Akaza Hotel Richmond

2.0-sterrenaccommodatie
Hotel in art-decostijl met een conferentiecentrum bij het congrescentrum in Richmond

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Akaza Hotel Richmond

Zitruimte lobby
Standaard kamer, 1 kingsize bed, niet-roken | Pillowtop-bedden, individueel gedecoreerd, individueel gemeubileerd
Exterieur
Dineren
Een bad/douchecombinatie, gratis toiletartikelen, een haardroger

Beoordelingen

3,8 op 10 –

Populaire voorzieningen

  • Parkeerplaatsen beschikbaar
  • Huisdiervriendelijk
  • Wasservice
  • Schoonmaakservice
  • Receptie 24/7
  • Airconditioning

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
6 van 6 kamers weergeven

Bring "Fido" Pet Friendly, Double Two Beds, Non-Smoking

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Aangrenzende kamers beschikbaar
Televisie
Verduisterende gordijnen
Pillowtop
Privébadkamer
  • 33 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 tweepersoonsbedden

Standaard kamer, 2 tweepersoonsbedden, niet-roken

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Aangrenzende kamers beschikbaar
Televisie
Verduisterende gordijnen
Pillowtop
Privébadkamer
  • 33 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 tweepersoonsbedden

Luxe suite, 1 kingsize bed met slaapbank, niet-roken

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Aangrenzende kamers beschikbaar
Televisie
Verduisterende gordijnen
Pillowtop
Privébadkamer
  • 46 m²
  • Max. aantal: 4
  • 1 kingsize bed en 1 tweepersoons slaapbank

Standaard kamer, 1 kingsize bed, niet-roken

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Aangrenzende kamers beschikbaar
Televisie
Verduisterende gordijnen
Pillowtop
Privébadkamer
  • 33 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Bring "Fido" Pet Friendly, One King Bed, Non-Smoking

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Aangrenzende kamers beschikbaar
Televisie
Verduisterende gordijnen
Pillowtop
Privébadkamer
  • 33 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Suite, 2 tweepersoonsbedden, niet-roken

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Aangrenzende kamers beschikbaar
Televisie
Verduisterende gordijnen
Pillowtop
Privébadkamer
  • 33 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 tweepersoonsbedden

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
6531 A West Broad Street, Richmond, VA, 23230

In de buurt

  • Henrico Doctors' Hospital - 4 min. rijden - 3.5 km
  • Universiteit van Richmond - 5 min. rijden - 2.7 km
  • Botanische tuin Lewis Ginter - 7 min. rijden - 5.9 km
  • Carytown - 8 min. rijden - 6.8 km
  • Virginia Commonwealth-universiteit - 9 min. rijden - 11.6 km

Lokaal vervoer

  • Station Staples Mill Road - Richmond - 6 min. rijden
  • Richmond, Virginia (RIC-Internationale luchthaven Richmond) - 21 min. rijden

Restaurants

  • ‪Burger King - ‬16 min. lopen
  • ‪Sonic Drive-In - ‬17 min. lopen
  • ‪Denny's - ‬3 min. lopen
  • ‪Taco Bell - ‬16 min. lopen
  • ‪Taco Bell - ‬16 min. lopen

Over deze accommodatie

Akaza Hotel Richmond

Hotel in de buurt van Virginia Commonwealth-universiteit
Bij Akaza Hotel Richmond kun je uitkijken naar faciliteiten zoals een bowlingbaan, wasvoorzieningen en een open haard in de lobby. Naast gratis kabelinternet hebben gasten de beschikking over voorzieningen zoals een conferentiecentrum.
Tijdens je verblijf profiteer je bovendien van het volgende:
  • Een televisie in de gemeenschappelijke ruimte, een rookvrije accommodatie en een 24-uurs receptie
  • Een geldautomaat/bankservice, huwelijksservices en een lift
  • Meertalig personeel en 2 vergaderruimtes
Kamervoorzieningen
Alle 50 kamers zijn individueel gemeubileerd en uitgerust met gemakken als airconditioning. Daarnaast beschikken ze over voorzieningen zoals gratis internet.
Overige gemakken in alle kamers zijn onder andere:
  • Badkamers met bad-/douchecombinaties en gratis toiletartikelen
  • Televisies met kabelzenders
  • Koffiezetapparaten/waterkokers, dagelijkse schoonmaakservice en bureaus

Gesproken talen

Chinees (Mandarijn), Nederlands, Engels, Frans, Duits, Grieks, Hindi, Italiaans, Japans, Koreaans, Portugees, Russisch, Spaans, Thai en Vietnamees

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis kabelinternet
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis kabelinternet

Parkeren en vervoer

  • Er gelden hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
  • Parkeerplaatsen buiten het terrein; reserveren verplicht
  • Parkeerplekken voor campers/bussen/vrachtwagens ter plaatse (toeslag)
  • Rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen beschikbaar

Dingen om te doen

  • Bowlingbaan
  • Tv in gemeenschappelijke ruimtes

Gezinsvriendelijk

  • Bowlingbaan
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Geldautomaat
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Huwelijksservices
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Zakelijke diensten

  • 2 vergaderruimtes
  • Conferentiecentrum (929 vierkante meter)

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Informatieborden in braille of reliëfletters
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijke paden
  • Rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen

Meer

  • Art-decoarchitectuur
  • Open haard in de lobby
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Pillowtop-matras
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad/douchecombinatie
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Tv met kabelzenders

Eten en drinken

  • Koffiezetapparaat/waterkoker

Meer

  • Aangrenzende kamers beschikbaar
  • Airconditioning
  • Bureau
  • Gratis lokale gesprekken
  • Individueel ingericht
  • Individuele aankleding
  • Strijkijzer/strijkplank
  • Telefoon

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor vroeg inchecken: USD 50
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor laat uitchecken: USD 30

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Huisdieren toegestaan
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor aangerekend
Alleen honden zijn welkom

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor vroeg inchecken: USD 50 (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Toeslag voor laat uitchecken: USD 30 (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Een koelkast op de kamer is beschikbaar tegen betaling

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Tijdens het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de creditcard die bij het inchecken wordt gebruikt om incidentele kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam in de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert creditcards.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Akaza Hotel Richmond
Akaza Hotel
Akaza Richmond
Akaza Hotel Richmond Hotel
Akaza Hotel Richmond Richmond
Akaza Hotel Richmond Hotel Richmond

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Akaza Hotel Richmond?

Ja, bij deze accommodatie zijn honden toegestaan. Er geldt een verplichte borgsom per verblijf. Assistentiedieren zijn vrijgesteld van toeslagen.

Hoe laat kan ik inchecken bij Akaza Hotel Richmond?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht. Vroeg inchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) is mogelijk tegen een toeslag van USD 50.

Tot hoe laat kan ik bij Akaza Hotel Richmond uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken. Laat uitchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) is mogelijk tegen een toeslag van USD 30.

Waar ligt Akaza Hotel Richmond?

Dit hotel in Richmond ligt binnen 3 km afstand van Bon Secours Heart Institute at Reynolds Crossing, Shops at Willow Lawn en Henrico Doctors' Hospital. Ook Universiteit van Richmond en Country Club of Virginia liggen binnen 5 km afstand.

Beoordelingen over Akaza Hotel Richmond

Beoordelingen

3,8
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 2 van 48 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 3 van 48 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 8 van 48 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 9 van 48 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 26 van 48 beoordelingen

4,0/10

Netheid

4,8/10

Personeel en service

2,8/10

Voorzieningen

3,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

2/10 – Ontzettend slecht

Jessica

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Worst place ever sign said they closed today !

Today’s the day they closed for good thank God. Had to change our room two times due to hair on bed and in bathroom . Mold in shower plus hair ! Hair everywhere ! Yellow sheets . We ended up getting our own bedding and pillows . It’s run down hotel , pool closed for service they say and parts of hotel is closed sucks won’t even let me dog stay here .
2 nachten verbleven in april 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Check in was awful. The guy at the desk took a super long time to check us in. As we were checking in a tow company kept coming in and asking about cars with out hotel tags hanging from the mirror to tow away. They were about to take a picture of mine and my husband stopped them. They dont accept credit cards there so you have to give a cash deposit and then at check out they go up and check your room before you leave and then if its ok, they return your cash deposit.
1 nacht verbleven in april 2019

6/10 – Redelijk

Donna

Positief: Comfort kamer
Negatief: Personeel en service
1 nacht verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep, Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
What may have once been a good hotel has been reduced to staying in a crack house. Warnings taped to walls about towing cars, no drugs and no weapons. Any police activity will result in eviction. I literally was scared to stay here. What attracted me was the price but I guess you get what you pay for.
1 nacht verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Property needs to be renovated. There aren't any refrigerators in the rooms. No ice machines, but has ice buckets. The towels are dingy. I spilled some water on the bathroom floor. When I wiped it with a tissue, it became black. There was long hair left on the bathroom from a previous customer . Note, I'm bald.
2 nachten verbleven in april 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The front desk staff was friendly and accommodating during check in. The entire hotel smelled of stale smoke and alcohol. The room was smokey, there were beer cans, and ashes fromnthe previous guest. There were roaches and mold in the bathroom.
1 nacht verbleven in april 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
I took some pictures of what me any my family had to forcibly had to accept because the hotel did not give back refunds! You’ll see roach, tv didn’t work, stains all over the room, water came out yellow, the Elevator went down almost got stuck with us in it. And room service never came to clean and patience was short with customers and when We needed 2 more pillows was denied.
2 nachten verbleven in maart 2019

2/10 – Ontzettend slecht

George

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Disaster at Akaza

The place was horrible, it was a welfare hotel, it smelled and was not taken care of. There was no maid service and no towel service. The hall ways were dark and dingy, the elevator had something spilled on the wall and it smelled. I will never, ever go to this place. Also i was charged 85.00 per night and the price on the billboard was 59.99 per night. Total disaster and should not be a hotel that is part of the Hotel.com offerings.
2 nachten verbleven in maart 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
no toilet paper, no paper cups, elevator not working. terrible place
1 nacht verbleven in maart 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The rooms weren’t that good at all , old model , no working heat in the room and no wash clothes smh customer service was bad had to wait up to 30 mins to get deposit back. Would definitely not recommend to any one to stay even if one night
1 nacht verbleven in maart 2019

2/10 – Ontzettend slecht

RITA

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
IT WAS NOT THE HOTEL THE INTERNET SHOWED. IT WAS A DISGUSTING PLACE TO STAY AND I WOULD NOT RECCOMEND THIS HOTEL TO ANYONE.
1 nacht verbleven in september 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Angie, Richmond

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
This was the WORST mistake I could have made. We needed a room just got the night since having house work done. Found this and from check in to check out it was horrible. Dirty! Had wait 1.25 hours for them change linen because it was dirty! Then comforter she changed to had a 2 inch hole in it. Then the bathroom shower curtain had MOLD on it. There were bugs in the bathroom floor ! I can’t believe I used my hard earned money here. This is a JOKE.
1 nacht verbleven in september 2018

2/10 – Ontzettend slecht

nhan

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

DO NOT GO HERE

Why this place is only taking cash? If people don't have cash they what they do? Areas is so dirty, room so dirty, bed and sheet is so dirty., very bad area. don't go here
1 nacht verbleven in juli 2018

4/10 – Matig

John

Positief: Netheid, comfort kamer

If you’re just looking for a place to sleep...

I paid for my stay through Hotels.com. Prior to checking in, I received an email saying that I was to pay a $3.00 tourism fee per night and put down a $50 cash deposit. I called Hotels.com customer service to attempt to switch hotels but that would incur a substantial fee. When I was shopping for a hotel, I was doing it based on price. I don’t want any surprise fees upon arrival. The WiFi was unreliable. There was no refrigerator. There was a picture of a restaurant seemingly within the hotel on the website however there wasn’t a restaurant in which I could eat. There was no daily cleaning service. There was no breakfast or even coffee in the lobby. Completely bare bones hotel. I could have paid less nightly and gotten more. The staff there did treat me kindly.
4 nachten verbleven in juli 2018

6/10 – Redelijk

Kenneth

Positief: Netheid, personeel en service

Akaza Hotel Richmond

Not what I was expecting. Required cash for entire bill. Required $50 cash extra that was returned in the morning AFTER room was inspected. Staff was courteous. Room was very sparse (no cups, not even one plastic one). Hotel.com is a rip off, daily rate was $15 less than "Special Coupon". Definitely not using this service again.
1 nacht verbleven in augustus 2018

2/10 – Ontzettend slecht

David

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Akaza - UNSAFE... AVOID

We booked a stay at the Akaza hotel while returning from a family vacation in NC. We decided to stop in Richmond to seek out and visit certain points of interest. I paid in advance for two nights at the Akaza through Hotels.com believing that I was booking accommodations in a clean business conference center hotel... NOPE. The business that is conducted at rooms in this hotel are not the kind that taxes are paid on. We didn't feel safe from the moment we arrived. My car was being prepared for towing by an aggressive "bandit" tow truck operator, within 15 minutes of arriving, while I was checking-in, and within 30 feet of the front door of the hotel (in the hotel's lot). A $50 CASH security deposit was required, the sheets and pillows were unclean, the shower curtain had mold, the room carpet had been soiled by unimaginable substances, there was an offensive odor in the room, and throughout the hotel, no iron, no wash cloths, no maid service unless you call for it. The key/door for the first room did not work, so we had to be given another room. The staff was unprofessional and 3 bottles of Corona beer were clearly visible on the staff's desk at the check-in counter. We checked-out after 2 hours. Our safety, and the preservation of my car and property, were more important than the cost of a 2-night stay. There was no manager on duty to express our concerns, only the staff with beer. Akaza refused to refund. Hotels.com offered $80 coupon for a future visit.
2 nachten verbleven in augustus 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Michael

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in mei 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Kelly, Va

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Unsanitary

We arrived and checked in to the hotel which the sign face was literally falling off. The staff checked us in and required a cash deposit of 50.00. Upon entering the room the refrigerator was not plugged in, and the ice machine was no longer in the building, we later noticed a rat trap in the place it used to be. We checked the coffee pot to ensure there would be coffee for the AM. The filter was full of mold. The pot was replaced by a house keeper in street shorts and t-shirt that explained she came right over to take care of it after just opening her first alcoholic beverage. She seemed to live at the hotel? We left for the race in Richmond. Upon our return, we began to settle into the room. I turned back the sheets and went to move the decorative pillows to discover large rodent feces under the pillows. One of the pillows was actually chewed into. We immediately notified the desk we would be checking out and expecting a refund. They tried to offer an upgraded room. We had a loss in confidence at this point. We requested a full refund and were told to contact Expedia and Expedia would refund it. My boyfriend called his bank and we tried to call Expedia to explain the issue but the person who took the call was very difficult to understand and asked that we email.
1 nacht verbleven in april 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Rough !!!!

All-around dirty, one TV station and loud guests yelling in hallways. Unsanitary their soap bar wouldn't even lather. Mold on shower curtain.
1 nacht verbleven in april 2018

4/10 – Matig

Hernan

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Bathroom Needs Help

Bathroom floor was dirty and unswept. Base of wall behind toilet was crumbling. Tub drained slowly. Very slowly. There are better run budget hotels.
1 nacht verbleven in november 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Terrible

Once I arrived to the hotel, I realized that it wasn’t up to my expectations from the photos. The hotel looked like low encome housing from the outside. The hallways and room smelled like a locker room. And the room had an outdated tv from the early 2000s.
2 nachten verbleven in oktober 2017

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Sleep in your car

I will list the many reasons not to book here: -No one mans the front desk. You have to call a number to get someone to come out the back (at all hours) -There are crazy fees for everything. A $3 tourism fee. . .in Richmond, VA? A $50 hold is placed on your card for 7 days. Late check-out (we are talking 30 minutes) is $15. -It was 11:30am when we were preparing to leave and Shanta, the manager, literally came into our room and demanded we leave unless we gave her $15 for being there past 11am. -Shanta refused to give me her business card or contact information so I could file a complaint about the hotel. When I asked her for her name, she claimed she did not give this information out. Her name was on our "itemized bill" though. -The rooms were very dirty and nothing worked - phones and TV were broken, there was used soap and dirty towels in the bathroom -Very sketchy area -No service whatsoever -Pretty sure our "cash only" charges were all pocketed as the itemized statement they gave us did not allocate the funds we gave appropriately for a receipt
1 nacht verbleven in september 2017

4/10 – Matig

Jesse , williamsburg va

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Only 1 ice machine for the whole hotel that's in the lobby the lobby smells like a bathroom it's run down the elevators are very sketchy barely work the room it self wasn't bad but they give tiny pillows look like couch pillows only saw 2 people working no cleaning stuff nothing at all you have to take out your own trash or you get a 250 fine this should be like a 40 dollar a night hotel at max dont recommend to anyone
1 nacht verbleven in september 2017