Exterieur

Beoordelingen van Le Petit Nice Passedat

5 out of 5
Le Petit Nice Passedat
Anse De Maldormé - Corniche J F Kennedy, Marseille, Bouches-du-Rhone

Beoordelingen

8,8

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 60 van 93 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 17 van 93 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 9 van 93 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 4 van 93 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 3 van 93 beoordelingen" "

9,4/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

7,2/10

Voorzieningen

8,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Michèle

1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Natalya

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

David

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Gloria

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
******Le Petit Nice Passedat
Le Petit Nice Passedat is an absolute treasure of a hotel. Greeted with kindness, very helpful, the cleaning staff attentive and our rooms were always clean and well maintained. The dining options are exquisite as Chef's Passedat's 3 Michelin Star restaurant is on site. The view from our rooms and hotel were that of the Marseille's beautiful Mediterranean and its people. Definitely recommend as a one-and-only. We will return.
5 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van L.Audouy -Responsable commercial op 22 sep 2023
"Hello, Thank you very much for your comment. We are extremely touched by your words. The entire team works hard to ensure that you have a unique experience at our hotel. We are delighted that you enjoyed your stay. We look forward to welcoming you back! "

10/10 – Uitstekend

Rainer

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juli 2023
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

6/10 – Redelijk

edward, Atlanta

Negatief: Personeel en service
Beautiful view! Service was horrible extremely Slow
Reactie van L.Audouy - Sales Manager op 29 jun 2023
Hello, Thank you for your comment. We are delighted to hear that you enjoyed the view from our establishment! We sincerely regret that you found our service slow. The team works hard to ensure that you enjoy a unique stay.We would be delighted to welcome you back and show you the quality of our service. Kind regards, L.Audouy, Sales Manager

6/10 – Redelijk

Harri

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Poor service, not a 5* hotel!
Arrogant service, owner… Safe key did not work so no safe available. Room key did not work, had to go back for the other key twice… Non-soundproof room. You could hear everything from the corridor and the other rooms. Smell of cigarette in the room coming through the ventilation. Terrace was nice with a sea view. We rearranged our dinnerplans because of the poor level of service. Not a 5* hotel. Also skipped the breakfast for three days because of the rude service the first morning.
3 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van L.Audouy-Sales Manager op 29 jun 2023
Hello, The entire team would like to apologize for any inconvenience caused during your stay. In particular, we are sorry to hear that you find our service arrogant. We are particularly surprised because at Le Petit Nice Passedat, we offer quality service every day. Once again, we regret these incidents and hope to see you again at the hotel so that we can change your mind about our service. Kind regards, L.Audouy Sales Manager

10/10 – Uitstekend

Melody

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Gorgeous view
2 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van L.Audouy-Sales Manager op 29 jun 2023
Hello,We are delighted to hear that you enjoyed the setting of our establishment. It was a pleasure to welcome you!Kind regards, L.AudouySales Manager

10/10 – Uitstekend

Ani

Positief: Netheid
1 nacht verbleven in juni 2023
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

4/10 – Matig

Fraser

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

10/10 – Uitstekend

Bjoern

1 nacht verbleven in september 2022
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

10/10 – Uitstekend

Cornelis

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Flott opphold
Veldig bra opphold med deilige avkjølte og store rom. Renhold 2 ganger til dagen var et pluss. Dyr mat på restaurant men 3 stjerners er vel ofte dyrt. Fin opplevelse totalt sett. Luktet litt kloakk/piss gangvei ned mot klippene, det burde kanskje hotellet tatt ansvar for.....
4 nachten verbleven in juni 2022

6/10 – Redelijk

Richard

Reisde met partner
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
Beautiful view of the Mediterranean.
2 nachten verbleven in mei 2022

10/10 – Uitstekend

Anthony

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
One of the perfect places in Marseille
One of the greatest locations in marseille. Hype and cocooning. The perfect balance. We love spending nights here as often we can.
1 nacht verbleven in december 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in september 2020
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2020
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juni 2020
Reactie van L.Audouy op 30 aug 2023
Thanks for this note! We would be delighted to welcome you back to our elegant marine inn, Have a wonderful day, Yours sincerely Guest Relations

8/10 – Goed

Raimondo

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
a nice stay overall
It is a nice hotel, though there are lacking a few things: one gym/space where one can work out and a place where you can just chill when it is rainy outside. I think the hotel relies too much on their 3 star michelin restaurant and not on the hotel. With a baby was a little boring during the rainy days. But the Staff was great and the room really clean. The view amazing.
4 nachten verbleven in juni 2020

6/10 – Redelijk

Meghrate

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Vue sur mer très bien ,le positionnement de la literie personnel très accueillant
1 nacht verbleven in maart 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Un sejour pour profiter du cadre et tester la qualité de l'établissement. Belle experience.
1 nacht verbleven in februari 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in januari 2020

8/10 – Goed

Patrick

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
A very specialized hotel experience
To be fair we only spent a quick night. You obviously would chose this hotel for the view as it is RIGHT on the water or the restaurant that we did not eat in. But the hotel is hard to find and uncomfortable to get to if you are driving yourself. It is down a very narrow walled street leading to a motorized gate. Once you get there there is a small parking lot. The hotel itself has a small lobby and bar. The staff was friendly. The rooms were stark and modern. Mine had a quirky set up making it not particularly comfortable. The view was, however, was very beautiful. There was a small pool too that was right on the water. If you are looking to see Marseille you might stay in a more centralized area.
1 nacht verbleven in oktober 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Great location, great service. I paid almost 500 for a room in a first floor without a sea view. It is too much. The pillows had a funny smell and the comfort of the bed was ok. The staff was great, they brought my bags to the room and parked my car, very attentive. They recommended good places to go around.
1 nacht verbleven in oktober 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
good but too expensive
Good situation , nice room, good welcome
1 nacht verbleven in september 2019

10/10 – Uitstekend

Laurence

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Best view in Marseille
If you're passing through Marseille, I don't think you can find a hotel with a more breathtaking view than Le Petit Nice. Extra bonus points: the craggy little beach (named Le Petit Nice) is a perfect pre-dinner spot for a swim. Counting down the days until my return...
View from the room.
1 nacht verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The view is amazing, the location is great on the corniche and the hotel is cozy and personal. It’s perfect for a romantic trip in Marseille.
3 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Beautiful spot, amazing 3-star Michelin chef
Outstanding Relais & Chateaux hotel with something like 16-rooms, mix the comfort and service of the brand, with the coziness of a well-known institution in Marseille. Service and attention to its finest levels, from the free valet parking to the reception to everyone you will see at the hotel; spacious rooms with great amenities & an amazing view. Only area of improvement: the breakfast was good, but would have expected better from a Michelin-starred chef.
3 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Al

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Best view in town!
1 nacht verbleven in juli 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Liebes Expedia Team, Ich würde Ihnen gerne auf diesem Weg mein Feedback zu meiner Reise geben, nachdem ich bereits mit Ihrem Kollegen telefonisch während meiner Reise in Marseille gesprochen habe. Wir hatten das 5 Sterne Hotel in Marseille „La Petite Nice Passedat“ für 4Nächte gebucht. Leider war unser Aufenthalt nicht wie erwartet. Das Hotel hatte mir vorab eine E-Mail mit einem Formular geschickt in dem ich auf besondere Wünsche Hinweisen durfte. Dem Hinweis, nach einer zweiten Bettdecke ist das Hotel nicht nachgekommen. Daraufhin habe ich nach Ankunft im Hotel gefragt ob ich eine zweite Bettdecke haben könnten. Nach einem Spaziergang lag auf dem Bett eine zweite Bettdecke aber leider ohne Bettbezug. Daraufhin habe ich wieder angerufen und gefragt ob ich einen Bettbezug haben könnte. Dieser kam und ich durfte diesen selbst anbringen. Etwas schwierig, da der Bettbezug aus 2 Bettlaken besteht. Dementsprechend habe ich sehr schlecht geschlafen, da in der Nacht alles durcheinander geraten ist. Am nächsten Tag wollten wir uns die Haare fönen. Hier ging der vom Hotel installierte Fön im Badezimmer nicht. Hier habe ich erneut bei der Rezeption angerufen und gefragt ob wir einen neuen Fön bekommen könnten. Die Dame kam und brachte mir einen einen Fön der aber auch nicht funktioniert hat. Daraufhin habe ich wieder angerufen um dem Hotel das mitzuteilen. Daraufhin kam jemand und wir mussten feststellen das die Steckdose beschädigt ist. Das hatte zur Folge, dass wir eine andere Stec
4 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Guest relation manager op 12 apr 2019
Dear Guest, We thank you very much for taking the time to share your impressions following your recent stay in our establishment. We sincerely regret the inconveniences encountered and that tarnished your experience. A second blanket, stored in the closet, was at your disposal. However, it seems we did not mention it at your check-in and we are sorry for this lack of information. The series of events described in your comment should not have happened and we apologize again. Please know that we did what’s necessary to ensure it do not happen again. However, we hope to have the opportunity to receive you again, for you to not keep a non-representative image of the quality of our property. Best regards, Marilou Preschey

8/10 – Goed

jf

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bon accueil, gentillesse du oersonnel, site magnifique
1 nacht verbleven in februari 2019
Reactie van Marilou Preschey op 30 apr 2019
Cher Client, Nous sommes ravis que vous ayez apprécié votre séjour parmi nous. Nous vous remercions d’avoir partagé vos impressions et nous espérons vous recevoir de nouveau au Petit Nice. Bien sincèrement, Marilou Preschey

10/10 – Uitstekend

jorg

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2018

10/10 – Uitstekend

Caroline

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
séjour agréable chambre avec vue sur la mer le bruit des vagues pour s'endormir service et personnel génial
1 nacht verbleven in november 2018

10/10 – Uitstekend

Geir

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2018

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Personal muy amable y siempre dispuesto a hacerte la estadía agradable!
2 nachten verbleven in juni 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2018

10/10 – Uitstekend

MonaDona, Marseille

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fantastic hotel & breathtaking views. Staff were friendly, professional & accomdating.
1 nacht verbleven in mei 2018
Reactie van Marilou Preschey op 15 jun 2018
Dear MonaDona, Thank you for sharing your experience. We are happy you enjoyed your stay. It was a pleasure to welcome you at Le Petit Nice and we look forward to seeing you again in the near future. Best Regards, Marilou Preschey

10/10 – Uitstekend

Laurent

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in november 2017

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Unique location and guest rooms
Exclusive hotel with artistic amenities for the discriminating Travellers. Do not drive your fancy car to the hotel entrance, rather ask for their driver to navigate through the alley. Good breakfast. The only problem is a resident roaming bulldog that may make some guests uncomfortable. Interesting hotel. With only a 17 rooms the guests get a lot of attention
2 nachten verbleven in september 2017

8/10 – Goed

Pattie

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Happy and comfortable
Great location for us
1 nacht verbleven in september 2017

10/10 – Uitstekend

Alysse

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Pick this one!
Absolutely the nicest hotel we have ever stayed in! Top service, gorgeous views from the rooms, excellent restaurant. Worth the price for a beautiful place in Marseilles.
1 nacht verbleven in april 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
ホテルが清潔が無く、建物が古い。
ホテルまで行く道が狭く、写真とは全く違う。 部屋も古く、メンテナンスもされていないので、古さが上手に演出されていない。 とてもスイートルームには思えない、レベルです。 3スター以下だと思います。
2 nachten verbleven in augustus 2017

10/10 – Uitstekend

Philip

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
the staff were perfect

10/10 – Uitstekend

amandine

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Perfection
Extra-ordinaire. Magie des lieux, beauté de l'environnement. Qualité irréprochable du service. Nous avons passé le plus beau week en de notre vie. Nous espérons y revenir bientôt, dès que nous pourrons nous le permettre.

10/10 – Uitstekend

LOIC

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Relais château sur la corniche de marseille.
En tant que relais château, l'ensemble se doit d'être parfait ou proche. Le contrat est rempli , il y a en cherchant un peu, certains points à "optimiser " : ascenseur vieillot et un peu bruyant ( porte ) lorsque la chambre est à proximité de ce dernier. Certains murs extérieurs nécessitent un coup de peinture. Pour le reste c'est un joli lieu.

8/10 – Goed

Outragious , B

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Outside food charge.
This hotel is beautiful and our stay was fantastic with the exception of the fact that there is an "outside food" charge that we were not told about (by Expedia or at check in) so when we brought in a pizza we were told we would be charged ONE HUNDRED AND FIFTY EUROS ($75/euros each) should we choose to eat it on their property. This is done no doubt to "discourage" guests from doing this very thing given that it is associated with its fsnous restaurant, however I was unaware of it or the charge when I booked. We took the pizza and walked out onto the street where we could have sat and ate it however the very road leading up to the property is a narrow one that can hardly fit cars so there was no where to sit (and I was totally unprepared - no knife, napkins, drinks etc) so I decided to take my daughter and our pizza back to our room to pack and enjoy the most expensive pizza on the planet given that we had to be up at 3am to catch our flight. I've asked the hotel to kindly reconsider given that had we known of the policy we would have happily eaten the pizza across town where we purchased it. My fingers are crossed that they will refund the charge and I am hopeful they reconsider.
Room
View from room
Pool
View of hotel from opposite side.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Un vrai 5 étoiles
Rien à redire. Tout est parfait. Les 5* sont méritées

10/10 – Uitstekend

Mylène

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer