Bij Grand Hotel kun je uitkijken naar faciliteiten zoals een gratis ontbijt, een nachtclub en een bar. Voorzieningen zoals een restaurant en gratis wifi in gemeenschappelijke ruimtes zijn beschikbaar voor alle gasten.
Andere voordelen zijn o.a.:
Gratis plaatsen voor zelf parkeren
Meertalig personeel, een bagageopslagruimte en vergaderruimtes
Een rookvrije accommodatie
Kamervoorzieningen
Alle kamers van Grand Hotel zijn voorzien van gemakken zoals gratis internet en gratis mineraalwater.
Aanvullende gemakken in alle kamers zijn o.a.:
Badkamers met bad-/douchecombinaties en gratis toiletartikelen
Televisies met digitale zenders
Waterkokers, dagelijkse schoonmaakservice en bureaus
Beschikbaar in alle kamers: wifi (toeslag), gratis kabelinternet
Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi
Parkeren en vervoer
Gratis parkeerplaatsen buiten het terrein
Gratis zelf parkeren ter plaatse
Rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen beschikbaar
Eten en drinken
Gratis ontbijt beschikbaar
Een bar/lounge
Een restaurant
Dingen om te doen
Nachtclub
Gezinsvriendelijk
Aparte slaapkamer
Voorzieningen
Bagageopslag
Gastendiensten
Meertalig personeel
Schoonmaakservice (dagelijks)
Zakelijke diensten
Vergaderruimtes
Buiten
Aan het water
Toegankelijkheidsvoorzieningen
Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Rolstoeltoegankelijke paden
Rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen
Meer
Rookvrije accommodatie
Kamervoorzieningen
Badkamer
Bad/douchecombinatie
Gratis toiletartikelen
Haardroger
Handdoeken inbegrepen
Privébadkamer
Entertainment
Tv met digitale zenders
Eten en drinken
Beperkte roomservice
Elektrische waterkoker
Gratis mineraalwater
Koffiezetapparaat/waterkoker
Meer
Bureau
Strijkijzer/strijkplank
Beleid
Inchecken
Inchecken is mogelijk vanaf: 14.00 uur; inchecken is mogelijk tot: 22.00 uur
Minimale leeftijd om in te checken: 18
Uitchecken
Uitchecken voor 11.00 uur
Huisdieren
Geen huisdieren toegestaan
Kinderen en extra bedden
Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.
Betalingsmethoden
Belangrijke informatie
Algemene info
Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.
Nationale beoordeling
Deze accommodatie heeft een officiële sterrenclassificatie ontvangen van VisitScotland, het Nationale Bureau voor Toerisme van Schotland.
Accommodatie ook bekend onder de naam
Grand Hotel Lerwick
Grand Lerwick
Grand Hotel Hotel
Grand Hotel Lerwick
Grand Hotel Hotel Lerwick
Veelgestelde vragen
Zijn huisdieren welkom bij Grand Hotel?
Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.
Wat kost het om bij Grand Hotel te parkeren?
Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen. In de omgeving kun je ook gratis parkeren.
Hoe laat kan ik inchecken bij Grand Hotel?
Je kunt inchecken vanaf: 14.00 uur; je kunt inchecken tot: 22.00 uur.
Tot hoe laat kan ik bij Grand Hotel uitchecken?
Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.
Waar ligt Grand Hotel?
Dit hotel ligt in het centrum van Lerwick, vlak bij Lerwick Town Hall en Fort Charlotte. Ook Bain's Beach en Shetland Museum liggen binnen 10 minuten lopen.
Beoordelingen over Grand Hotel
Beoordelingen
6,4
Alle weergegeven beoordelingen zijn gebaseerd op echte gastenervaringen. Alleen reizigers die een verblijf bij ons hebben geboekt, kunnen een beoordeling indienen. We verifiëren beoordelingen op basis van onze richtlijnen en plaatsen alle beoordelingen, of ze nu positief of negatief zijn.Meer informatieOpent in een nieuw venster
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 3 van 24 beoordelingen
10 - Uitstekend
3
Gastenscore: 8 - Goed. 7 van 24 beoordelingen
8 - Goed
7
Gastenscore: 6 - Redelijk. 5 van 24 beoordelingen
6 - Redelijk
5
Gastenscore: 4 - Matig. 8 van 24 beoordelingen
4 - Matig
8
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 24 beoordelingen
2 - Ontzettend slecht
1
7,0/10
Netheid
7,6/10
Personeel en service
6,6/10
Voorzieningen
5,4/10
Staat van de accommodatie en faciliteiten
Beoordelingen
8/10 – Goed
Neil
Zakenreiziger
24 sep 2019
Positief: Netheid, comfort kamer
Neil
3 nachten verbleven in september 2019
6/10 – Redelijk
Geverifieerde reiziger
3 sep 2019
Positief: Netheid, personeel en service
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in september 2019
6/10 – Redelijk
Grant
3 sep 2019
Grant
1 nacht verbleven in augustus 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
27 aug 2019
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Nice service - hotel worned out.
The employees are very service minded but the hotel is worned out and needs to be renovated. The beds are not very comfortable.
Geverifieerde reiziger
7 nachten verbleven in augustus 2019
8/10 – Goed
Geverifieerde reiziger
11 aug 2019
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in augustus 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
Reisde met een groep
1 aug 2019
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Shabby and worn down. Not worth it.
Very shabby hotel. Were told we couldn’t open the window due to hatching birds (!) and there was no A/C. Had paid for a triple room, but one of the beds was a roll-away stuffed into a twin room, with very little room left to move around. The roll-away bed collapsed every time someone sat on it, but they had to send staff twice to check because they didn’t believe us. Were finally offered a single room free of charge. Beds were uncomfortable, and the hotel was quite run down. Sad, because it is 300 years old and has a ton of potential. If only they would renovate it!
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in juli 2019
6/10 – Redelijk
Klarna
31 jul 2019
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
läge
fantastiskt läge på Commercal Street men det märks på många sätt att det är ett 300-årigt hus som inte får renoveras...
Klarna
6 nachten verbleven in juli 2019
8/10 – Goed
Geverifieerde reiziger
26 jul 2019
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Geverifieerde reiziger
7 nachten verbleven in juli 2019
8/10 – Goed
Pia
Zakenreiziger
24 jul 2019
Positief: Netheid, personeel en service
Hospitable
The first impression is that the hotel would need an upgrade, but I could see the charm of it as well. The personnel is friendly and has the correct hospitality approach. I have stayed in quite a few hotels on the island and Grand Hotel scores best in this.
Pia
15 nachten verbleven in juli 2019
10/10 – Uitstekend
Ragnvald
20 jul 2019
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Authentic experience
Very pleasant indeed. An authentic historical stay. Very friendly and forthcoming receptionist. Spacious room, comfortable beds, great view, quiet. Excellent English breakfast. What more could you ask for?
Ragnvald
3 nachten verbleven in juni 2019
8/10 – Goed
Jhcesi, Florida
17 jul 2019
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
I had no warning there was no elevator. It may have been in the description but I missed it. I definitely would have opted for a place I would not have to haul my luggage up and down three stories.
Jhcesi
1 nacht verbleven in juli 2019
10/10 – Uitstekend
Tomasz Rafal
16 jul 2019
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
a great place to stay in Shetland
The Grand Hotel is part of the old town, Lerwick. Great place to visit Shetland Islands. Service is absolutely fine - breakfast, cleaning, strong wifi, tv... I have been there approx 1 week and I do not have any problems. I agree that the Grand Hotel is maybe little too old but ... the price is reasonable and - in addition - hotel employees are friendly. Quiet and pleasant.
Tomasz Rafal
8 nachten verbleven in juli 2019
10/10 – Uitstekend
Ian
15 jul 2019
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Ian
1 nacht verbleven in juli 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
1 jul 2019
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel is in an excellent location, staff are friendly and cooked breakfast was good. However the condition of the building is very poor. Our room (up 71 stairs, no lift) had a barely-functioning shower, peeling and stained wallpaper, and water damage and peeling plaster around the window. Flaking plaster from the ceiling fell onto the bed (and the sleeper!) during the night. No manager was on site to handle complaints.
Geverifieerde reiziger
3 nachten verbleven in juni 2019
4/10 – Matig
Nigel
28 jun 2019
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
New owners needed who invest in customer service
The Grand is very tired. It is potentially a lovely old building in a precious location but there has been no investment in it for decades, apparently. Paint is peeling off the walls and ceilings. The reception is unstaffed and tatty. The staff are demotivated and have no wish to upsell anything ("Can I have a dessert?" "Sorry, I think the chef needs to be away by 9pm.") The bar is closed on Sundays and Mondays. The plumbing is gravity fed and so the shower is a trickle on the top floor.
On Sundays, many restaurants are closed in Lerwick, as is the restaurant in the Grand. The Queens hotel is the option offered for residents at the Grand. We were one of just two tables occupied in the Queens' restaurant on Sunday, served by unenthusiastic staff. There were many empty tables. At the bar in the Queens, we saw several customers turned away and advised to try the Chinese take away, as "we are full; we have to keep tables for residents from both the Grand and the Queens". The restaurant was almost deserted. Those potential customers were unnecessarily lost to the business and left with a bad impression of Lerwick.
The Queens is up for sale (£0.5m). New owners could transform the Queens Hotel and the Grand to exploit the superb locations and the latent demand from tourists to create great businesses for Lerwick and more jobs for local people. But the leadership, investment and customer service flair is just not there at present.
Nigel
3 nachten verbleven in juni 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
21 jun 2019
Positief: Comfort kamer
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Won't be returning.
Breakfast great food, evening meal not so (very dry over cooked chicken in the burger). Breakfast service slow despite being quiet. Asked for tea and toast twice and still didn't get my toast. In a rush so didn't ask again. Dated and peeling decor in hotel. No lift in hotel so don't stay here if you struggle with stairs. My room had very little natural light.
Geverifieerde reiziger
2 nachten verbleven in juni 2019
6/10 – Redelijk
Tara
9 jun 2019
Positief: Personeel en service
Tara
3 nachten verbleven in juni 2019
8/10 – Goed
Björn
6 jun 2019
Positief: Netheid
Björn
4 nachten verbleven in juni 2019
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
14 mei 2019
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Very friendly staff, and a good central location. But...
The hotel has seen better days. The fabric is in poor shape (damp patches on walls and ceiling of public areas. No elevator. No car park (use public one.) Rooms are cramped. Staff do the best they can, but the air of neglect is palpable. Hotel is on the market.
Geverifieerde reiziger
3 nachten verbleven in mei 2019
2/10 – Ontzettend slecht
Jerry
12 mei 2019
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Jerry
1 nacht verbleven in mei 2019
8/10 – Goed
Liliana
13 aug 2018
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excelente ubicación
Buena atención. Hotel antiguo bien mantenido. Excelente ubicación
Liliana
1 nacht verbleven in augustus 2018
6/10 – Redelijk
Bill, Kitchener, Ontario
3 aug 2018
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Dinner was not available during the advertised hours. We were told by the front desk receptionist that dinner was available until 9:30 p.m. This was also the time printed on a card given to us. At 9 p.m., we were told that the restaurant stopped serving at 9 p.m. and that the cook wouldn't accommodate us. No options were provided other than to try somewhere else.
Bill
2 nachten verbleven in juli 2018
4/10 – Matig
lowrie, scotland
31 jul 2018
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Tired and dated
Room/bathroom cleanliness not good enough, tatty and in need of updating, breakfast plentiful but cold and unexciting.
lowrie
1 nacht verbleven in juli 2018
4/10 – Matig
Geverifieerde reiziger
28 jun 2018
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Grand Hotel. Lerwick. Former Glory.
In its day this must have been a magnificent building. It is now sadly a shadow of its former life. Met with an overwhelming smell of cooking fat running through the lobby and reception which is more like a mini bar located on the first floor. The hotel in general is in need of a major refufurb. The decor is in need of a major face lift. Wall paper misssing as you enter the lobby off the street. A TV in the room was mounted on a wall bracket and almost impossible to see as it was a 17inch flat screen which is more suited to a caravan than a hotel room. The room was clean and beds made daily. But if a concern is when you enter the bathroom and turn on the light it takes almost 15-20 seconds to come on.
Breakfast was on the other hand excellent. I recommend the locally caught fresh smoked fish and free range eggs. Homemade bread was wonderful.