Serveert ontbijt en diner

Beoordelingen van Utopia Hotel

3 out of 5
Utopia Hotel
Chaussée Brunehault 392b, Masnuy-Saint-Jean, Jurbise

Beoordelingen

7,2

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 97 van 416 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 146 van 416 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 89 van 416 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 53 van 416 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 31 van 416 beoordelingen" "

7,2/10

Netheid

8,0/10

Personeel en service

7,0/10

Voorzieningen

6,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Katelyne

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Gemakkelijk gevonden, zeer goede en rustige ligging. Ruime kamer, goed sanitair en goed bed. Jammer dat er geen, koffie/thee op de kamer is. Zeker omdat er geen thee beschikbaar was in het restaurant. Zeer vriendelijk ontvangen, juiste afrekening.
1 nacht verbleven in april 2024
Reactie van Réception Utopia op 26 apr 2024
Hallo,Bedankt voor het delen van uw reactie. We zijn oprecht blij om te horen dat ons werk en onze inspanningen om u tevreden te stellen, gewaardeerd zijn.Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen.Vriendelijke groeten,De receptie

4/10 – Matig

Sharon

Reisde met partner
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het was onze tweede keer. De eerste keer zeer goed bevallen. Deze keer viel het heel zwaar tegen. De kamer was vies en erg onverzorgd.
1 nacht verbleven in december 2023

4/10 – Matig

sven

2 nachten verbleven in november 2023

6/10 – Redelijk

Natascha

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
De kamer was netjes, maar ...lamp hing los vd muur, de plinten stonden los en waren beschadigd en er was een lek net boven de toilet. Er waren slechts enkel franse zenders op tv Ik heb wel onmiddellijk een andere kamer gekregen, die echter heel koud was, maar verder niets op aan te merken. Het avondeten was helaas niet lekker. Het personeel was heel behulpzaam en vriendelijk en als je van katten houdt is het zeker een pluspunt!
2 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Inge

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Vriendelijk personeell Mooie omgeving Fijne, grote kamer met terras
2 nachten verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Deborah

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ligt mooi midden in het groen
1 nacht verbleven in september 2023

4/10 – Matig

Yvonne

Reisde met familie
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Prima hotel
Geboekt als overnachting voor een dagje Pairi Daiza. Net hotel en ruime kamers, hing alleen een vreemde lucht in de kamer. Gelegen in een mooie omgeving
1 nacht verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Ad

Reisde met huisdieren, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Heerlijke kamer, goed diner en fijne faciliteiten
1 nacht verbleven in juli 2023

6/10 – Redelijk

Carina

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Veel te zachte matras. Amper hoofdkussen. En wat is de bedoeling van een raam tussen badkamer-slaapkamer. Ik gebruik het toilet liever zonder publiek. Een Vlaamse TV-zender zou leuk geweest zijn. Het restaurant is top! Mooie omgeving. Vriendelijke bediening. Lekker eten. Ook ontbijtbuffet was in orde!
1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

Jorge

1 nacht verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

berendina

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service
Douchewater was koud en warm. Niet prettig om in te douchen. Douchewater liep niet door
1 nacht verbleven in april 2022

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
De kamers roken muf
2 nachten verbleven in januari 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Pluspunten: 1. heel vriendelijk onthaal, deden hun best om Nederlands te praten. 2. mooie omgeving in het bos, veel natuur en rust 3. superleuk terras in een natuurlijk look met veel hout 4. Mooi, modern interieur, kamers,... Minpunten: 1. vast tapijt in gangen en kamers is niet hygiënisch. Er waren in de gang zelfs vlekken van iemand die erop had overgegeven 2. Airco werkt niet naar behoren. Ondanks dat die de hele tijd aan stond werd het in onze kamer niet minder dan 24°C (buiten was het rond de 30° C), waardoor we geen oog dicht gedaan hebben van de hitte.
1 nacht verbleven in juni 2021

8/10 – Goed

LEEN

Reisde met familie
Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
👌 voor de kwaliteit vh avondeten. 15€/ontbijt: niet verantwoord, geen service, niets vers, geen omelet/ei/.. Zou men het C-excuus inroepen dan dient de prijs overeenkomstig te dalen. 👌 zwembad Ruime kamer doch slijtage meubelen/wasbak 👌ligging
1 nacht verbleven in mei 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Lovely, modern and eco-friendly hotel
Lovely, modern and eco-friendly hotel close to one of the most beautiful zoos in the world. Very nice location with a lot of trees and far from the loud sounds of cities. The roads, as often in Belgium, could be better, but the hotel is not to blame for that. Very friendly staff that speaks multiple languages very well.
1 nacht verbleven in september 2020
Reactie van Reception op 3 nov 2020
Dear guest, Thank you so much for your feedback! We really appreciate your comments and we are happy to read that you enjoyed your stay with us. Hope to welcome you again.

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in augustus 2020
Reactie van D. Humblet op 14 sep 2020
Merci pour votre appréciation positive

2/10 – Ontzettend slecht

Monique, Friesland

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Payed for airco with almost 40 degrees, NO airco, payed for minibar, NO minibar. Very loud shouting people on the parkinglot, coudn't sleep all night! Breakfast 13€ per person, for one little ols croissant a slice of dry bread. Staff would speak English and Dutch, but didn't, and did nothing about our problems there. Last but not least, there was blood on the bedsheets and the pillows were very small.
1 nacht verbleven in augustus 2020
Reactie van Illana Reception op 9 aug 2020
Dear Miss Monique, We would like to thank you for your comment. We are curently understaffed due to the covid-19. We will share your comment with our staff to improve our services for the next time. The Utopia Staff

8/10 – Goed

patrick

Positief: Netheid, personeel en service
zeker mogelijkheden naar de toekomst.
Aangenaam verblijf. Het personeel is vriendelijk. Omgeving mooi, midden in de bossen. Zwembad helaas gesloten vanwege covid. Constructiewerken aan de gang: nieuwe wellness, sauna, buitenzwembad.
1 nacht verbleven in juli 2020
Reactie van Illana Receptie op 9 aug 2020
Geachte klant, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw indrukken van uw verblijf bij ons te delen. We zijn verheugd te horen dat u genoten heeft van uw verblijf. We zijn bezig met het renoveren van onze buitenkant en sommige kamers om u de best mogelijke klantervaring te bieden. We hopen u tijdens een toekomstig verblijf te mogen verwelkomen. Het Utopia Satff

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel ziet er netjes uit. Bed ligt heerlijk. Bediening in het restaurant duurt wel lang. Het werd steeds drukker en er waren maar 2 mensen dus die liepen echt de benen uit hun lijf. De jacuzzi was een heerlijk bad, als deze werkte. Helaas de tweede avond deden de bubbels het niet en was het water koud. Hiervoor kwamen ze kijken. Uiteindelijk hebben we 3 uur moeten wachten want dan moesten we weer warm water hebben, dit was niet het geval
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Didier H. Manager op 3 jan 2020
Bedankt voor je reactie Het spijt ons, we hebben een probleem ondervonden met onze pelletketel

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Het hotel was duidelijk niet meer de glorie van vroeger. Douche lekt, verkalking loopt op, bediening in restaurant laat te wensen over.
1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Humblet Didier op 3 okt 2019
Dank u voor de tijd neemt om ons te schrijven. Elk punt is belangrijk om te verbeteren en de vraag van de kwaliteit van onze instellingen. Het is met grote spijt dat uw verblijf was niet hel goed in ons hotel Utopia. We hebben uw opmerkingen rekening gehouden

6/10 – Redelijk

Ingrid

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
De eerste kamer die we toegewezen kregen keek uit op bouwafval en was niet echt proper. De 2e kamer was beter maar ook niet echt netjes. Mss een gordijn of een folie voorzien op het venster in de badkamer. (kreeg het gevoel in een peepshow terecht te zijn gekomen) Ontbijt was prima. Personeel vriendelijk. Het terras was ook fijn maar de glazen plaat aan de lounge zetels had de 2e dag nog steeds kringen van de glazen van de avond voordien. De ruiten in de ontbijtruimte waren ook niet echt proper. Het hotel was goed voor ons doel maar ook niet meer dan dat.
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Didier Humblet op 3 okt 2019
Dank u voor de tijd neemt om ons te schrijven. Elk punt is belangrijk om te verbeteren en de vraag van de kwaliteit van onze instellingen. Het is met grote spijt dat uw verblijf was niet hel goed in ons hotel Utopia. We hebben uw opmerkingen rekening gehouden

8/10 – Goed

Isbelle, Gent

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Vriendelijk personeel, spijtig dat ze geen nederlands spraken. Mooie bar/ restaurant , een kleine snacks/ hongerstillertjes op de kaart was handig geweest voor s'avonds. Mooie ruime propere kamer, een kleine handleiding voor gebruik van het bubbelbad was wel handig geweest. Zwembad was wel niet verwarmd en er stond welness maar niets van gezien
1 nacht verbleven in augustus 2019
Reactie van Didier Humblet op 3 okt 2019
Dank u voor de tijd neemt om ons te schrijven. Elk punt is belangrijk om te verbeteren en de vraag van de kwaliteit van onze instellingen. Het is met grote spijt dat uw verblijf was niet hel goed in ons hotel Utopia. We hebben uw opmerkingen rekening gehouden. Onze zwembad is aan 29 degrees Tot volgende keer

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in augustus 2019
Reactie van Didier Humblet op 1 okt 2019
Thank you for your stay with us Please send a mail to explain you cotation ?

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Didier Humblet op 1 okt 2019
Thank you for your stay with us

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in juli 2019

8/10 – Goed

Danny

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Hedendaags hotel met vriendelijk personeel
Kamer was mooi en ruim maar wel aan een opknap beurt toe. Vriendelijk personeel. Het is heerlijk om op het terras van het hotel te vertoeven. Ontbijt is goed.
2 nachten verbleven in juli 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in juli 2019

8/10 – Goed

Marjelle

Positief: Personeel en service
De algemene ervaring was goed! Het enige dat een beetje jammer was is dat de badkamer drijfnat was na het douchen... omdat het douche scherm verkeerd geplaatst is. Restaurant was goed! Mensen die er werken heel erg aardig!
1 nacht verbleven in juni 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Dit hotel is te beschouwen als een redelijk middenklase hotel. Bij de boeking bleek een foutje te zijn gemaakt en was een reservering voor slechts 1 persoon gerekend in plaats van 2. Via de receptie is dat de dag voor het arriveren telefonisch toch in orde gekomen zonder te hoeven bijbetalen. Ook een klacht over een defecte haarföhn is door de receptie snel opgepakt en verholpen. Minder tevreden was ik over de bediening in het restaurant. De bediening was met onvoldoende personeel. Slechts één ober voor circa 20 gasten. Alles verliep traag en de man was weinig allert en soms ook chaotisch bezig en weinig zorgvuldig. Ook viel ineens het licht uit en het duurde wel 10 minuten voordat het weer aan ging. Na deze ervaring niet meer terug geweest op de 2 volgende dagen in het hotel. De kamer was redelijk en op het oog schoon. Helaas geen koelkastje, wel een kluis die niet te openen was en een waterkoker voor koffie en thee op de kamer. De tv beschikte niet over Nederlandstalige zenders, wel Frans, Duits, Engel en Italiaans. In de badkamer waren geen tissues en geen plastic zakjes voor dameshygiëne. Ondanks deze kleine tekortkomingen al met al toch een voorzichtig positief oordeel over dit hotel met en aantal verbeterpunten. .
3 nachten verbleven in mei 2019

6/10 – Redelijk

Ellen

Positief: Netheid
het is een koel hotel weinig warme gezelligheid!
1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goede service, leuk zwembad en ruime kamer. Wel veel nachtlawaai vanop de gangen en soms ook de kamer(s) naast ons.
2 nachten verbleven in februari 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
basis ontbijtbuffet. Leuk zwembad, maar geen voldoende omkleedmogelijkheden en temperatuur van het zwembadwater is aan de lage kant om er lang in te blijven.
1 nacht verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Lea, Antwerpen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel ligt in een zeer stille rustige buurt, is mooi meegenomen om te slapen. De service is ook goed , wij waren tevreden en keren zeker nog terug.
1 nacht verbleven in augustus 2018
Reactie van De receptie op 19 aug 2018
Het is met een groot genoegen dat we merken dat u onze diensten heeft gewaardeerd. We zullen uw opmerkingen met ons team delen :) We kijken ernaar uit u te verwelkomen Vriendelijke groeten, de receptie

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Rustig gelegen hotel
Op het hotel is er zelf niets op aan te merken. Het restaurant vond ik niet goed. Het ontbijt mag ook wel iets beter zijn.
1 nacht verbleven in juni 2018
Reactie van Receptie op 30 jun 2018
Geachte, Het is met een groot genoegen dat we merken dat u onze diensten heeft gewaardeerd. Inderdaad, het ontbijt staat op het punt om opnieuw bezocht te worden om meer producten (biologisch) naar ons buffet te brengen. We kijken ernaar uit u te verwelkomen Vriendelijke groeten, de receptie

10/10 – Uitstekend

Frank

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mooi verzorgde accommodatie voor goede prijs
Mooi verzorgd hotel, heel rustig gelegen in de bossen. Het ontvangst wel heel erg hartelijk; we werden vriendelijk verder geholpen, alles was naar wens. Kamers zijn erg groot met mooie badkamer en apart toilet. Enig minpuntje was de klimaatregeling die niet echt koude lucht gaf en het was net die dag heel warm geweest. Bijgevolg was ook de kamer (te) warm om te slapen. Lekker verzorgd ontbijtje. Personeel overal heel vriendelijk en hartelijk.
1 nacht verbleven in mei 2018
Reactie van De receptie op 26 jun 2018
Geachte, Het is met een groot genoegen dat we merken dat u onze diensten heeft gewaardeerd. We zullen uw opmerkingen met ons team delen We kijken ernaar uit u te verwelkomen Vriendelijke groeten, De receptie

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service
Ik had een 2 persoonsbed gereserveeerd maar kreeg 2 aparte bedden. En de badkamer stonk naar rioollucht
1 nacht verbleven in januari 2018
Reactie van De receptie op 28 jan 2018
Geachte, Bedankt voor uw verblijf in ons etablissement. Onze excuses voor het ongemak. Wanneer al onze tweepersoonskamers worden verhuurd, moeten we helaas aparte bedden toewijzen. Het probleem is opgelost in de badkamer. We hopen u snel weer te zien. Met vriendelijke groeten, De receptie

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Leuk hotel
binnenzwembad in het hotel. Hotel gelegen in mooie streek en nabij de stad Mons. Parking aanwezig.
Reactie van D Humblet op 31 mei 2017
Dank u voor uw opmerkingen. To volgende keer.

6/10 – Redelijk

familie met 1 k, nederland

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Mooi gelegen, vergane glorie
Op zich mooi hotel, maar de kamer was in slechte staat. Sanitair zat los en was behoorlijk versleten. Prima restaurant met goed eten en vriendelijk personeel. Ontbijt matig en duur. Overall slechte prijs kwaliteitverhouding
Reactie van Didier Humblet op 8 okt 2016
Dank u voor uw commentar Ontbijt cost 13 Euro voor koud and warme buffet

8/10 – Goed

Marc, Rotterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Rustiek gelegen prima hotel
Prima en net hotel, prachtig in de bossen gelegen; kamers ok, beetje gehorig, hele fijne douche.
Reactie van Humblet Didier op 16 apr 2016
Dank u voor uw positive reactie Hartelijk welcome

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid

8/10 – Goed

Erik, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Idyllische omgeving
Sober maar doeltreffend; perfect om een lang weekend op adem te komen.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
good
The power outage caused by a tree collapsing in the stormy weather was interesting, handled quite well (even though a (partial) refund might have been a good service here (or discount on next trip). I would suggest to add a place to undress for the pool as it is not very convenient to walk in your swimming suit through the hotel. Overall good experience, close to Mons.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

kan beter
Afwerking hotel kan beter

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Heerlijk in de bosen
Uitstekend hotel, prima restaurant, goed ontbijt

10/10 – Uitstekend

JOSE

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Muy comodo
2 nachten verbleven in april 2024

4/10 – Matig

Nina

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Fint beläget hotell. Kunde vara bra om städning och underhåll var bättre skött. Toaletten på rummet hade inte städats, gammalt smuts kvar efter tidigare gäster. Unken lukt pga dålig städning. Synd eftersom det hela skulle kunna vara ett trevligt ställe att semestra på. Maten okej men eftersom städningen inte verkar fingera känns det inte fräscht.
1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

KEVIN

1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Sophie

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Neil, Althorne

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2024