Hostal La Casona

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt en een 24-uurs receptie in Potosi

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Hostal La Casona

Binnenplaats
Interieur
Gratis wifi, beddengoed
Binnenplaats
Exterieur

Beoordelingen

6,4 op 10 –

Populaire voorzieningen

  • Roomservice
  • Ontbijt inbegrepen
  • Schoonmaakservice
  • Receptie 24/7
  • Gratis wifi
  • Wasservice
De huidige prijs is € 14
11 aug - 12 aug

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
6 van 6 kamers weergeven

Driepersoonskamer, privébadkamer

Hoogtepunten

Televisie
Regendouchekop
Een privébadkamer
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
Kledingkast of kast
  • 16 m²
  • Max. aantal: 3
  • 3 eenpersoonsbedden

Eenpersoonskamer, gedeelde badkamer

Hoogtepunten

Televisie
Regendouchekop
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • 9 m²
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed, privébadkamer

Hoogtepunten

Televisie
Regendouchekop
Een privébadkamer
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
Kledingkast of kast
  • 16 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Tweepersoonskamer, 2 eenpersoonsbedden, privébadkamer

Hoogtepunten

Televisie
Regendouchekop
Een privébadkamer
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
Kledingkast of kast
  • 15 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Tweepersoonskamer, 2 eenpersoonsbedden, gedeelde badkamer

Hoogtepunten

Televisie
Regendouchekop
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • 11 m²
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Tweepersoonskamer, 1 tweepersoonsbed, gedeelde badkamer

Hoogtepunten

Televisie
Regendouchekop
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • 11 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Chuquisaca 460, Potosi, 0262

In de buurt

  • Plaza Principal - 2 min. lopen - 0.2 km
  • Nationale Munt van Bolivia - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Iglesia de la Compañía de Jesús - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Casa de las Tres Portadas - 5 min. lopen - 0.4 km
  • Parroquia San Martin - 6 min. lopen - 0.6 km

Lokaal vervoer

  • Potosí Station - 20 min. lopen
  • Potosi (POI-Luchthaven Captain Nicolas Rojas) - 8 min. rijden

Restaurants

  • ‪Doña Eugenia - ‬3 min. rijden
  • ‪4060 - ‬2 min. lopen
  • ‪El Fogón - ‬6 min. lopen
  • ‪K'alaphurka Doña Mecha - ‬3 min. rijden
  • ‪Restaurant La Casona De La Pascualita - ‬5 min. lopen

Over deze accommodatie

Hostal La Casona

Hotel in het stadscentrum
Bij Hostal La Casona kun je uitkijken naar faciliteiten zoals een gratis continentaal ontbijt, een terras en een koffiebar/café. Blijf verbonden dankzij gratis wifi op de kamer met een snelheid van 25+ Mbps en maak gebruik van voorzieningen zoals een tuin en een bibliotheek.
Daarnaast biedt dit hotel de volgende voordelen:
  • Vervoer naar de luchthaven (toeslag), conciërgeservices en barbecues
  • Wasservices, een bagageopslagruimte en hulp bij uitstapjes/tickets
  • Een kluis bij de receptie, vergaderruimtes en een rookvrije accommodatie
Kamervoorzieningen
Alle gastenkamers van Hostal La Casona zijn voorzien van faciliteiten zoals gratis wifi.
Andere voorzieningen zijn onder andere:
  • Televisies met kabelzenders

Gesproken talen

Engels en Spaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Wifisnelheid op de kamer: 25+ Mbps
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Parkeerplaatsen buiten het terrein beschikbaar (BOB 20 per nacht)
  • 24-uurs shuttleservice naar de luchthaven op verzoek tegen een toeslag
  • Shuttleservice van/naar het busstation (toeslag)
  • Tot de parkeeropties ter plaatse behoort een garage

Eten en drinken

  • Gratis continentaal ontbijt beschikbaar dagelijks van 07.30 uur tot 09.30 uur
  • Een koffiebar/café

Dingen om te doen

  • Bibliotheek

Gezinsvriendelijk

  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij de receptie
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Aanzoek-/romantische pakketten
  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice

Zakelijke diensten

  • Vergaderruimtes

Buiten

  • Barbecue
  • Terras
  • Tuin

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • 1 trede naar de ingang
  • Geen lift
  • Goed verlicht pad naar de ingang

Meer

  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen

Badkamer

  • Douche
  • Handdoeken inbegrepen
  • Regendouche

Entertainment

  • Tv met kabelzenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 12.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 15

Uitchecken

Uitchecken voor 10.30 uur

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven en het busstation (hiervoor kunnen toeslagen gelden). Neem minstens 24 uur voor aankomst contact op met de accommodatie om de ophaalservice te regelen. Je vindt de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
De accommodatie brengt 3 procent in rekening voor betalingen met creditcard.
Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Neem vooraf contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging als je verwacht na 12.00 uur te arriveren. 

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Kinderen van 2 jaar oud en jonger kunnen gratis verblijven als ze gebruikmaken van de aanwezige bedden wanneer ze op de kamer van de ouder of voogd slapen; kinderen komen mogelijk niet in aanmerking voor gratis ontbijt
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Het is mogelijk dat je de volgende toeslagen dient te betalen bij de accommodatie: de nationale btw (13%). Niet-inwoners met een geldig paspoort en toeristenvisum zijn mogelijk vrijgesteld van de btw (13%).

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor luchthavenshuttle: BOB 40 per voertuig (passagierscapaciteit: 4)
  • Toeslag voor parkeren in de buurt: BOB 20 per nacht (op 180 meter afstand)
  • De accommodatie berekent een toeslag van 3 procent op betalingen met een creditcard

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert bekende creditcards. Let op: contante betalingen zijn niet toegestaan.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er is geen lift in deze accommodatie
Alleen geregistreerde hotelgasten worden in de kamers toegelaten.
In deze accommodatie zijn huisdieren en assistentiedieren niet toegestaan.
Je hebt een auto nodig om van en naar deze accommodatie te reizen.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Hostal Casona Hotel Potosi
Hostal Casona Potosi
Hostal Casona Hotel
Hostal La Casona Hotel
Hostal La Casona Potosi
Hostal La Casona Hotel Potosi

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Hostal La Casona?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Hoeveel kost een verblijf bij Hostal La Casona?

Vandaag, 10 aug. 2025, kost een verblijf bij Hostal La Casona van één nacht voor twee volwassenen op 11 aug. 2025 min. € 13,74, exclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Hoe laat kan ik inchecken bij Hostal La Casona?

Je kunt inchecken vanaf: 12.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht. Op beperkte tijden kun je laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij Hostal La Casona uitchecken?

Je dient uiterlijk om 10.30 uur uit te checken.

Biedt Hostal La Casona een shuttleservice naar de luchthaven aan?

Ja, er is op verzoek een shuttleservice van het hotel naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van BOB 40 per voertuig.

Waar ligt Hostal La Casona?

Dit hotel ligt in het centrum van Potosi, vlak bij Sint-Franciscuskerk & -museum, Plaza Principal en Catedral de Potosí. Het Cabildo en Iglesia de la Merced liggen op enkele stappen afstand. Potosí Station ligt op 20 minuten lopen.

Beoordelingen over Hostal La Casona

Beoordelingen

6,4
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 6 van 58 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 19 van 58 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 17 van 58 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 9 van 58 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 7 van 58 beoordelingen

6,4/10

Netheid

6,4/10

Personeel en service

5,8/10

Voorzieningen

5,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

6,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

4/10 – Matig

Rodrigo

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
It’s a standard hostal. They could paint the rooms, fix the TV, and improve ventilations
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Arthur

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Um lugar incrível com pessoas ótimas! Muito limpo, acolhedor e sem bagunça, ótimo para descansar!
1 nacht verbleven in september 2024

10/10 – Uitstekend

AXEL DANNY

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Gracias bien ubicado
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Victor

Zakenreiziger

Le falto algo al Hostal

El lugar está con buena ubicación. El personal no se esmera por dar un mejor servicio. Están muy cómodos. No tienen ni una plancha y menos se preocuparon por conseguirla. El desayuno es sencillo. Las habitaciones grandes. Baños normales. Buena presión del agua y sale caliente. Solo una vez nos dieron jabón. El personal no es muy capacitado.
2 nachten verbleven in november 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Max

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The worst experience
2 nachten verbleven in november 2023

2/10 – Ontzettend slecht

jordi

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

El peor hotel que he visto nunca

El peor hotel que he estado, reserve habitacion individual y cuando entre vi las paredes y el techo con agujeros, podrian salir hasta bichos o ratas, la mampara de la ducha rota, una de las lamparas no funcionaba el interruptor, no funcionaba el agua, tuve que bajar a la recepcion y me dijeron que ahora la ponian, la pusieron pero salia fria, a la mañana siguiente salia tenplada pero sin presion alguna. Tambien le comente al recepcionista de la noche que hacia mucho frio en el hotel si podian poner la calefaccion y me dijo que no... me parece una tomadura de pelo hacia los clientes que hayan hoteles en tan mal estado, se rien de los clientes. Adjunto fotos y video
1 nacht verbleven in mei 2023

6/10 – Redelijk

jamil

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
La ubicación es perfecta para visitar el centro histórico de Potosí
1 nacht verbleven in april 2023

6/10 – Redelijk

Andrei

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
The painting on the walls is falling off, lots of hanging wires on the walls. I booked a double bed room but I got a room with two single beds.
1 nacht verbleven in april 2023

6/10 – Redelijk

Matti

Positief: Personeel en service
Negatief: Comfort kamer

Noisy patio

Noisy patio. No central heating. No film-possibility. No bed lamp. Extra mantel was good. Photo of the building in the pages of Hotels is different than the view from the street.
1 nacht verbleven in februari 2023

6/10 – Redelijk

Rogerio

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten

Decepção!

Não existe simpatia no atendimento, nenhum interesse no cliente, falta manutenção em um local que ainda mantém certa beleza, no quarto que fiquei tinha um buraco no teto, as toalhas eram sofríveis, as roupas de cama surradas, não sei se manchadas ou estavam sujas.
1 nacht verbleven in januari 2023

4/10 – Matig

Eric, Montgomery Village

Reisde met familie
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This property not only is bear minimum, but falling down. From the door knobs to the light fixtures and the shower everything was falling down. The beds are like rocks with flimsy bed frames and overused pillows. There was a big hole on the ceiling. Felt unsafe and very uncomfortable. The expediría picture as a corner property is faked

10/10 – Uitstekend

Stephan

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Hostal básico, súper céntrico, casona antigua bonita. Hay que reservar los cuartos con baño privado. Precio accesible incluye desayuno, personal muy amable.
1 nacht verbleven in november 2022

8/10 – Goed

Karina

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in oktober 2022

10/10 – Uitstekend

Gary

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Ubicación excelente

Todo el personal atentos y nos olaboraron en todo momento, sin embargo, deben tomar en cuenta que cuando hay varios huespedes que necesiten desayunar mas temprano se pueda buscar alguna solución
2 nachten verbleven in oktober 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Fernando

1 nacht verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

Juanita

2 nachten verbleven in oktober 2022

6/10 – Redelijk

Sandra

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten

Necesita mejorar

Las habitaciones están en bastante malas condiciones, con muchas humedades, paredes desconchadas, cables sueltos, etc. y además sólo hay un enchufe en todo el cuarto y no engancha bien. Los baños igualmente necesitan reformas, da la sensación de que están sin terminar. El desayuno es bastante pobre. Pero la localización es buena, muy cerca de la plaza central y el tour a las minas que contraté con ellos estuvo muy bien y a buen precio.
2 nachten verbleven in februari 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reasonably good accommodations for the price. Location is great. Important to note that the in room heating isn't available in non-winter months.
1 nacht verbleven in februari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good for a hostal and for Bolivia, the price was decent and the room adecuate
1 nacht verbleven in januari 2019

2/10 – Ontzettend slecht

jeniffer

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Desaparecen cosas y mala gana del personal.

Primero, tenía reserva por tres noches y a la primera no llegaba, que era el día 29/12, recién podía legar el 30 a las 4am y pedí que me corrieran el día de reserva y se negaron ya que estaba reservado y debía ser así, abonar la noche. Estuve de acuerdo y le dije que llegaba alas 4am, cuando llego habían alquilado la habitación y no tenían más que habitaciones compartidas de 8 personas (mi reserva era una habitación privada), o sea, se negaron a cancelar la noche y cuando llego no tenían la habitación! ya a partir de ahí empezamos mal, incumplieron con la reserva. La higiene de los baños deja que desear, el desayuno es escueto. El 31/12, fin de año, la cocina solo la dejaban usar hasta las 9 dela noche y estar en la sala solo hasta las 23hr., quisimos ir a la azotea donde no había nadie para disfrutar de la noche tranquilos y nos hecho de allí y también de la sala de estar. Así que temprano nos tuvimos que ir a encerrar a la habitación, muy mala atención, cero amabilidad. Y por ultimo y como si fuera poco nos desaparecieron cosas de la habitación, medicamentos caros, y a unos compañeros le desapareció de la habitación unos parlantes inalambicos. cuando fuimos a hablar sobre los precios y que nos cobraran menos la primer noche ya que no nos dieron la habitación que habíamos reservado nos atendieron de muy mala gana. No los recomiendo en absoluto!
3 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Ruben

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Muy cordiales en recepcion
2 nachten verbleven in januari 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service

Worst reception staff attitude ever at a hostel

As tripadvisor reviews correctly state, the rudeness and unfriendliness and the unhelpful nature of the reception staff is the worst I have experienced. Never a smile, defensive attitudes, and even temper-like outbursts about simple tourism questions ruined the impression completely of the otherwise adequate but certainly not great hotel. Had a private bathroom but wasn’t great.
1 nacht verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Monstruo

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer

Potosí

Todo bien
1 nacht verbleven in december 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Carlos Alberto

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Hostel honesto

O hostel é bom, deixa a desejar na manutenção, mas não é algo tão precário, eu me hospedaria de novo com certeza. O café da manhã é bom, os atendentes são prestativos e educados.
1 nacht verbleven in oktober 2018