Hotel Lido

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met een restaurant, op enkele stappen van Promenade van Reggio di Calabria

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Hotel Lido

Receptie
Interieur
Details aan de binnenkant
Details aan de binnenkant
1 slaapkamer, luxe beddengoed, een minibar, een kluis op de kamer

Beoordelingen

8,0 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Ontbijt beschikbaar
  • Huisdiervriendelijk
  • Parkeerplaatsen beschikbaar
  • Receptie 24/7
  • Schoonmaakservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
1 van 1 kamer weergeven

Eenvoudige tweepersoonskamer, 1 slaapkamer, gedeeltelijk uitzicht op zee

Hoogtepunten

Balkon of terras
Airconditioning
Verwarming
Aangrenzende kamers beschikbaar
Flatscreentelevisie
Een plafondventilator
Slaapkamers
Luxe beddengoed
  • 17 m²
  • Gedeeltelijk uitzicht op zee
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Via Francesco Cananzi, Reggio Calabria, RC, 89123

In de buurt

  • Museo Nazionale della Magna Grecia - 2 min. lopen - 0.2 km
  • Promenade van Reggio di Calabria - 2 min. lopen - 0.2 km
  • Haven van Reggio di Calabria - 7 min. lopen - 0.6 km
  • Arena dello Stretto - 8 min. lopen - 0.8 km
  • Duomo di Reggio Calabria - 19 min. lopen - 1.6 km

Lokaal vervoer

  • Stazione di Reggio di Calabria Lido - 3 min. lopen
  • Lamezia Terme (SUF-Lamezia Terme Intl.) - 83 min. rijden

Restaurants

  • ‪Pepy's Taverna - ‬2 min. lopen
  • ‪Mr. Doner - ‬2 min. lopen
  • ‪Gran Caffè - ‬3 min. lopen
  • ‪Ai Giardini In Fiore - ‬3 min. lopen
  • ‪Hamburgeria - ‬4 min. lopen

Over deze accommodatie

Hotel Lido

Hotel met een chique stijl in de buurt van Museo Nazionale della Magna Grecia
Hotel Lido bevindt zich in de buurt van Promenade van Reggio di Calabria en Castello Aragonese en biedt extraatjes zoals een terras, een kunstgalerie ter plaatse en een koffiebar/café. Bij het plaatselijke restaurant, Via Veneto, kun je genieten van Italiaanse gerechten. Blijf verbonden dankzij wifi op de kamer (toeslag) en profiteer van voorzieningen zoals een tuin en een stomerij/wasserijservice.
Andere voordelen zijn o.a.:
  • Een ontbijt met lokale gerechten (tegen een toeslag), plaatsen voor valetparkeren (toeslag) en vervoer van en naar de luchthaven (toeslag)
  • Parasols, een 24-uurs receptie en een kluis bij de receptie
  • Een bagageopslagruimte, conciërgeservices en een rookvrije accommodatie
Kamervoorzieningen
Alle kamers van Hotel Lido bieden extraatjes zoals luxe beddengoed en airconditioning en beschikken bovendien over faciliteiten zoals kluisjes en wifi.
Aanvullende voorzieningen zijn o.a.:
  • Verwarming en plafondventilatoren
  • Baden of douches en gratis toiletartikelen
  • Flatscreentelevisies met premium tv-zenders
  • Balkons of terrassen, dagelijkse schoonmaakservice en bureaus

Gesproken talen

Engels en Italiaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: wifi (EUR 20 per verblijf), kabelinternet (toeslag)
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: wifi (EUR 20 per verblijf)

Parkeren en vervoer

  • 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
  • Plaatselijke shuttleservice (toeslag)
  • Beveiligde onoverdekte parkeerplekken ter plaatse (EUR 10 per dag)
  • Valetparkeren ter plaatse (EUR 5 per verblijf)
  • Je hoeft niet op straat te parkeren

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijt met lokale gerechten tegen een toeslag beschikbaar van 07.00 uur tot 10.00 uur: EUR 10 per persoon
  • Een bar/lounge
  • Een koffiebar/café
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Restaurants ter plaatse

  • Via Veneto

Dingen om te doen

  • Kunstgalerie

Gezinsvriendelijk

  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Geldautomaat
  • Kluisje bij de receptie
  • Kranten in de lobby
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum

Buiten

  • Strandparasols
  • Strandstoelen
  • Terras
  • Tuin

Meer

  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Luxe beddengoed

Badkamer

  • Bad of douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Handdoeken inbegrepen

Entertainment

  • Betaalfilms
  • Flatscreen-tv met premium satellietzenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice
  • Minibar

Meer

  • Aangrenzende kamers beschikbaar
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Elke dag gratis kranten
  • Kluisje
  • Plafondventilator
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Huisdieren zijn toegestaan tegen EUR 15.00 per huisdier, per nacht
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor aangerekend
Beperkingen van toepassing. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via het telefoonnummer in de boekingsbevestiging.

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • De stad heft de volgende belasting: EUR 2.50 per persoon, per nacht. Deze belasting is niet van toepassing op kinderen die jonger zijn dan 15 jaar.

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor het ontbijt met lokale gerechten: ca. EUR 10.00 per persoon
  • Toeslag voor wifi in de kamer: EUR 20 per verblijf (bedrag kan variëren)
  • Toeslag voor kabelinternet op de kamer: EUR 20 per verblijf (bedrag kan variëren)
  • Toeslag voor wifi in gemeenschappelijke ruimtes: EUR 20 per verblijf (bedrag kan variëren)
  • Toeslag voor luchthavenshuttle: EUR 25.00 per voertuig (retour)
  • Toeslag voor onoverdekt parkeren: EUR 10 per dag
  • Valetparkeerkosten: EUR 5 per verblijf
  • Toeslag voor huisdieren: EUR 15.00 per huisdier, per nacht
  • Assistentiedieren zijn vrijgesteld van toeslagen
  • Een schoonmaakservice is beschikbaar tegen betaling

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Neem vooraf contact op met de accommodatie om babybedden en verrijdbare/extra bedden te reserveren.
Deze accommodatie accepteert creditcards.
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.

Overige info

Alle gasten, waaronder kinderen, dienen tijdens het inchecken aanwezig te zijn en hun door de overheid verstrekte identiteitsbewijs met foto of paspoort te laten zien.
Wegens de nationale wetgeving mogen contante betalingen bij deze accommodatie het bedrag van EUR 5000 niet overschrijden. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de gegevens in de boekingsbevestiging.
Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

Nationale beoordeling

Deze accommodatie heeft zijn officiële sterrenclassificatie gekregen van the local rating authority.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Hotel Lido Reggio di Calabria
Hotel Lido Reggio Calabria
Lido Reggio Calabria
Hotel Hotel Lido Reggio Calabria
Reggio Calabria Hotel Lido Hotel
Lido
Hotel Hotel Lido
Hotel Lido Hotel
Hotel Lido Reggio Calabria
Hotel Lido Hotel Reggio Calabria

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Hotel Lido?

Ja, bij deze accommodatie zijn huisdieren toegestaan. Er geldt een toeslag van EUR 15.00 per huisdier, per nacht. Assistentiedieren zijn vrijgesteld van toeslagen.

Wat kost het om bij Hotel Lido te parkeren?

Parkeren is mogelijk tegen een toeslag van EUR 10 per dag. Valetparkeerservice is beschikbaar tegen een toeslag van EUR 5 per verblijf.

Hoe laat kan ik inchecken bij Hotel Lido?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht.

Tot hoe laat kan ik bij Hotel Lido uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Biedt Hotel Lido een shuttleservice naar de luchthaven aan?

Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van EUR 25.00 per voertuig.

Waar ligt Hotel Lido?

Dit hotel ligt in het centrum van Reggio Calabria, vlak bij Promenade van Reggio di Calabria en Museo Nazionale della Magna Grecia. Ook Castello Aragonese en Veerbootterminal Villa San Giovanni liggen binnen 15 km afstand. Stazione di Reggio di Calabria Lido ligt op maar 3 minuten lopen en naar Station Reggio di Calabria Santa Caterina is het 17 minuten lopen.

Beoordelingen over Hotel Lido

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 5 van 21 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 12 van 21 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 3 van 21 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 0 van 21 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 21 beoordelingen

8,0/10

Netheid

8,4/10

Personeel en service

8,0/10

Voorzieningen

7,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Nathan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2021

8/10 – Goed

Jeanette

1 nacht verbleven in augustus 2021

10/10 – Uitstekend

Claudia

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

great hotel in Reggio Calabria

Central hotel, clean, great staff. Parking. Walking distance to everywhere Breakfast is €5 on hotel Excelsior. Great breakfast. It is a close by hotel, that has a partnership with hotel Lido The sisters that are in charge are really great accomodati your needs I highly recommend!
1 nacht verbleven in september 2019

6/10 – Redelijk

Michael

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Nihal

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten

Okay Hotel

Hotel was clean. Breakfast was in another hotel which was not convenient .. Receptionists did not speak English except for the overnight gentleman. Expected more from a 4* boutique hotel !!
2 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Posizione centrale e comoda, personale cortese, camera ampia e completa di tutto.
4 nachten verbleven in augustus 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Centrale vicino a tutto quello che c’è da vedere a RC... personale cortese e professionale... qualche modifica nei bagni dove c’è la vasca. La colazione non prevista in hotel, è troppo Cara se vai a farla fuori in quella prevista da loro...Ma tutto sommato ci ritornerei..
1 nacht verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
7 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Salvatore

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2019

10/10 – Uitstekend

Giuseppe, Roma

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Personale eccezionale e molto disponibile. Anche la posizione dell’hotel e’ eccellenjte a pochi metri dall’incred Ibile Museo Nazionale.
2 nachten verbleven in mei 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The room was very large and spacious and there was a balcony looking out to the sea. The staff made you feel at home and the dog Leopoldo was extremely amusing.
5 nachten verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Kevin

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

very friendly staff

room was good, staff very friendly and helpful. very close to greek museum.
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Louis

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Pleasant hotel near mojor sites in Reggio

Very nice hotel in a very convenient steps away from the waterfront in Reggio. Rooms were adequate and bathroom was actually spacious by European standards. Ours had a very pleasant balcony. Continental breakfast was very minimal consisting of coffee and a croissant or Danish. Staff was very helpful and friendly. And surprisingly there was more than adequate parking right behind the hotel which was great since we had a rental car. Walking distance to all major sites. Hotel is very reasonably priced and is a very good value for the money.
2 nachten verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Ros, California

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excellently located, comfortable hotel with great staff.
2 nachten verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Marilena

Hotel Lido, che meraviglia!!!

Buongiorno, avendo pochi giorni di ferie, volevo staccare la spina in una bella località balneare non troppo lontana da Catanzaro e ho scelto Reggio Calabria. Era la prima volta che visitavo questa città e devo dire me ne sono innamorata per tutto: paesaggio, servizi, buon cibo, abitanti... insomma un soggiorno fantastico, reso tale in primis dall'Hotel Lido. Bella struttura situata a pochi metri dal bellissimo lungomare. Albergo pulito, belle stanze dotate di ogni confort e staff a dir poco straordinario, professionale, cordiale e disponibile a qualsiasi ora. Mi sono sentita come a casa, estremamente a mio agio ma allo stesso tempo servita e riverita. Complimenti davvero e grazie anche ad Hotel.com per l'offerta proposta. Consiglio vivamente Hotel Lido, personalmente gli attribuirei minimo 5 stelle!!! Da riprovare assolutamente appena possibile!
3 nachten verbleven in augustus 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Netheid
Ho passato una bellissima giornata a Reggio calabria
1 nacht verbleven in juli 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Raymond, South Africa

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

The hotel was not in Messina!

I looked for a hotel near Messina, as I was in a rented car, arriving late from Catania airport. The hotel Lido was listed as "11 km from Messina". They failed to inform me that it was not on Sicily at all, but across the sea on mainland Italy! There were no ferries at 1 am, and cost would have been prohibitive, so I slept in the car. Please refund my money, as this was false advertising!
1 nacht verbleven in juni 2018

8/10 – Goed

Mara

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juni 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Centrico

Centrico, limpio, con aparcamiento propio, amables con mi perro, muy económico
1 nacht verbleven in mei 2018

6/10 – Redelijk

Johan

Positief: Netheid
I would rate the hotel as B&B, not more. However, it was good value for the money. The parking arrangement was very good. The traffic and parking situation in the area is chaotic to say the least.