Lobby

Beoordelingen van Medplaya Hotel Pez Espada

4 out of 5
Medplaya Hotel Pez Espada
Calle Salvador Allende, 11, Torremolinos, Malaga

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 154 van 335 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 129 van 335 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 39 van 335 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 10 van 335 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 3 van 335 beoordelingen" "

8,6/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

8,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Hendrikus

9 nachten verbleven in mei 2023

8/10 – Goed

Robert van

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nette en schone kamers. Hotel zit op toplocatie, wandelend langs de boulevard naar Torremolinos of Benemaldena.
7 nachten verbleven in mei 2022

8/10 – Goed

GH

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Oktober vakantie
Net Hotel. Geleden vlak. aan de boulevard. Zwembad niet spectaculair. Behoorlijk uitgebreid ontbijt, wel druk. Verwarrende informatie van verschillende medewerkers over later uitchecken. Uiteindelijk was dit toch mogelijk. Wel genoten en prachtig weer gehad in oktober :)
7 nachten verbleven in oktober 2021
Reactie van CM Pez Espada op 2 nov 2021
Thanks for reviewing us!

10/10 – Uitstekend

MD

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Erg goed
Erg goed
7 nachten verbleven in juni 2021
Reactie van Community Manager MedPlaya op 1 jul 2021
Thank you so much for your review

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in februari 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goede ligging. Genoeg keuze bij het ontbijt en diner. Waterkoker met koffie en thee op kamer als ook een frigo. Kamers wel wat gehorig.
6 nachten verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Keurige kamer met zeezicht. Schone, nette kamer. Personeel vriendelijk. Zwembad gesloten (dec). Uitgebreid ontbijt. Ligging van hotel is top.
3 nachten verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Prettig hotel,fijne keuken en vriendelijk personeel in de eetzaal. Klein beetje oubollig met hier en daar wat achterstallig onderhoud. Fitnessruimte zeker aan een opknapbeurt toe, veel kapotte apparaten en smoezelig. Kamers groot en heel fijn bed,
14 nachten verbleven in november 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
De suite kamers aan de boulevard hebben een prachtiguitzicht en zijn van alle denkbare dingen voorzien.
4 nachten verbleven in oktober 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Verouderd hotel waar de tijd heeft blijven stilstaan...Het hotel op zich was proper maar de details in de kamers helaas niet. Dit hotel heeft dringend een nieuwe opfrisbeurt nodig!
3 nachten verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Goed hotel vlakbij de dijk met prima restaurant. Ook in de winter een aanrader!
7 nachten verbleven in januari 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Rozemie, harelbeke

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Leuke vakantie begint met leuk hotel
Lekker eten, vriendelijk personeel De animatie s'avonds tip top in orde. Hotel ligt Direct aan strand.
3 nachten verbleven in november 2017

8/10 – Goed

Baetens, België

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Dicht bij het strand spijtig
Het ontbijt was uitgebreid behalve het brood was hard en uitgedroogd. Voor de rest alles goed behalve de kamer niet gekregen zoals geboekt was
10 nachten verbleven in september 2017

6/10 – Redelijk

Monika Amalie

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Habe Spanien vermisst
10 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Guest Service Manager op 9 okt 2023
Dear Monika,We hope you have had a lovely stay at our hotel.Kindest regards.

10/10 – Uitstekend

aleksander

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
👍👍
3 nachten verbleven in juli 2023
Reactie van Guest Service Manager op 31 jul 2023
Dear Aleksander.Thanks for your fantastic rating. We hope to see you soon.

8/10 – Goed

robert

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 24 mei 2023
Dear Robert,Thanks very much for your excellent review.We hope you have had a lovely stay.Best regards

10/10 – Uitstekend

colin, Edinburgh

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent hotel in every way! Fantastic location
5 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 24 mei 2023
Dear Colin,Your comments are very much appreciated, thanks very much for choosing us for you holiday.We look forward to welcoming you back in the near future.Best regards,MedPlaya Hotels

10/10 – Uitstekend

jacqueline

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Amazing hotel
We could not fault the Pez Espada hotel. We had a lovely experience on our week long stay there. We went half board and have to commend the staff in the restaurant, so efficient and pleasant when clearing plates. Cleaning all the time. Breakfast and dinner food selection was fab! We loved it all. Its a beautiful hotel right on the beach. The only fault i saw with this hotel was the stairs down to tbe reception. The steps of the stairs are pizza shaped and spiral...we saw 2 people slip on the stairs while walking down the narrow part of step. Maybe a sign to say keep left on tbe step might help. We will be back again !
7 nachten verbleven in mei 2023
Reactie van Guest Service Manager op 16 mei 2023
Dear Jacqueline,Thank you for your wonderful review of the Pez Espada hotel.We are thrilled to hear that you had a lovely experience. It's great to know that the staff in the restaurant provided efficient and pleasant service while clearing plates and that the cleanliness of the hotel was commendable.Being located right on the beach adds to the beauty of the hotel, and we're pleased that you appreciated the stunning location.Thank you for bringing the issue with the stairs to our attention. We appreciate your suggestion.We look forward to welcoming you back to the Pez Espada hotel in the future. Thank you for choosing to stay with us!

6/10 – Redelijk

Colette, Trois-Rivieres

Positief: Netheid, personeel en service
Trop bruyant mais le reste c est ok
2 nachten verbleven in april 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 1 mei 2023
Chere Colette,merci de partager votre opinion. Nous sommes désolés pour les inconvénients occasionnés. Nous espérons que, alors que certains aspects de l’hôtel ont rencontre pas vos attentes, vous avez eu un agréable séjour. Sinceres salutations

10/10 – Uitstekend

Sally

3 nachten verbleven in april 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 24 apr 2023
Thanks very much, Sally.

10/10 – Uitstekend

Paul David

Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 1 mei 2023
Thank you very much, Paul David.Regards

10/10 – Uitstekend

FRANCOISE

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 jours face à la mer
Séjour dans un hôtel de rêve! Architecture, déco, tout est plus que parfait! J'adore !!
2 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 20 mrt 2023
Bonjour Francoise, merci beaucoup pour votre magnifiques commentaires.Cordialement

8/10 – Goed

Einar

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Meget bra
Vennlig, rent, stilig og komfortabelt.
7 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 20 mrt 2023
Hello Meget,Thanks very much for your excellent review.Kind regards

8/10 – Goed

Stefan

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Ikoniskt hotell men…
Vi bokade juniorsvit med havsutsikt. Jättehård säng. Stora fräscha rum men inte så mysiga och fruktansvärt lyhörda rum, både mellan rummen och utifrån tyvärr då det dånade hög livemusik in från hotellet nästan var kväll.. Boka utan middag.. va Inge vidare. Annars mest pensionärer så det va lugnt o tyst på nätter.
6 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 23 mrt 2023
Dear Stefan,Thank you for taking the time to share your impressions of your recent stay with us. We are very sorry indeed to read that you were disappointed with various aspects of our hotel and service, and that we were unable to resolve this to your satisfaction during your holiday. We sincerely hope that in spite of your disappointment you enjoyed your stay.Best regards

10/10 – Uitstekend

José Luis

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 27 feb 2023
Muchas gracias, José Luis.Un saludo,

10/10 – Uitstekend

Rene

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in februari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 24 feb 2023
Hello Rene,We truly appreciate your excellent rating.Best regards

10/10 – Uitstekend

Jim

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Stunning hotel on the beach
Beautiful hotel with everything you could wish for! Great, helpful staff. Both the interior and exterior is to die for!
5 nachten verbleven in januari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 24 feb 2023
Thank you so much, Jim, for sharing your excellent comments. We look forward to welcoming you back soon.Kind regards

10/10 – Uitstekend

Oliver

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in februari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 24 feb 2023
Thank you very much, Oliver.Best regards,

10/10 – Uitstekend

Megan Georgia

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Always excellent service and friendly staff. Room was clean and had a great view. Will be back again
2 nachten verbleven in januari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 30 jan 2023
Hello Megan,Thanks for your excellent rating and lovely comments.We look forward to welcoming you back soon.Best regards

4/10 – Matig

Hans-klaus

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
Mehr Schein als Seinl
1 nacht verbleven in januari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 30 jan 2023
Dear Mr Hans-Klaus,We regret to read that you have not enjoyed your stay with us. Unfortunately, we don't know exactly what you did not like for the sake of improving it. We work hard every day to offer a quality service within the standards of our 4 star hotel, and we are always available to our customers and their suggestions in order to offer the best service possible. We apologise for any inconveniences caused.Kind regards

10/10 – Uitstekend

Mr

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Good hotel in a good location
12 nachten verbleven in januari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 30 jan 2023
Thank you very much, indeed, for your wonderful rating.

10/10 – Uitstekend

Susan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel lovely staff great food. Entertainment very good. Very very clean bedsheets changed nearly every day. Would definitely stay again
11 nachten verbleven in januari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 25 jan 2023
Dear Susan,Your comments are very much appreciated, thank you so much for taking the time to share them.We look forward to welcoming you back soon.Best regards

10/10 – Uitstekend

Christina

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in januari 2023
Reactie van Loyalty & Community Manager op 25 jan 2023
Dear Christina,Thanks very much indeed for your excellent rating.Best regards

10/10 – Uitstekend

Patricia

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The lovely Pez Espada Hotel
The Pez Espada is a lovely hotel, room very comfortable and clean, food, plentiful and varied, staff always helpful and friendly, in a very nice location. The entertainment was very good, all together a good break. One of our party was 80 on new years day and the gave him a bottle of Cava and a small cake which was much appreciated, we hope to go again as soon as possible. Pat and Ian xx
5 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 25 jan 2023
Hello Patricia,Thank you very much for your wonderful words and excellent rating regarding your recent stay at our hotel.We look forward to welcoming you back soon.Kind regards

10/10 – Uitstekend

Stephen John, Coventry

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
7 nachten verbleven in december 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Dennis

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Don’t waste your money
Room / Black mold in the shower tray, several episodes of dirty brown water from the shower and sink tap. Restaurant / Good selection at breakfasts and dinner, unfortunately it was always either warm or cold, one microwave to heat food for the whole restaurant was ridiculous. So called Gala Xmas Dinner was pathetic. Mushroom soup with hard to chew mushroom pieces, a small piece of salmon served with seven peas, with a main course of two small round pieces of turkey without any vegetables whatsoever. A small piece of cake for dessert. No prior seating plan, everyone was just told where to sit on arrival, if you arrived before friends or relatives the chances of sitting together were nil, a total mess of a dinner service. A Christmas holiday experience was totally ruined, how this hotel was given four stars is beyond me, I have stayed in three star hotels in the past which were far more better run and serviced. I would not recommend this hotel on so many points. Please don’t waste your money.
6 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 3 jan 2023
Dear Dennis,Thank you for staying at the Medplaya Hotel Pez Espada and for taking the time to share your recent holiday experience from this place. We are extremely sorry to hear about the unpleasant experience. With regard to the water experience, there was a general failure in Torremolinos which unfortunately was out of our control. It is very sad that such things happen and we apologise for any inconveniences caused. Regarding Christmas Dinner, we have a very high percentage of repeat customers who come every year to celebrate Christmas, and level of satisfaction with both the menu and its operation is usually very good. We are sorry we did not meet your expectations. We sincerely hope that in spite of your disappointment you enjoyed your stay. Kindest regards

8/10 – Goed

Even

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 3 jan 2023
Thanks very much for your excellent rating.Best regards

10/10 – Uitstekend

Shirley

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 23 dec 2022
Hello Shirley,Thank you very much for your excellent rating.Best regards

10/10 – Uitstekend

JULIO

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
4 nachten verbleven in december 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 23 dec 2022
Muchas gracias, Julio.Un saludo cordial.

8/10 – Goed

LUISA

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
La recepcionista miy poco profesional
De la acogida del personal de recepción depende fundamentalmente que te quedes con ganas de repetir o no volver jamás.
1 nacht verbleven in december 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 7 dec 2022
Estimada Luisa,Ante todo, le pedimos disculpas y lamentamos leer que no se sintió bien atendida por nuestro personal de recepción.Tomamos nota de sus comentarios y agradecemos de que los comparta.Un saludo cordial.

10/10 – Uitstekend

della

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely hotel!
Reactie van Loyalty & Community Manager op 5 dec 2022
Thanks very much, Della :)

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent hotel, but I would not return
The hotel itself it beautifully restored in its original MCM style. Check-in staff were friendly but a little flustered. Excellent breakfast buffet, one of the best I've experienced anywhere in the world. Room and communal areas impeccably clean. Fast, free internet connection. A shame that I was directed to the parking spaces next to the hotel, which I only found out at check-out was charged at €15 per day. Plenty of free parking available right outside the hotel which I would have happily used had I known about the charge. Why wouldn't I return? One thing: the room was unbearably warm, even in November. Turning the aircon down to minimum still resulted in warm air being pumped into the room. I'd estimate that it was around 30 degrees in there, far too warm to comfortably sleep. Upon asking at reception, I was told that the central aircon system had been switched off for the winter and only heating was available. The only solution I found was to leave the balcony sliding doors open. Not the best thing for security and it also meant that it was very noisy at night. You have to choose between not sleeping because of the heat, or not sleeping because of the noise. In summary, there's so much to recommend in this hotel, but the heating/aircon situation means that I will not return.
3 nachten verbleven in november 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 7 dec 2022
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your impressions of your recent stay with us. We are very sorry indeed to read that you were disappointed with various aspects of our hotel and service, and that we were unable to resolve this to your satisfaction during your holiday.We usually do our very best to accommodate our guests according to their type of room booked and also to their requests.Sometimes this requests are not easy to attend when the hotel is fully booked.We recommend booking a Superior Club room or similar, so we can guarantee your request.We sincerely hope that in spite of your disappointment, you have enjoyed your stay.Best regards

6/10 – Redelijk

Fernando

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fin de semana agradable.
La habitación era muy comoda y limpia pero las cañerias daban mucho olor y era bastante desagradable, el bufete de la cena no era el esperado para un cuatro estrellas, el desayuno bastante bien, en general creo que las cuatro estrellas les quedan un poco grandes.
1 nacht verbleven in november 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 2 dec 2022
Estimado Fernando,Gracias por el tiempo dedicado en compartir su opinión.Trasladamos sus comentarios al equipo de dirección y los tendremos en cuenta.Un saludo.

10/10 – Uitstekend

Lasse

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Kiva hotelli rannalla
Siisti, rauhallinen, hyvä aamiainen, rannalla, lyhyt matka Torremolinoksen ja Benalmadenan keskustaan
6 nachten verbleven in november 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 29 nov 2022
Hello Lasse,Thanks very much for your fantastic review!!Regards

10/10 – Uitstekend

Jo

11 nachten verbleven in november 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 29 nov 2022
Hello Jo,Thanks very much for your fantastic rating about our hotel.Kind regards

10/10 – Uitstekend

LORRAINE

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 29 nov 2022
Hello Lorraine,Thanks very much for your excellent rating.Best regards

10/10 – Uitstekend

Carole

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Having stayed here before many times it has been fully refurbished and met all expectations.
4 nachten verbleven in oktober 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 10 okt 2022
Dear Carole,Thanks very much indeed for your amazing review.Kindest regards

10/10 – Uitstekend

john

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great hotel
3 nachten verbleven in september 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 26 sep 2022
Thanks very much indeed, John.We look forward to welcoming you back soon.Regards

8/10 – Goed

Antonio

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Habitaciones doble estándar son ruidosas
Las habitaciones dobles estándar (o clásicas), que tienen todas ellas vistas al parking lateral y zona de servicios del hotel (muelle de carga) no están a la altura de un 4 estrellas. Son pequeñas (de hecho el balcón es enano) y ruidosas. Desde primera hora (antes de las 7 am) empiezan a llegar camiones de distintos tipos: recogida de basura convencional, recogida de contenedores de vidrio, etc. Además de los posteriores de entrega de suministros. Las habitaciones no están bien aisladas acústicamente y todas estas actividades se escuchan mucho, en especial a primera hora de la mañana.
7 nachten verbleven in augustus 2022
Reactie van Loyalty & Community Manager op 26 sep 2022
Estimado Antonio:Gracias por el tiempo dedicado en compartir sus comentarios.Lamentamos leer que no pudieron descansar debido a diferentes ruidos originados en el exterior. Desafortunadamente, es algo que el hotel no puede controlar, ya que son servicios públicos de la ciudad. Sentimos cualquier molestia ocasionada.Un saludo cordial