Suite | Luxe beddengoed, een minibar, een kluis op de kamer

Beoordelingen van La Casa del Farol Hotel Boutique by Xarm Hotels

3.5 out of 5
La Casa del Farol Hotel Boutique by Xarm Hotels
Calle 18, 3-115, Santa Marta, Magdalena

Beoordelingen

8,4

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 117 van 230 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 77 van 230 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 17 van 230 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 13 van 230 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 6 van 230 beoordelingen" "

8,8/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,6/10

Voorzieningen

8,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Mooi verbouwd en gerenoveerd oud koloniaal gebouw en de ligging in het centrum is super
1 nacht verbleven in december 2019

10/10 – Uitstekend

Fokke

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van Mr Fokke op 13 mrt 2019
Thank you very much for letting us know your opinion. We wait for you again in a next occasion. Best regards, Erick Sánchez Rec. La Casa Del Farol

10/10 – Uitstekend

Arjan, Arnhem

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Leuk hotel op een prima locatie in de stad. Alles is op loopafstand. Het zwembadje op het dak maakt het hotel. Prima met biertje de zonsondergang te zien.
3 nachten verbleven in november 2018

6/10 – Redelijk

Hendrik

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Zeer centraal, maar prijs /kwaliteit klopt niet
Vlakbij de kathedraal en de 19e straat(enige straat die de moeite waard is hier) ligt dit hotel. Vriendelijke lui, maar wat zei ben ze zich op om een excursie te verkopen. Ronduit vervelend dat ze onze creditcard wilden hebben terwijl we alles betaald hadden. Hebben ze niet gehad natuurlijk. Het raam in onze sobere halfduistere kamer keek uit op een hoge grijze slecht gestucte muur. De glazen douchewand viel eruit bij het openen van de klemmende deur. Gelukkig niemand gewond. Geen verontschuldiging van het personeel Het heerlijke zwembadje op het vrij sfeerloze en kale dak werd niet verlicht. Het ontbijt is eenvoudig maar voldoet. Voor alle extra's moet je bijbetalen.Bed was prima maar waarom geen stoel of nachtkastjes erbij. Airco prima. Afstandsbediening tv werkte niet. Voor 56 euro verwacht je meer. We hebben later betere hotels gevonden in Santa Marta
1 nacht verbleven in juli 2018

10/10 – Uitstekend

sandra, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mooi hotel midden in het centrum
Goed hotel, behulpzaam personeel Rustig en veilig, alles op loopafstand. De kamer kan wel wat onderhoudt gebruiken
2 nachten verbleven in april 2018

8/10 – Goed

Jeroen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Charmant hotel
Charmant Boutique hotel midden in het centrum. Zwembad is een beetje overdreven want het is meer een bassin. Sympathique personeel. Keuken is inventief en zeer smakelijk. Ideaal gelegen op loopafstand.

8/10 – Goed

Ewa, Amsterdam

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotei in leuke stijl i het oude historisch centrum
Prettig en leuk verblij vlakbij het uitgangstraten Super vriendelijke en behulpzame mensen die hotel runnen. Wat problemen met het kluisje.
3 nachten verbleven in november 2017
Reactie van Geraldine Ibañez op 18 dec 2017
Thank you for stay with us, your review is really important for us!!

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Themenzimmer Afrika kolonial und eigentlich rassistisch. Frühstück ok, aber nicht mehr als das, wenig Ideen. Geruch des Zimmers unangenehm.
2 nachten verbleven in januari 2020

4/10 – Matig

Young-Min

Zakenreiziger
Negatief: Comfort kamer
Mosquitos
Although I had to have the room sprayed for mosquitos and leave the room while the poison took effect, I still was bitten by mosquitos. I hate mosquitos so I am glad I only stayed one night.
1 nacht verbleven in december 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr nettes und hilfsbereites Personal. Hatten Probleme mit dem WLAN in unserem Zimmer, das wurde umgehend behoben.
4 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Andres

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Carlos Alberto

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excelente ubicación en Santa Marta
Muy buena ubicación y Excelente servicio, la habitación muy agradable,
3 nachten verbleven in oktober 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
Nice place to stay in Santa Marta
The staff was very helpful and polite, it was so nice to be welcomed by them after a long day of travel. They were able to answer all of my questions and helped me set up a cab for an early flight. The building itself is beautiful and the rooftop deck is a nice reprieve from the noisy city streets below. However, the room was not as clean as it might have been, there was a dead cockroach in one corner, and the linens had spots on them. I also found the mattress to be somewhat uncomfortable. Overall it was a pleasant stay but I would have liked the room to be cleaner and more well-kept.
2 nachten verbleven in september 2019

4/10 – Matig

Marion

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service
La chambre et l’hôtel sont très bien. Malheureusement nous avions pris cet hotel pour la pisicine car ayant un avion nous n'avions pas bcp de temps sur place donc nous souhaitions nous reposer. La piscine était hors d'usage lors de notre arrivée mais on nous avait dit que ce serait bon pour le lendemain nous n'avions donc rien prévu d'autre. Or le lendemain ce n’était tjs pas bon et on nous a conseillé un hôtel ou il fallait payer pour accéder à la piscine nous avons du négocier qu'ils nous remboursent ces frais supplémentaires car nous ne trouvions pas ça normal, mais nous n'avons eu aucun geste commercial sur la chambre alors que nous avions une prestation en moins.
1 nacht verbleven in september 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Front desk staff is amazing. Always available and pleased to help. The swimming pool on the rooftop although very small is really good and has nice views over the city and the cathedral. The hotel is really well located right beside the main shopping and pedestrian street. The room are well appointed and the A/C works very well. The room It has a mini bar. The only thing to improve is perhaps to provide more light in the bathroom as it feels extremely dark (there is only one spotlight in the ceiling). Overall is a great Hotel and with extremely attentive and pleasant staff in one of the best locations in the city.
2 nachten verbleven in september 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
EGood location and excellent staff. Good breakfast, cold ax and a decent shower with hot water
6 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
7 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Peter

Reisde met een groep
1 nacht verbleven in augustus 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

3 nachten verbleven in juli 2019

10/10 – Uitstekend

Kathrin, Regensburg, Germany

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
There was a great variaty of different breakfast options! They offer a direct transport to Cartagena. One member of the staff speaks german. Everyone was very friendly and eager to help. We enjoyed our stay there.
2 nachten verbleven in juni 2019

10/10 – Uitstekend

Laura

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Loved the Barcelona Suite
We stayed in the Barcelona suite for 3 nights as a base for visiting Minca and Tayrona. The room is massive and really nicely decorated, with 2 balconies off the bedroom and 1 off the sitting area. The hotel is only a block away from the main strip of restaurants, bars etc, which meant we could walk to these without feeling unsafe. The hotel itself has a security gate and felt very safe. It has a cute rooftop area with very small pool - we didn’t really use this much as we tended to be out all day. The room is well equipped including really good air con which was welcomed as this was our first stop on the Carribean coast! The only drawbacks were the very loud pigeons on the balcony early morning (take ear plugs) and the curtains were not black out (take eye mask!) The breakfast was made to order rather than buffet and had a good variety, but was sometimes a little slow - something to bear in mind if you’re heading out on a day trip and are pressed for time. The staff however were really friendly, and were helpful in organising our onward travel to Cartagena.
3 nachten verbleven in juni 2019

8/10 – Goed

Manfred, Santa Ma Berlin

Positief: Netheid
. Dieses Hotel ist anders, als andere Hotels! Ich kann und möchte es nur empfehlen!
28 nachten verbleven in mei 2019

6/10 – Redelijk

andres

Positief: Netheid, personeel en service
The big problem was every day at breakfast cause mosquitos and flies they have to fix that cause is nasty eat with that on. Top of food
2 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
L'accueil et les services qui nous ont été offerts au comptoir de la réception ainsi qu'au petit déjeuner. Des gens agréables qui s'efforcent de bien comprendre nos besoins et d'y répondre adéquatement.
4 nachten verbleven in april 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel staff is friendly and my room was beautiful!
1 nacht verbleven in april 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in maart 2019

6/10 – Redelijk

Charles

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Nice place, nice people. room was uncomfortable.
It is in a convenient neighborhood and the staff was wonderful and the breakfast was wonderful. There was construction noise everyday, all day. I understand that can be temporary. If I have a complain it is that there is no place to sit down in your room except the bed. I asked for a chair but I was denied. How can someone stay in a room with no chair?
2 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Mr op 13 mrt 2019
Thank you very much for letting us know your opinion, we will work to improve. We hope to have them in a next occasion. Best regards, Erick Sánchez Rec. La Casa Del Farol

10/10 – Uitstekend

Michael, Toronto

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel
Wonderful rooms.
3 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Mr op 13 mrt 2019
Thank you very much for letting us know your opinion. We wait for you again in a next occasion. Best regards, Erick Sánchez Rec. La Casa Del Farol

8/10 – Goed

jose

Positief: Personeel en service
Historic Santa Marta
Good breakfast. Nic e people, good service, old building hard to keep up with, they try hard to keep it clean and considering, they do a nice job. Good area to stay, historical Santa Marta. First Colombian city (1525).
2 nachten verbleven in januari 2019
Reactie van La Casa Del Farol Hotel Boutique op 29 jan 2019
Dear Mr. Jose, Thank you for choosing La Casa Del Farol Hotel Boutique, Thank you very much for sharing your opinions with us, for us it is very important. We inform you that we will continue working to offer an excellent service to all our guests. Best regards

10/10 – Uitstekend

VICTOR, Cordoba, AR

Zakenreiziger, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Amazing staff and great location. Every room is dedicated to a particular city in the world.
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van La Casa Del Farol Hotel Boutique op 29 jan 2019
Dear Mr. Victor, Thank you for choosing La Casa Del Farol Hotel Boutique, We are very happy to receive your comments, we will continue working to offer an excellent service. Best regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staffs are excellent, location is great and good breakfasts.
2 nachten verbleven in januari 2019
Reactie van La Casa Del Farol Hotel Boutique op 29 jan 2019
Dear Guest, Thank you for chossing La Casa Del Farol Hotel Boutique, We are very happy to receive your comments, we will continue working to offer an excellent service. Best regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location , great staff, English was no problem, really Enjoyed the roof top deck and plung pool. Each room has a theme, amazing breakfast.
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van La Casa Del Farol Hotel Boutique op 29 jan 2019
Dear Guest, Thank you for choosing La Casa Del Farol Hotel Boutique, We are very happy to receive your comments, we will continue working to offer an excellent service. Best regards

8/10 – Goed

Alfredo

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Estuvo muy bien, por mejorar no dejar de lado el mantenimiento de las zonas comunes. (pintura, limpieza, acabados)
3 nachten verbleven in januari 2019
Reactie van La Casa Del Farol Hotel Boutique op 31 jan 2019
Estimado Sr. Alfredo, Gracias por elegir La Casa Del Farol Hotel Boutique, Muchas gracias por compartir su opinión con nosotros. Para nosotros es muy importante saber lo que piensan nuestros huéspedes; le informamos que continuaremos trabajando día a día para ofrecer un excelente servicio. Saludos cordiales,

8/10 – Goed

Marie

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great location - They need to improve breakfast
This was our second night after spending 2 days at Parc Tayrona. The room was much better than previous time even though it was the standard room. The internet worked on and off as it was on the top floor but worked well when we were outside our room. The room was neat and clean and charming. However, we were again disappointed with breakfast. They should do something about it. I ordered cereals with yoghurt (some Norweigian style) proposed in menu and it was minuscule. The hotel is in a nice location, all the major places are walking distance. Their breakfast is major point that they need to take care of.
1 nacht verbleven in januari 2019

6/10 – Redelijk

Marie

Positief: Netheid
Disappointing
The reception desk told us that we were being upgraded. We were give the room Havana. May be the decoration is made on purpose to appear well worn out on purpose, but it does not look so. We compared the photos with what was shown on website but it seems that they were taken by professional photographer and can be little misleading. The worst bit was the breakfast. The potions are quite small with very limited choice. It is just eggs in various forms. Each extra glass of juice was paid. We were hungry in an hour after the breakfast. Very disappointing as we paid a premium for this so called boutique hotel. Anyways, the good point of the hotel is great location with many places to eat and hang out on walking distance. The staff gave us good indications.
1 nacht verbleven in januari 2019

6/10 – Redelijk

Philippe

Positief: Personeel en service
2 nachten verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Chambre un peu vieillotte, mais avec du charme! Le petit déjeuner est un peu juste, par contre le personnel de l’accueil toujours très souriant et disponible.
3 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
I loved the place and the lovely rooms I think there is a problem with the sewage system in the whole area because smelled very bad The staff were great at any time They hace a lot of propaganda on their restaurant and happy hour but it was not working at all
1 nacht verbleven in december 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Juan Carlos, Barranquilla

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Repetible
Agradable sitio, muy bien ubicado.
1 nacht verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Shawn

This hotel is in the perfect location! The staff is very friendly and helpful.
5 nachten verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in november 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Royman

Mal súper mal me fue al punto q me tocó Cambiar de hotel por q mi habitación tenía un olor a orín terrible q no se podía estar
2 nachten verbleven in november 2018

10/10 – Uitstekend

Nini

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excelente
Super ,todo muy lindo, cómodo, encantadas.
2 nachten verbleven in november 2018

8/10 – Goed

Yann

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Jeff, Minneapolis, Minnesota

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The hotel staff was very nice. Furniture was a little dated and bed was not the most comfortable but overall pretty good experience.
1 nacht verbleven in november 2018

10/10 – Uitstekend

Raul, MIAMI, FL

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The property is locate right in the city center 2 blocks from parque de los novios (Lovers Park) and one block from the cathedral and all the shopping from Downtown Santa Marta. Excellent choices for a complimentary breakfast. You feel like u went back in time in this hotel but still keeping modern restrooms.
2 nachten verbleven in november 2018

10/10 – Uitstekend

ANGEL

La mejor opión en el centro de Santa marta
Estuvo muy bien y era lo esperado ya que conocía el hotel. Es un hotel boutique con muchos detalles agradables que son resultado del origen de sus dueños
2 nachten verbleven in augustus 2018

10/10 – Uitstekend

Michel

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Magnifique hôtel en plein cœur de Santa Marta
Cet hôtel est excellent. Seuls bémols, WiFi lente et petit déjeuner qui prend un temps interminable compte tenu de la personnalisation.
3 nachten verbleven in juli 2018