3 outdoor pools, pool umbrellas

Beoordelingen van Hotel Riu Arecas - Adults Only

4 out of 5
Hotel Riu Arecas - Adults Only
Urbanizacion La Herradura, Adeje, Tenerife

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 187 van 398 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 156 van 398 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 33 van 398 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 14 van 398 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 8 van 398 beoordelingen" "

9,4/10

Netheid

9,2/10

Personeel en service

8,8/10

Voorzieningen

8,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Carmine

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ottima struttura per pulizia e servizi tre piscine Facile accesso al mare.
7 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

MIGUEL

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Muy lindo hotel, bien ubicado en zona tranquila y con todo tipo de comodidades, persona muy amable, lo recomiendo
7 nachten verbleven in april 2024
Reactie van Online Reputation Manager op 22 apr 2024
Apreciado MIGUEL,Todo nuestro equipo trabaja muy duro para que nuestros huéspedes se sientan felices.Para nosotros es muy grato conocer su experiencia en nuestro hotel.Ha sido un placer atenderle en nuestras instalaciones.Siempre le esperamosCordialmente, Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

6/10 – Redelijk

Valeria

3 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Gudrun

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
nice hotel
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Online Reputation Manager op 15 apr 2024
Dear Gudrun,Thank you very much for your comment,We would like to express our sincere appreciation for your review.Your review inspires us to continue our commitment to excellence, and we look forward to welcoming you back to any of our locations for another exceptional experience.Yours faithfully,Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

4/10 – Matig

PALOMA

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
No tiene los servicios de un hotel 4 estrellas y las habitaciones tampoco corresponden a un hotal 4 estrellas. La comida no tiene calidad ninguna.
3 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Online Reputation Manager op 10 apr 2024
Apreciada PALOMAGracias por sus palabras,Sentimos mucho que se haya marchado de nuestras instalaciones con esas sensaciones, pues, para nada se corresponden con nuestros estándares de atención al huésped.Nos pesa profundamente no haber cumplido con sus expectativas respecto a nuestra diversa oferta gastronómica. Contamos con un dedicado equipo de chefs que se esfuerza cada día por satisfacer los diversos gustos de nuestros visitantes, aunque reconocemos que en su experiencia no logramos este objetivo.Le invitamos a explorar nuestra página web, donde podrá descubrir la diversidad y amplitud de nuestra oferta hotelera, junto con detalles específicos de cada uno. Estamos seguros de que encontrará una opción que se ajuste perfectamente a lo que busca.Cordialmente, Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

William

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

David Linden

Reisde met partner, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a lovely hotel in a very nice place. The only downside is the large number of steps to access the beach and boardwalk- it may not suit senior citizens, it was a bit of a struggle for my eighty year old father. We bought some really nice local wine, but the hotel would not let us drink it anywhere except our room, even when we offered to pay a corkage fee.
7 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Riu Arecas Online Reputation Manager op 10 jan 2024
Dear David Linden,It makes our efforts worthwhile when we read that our beautiful guests enjoyed a much-deserved holiday.Thank you very much for your fantastic review.Wishing to see you again very soon.Warmest Regards, David!Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

Pål

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
14 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Ingvar

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Anna Kristín

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Javier

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bien pero podría mejorar
El hotel en general está muy bien, pero a modo de crítica constructiva tiene los siguientes puntos a mejorar. 1-Se debería de ampliar el horario de piscina y cenas a las 20h y 22h respectivamente. 2-Debería existir una máquina de agua osmotizada/filtrada para las cenas. En general me ha dado la sensación que el hotel está demasiado enfocado al turismo extrangero y descuida el local. Si consiguen mejorar esos puntos, sería un 10.
5 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Online Reputation Manager op 12 sep 2023
Apreciado Javier,Muchas gracias por su reseña, Nos complace conocer que su estadía en nuestras instalaciones fue de su agrado y, además, nos encanta saber, que estuvimos a la altura de sus expectativas en tantos puntos que nos valora.Tomamos nota de sus observaciones.Deseamos de corazón, que vuelva a visitarnos en cualquiera de nuestros alojamientos y le podamos así ofrecer una nueva e inolvidable experiencia entre nosotros.Cordialmente, Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

Teresa de Jesús

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Repetiria
1 nacht verbleven in augustus 2023
Reactie van Online Reputation Manager op 29 aug 2023
Apreciada Teresa de Jesús,Muchas gracias por compartir su maravillosa experiencia y por elegir RIU Hotels & Resorts. Estamos muy contentos de saber que fuimos capaces de superar sus expectativas y que disfrutó de su estancia. ¡Esperamos volver a darle la bienvenida en un futuro próximo!Nuestros mejores deseos, Cordialmente, Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Richard

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
the front desk female manager, blonde lady extremely rude
1 nacht verbleven in augustus 2023
Reactie van Riu Arecas Online Reputation Manager op 31 aug 2023
Dear Richard,Thank you for bringing your experience to our attention and for your detailed feedback.It does help us when applying changes.We are so sorry to read that your stay was not perfect, due to this, please accept our apologies. We will notify the different department in charge. Best Regards,Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Richard

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The manager at check in is extremely rude
1 nacht verbleven in augustus 2023
Reactie van Online Reputation Manager op 17 aug 2023
Dear Richard,Thank you for your comment,We are happy to hear that you enjoyed the location and that you were satisfied with the attention provided by our staff. However, let us tell you that we feel so much that you have not felt comfortable with each other. On our website RIU.COM you will find the wide and varied range of hotels that we have and, the corresponding information for each of them. We are convinced that you will find the one that best suits your needs. Hopefully, in the future, it will provide us with an opportunity to welcome you to one of our facilities and, thus, be able to offer you a wonderful experience.Yours faithfully,Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

6/10 – Redelijk

Martin

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Essen leider oft zu kalt, fade gewürzt und trocken . Personal freundlich. Rezeption sehr zuvorkommend und bemüht.
14 nachten verbleven in juni 2023
Reactie van Online Reputation Manager op 23 jun 2023
Sehr geehrter Martin, wir freuen uns, von Ihnen zu hören und zu wissen, dass Sie Ihren Aufenthalt genossen haben.Wie schön Ihr Lob bezüglich unserer Mitarbeiter zu hören - wir geben dies gerne entsprechend weiter.Andererseits bedauern wir Ihre Kommentare über unsere Küche zu lesen, die von vielen Gästen großes Lob erhält. Mit unserer großen kulinarischen Auswahl versuchen wir auf die individuellen Vorlieben unserer Gäste eingehen und wir hoffen, dass Sie verstehen können, dass dies sehr schwierig ist. Selbstverständlich werden wir Ihre Bemerkungen an unseren Chef und Küchenteam weiterleiten.Es wäre uns eine Freude, Sie wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Alles Gute!Mit freundlichen Grüßen,Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

Philippe

7 nachten verbleven in mei 2023

8/10 – Goed

Thomas

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Voorzieningen
Lovely place and the beach club shared with the Riu Palace was nice. My gripes were that I’d booked on the strength of gym reviews - the gym is pretty poor in terms of equipment and had lots of machines out of order; I also think it is pretty shocking to charge for rental of the safe in the room.
4 nachten verbleven in april 2023
Reactie van Online Reputation Manager op 20 apr 2023
Dear Thomas,Thank you very much for your review,We were very happy to read your kind comments and to know that you have valued so positively different aspects of the hotel that have contributed to your experience has been very good. We hope you will visit us again soon and that we can offer you a new and unforgettable experience with us. We are waiting for you!Yours faithfully,Hotel Riu ArecasOnline Reputation Manager

8/10 – Goed

Jean-Marie Gerard

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Le personnel au top et la situation de l’hôtel en plus. En moins, hôtel qui commence à vieillir et pâtisserie et viennoiserie pas bonnes. C’est mon deuxième séjour dans cet hôtel
7 nachten verbleven in april 2023

4/10 – Matig

Caroline

4 nachten verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

C Guy

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Alison

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really nice hotel with seperate beach club, child free. Food was excellent and staff so efficient.
9 nachten verbleven in februari 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Brigitte

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
horrible
Mis à part la propreté et la gentillesse des serveurs . Tout est négatif , la piscine et le Hamman ferme à 18h . De plus , le Jacuzzi n’est pas chauffé et aucun endroit pour mettre les affaires personnelles Le buffet est souvent répétitif et pour la soirée du 25 et du 31 décembre pour un prix excessif pas de langouste, ni d’huître , ni de gambas grillés, ni de vongoles Juste des gambas et des crevettes froides . Une honte . De plus la musique nul et s’arrête à 22h30 . Pour le 31 la musique était plus les Allemands comme tout vu qu’il y a 80%de germaphone 10% anglophone .Heureusement , qu’il y avait quelques Belges Je suis très déçue du Riu . J’aurai dû aller au Club Med pour le même prix , car j’ai payer 3600€ avec l’avion et il faut rajouter les boissons + le repas de midi . Interdit de fumer même la cigarette électronique . Cet hôtel est un club du 4 eme âge . Je ferait un commentaire négatif sur Trip Advisor plus complet
14 nachten verbleven in december 2022

8/10 – Goed

Phil

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good service and facilities with great location
The hotel is in a great location, a short distance from El Duque Sur and only a 20 minute walk to La Caleta. It is spotlessly clean with very service and facilities. We stayed half board and whilst the breakfast offered a great choice and catered for all tastes, the buffet-style evening meal was very disappointing, as was the meal in the Spanish restaurant. If it was available, we would choose to stay bed and breakfast. All-in-all, a very good hotel that we have re-booked for next year.
7 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Liisa

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
14 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Sascha, Bremervörde

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Immer wieder
4 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Neil

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
6 nachten verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

Daniel W

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Sehr freundliches Personal und schöne Anlage. Nur das Zimmer war so mittelmässig und nicht einem 5* gerecht.
5 nachten verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

Pavel Robert

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Pleasant stay but too expensive
It was little noisy,I heard TV from other rooms, not always good room service. Breakfast very good and also the dinner.Amazing 2 swimming pools and bar service there.
14 nachten verbleven in oktober 2022

8/10 – Goed

FCO Santos

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Merece la pena. Repetiremos
Cómodo. Tranquilo. Muy buen WiFi. Excelente atención de los trabajadores
3 nachten verbleven in september 2022

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

Italo

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in juli 2022

8/10 – Goed

ana belen

Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in juni 2022

10/10 – Uitstekend

Eduardo

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in juni 2022

8/10 – Goed

George

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good enough
€250 euros for a 2 night bed breakfast and evening meal. Breakfast was good enough, bed was comfy, dinner was satisfactory. What more can you ask for. Good price, clean, friendly, comfy bed, nice food.
2 nachten verbleven in mei 2022

8/10 – Goed

Derek

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely pool area and good location. The check in took ages as they make you sit down whilst messing about with your passport and then ask you to come to the desk again later- a real faff after a long flight.
4 nachten verbleven in maart 2022

10/10 – Uitstekend

John

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in maart 2022

10/10 – Uitstekend

Paula

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good value for money
Staff super kind, very clean, I slept like a baby! Food is international, variety. A lot of fruit and the Asado of the day was great
3 nachten verbleven in februari 2022

4/10 – Matig

sighvatur

Positief: Netheid, comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Needs a refurbish!
Hotel is dated, rooms are old, paint on walls is chipped. Lobby staff was quite dismissive at times. I would not stay at this hotel again as the area has other far better choices for similar price. Lobby staff were cold and unbothered...some might say rude.
1 nacht verbleven in december 2021
Reactie van Online Reputation Manager op 27 jan 2022
Dear sighvatur, Thank you for taking the time to share your experience with us. As it is one of our priorities to ensure that we give an outstanding service and provide an enjoyable experience to all of our guests, we are truly sorry we did not fully live up to the standards you expected. We will share your comments for the consideration of the appropriate department as we really hope that perhaps you will give us another chance to host you soon again. We wish you all the best, Hotel Riu Arecas Online Reputation Manager

8/10 – Goed

Josephine

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
A great hotel
Great surroundings and close to the beach. Good food quality and selection. Would recommend to stay here. The waiting staff were overall ok, quite curt and one lady was quite rude. But aside from this small incident, it’s a really nice hotel.
1 nacht verbleven in januari 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in januari 2022

8/10 – Goed

Valerie

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fair
Pretty good. Cons: No tea/coffee facilities in room - bring own kettle. No food served in either pool bar. Bathroom towels v thin (pool towels fab - we used those). Rooms a bit small and tired (but bathrooms modern and nice). Pros: Nice, helpful staff. Food and choices good. Nice location - short walk to La Caleta and El Duque.
11 nachten verbleven in december 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Quiet adult hotel for rest
Nice hotel for 18+, adults. Most of the guests are 60+. It is one of two RIU hotels, side by side, on beach. Quiet, clean, good service, good food. Music at evening in club 20-22. Two pool in front of the hotel, third one in front of the beach as a part of another RIU hotel. In quiet part of island (not a party town).
15 nachten verbleven in november 2021

10/10 – Uitstekend

Ásta

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
8 nachten verbleven in oktober 2021

8/10 – Goed

Albert

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 night stay October 2021
Hotel very good and staff courteous and helpful. Choice of food excellent. Drinks expensive. Bedroom could have done with a tea/coffee machine. Don't belive the Hotels. com website when they tell you that you have a part sea view, what I had was a road view. The 68 steps to get to the beach was tough going after a few days especially getting back up. Poolside beds were being booked from 7am despite the hotel being adults only.
7 nachten verbleven in oktober 2021

6/10 – Redelijk

Susan

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Personally I would not book at this hotel again.U
Staff on the front desk need retraining in customer service!! Didn't seem to care Very aggresive
7 nachten verbleven in september 2021
Reactie van Online Reputation Manager op 25 okt 2021
Dear Susan, Thank you so much for your feedback regarding your recent stay. We place great importance in providing our guests with unforgettable experiences therefore we are sorry that not all the aspects of your experience did meet your expectations and that you did not feel well attended by some of our staff members. Your observations will be shared with corresponding department for further consideration and we are looking forward to having another chance to welcome you back in the near future for a much better experience. We wish you all the best, Hotel Riu Arecas Online Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

Palle

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2021

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3.5 star hotel
7 nachten verbleven in augustus 2021

10/10 – Uitstekend

Juana M

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Todo ha sido de maravilla.
2 nachten verbleven in augustus 2021

10/10 – Uitstekend

Helgi

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in juli 2021

10/10 – Uitstekend

M Teresa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juli 2021