Exterieur

Beoordelingen van Le Méridien Grand Hotel Nürnberg

Le Méridien Grand Hotel Nürnberg
Bahnhofstrasse 1-3, Nuremberg, BY

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 490 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 331 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 107 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 54 van 1001 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 19 van 1001 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

8,8/10

Personeel en service

8,2/10

Voorzieningen

8,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in juni 2021

8/10 – Goed

Sam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goede uitvalsbasis
Proper hotel. Vriendelijk personeel. Perfecte uitvalsbasis aangezien deze vlak naast de oude stad ligt. Veel verkeer maar de kamers zijn goed geïsoleerd.
2 nachten verbleven in oktober 2020

10/10 – Uitstekend

Gerda

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2020

10/10 – Uitstekend

Patrick

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel just accros Nuernberg central train station. I was in Nuerenberg during a show (Messe) and it is very easy to stay in the Le Meridien Grand hotel and use a single metro ride down to the show. Good older hotel with all expected ammenities and very expensive breakfast. Parking is next to the trainstation and as such is a five minute walk.
3 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

B.J.

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Uitstekend hotel midden in de stad.
Hotel ligt op een prachtige locate midden in het centrum van de stad. Personeel is zeer vriendelijk en correct.
1 nacht verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2019

4/10 – Matig

Philippe

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Poor service
Been charged twice: Booked & payed via hotels.com but @ check out, clerck told me hotels.com was only deposit for the night... I told & stated that I had confirmation by e-mail that room was paid. Didn't want 2 listen. So had 2 pay invoice second time. Didn't want 2 make a scene @ the counter so payed again. Then back home had to make 3! 10 min calls, send 2 e-mails & follow this up for 14d. until the refund! My time is very precious, so this ended up being a expensive stay.
1 nacht verbleven in juni 2019

6/10 – Redelijk

Jan, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Luxe hotel, in de buurt van P, centrum en station.
Luxe en comfortabel hotel met prima kamers, op loopafstand van het centrum. Het ontbijt is niet goedkoop, en in ons geval heel slecht georganiseerd. Lege schalen voor beleg, brood op, een kok voor de eieren die steeds wegliep, yoghurt was op, niets werd aangevuld. Teleurstellend.
Reactie van Daniela Wurm op 1 jun 2017
Dear Jan, thank you very much for your review. We regret to hear that the breakfast experience did not meet our high standards and would like to apologize for any inconvenience caused. We hope that you give us a second chance on your next visit to Nuremberg. Kind regards, Daniela Wurm Front Office Manager

8/10 – Goed

Kenneth

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location not ideal for old town or touring. We did not have a car however.
2 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Gerhard

1 nacht verbleven in januari 2024

4/10 – Matig

Carlos, Encino

Reisde met partner
We were in 7 countries in 30 days. Hotel was the 2nd worst. Dark decor was depressing, the rooms were smallest we had on trip for like priced hotels. The location is good but that is about all the good I can say. Everything else very average.
4 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Roland

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wir waren über Silvester im Hotel Alles war SEHR GUT! Zimmer sehr sauber und komfortabel (im Bett habe ich ausgezeichnet geschlafen, Matratze super) Sehr freundliches, hilfsbereites Personal ALLES TOP
2 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid
3 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

RYOEI

Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Richard

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
A great place
Le Meridien was excellent. Less expensive than some in the area. Staff was wonderful and location was excellent.
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Tim

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
A good transition or business hotel. Clean, adequate and the staff was very good.
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Katharina

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

victor

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
I just love everything about this place!
10 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

kirstin

1 nacht verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Sigrid

Reisde met partner
Positief: Netheid
Schönes altes Gebäude, aber sehr touristisch, lange Wartezeit an Rezeption, Fahrstühle alt und langsam, Fenster schlecht isoliert. Personal war freundlich Aber Rezeption war unterbesetzt
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Kuan Sheng

1 nacht verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Anna-Francesca

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Horst

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location near the historical city center and conveniently near the main train station.
5 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Hubert

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Ein sehr elegantes Hotel. Das Flair in der Hotelbar mit Pianospieler war traumhaft
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Seungpil

4 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Caitlin

1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Jeffrey

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a wonderful traditional facility. Very comfortable beds and variety of rooms. Restaurant including breakfast is excellent. Good fitness room and excellent sauna. Old town is very entertaining to walk and enjoy food and drink.
2 nachten verbleven in september 2023

4/10 – Matig

Heather C

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Not impressed
Air conditioner was not working in the room. As we checked in late we did not realize until we weee getting ready for bed. When we told them on the morning no apology not even recognition that this was a problem. Will not stay here again
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Meysam op 20 sep 2023
Dear Guest,Thank you for your honest review.I am sorry that the air conditioning in your room did not work. We will have your room checked by our technical department as soon as possible to correct the problem.I sincerely apologize for the fact that your problem with the air conditioner was not taken seriously the next day and that no compensation was offered. however, I will definitely follow up internally to prevent such occurrences in the future. I hope you still had a great time in Nuremberg and would be pleased if we could show you once again that we can actually do it differentlyKind regards,Meysam MohammadiFront Office.

10/10 – Uitstekend

roselyn

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
i was very disapointed the menu for dining was limited....no fish, or pasta, only hamburgers, and the steak which i did enjoy but i would have liked fish one night...i ate dinner every night there....staff was curtious, and i received my meal timely....i was happy to see vegan on the menu by the way : ))
5 nachten verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Roger

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2023

4/10 – Matig

Marco

Reisde met familie en kleine kinderen
Negatief: Netheid
Unser Zimmer war bei der Ankunft nicht sauber: Im Bad hatte es Fussabdrücke und Haare am Boden und in diesem Zimmer wurde vor unserer Ankunft geraucht. Wir haben an der Reception reklamiert. Es wurde uns besserung gelobt aber ein anderes Zimmer wurde uns nicht gegeben, da das Hotel ausgebucht gewesen sei. Aber gereinigt wurde nicht! auch nicht am andern Tag. Nein, Die Putzfrau hat einfach die Betten wieder gemacht ohne die Bezüge zu wechseln......Wahrscheinlich schläft der nächste Gast noch immer drin.....
2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Thomas

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Patrik

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mycket trevligt samt anrikt hotell
Jag har bott på detta hotell många gånger de senaste 20 åren och har aldrig blivit besviken. Bra standard, något slitna rum, mycket god service samt bra frukost. Personalen är mycket serviceinriktade och trevliga.
2 nachten verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Yijing

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

James

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great location and hotel
Thoroughly enjoyed our stay at Le Meridien. Clean rooms with great AC for the hot months. Super close to the city center and sites to walk and enjoy. Parking is a bit clunky, so be prepared for that but overall it was a great place to be and would highly recommend.
2 nachten verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Piratheep

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Empfehlenswert!
3 nachten verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Michelle

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel is nice and clean in comparison to others in Nuremberg. I had a deluxe room but its certainly not deluxe by deluxe standards. Area is located convenient to all. Staff could be just a little friendly but I suppose its a German protocol to be firm and cold.

10/10 – Uitstekend

Harri

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
9
Loistava Paikka
1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

christopher

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

RAFAEL EUGENIO DE LA GARZA

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
todo muy bien
1 nacht verbleven in juni 2023

10/10 – Uitstekend

Ralf

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
eine gute Empfehlung
Sehr schönes Hotel zwischen Bahnhof und Altstadt. Alles ist problemlos und zu Fuß erreichbar. Ruhiges und gut ausgestattetes Zimmer; sehr leckeres und vielseitiges Frühstück. Einzige Kritik: Der Verdunkelungsvorhang im Zimmer verdunkelt nicht komplett. Von daher wird es dann morgens früh hell im Zimmer. Ansonsten aber sehr empfehlenswert !!!
1 nacht verbleven in juni 2023

10/10 – Uitstekend

Lennart

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Zentrale Lage, zuvorkommender Service
Lage am Hauptbahnhof, gut für alle Unternehmungen zu Fuß. Personal kümmert sich vorbildlich. Entspannte Atmosphäre beim wunderbaren Frühstück Unser Zimmer - wohl günstigste Kategorie - war recht klein.
3 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Meysam op 2 jun 2023
Sehr geehrter Gast,ich möchte mich vielmals bei Ihnen für die positive Bewertung bedanken. Schön, dass Sie bei uns waren! Wir freuen uns sehr, dass Sie sich so wohl bei uns gefühlt haben. Ihre Zufriedenheit ist für uns die schönste Belohnung und auch die größte Motivation. Gerne begrüßen wir Sie auch in Zukunft in unserem Haus.Mit freundlichen GrüßenMeysam MohammadiFront Office Supervisor

6/10 – Redelijk

Douglas, Fremont

Reisde met partner
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
We had a "delux room, 1 king bed" but found the room and the bathroom quite small. With someone sitting at the desk it was not possible to walk around the bed. Also the hotel invoice and the Expedia quote were difficult to reconcile as the hotel charged breakfast separately (Expedia quoted breakfast as included), and the hotel includes tax in the rate while Expedia quotes tax separately. The hotel is convenient for walking into the walking streets of the old town.
2 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Meysam op 30 mei 2023
Dear Mr. Douglas,thank you for the honest evaluation about your stay.I am pleased that we left a good overall impression with you and at the same time regret that we could not meet your expectations of our house in all areas.I hope you still had a nice time in Nuremberg and would be pleased if we could show you again that we can actually do things differently.With kind regards from NurembergMeysam MohammadiFront Office Supervisor

10/10 – Uitstekend

Brian

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fabulous historic luxury hotel
Outstanding historic and beautiful hotel. Excellent breakfast and dinner in luxurious dining room. Wonderful talented and charming staff. Fabulous room.
2 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Nierasha Gunasekaram op 22 mei 2023
Dear Mr. Briam, thank you for staying with us and taking your time to review us. It was a pleasure to have you as our guest ! We wish you all the best and looking forward to maybe welcome you again.Regards, Nierasha GunasekaramFront Office SupervisorLe Meridien Grand Hotel Nuremberg

10/10 – Uitstekend

Marc

1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Nierasha Gunasekaram op 22 mei 2023
Dear Marc, thank you for staying with us and taking your time to review us. It was a pleasure to have you as our guest ! We wish you all the best and looking forward to maybe welcome you again.Regards, Nierasha GunasekaramFront Office SupervisorLe Meridien Grand Hotel Nuremberg

10/10 – Uitstekend

Megan

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Great old hotel- it is old but nice. Breakfast is terrific!
5 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Meysam op 12 mei 2023
Dear Megan,Thank you very much for your trust in our Le Meridien Grand Hotel in Nuremberg and for taking time to give us your great feedback. We are more than happy to see that our guests are satisfied with us and our service. Thank you! We hope Nuremberg and we can welcome you soon again.Kind regards,Meysam MohammadiFront Office Supervisor

10/10 – Uitstekend

Ronald

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in mei 2023
Reactie van Meysam Mohammadi op 9 mei 2023
Dear Ronald,Thank you very much for your trust in our Le Meridien Grand Hotel in Nuremberg and for taking time to give us your great feedback. We are more than happy to see that our guests are satisfied with us and our service. Thank you! We hope Nuremberg and we can welcome you soon again.Kind regards,Meysam MohammadiFront Office Supervisor

10/10 – Uitstekend

Nian

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice and clean place to stay. Very close to train station and old town.
2 nachten verbleven in april 2023
Reactie van Nierasha Gunasekaram op 22 mei 2023
Dear Ms. Nian, thank you for staying with us and taking your time to review us. It was a pleasure to have you as our guest ! We wish you all the best and looking forward to maybe welcome you again.Regards, Nierasha GunasekaramFront Office SupervisorLe Meridien Grand Hotel Nuremberg

2/10 – Ontzettend slecht

Liming

Zakenreiziger, Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Room is old, dirty and more moisture. The refrigerator doesn't work.
1 nacht verbleven in april 2023
Reactie van Iman op 24 apr 2023
Dear LimingThank you for taking the time to tell us about your experience at Le Meridien Grand Hotel.Please know that your feedback is extremely valuable to us. We use feedback, such as yours, to continuously make changes to our brand to improve the guest experience. We hope that you will give us the opportunity to serve you again in the future.Best Regards,Iman Iravani front office supervisor