Een binnenzwembad, een seizoensgebonden buitenzwembad

Beoordelingen van Michlifen Resort & Golf

5 out of 5
Michlifen Resort & Golf
Avenue Hassan II-BP N 18, Ifrane

Beoordelingen

9,2

Fantastisch

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 97 van 139 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 29 van 139 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 7 van 139 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 1 van 139 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 5 van 139 beoordelingen" "

9,6/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

9,2/10

Voorzieningen

9,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

9,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Youssef

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hospitalité marocaine dans un chalet suisse
Séjour inoubliable Hôtel magnifique sur un site exceptionnel Le service est au top très professionnel à tout les niveaux Kids club pour les enfants avec énormément d’activité quotidienne Spa, salle de sport , golf activité Gros bémol piscine extérieur non chauffé Et petit déjeuné pas assez varié
2 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

soumaya

2 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

10/10 – Uitstekend

Khalifa, Manama

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Emad

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very relaxing place
2 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Merouane

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is more than just a hotel, this is a superbe alpine style resort with heart stunning decor and construction, it is the epitome of perfection, I would highly recommend you make a stop here and make it part of your Moroccan journey. it’s more than a stay, it’s an experience that will touch your senses and you’ll remember forever. The staff is the cream of the crop and attend to your every need before you even ask, the sauna is world class, the indoor heated pool is simply a joy. The rooms have a distinct home feel with a balcony overlooking a serene natural environment with birds flying overhead.
2 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

IMAD

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Imane

1 nacht verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Youssef

1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Dean

1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

NATHALIE

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
16 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Karim

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Voorzieningen
Hôtel Royal avec un service royal. Rien a redire tout était parfait
3 nachten verbleven in augustus 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Yasmen

Reisde met een groep, Reisde met partner, Reisde met familie
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
Horrible experience will never come here again. We had our wedding and came here straight after. We checked in at 1am with a large group of our friends. We all booked deluxe garden rooms. As the couple we checked in first and we asked for an upgrade. We wanted to PAY for this upgrade but they explained that they were completely booked. As in the hotel was full. We had 7 rooms booked all under the same amount and type but under different names. As it was a late night and we explained that we were the couple. They explained they were going to give us surprise they decorated the room with 4 red balloons and white flower petals. We were initially very happy and enjoyed the room. It’s a gorgeous hotel. The next day while we were enjoying our day with our friends. They showed us their garden deluxe rooms. They actually had been upgraded without asking into deluxe suites that have full living rooms 2 bathroom and a soaking tub. Two of our friends received these rooms. I was so upset because they checked in not even 10 min after us, they did not ask and they booked the same room type as us. Why would the staff lie and intentionally ruin our wedding night: we even compared hotel receipts we payed 300 dirhams more for a shittier room and 4 red balloons. I have never been more offended as a bride staying in a 5 star hotel. The lack of care to give two upgrades to our group and not us even when we asked. They knew we just had our freaking wedding and we’re choosing them.
2 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Ayou

1 nacht verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Rob

1 nacht verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

DANIEL

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Lieu d'exeption
Etablissement et site remarquable Soiree musicale au bar tres agreable Qualité de la cuisine au restaurant au top Chambre et literie de haute qualité A voir absolument si vous passez par Ifrane
1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Directeur Général op 23 mei 2023
Cher Monsieur Daniel,Nous vous remercions d’avoir choisi le Michlifen Resort & Golf et sommes ravis d’avoir pu contribuer à rendre votre séjour inoubliable . Cordiales salutations.

10/10 – Uitstekend

Angus

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Extremely high standard of accommodation, food, service and facilities.
1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Hotel management. op 23 mei 2023
Dear Mister Angus,We would like to thank you for your glowing comments following your recent stay at Michlifen Resort & Golf. It is a great pleasure for us to learn that you enjoyed our accomodation, food and service.We hope to have the pleasure of welcoming you again soon. Sincerely ;

2/10 – Ontzettend slecht

Hassan

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service, comfort kamer
Bad management
I booked garden view room and they gave me the worse room that having hotel entrance while my selected kig bed size was double beds fit next to each other making mid line between the two beds uncomfortable to sleep at all. When i asked them to change my room thay informed me that the hotel is fully booked. But when i check their web site there were many rooms available!!! Finally they told me that i got very cheap price online and if i want to change to better garden view room i should pay additional 1500 dirham!!! Totally unprofessional.
2 nachten verbleven in april 2023
Reactie van Michlifen resort & golf op 23 mei 2023
Dear Mister hassan,Thank you for taking the time to write a review of your recent stay at the Michlifen Resort & Golf.We apologize for the unpleasant experience you have shared with our hotel. We understand your frustration and we hope this incident does not change your view and opinion on our hotel services. We hope that you will present us the opportunity to better serve you in the near future . Sincerely, Hotel management.

8/10 – Goed

Omar

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel
A very nice retreat from the hustle of fes. Spent a couple of days here with my partner. The hotel is fantastic, decor, amenities and the front desk was very helpful.
2 nachten verbleven in april 2023
Reactie van Hotel management. op 23 mei 2023
Dear Mister Omar,We would like to thank you for your glowing comments following your recent stay at Michlifen Resort & Golf. It is a great pleasure for us to learn that you enjoyed our hotel, decor, amenities as well as our staff.We hope to have the pleasure of welcoming you again soon. Sincerely ;

10/10 – Uitstekend

M Tisir Otah

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The best hotel in Morocco & deserve 15 Stars
2 nachten verbleven in maart 2023

10/10 – Uitstekend

Nabil

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in maart 2023

8/10 – Goed

AMMAR AHMED

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great place… some hiccup when handling our luggage during checking out
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Nadia

1 nacht verbleven in januari 2023

10/10 – Uitstekend

shaikhah

1 nacht verbleven in januari 2023

10/10 – Uitstekend

Moncef

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Très bien
2 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Ahmed

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bien

10/10 – Uitstekend

Hicham

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We loved the garden and the farm area, the resort is splendid. One small disadvantage is the fact that it's isolated from the city center. Must drive about 10 to 15 minutes if you need anything the hotel doesn't have. Small price to pay in exchange of the tranquility. Highly recommend it. Will go back
3 nachten verbleven in augustus 2022
Reactie van Hotel management. op 10 sep 2022
Dear Hicham,We thank you for choosing the Michlifen Resort & Golf and are delighted to have been able to contribute to making your stay unforgettable and promise to be even better on your next return. Sincerely.

8/10 – Goed

Egil

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice service as always, but the food was bad!
The rooms, service, SPA etc. were excellent. But first evening we did eat at the international restaurant. One year back, when I last visited the hotel, this was a very good restaurant. The food was really bad! There were 7 people eating different courses, and nobody was happy with the meal My Gazpacho Fish Filets, the fish was hours away from turning really bad and I did need to ask for and put lemon, salt and pepper on it to be able to eat it. My meat main course was also tasteless. Until the hotel changes the chef, it is better to eat outside of the hotel.
2 nachten verbleven in augustus 2022
Reactie van Directeur Général op 16 aug 2022
Dear Egil, Thank you very much for taking the time to write a review of your recent stay at the Michlifen Resort & Golf. We apologize for the unpleasant experience you lived in our hotel. We understand your frustration and we will be taking into consideration your complaint and look for ways to improve our service. Still, I am very appreciative that you brought these experiences to our attention. I will follow up with my team; and please be assured that the service you received does not reflect the levels of excellence on which we have built our reputation. Your satisfaction is important to us, and we regret we could not meet your requirements. I hope that you will present us the opportunity to better serve you in the near future . Sincerely.

6/10 – Redelijk

mohamed

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Pas assez de caractère pour raconter la suite
Nous séjournons dans cet hôtel avec ma famille régulièrement, mes 2 frères ainsi que moi même. Nous avions jusqu’à maintenant une appréciation excellente sur cet hôtel, il suffit de regarder nos évaluations précédentes mais je dois avouer que notre dernière expérience a été très décevante pour un hôtel qui s’affiche comme un 5 étoiles. Dès l’accueil, nous avons été refroidis… après avoir réglé les formalités de check-in, on nous propose un welcome drink, au moment d’être servi mon épouse reçoit 2 verres sur elle, la serveuse était très gênée. Nous l’avons calmée en lui disant que ce n’était pas grave mais ensuite la situation a été épique… du jamais vu et pourtant nous avons l’habitude de voyager partout dans le monde… 2 personnes de l’accueil se sont précipitées pour demander à la serveuse de partir et pour nous demander de nous lever car notre chambre était prête. Je précise que nous étions 2 adultes et 2 enfants, qui s’apprêtaient à se rafraîchir par cette chaleur… nous attendions une attention particulière par rapport à ce qui s’était passé mais rien ne s’est passé… merci le service !!! Le second point négatif est que nous sommes allés à la piscine, la personne se chargeant de distribuer les serviettes nous croise sans rien nous proposer, c’est alors que je l’interpelle en lui demandant 4 serviettes… après 20min d’attente ma femme s’est rendu à la réception pour se plaindre et c’est après 10min de plus qu’il est revenu nous jeter les 4 serviettes sur les transats…
1 nacht verbleven in juli 2022

8/10 – Goed

Essa

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I am surprised i forget my machin shaver.after few days i called hotel ask them about what i forget, they told me we will check and let you know, nobody answer me until now,any way they can’t use it because i have the charger.front disk or who answered me they don’t care about customers.
1 nacht verbleven in maart 2022

10/10 – Uitstekend

ABDULLAH

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2021

10/10 – Uitstekend

Rim

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Superbe
1 nacht verbleven in oktober 2021

10/10 – Uitstekend

Mohamed

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fabuleux
Séjour fabuleux plein de détente dans un environnement de source naturelle doté d’un confort luxueux . Le personnel de l’hôtel Et du SPA sont des professionnels et sont vraiment à l’écoute. Je tiens à les remercier pour leur dévouement.
4 nachten verbleven in september 2021

8/10 – Goed

Karim

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Super
Séjour vraiment super au prés de l’hotel, le personnel est vraiment discret et trés professionel, la suite plus que parfaite, la seul chose pour ma part de negatif est le fait que les piscine ne soit pas chauffer en vrai et la picine interieur est fermé
1 nacht verbleven in september 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Topissime
Absolutely perfect
1 nacht verbleven in september 2021

10/10 – Uitstekend

El mehdi

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2021

10/10 – Uitstekend

mohamed

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Michlifen au top dans l’atlas
Séjour avec mon fils. Accueil au top comme d’habitude même si le verre a notre arrivée ne nous a pas été proposé. Dommage un petit rafraîchissement faisait toujours un bel effet surtout quand on arrive dans un palace... seul point à revoir côté accueil
1 nacht verbleven in augustus 2021

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in juli 2021

10/10 – Uitstekend

zakaria

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juni 2021

10/10 – Uitstekend

SANGWON

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
최고의 호텔
모두 다 만족스럽습니다.
1 nacht verbleven in juni 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is by far the best hotel in the world
1 nacht verbleven in juni 2021

10/10 – Uitstekend

Sung Hwan

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
It was very nice hotel!
1 nacht verbleven in mei 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in december 2020

10/10 – Uitstekend

Gustavo

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Le bonheur
Hôtel magnifique j y séjourne au moins une fois par an et c est toujours un énorme plaisir.
1 nacht verbleven in december 2020

10/10 – Uitstekend

Florence

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2020

10/10 – Uitstekend

Egil

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
One of the best hotels in Morocco!
1 nacht verbleven in oktober 2020

10/10 – Uitstekend

Walid

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2020

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Not worth it
The hotel and grounds are tastefully decorated, clean, and well kept. Our room, however was entirely too small - particularly given the furniture and decor, it was made to feel even smaller. The bathroom was very cramped as well. Someone over 6 feet tall would not be able to comfortably take a shower. Restaurants are overpriced and choice of food is narrow and not acceptable for a 5-star hotel. Vegetarians beware. Staff are friendly and try to be helpful. We had subpar restaurant service one night of our stay but I’d like to think that was an exception. We opted for room service for the 2nd night of our stay in light of that experience and that was much better. Breakfast is ample and staff helpful, however. Pool area is nice, as is the spa although the latter is absurdly overpriced. Not much to do at the hotel, otherwise. We killed time in the omnisport complex, which we often had to ourselves for yoga, a workout, and a bit of basketball. Staff do seem to take feedback quite seriously - surveys are available after every service- so I’m hopeful that they take guest comments to heart and try to improve where possible.
2 nachten verbleven in juli 2020

10/10 – Uitstekend

ahmed

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2020

10/10 – Uitstekend

IBERE

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Extraordinário
Incrível as instalações
1 nacht verbleven in februari 2020