed want het was 38 graden! Restaurant was niet super maar goed genoeg voor de prijs die ze rekende. Ook dat prettige bediening.
1 nacht verbleven in juli 2019

4/10 – Matig

Jakob

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service, comfort kamer
Net Hotel waardeloze service, geen 4 sterren waard
Laatste verblijf van een 18 daagse reis van Z-Frankrijk naar Engeland en terug. Je wordt meteen weer met je neus op de vermaarde Franse "take it or leave it" mentaliteit gedrukt. Dit is een 4 sterren hotel, goed onderhouden, dicht bij het centrum en een parkeergarage aan de overkant van de straat (waarover later meer). Ik heb tijdens mijn werkende leven en vakanties in 250+ hotels overnacht, en de vuistregel voor 4 sterren is: een prettige cocon waar je jezelf kan zijn en onder het genot van een drankje je krantje kan lezen in een aangename lobby of bar, lekker eten en goed slapen in een nette kamer. Na een reis van 8 uur kwamen we in Dijon aan, plenzende regen, 12 graden. Het was echter pinkster-zondag dus: de bar was dicht, het restaurant volgeboekt, de enige plek om een drankje te nuttigen (volgens de hork aan de balie) was op ons bed (de kamer was te klein voor een paar stoelen) of in een cafe in het centrum die hij best wilde aanwijzen op de kaart. Waarom sommige gasten wel een parkeerplaats op de binnenplaats hadden is ons nooit duidelijk geworden (er waren nog 5 vrije plaatsen toen we aankwamen, we werden naar de parkeergarage verwezen). Dit hotel stuurt een vragenlijst voor je verblijf over hoe ze je verblijf kunnen veraangenamen, maar vergeten te melden dat je verder alleen op je bed kan zitten of liggen omdat de bar dicht is en er zero andere plekken zijn waar je kan zitten. De kamer was zeer klein. We zijn na 1 nacht vertrokken (voor 2 nachten betaald)
2 nachten verbleven in juni 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
personnel en ontbijt super, de kamers waren geweldig en luxueuse, badkamer mooi maar douchen in bad. helaas hoorden we de verwarming buizen tikken de hele nacht. maar het hotel en binnen plaats zijn prachtig
1 nacht verbleven in februari 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in februari 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in februari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in december 2018

10/10 – Uitstekend

M

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mooi hotel met moderne inrichting
We hadden voor dit verblijf gekozen als tussenstop. Het was voor ons dus eigenlijk alleen van belang dat de kamer schoon was en je 24/7 kon inchecken. Tot onze verbazing zag de kamer er eigenlijk een stuk luxer uit dan we hadden verwacht! De foto’s zijn volgens mij verouderd en de kamer zijn nu modern en zien er netjes uit. De service was vriendelijk en we werden ondanks het tijdstip super snel geholpen zodat we snel in de kamer konden uitrusten na een lange reis. Kortom super hotel eventueel ook voor een langer verblijf.
1 nacht verbleven in juli 2018

8/10 – Goed

Ronald

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Volgende keer weer...!
Mooi hotel, aardige bediening, nette kamer, leuke buurt, midden in de stad...
1 nacht verbleven in oktober 2017

8/10 – Goed

Henri, Grimbergen

Negatief: Comfort kamer
Hotel ligt centraal en heeft karakter ,
Mooie locatie en goede dienst. De toegewezen kamer was veel te klein met een badkamer voor één persoon - minder dan 1 meter breed! Het ontbijt was goed. Het restaurant was prijzig en had dus weinig gasten De geafficheerde kamerprijs op de toegewezen kamer stond 30% lager dan deze van expedia
2 nachten verbleven in september 2017

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bijzonder gebouw met charme en prettig hotel
Heerlijk geslapen aan rustige binnenplaats met mooi uitzicht over de daken

2/10 – Ontzettend slecht

m.h.bekker, amsterdam

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
geen 4 sterren hotel
De prijs-kwaliteit verhouding slecht, veel te duur, geen 4 sterren hotel. kamer zeer klein, badkamer zeer klein, gehorig zowel van andere gasten en straat. geen wifi, ontbijt te duur en zeer karig. Ongastvrij,bij binnenkomst wordt je creditcard direkt belast i.v.m. de minibar, terwijl de minibar slechts water en limonade bevat.Midden in de nacht sloeg, onder het raam een machine aan zodat je niet meer kon slapen.Slechte ervaring

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, comfort kamer
pima hotel
verblijf was oke. De bedining in het gastronomisch restaurant was beneden ht nivo dat je mag verwachten . Te weinig personeel ivm vakantie. De kwalitet was goed maar te duur naar verhouding.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Comfort kamer
Charming hotel, good location , but the executive room was very small. Price/ quality relation could be better .

6/10 – Redelijk

Thijs T, Weert

Positief: Netheid, personeel en service
Bezoek Dijon op doorreis naar Italie
Goed hotel nabij historisch centrum van Dijon, een prachtig mooie stad om te bezoeken. Voor een 4-sterrenhotel vonden wij de kamer aan de kleine kant, erg weinig bergruimte voor kleren en een te smal bed voor een 2-persoonskamer (1.40m breed slechts). Comfort en ontbijt uitstekend in orde verder, gratis internet is ook een plus.

8/10 – Goed

E, Zoetermeer

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
good location and free parking
location excellent, plus free secure parking. If with 2 people do not take a standard room as it is too small. The suites look good and are worth paying the extra.

10/10 – Uitstekend

Alan

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in april 2024

8/10 – Goed

PSJ

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Dijon delight
Friendly reception staff who sorted a room problem very quickly and efficiently. Restaurant excellent. Parking illusory
1 nacht verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

Francois

1 nacht verbleven in december 2023

4/10 – Matig

Nicholas

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
The TV was not working (no chrome cast), and the shower was not as advertised. It was basically a bathtub with a handheld nozzle you had to hold above your head. They gave us 10% off our bill for the broken TV (they also offered to move us to the next room), but this basically just covered the cost of breakfast (not included).
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Daniel, Amsterdam

Reisde met huisdieren, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Super friendly and helpful service. Thank you Charlie especially!
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

yannick

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Marc-Francois

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good stay in lovely hotel
Amazing bed, lovely decoration, great location
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Marilyn

Reisde met partner, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This was a lovely hotel for a night's stay en route to Zurich.
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Stephen

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was very close to all of the areas attractions. Staff was helpful and nice. We wish the restaurant was open when we were there.
2 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Frank

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is such an old historical hotel that has been tastefully and beautifully updated so that the rooms and facilities are top-notch. Beautiful inner courtyard that is used for cocktails was wonderful! Restaurant was wonderful and breakfast was perfect. Staff will do whatever is necessary to make you comfortable. Loved this hotel!
2 nachten verbleven in september 2023

4/10 – Matig

Jean

Very little room
1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Pedro

Positief: Netheid, personeel en service
Cerca del centro
1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Rolf

1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Scott

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great little hotel with great location
Had a fabulous stay in a fabulous city. Hotel was perfect with parking garage right across the street. Cost us about 10 Euro for overnight. Hotel was perfect for our visit.
1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

valeria

1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Mikhail

Reisde met een groep, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
New wing with elevator and all the modern conveniences are excellent inside room or outside. Location is perfect . Difference with the old wing, only in absence of elevator. Guests use narrow medieval spiral staircase. Fortunately staff helps with handling of suitcases up and down.
3 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Cristina

1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Patrick

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van La Direction op 19 jun 2023
Cher Patrick,Nous vous remercions vivement pour votre retour positif sur notre établissement. Au plaisir de vous accueillir de nouveau à La Maison Philippe Le Bon.

10/10 – Uitstekend

Patrice

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Merveilleux
Ce fût un agréable séjour avec un service, accueil et un site remarquables
3 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van La Direction op 19 jun 2023
Cher Patrice,Un grand merci pour votre retour d'expérience si positif ! Au plaisir de vous accueillir de nouveau à La Maison Philippe Le Bon !

8/10 – Goed

Göran

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Trevligt hotell med bra personal. Fick ett helt nyrenoverat bra rum. Mycket bra resturang.
1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Riktningen op 19 jun 2023
Kära kund, Vi tackar dig så mycket för din kommentar och hoppas kunna välkomna dig tillbaka till La Maison Philippe Le Bon för en framtida vistelse!

10/10 – Uitstekend

Christopher

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff. Amazing.
3 nachten verbleven in oktober 2022
Reactie van The Hotel Manager op 19 jun 2023
Dear customers,We thank you very much for your warm comment. It is always very pleasant to read the satisfaction of our kind customers. We are delighted that you had a pleasant stay at La Maison Philippe Le Bon and hope to welcome you again very soon.To the pleasure!

8/10 – Goed

Jose

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in oktober 2022
Reactie van La Direction op 19 jun 2023
Cher client,Nous avons bien reçu votre commentaire et nous vous en remercions.Au plaisir de vous accueillir de nouveau à La Maison Philippe Le Bon !

10/10 – Uitstekend

angela

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Enjoy the ambiance
Wonderful old building! Exceptionally friendly staff! Excellent dinner and breakfast!
1 nacht verbleven in oktober 2022
Reactie van The Hotel Manager op 19 jun 2023
Dear customers,We thank you very much for your warm comment. It is always very pleasant to read the satisfaction of our kind customers. We are delighted that you had a pleasant stay at La Maison Philippe Le Bon and hope to welcome you again very soon.To the pleasure!

4/10 – Matig

Marco

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Soggiorno Pericoloso
La camera era raggiungibile con una scala a chiocciola in mattoni ripida e pericolosa al 2 piano ! Rischio di caduta sia in discesa che per la salita ! I bagagli portati a mano con gran fatica
2 nachten verbleven in augustus 2022
Reactie van La Réception op 17 aug 2022
Dear Guest, Thank you for taking the time to leave us some feedback. Given that the historic parts of the hotel have spiral staircases, our staff always offer to carry your luggage to and from your room. Being a listed building it is therefore impossible to install a lift in this part of the hotel. We would be delighted to welcome you back to one of the newly renovated rooms, accessible by lift, once the work is complete. Kind regards, La Réception.

10/10 – Uitstekend

Kim

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
We’re coming back!
Excellent hotel - quiet, not too big, very helpful staff, beautiful surroundings in the very centre of Dijon.
2 nachten verbleven in juli 2022
Reactie van La Réception op 17 aug 2022
Dear Guest, Thank you for your kind comments. We are so glad to learn that you had a lovely stay. We would be happy to welcome you back to La Maison Philippe le Bon any time. Kind regards, La Réception

10/10 – Uitstekend

Tommy

1 nacht verbleven in juni 2022
Reactie van La Réception op 17 aug 2022
Dear Guest, Thank you for taking the time to evaluate your stay at La Maison Philippe le Bon. Kind regards, La Réception

10/10 – Uitstekend

Lars

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Wonderful stay! Cool interior and service minded and friendly staff. Perfect location
1 nacht verbleven in juni 2022
Reactie van La Réception op 17 aug 2022
Dear Guest, We are happy to read this positive feedback - it is great to learn that you enjoyed your visit. We cannot wait for you to return and stay with us again. Kind regards, La Réception

10/10 – Uitstekend

Rolf

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel liegt zentral, das Personal ist sehr freundlich und hilft älteren Personen gern mit dem Gepäck.
2 nachten verbleven in mei 2022
Reactie van La Réception op 19 jun 2023
Bonjour, nous sommes ravis que vous ayez apprécié toute notre équipe et que votre expérience au sein de notre établissement vous ai plu.Au plaisir de voir revoir bientôt

10/10 – Uitstekend

Daniel, APO

Reisde met huisdieren, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great hotel in a wonderful location.
4 nachten verbleven in maart 2022
Reactie van La Réception op 19 jun 2023
Dear Guest, We are happy to read this positive feedback - it is great to learn that you enjoyed your visit. Kinds regards

10/10 – Uitstekend

Alessio

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful place and really great reception, i would recommend this place
1 nacht verbleven in december 2021
Reactie van La Direction op 19 jun 2023
Dear customers,We thank you very much for your warm comment. It is always very pleasant to read the satisfaction of our kind customers. We are delighted that you had a pleasant stay at La Maison Philippe Le Bon and hope to welcome you again very soon.Kinds regards

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
So cute hotel close to citycenter
We had booked the plus-room, be aware there are no lift in this hotel, but it has so much charme. The renovation is made beautifully and match perfectly with the old. I was missing some light in our room, in the sealing and in the toliet, to few lamps. During the night, one of the plugs went out of function, so even less the next day and the rooms are quiet dark. The bed is wonderfull and you have free drinks in the minibar and coffee maker in the room. The chair in our room was too old and absolut no comfort. Come early to park in hotel, otherwise public parking upersite. OBS the rooms are very sound, you can easily hear people talking next door or in the hallway. The hotel is fairly high priced for whay you get, but the staff is great.
1 nacht verbleven in november 2021
Reactie van La Direction op 19 jun 2023
Dear Customer, thank you for taking the time to provide us with feedback. Note that now 26 rooms have been completely renovated and are accessible by lift. Our team is committed to welcoming you as best as possible during your stay, and we are delighted that you appreciated their efficiency.Kinds regards.