Lobby

Beoordelingen van Mercure Paris Gare Montparnasse TGV

4 out of 5
Mercure Paris Gare Montparnasse TGV
40, Rue du Commandant René Mouchotte, Paris, Paris

Beoordelingen

7,6

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 269 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 437 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 169 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 67 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 58 van 1000 beoordelingen" "

8,0/10

Netheid

8,0/10

Personeel en service

7,2/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Ilse

Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in mei 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Bart

1 nacht verbleven in april 2022

8/10 – Goed

Business

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Review
Kamers en badkamers zijn heel basic, alles in orde en net. Service tijdens event is zeer goed
1 nacht verbleven in december 2021

8/10 – Goed

Jasper

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel
Mooie ligging ... ruime kamers ... alleen de schoonmaak kan iets beter
3 nachten verbleven in augustus 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2020

8/10 – Goed

Jasper

Positief: Netheid, comfort kamer
Mooi maar zeer kleine kamer
Een mooi hotel . De kamer is iets wat aan de kleine kans voor de prijs. Maar je hebt er alles , wat een 4* hotel nodig heeft
1 nacht verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Heel net hotel. Goede locatie. Parkeergarage onder het hotel is ideaal.
1 nacht verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel, dichtbij bus en metro. Ontbijt was €4.00 duurder dan op de website vermeld staat
4 nachten verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel is prima je kan voor 22 euro per dag lekker je auto parkeren. Dus met de auto maar Parijs is ook geen probleem.
2 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Goed hotel, goede locatie
Geen slecht hotel, zeker niet voor Parijse begrippen. Redelijk ruime kamer, goed ontbijtbuffet en goede service. In de buurt van het hotel zijn voldoende cafés en restaurants. Ook verschillende metrolijnen in de buurt van het hotel. De parkeergarage onder het hotel is een uitkomst als je met de auto komt.
3 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Rob, Bergen op Zoom

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Net, betaalbaar hotel, dicht bij de goede metro verbindingen. Je bent dus in een mum van tijd waar je wilt zijn! Daarnaast veel faciliteiten in de directe omgeving.
2 nachten verbleven in december 2018

6/10 – Redelijk

Marc, Woudrichem

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fijn hotel nabij tour Montparnasse.
Prettig hotel op loopafstand van station Montparnasse (trein en metro). Hotel zelf is rustig (goed geisoleerd tegen lawaai van het verkeer) en heeft airconditioning. Redelijke kamer met fijn bed. Badkamer met douche.
3 nachten verbleven in juli 2018

4/10 – Matig

mr, Amsterdam

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Major temperature issue, didnt feel 4-star at all
Booked this hotel for my weekend-stay in Paris and made my decision off the amount of positive reviews, didn't actually read them though (should have because it seems like this place has had a problem with the airconditioning for atleast 4 years!) I got a room which was really tight on space, had NO windows which could be opened and the bathroom didn't have a ventilation system either. So basically no way to get fresh air into your room and accumulation of heat. The 'airconditioning' seemed to be a centrally controlled set-temperature value of 22,5 / 23,5 degrees (Celsius) only able to function as heater. After a horrendous night's rest due to the room warmth I complained the next day and got a switch to a (more spacious) room with openable windows which felt a whole lot better. With above description I can't help but have a feeling that my stay did not feel like a 4 star stay at all.
2 nachten verbleven in november 2017

8/10 – Goed

Hans, Almere

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Net hotel in het centrum
Fijn rustig hotel in het centrum dichtbij diverse metrostations. Winkels restaurants bioscoop etc. op loopafstand. Kamers worden goed schoon gehouden. Behulpzaam personeel. Minpuntje : ontbijt aan de dure kant.
4 nachten verbleven in juli 2017

10/10 – Uitstekend

Burkhard

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Checked in for the third time since 2006. The name of the hotel changed and also some details in the reception area. Unfortunately, you have to say that the décor of the room was quite strained. In my case, the wonderful view of the Eiffel Tower compensated for this situation. In the end, however, everything was clean and the staff reacted immediately to small, reported defects. The coffee machine was immediately replaced and missing cups were brought into the room. Train and bus are in the immediate vicinity, within walking distance. The staff was extremely friendly and thus left the most positive impression.
2 nachten verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Arnaud

1 nacht verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Francesca

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Gradevole
3 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Kadosaki

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
8 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Germain

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Check-in/check-out procedures
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Romain op 9 mrt 2024
Dear Germain,Thank you so much for giving us this nice review. We hope to see you again in the future.Kind regards,Romain.

10/10 – Uitstekend

Daniel

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very welcoming close to train station. Only downside was that the shops near shut at 9pm.
3 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Romain op 22 feb 2024
Cher Daniel,Merci beaucoup d'avoir pris le temps de partager votre expérience.Nous sommes heureux que vous ayez passé un agréable séjour et serions honoré de vous accueillir à nouveau prochainement.Bien à vous,Romain.

4/10 – Matig

Younam Kay

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Employees at this hotel are midly racists and can't even speak fluent English. 1. There was a fire alarm ringing so loud on our second day of the stay. We got very worried & annoyed and found out the phone in the room did not work at all. So we had to go all the way to the reception where a female staff repeatedly told us "It's just okay." without any other explanation or apology. Also when we told her that the phone in our room didn't work, she said they'll send someone to fix it right away but until we left at the last day, came no one to fix the phone. 2. At our check-out, even though we paid our city tax on the first day at check-in, the employee tried to double charge us again. If we didn't find the receipt, they would have double charged us. And still again, they did not say 'sorry' nor apologize. Overall, this is a hardly 4 statrs hotel and shameful to call one of Accor hotel chain. The facilities are very old and not quite clean.
3 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Lucien

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Une destination parfaite pour un court séjour a Paris... c'est mon pied a terre...
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Romain op 16 feb 2024
Cher Lucien,Merci pour votre commentaire, nous sommes ravis que notre hôtel vous convient pour vos visites Parisiennes.A très vite !Bien à vous,Romain.

8/10 – Goed

REMI

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bien
6 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Romain op 8 feb 2024
Cher Remi,Merci d'avoir partagé votre expérience, nous sommes ravi d'apprendre que votre séjour a été satisfaisant.N'hésitez pas à nous rendre visite dans le futur, ce sera un plaisir de vous accueillir à nouveau. Bien à vous,Romain.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bon hôtel, accueil moyen.
Pas de comptoir de réception, pourquoi pas, c’est la tendance. Deux tables de jardin sur lesquelles sont posés des pc portables, câbles d’alimentation en liberté, quelques feuilles éparpillées, une urne en plastique pour le retour des clés… bof. L’accueil moyen-moyen par deux-trois très jeunes stagiaires (non?) pas désagréables mais visiblement peu concernés par leur rôle, ok. Et la mauvaise surprise (et là l’établissement et son personnel n’y sont pour rien), c’est cette fameuse taxe mobilité IdF… j’ai donc réglé 32€ de taxe de séjour (pour 2 / 2 nuits) alors qu’elle était annoncée à 12€ lors de ma réservation sur Hotels.com . Sinon hôtel bien situé pour profiter du quartier Montparnasse, juste derrière la gare si vous arrivez en train. Chambres spacieuses, propres et fonctionnelles, hall agréable.
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Romain op 8 feb 2024
Cher Client,Nous vous remercions d'avoir partagé votre expérience.Comme vous avez pu le constater nous formons les réceptionnistes de demain, nous nous efforçons de les accompagner au mieux durant leur formation.Concernant la taxe de séjour cela a été une surprise pour tous le monde, cela concerne toute la ville de Paris, nous n'avons pas de pouvoir de décision.Nous espérons vous accueillir à nouveau à l'avenir pour vous offrir un séjour encore plus satisfaisant.Bien à vous,Romain.

8/10 – Goed

Esben

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Romain op 3 feb 2024
Dear Esben,Thank you so much for taking the time to leave us a review. We are glad to hear you enjoyed your stay with us.We hope to welcoming you again and provide you the best experience.Kind regards,Romain.

4/10 – Matig

S.J.DUKO

1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Romain op 3 feb 2024
Dear Duko,Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that your stay did not meet your expectations, we hope to welcoming you again to provide you a better experience.Kind regards,Romain.

2/10 – Ontzettend slecht

Stephane

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Romain op 3 feb 2024
Dear Stephane,Thank you for taking the time to leave a review.We are sorry to hear your stay did not meet your expectations. We hope to welcome you again to provide you a better experience.Kind regards,Romain.

8/10 – Goed

ATSUSHI

Reisde met familie
フロントがない
新しいシステムと思われるが、フロントデスクがない。担当者がロビーに待機しているが、フロントですくがないのはすこし不安。
2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Romain op 3 feb 2024
Dear Atsushi,Thank you for taking the time to leave a review.We understrand this new kind of reception may be disorienting. You can be sure there will always be someone to welcome or help you. Kind regards,Romain.

4/10 – Matig

Ville

2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Romain op 3 feb 2024
Dear Ville,Thank you for taking the time to leave us a review, we hope to welcome you again to provide you a better experience.Kind regards,Romain.

10/10 – Uitstekend

Marvin

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The property was clean and all the staff was willing to assist my family
8 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Marvin,We are delighted that you appreciated the cleanliness of our property and the helpfulness of our staff. We hope to welcome you again soon at Mercure Paris Gare Montparnasse TGV.Best regards, Front desk team.

4/10 – Matig

Madoka

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Netheid, personeel en service
Staff service… It was difficult to use shower at first. I didn’t know how to turn it on. After calling
2 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Madoka,We apologize for the inconvenience with the shower, but we are glad our team was able to assist you in resolving the issue. We hope you had an enjoyable stay otherwise.Best regards,Front desk team.

8/10 – Goed

Cem

11 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Cem,Thank you for taking the time to leave a note, we hope to welcome you again in the future.Kind regards,Front desk team.

10/10 – Uitstekend

Jinok

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
6 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Jinok,Thank you for taking the time to leave a note, we hope to welcome you again in the future.Kind regards,Front desk team.

8/10 – Goed

Thomas, Montreal

Zakenreiziger
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Location around Montparnasse is great, easy access to the subway, hotel itself is ok, nothing special, room was clean, but very small
5 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Thomas,Thank you for sharing your feedback. We are glad you enjoyed our location and the cleanliness of our room. Your comments are valuable to us.Best regards, Front desk team.

10/10 – Uitstekend

Pierre-Antoine

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bien placé, bien équipé, propre, calme avec une bonne restauration.... Personnel sympathique et attentionné
3 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Cher Pierre-Antoine,Nous vous remercions pour ce merveilleux commentaire! Nous sommes ravis que vous ayez apprécié votre séjour au Mercure Montparnasse TGV. Nous espérons vous accueillir à nouveau bientôt.Bien à vous, L'équipe de la réception

8/10 – Goed

salim

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service
5 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Salim,Thank you for sharing your rating. Your feedback is important to us and encourages us to maintain and improve our services. We hope to welcome you again at Mercure Paris Gare Montparnasse TGV on your next visit.Best regards, Front desk team

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear guest,Thank you for taking the time to leave a review. Your feedback is important to us and helps us to improve our services. We hope to have the opportunity to welcome you again and provide you with a superior experience.Best regards, Front desk team

2/10 – Ontzettend slecht

Ulas

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Romain op 7 jan 2024
Dear Ulas,We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Your feedback is valuable and will help us identify areas for improvement. We hope to have the opportunity to offer you a better experience in the future.Best regards, Front desk team

8/10 – Goed

Tassia

Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen
some of the Staff was Amazing while other’s Attitude isn’t Friendly
4 nachten verbleven in november 2023
Reactie van chakib op 12 nov 2023
Dear guest ,Thank you for your comment .Front Desk

8/10 – Goed

EVA

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lots of improvements has been made to the hotel since my last stay a year ago.
2 nachten verbleven in november 2023
Reactie van chakib op 12 nov 2023
dear guest , Thank you for your comment .Front Desk

6/10 – Redelijk

João

Positief: Personeel en service
Não vale o quanto é cobrado
Causou estranheza a ausencia de balcão para atendimento. Os hospedes são recebidos ao longo do saguão. Falta uma melhor estrutura, tal como sala de ginástica e disponibilização de equipamentos de informática para os hospedes. Falta, também, uma maior quantidade de tomadas nos quartas. O café da manhã poderia ter maior variedade de itens.
4 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Lygens op 12 nov 2023
Bonjour, Nous vous remercions pour votre commentaire, nous espérons être a la hauteur de votre attente pour votre prochain séjour.Bien cordialement

6/10 – Redelijk

Esmeralda

Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Construction going on right at the door and in surrounding areas. Makes taxi pickup and drop-off cry inconvenient. Needs updating inside. Broken tiles in bathroom. Twice my key was disactivated which i didn't learn until i tried and had to go down to reception and wait to be assisted. Doesn't seem like an issue until you have a child that was already eager to use the restroom. Under staffed. Bar closed at odd hours. Often no one who spoke English, Spanish or Portuguese for room service. Carpets are stained but beds were made &fresh towels stocked daily. Some staff great. Some staff terrible. Concierge very welcoming, inviting, and helpful in using metro. Patio restaurant supervisor very rude and aggressive. After checkout, the nice receptionist invited us to sit in the patio to wait for our cab since the lobby was busy. The Indian man from the restaurant told us to leave if we didn't order something. Funny thing is that no one asked for an order. I suggested giving me a menu so i COULD order. I actually wanted some drinks- juice, coffee, water. He was displeased but obliged. Upon arrival of our cab, we pickup up our remaining drinks but were informed we couldn't take them in the glass bottles. I paid 16 euros for3 drinks. 2 were on their original glass bottles and because of this, was denied taking them. I wasn't offered a cup to take away... nothing but an almost offended, bewildered, and annoyed look from the server. Poor way to end our stay. For price, you'd expect more.
4 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Lori, Pebble Beach

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The view room had great amenities, the lobby was nice and the staff was accommodating. The breakfast was a little crowded.
3 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Pauline op 31 okt 2023
Dear MadamThank you for your comment.We are delighted that you enjoyed your stay in our hotel and with our team. The reception

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
12 nachten verbleven in september 2023
Reactie van PAULINE op 31 okt 2023
Dear Sir or MadamThank you for your comment.The reception

6/10 – Redelijk

BARRET claudine pour barret

Reisde met familie
Habituellement On attend mieux du groupe accor
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van chakib op 12 nov 2023
Cher Client ,Nous vous remercions de votre commentaire. le confort de nos clients est de la plus haute importance pour nous. C'est pourquoi nous nous efforçons de créer une atmosphère chaleureuse et accueillante pour tous ceux qui franchissent nos portes, tout en offrant un service personnalisé adapté aux besoins de chacun. Nous vous serions reconnaissants de nous donner l'occasion de vous accueillir à nouveau à l'avenir afin que nous puissions démontrer notre engagement en matière d'hospitalité. Front Desk

2/10 – Ontzettend slecht

Guillaume

1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Max

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Lygens op 6 okt 2023
Cher client,Nous vous remercions pour votre message, nous espérons vous revoir très bientôt dans notre établissement.La réception,

10/10 – Uitstekend

Abe

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very good to excellent hotel experience that met my expectations.
5 nachten verbleven in augustus 2023
Reactie van PAULINE op 31 okt 2023
Dear Sir or MadamThank you for your comment.We are pleased that you enjoyed our hotel.The reception

10/10 – Uitstekend

philippe

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Volontiers
J’adorerais être client mystère pour vous mais pas comme ça au débotté…
1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Chinatsu

2 nachten verbleven in augustus 2023