2/10 – Ontzettend slecht
Niels L.
5 aug 2020
Negatief: Netheid
Het is het geld niet waard.
Hier zomaar een lijstje van dingen die niet door de beugel konden:
Koelkast werkte slecht en werd niet koud. We moesten iedere avond maar wat drinken in de vriezer leggen en dan ging het wel.
Geen airco op alle kamers terwijl dit wel zo werd aangegeven op de website tijdens het boeken.
De twee airco’s die we wél hadden moesten uit blijven ivm brandveiligheid.
Foto’s online zijn veel rooskleuriger dan het huis in werkelijkheid is. Zo zitten bijvoorbeeld de kamers aan elkaar vast met een schuifdeurtje er tussen. Er is dus geen privacy.
Het gebrek aan privacy wordt nog eens versterkt door de eigenaresse die naast het huis een eigen huisje heeft. Ze is er dus de hele dag bij en je komt haar meerdere keren tegen. Sterker nog, als je weggaat om uit eten te gaan dan gaat ze het huis in om “ de bloemen water te geven. “ (lees; om de airco uit te zetten)
Er is al jaren geen onderhoud aan het huis gepleegd. Er is drie jaar geleden brand geweest en daar waren nog steeds sporen van te zien. Je zou denken dat je daarna zorgvuldig je huis opknapt en zorgt dat het op zijn minst brandveilig is. Echter is het huis nog steeds brandgevaarlijk door de manier waarop de elektra is geïnstalleerd. Dit wordt van tevoren niet gecommuniceerd als je het huis boekt voor duizenden euro’s. We hadden nota bene een kindje bij ons.
Nu zou je denken dat bovenstaande al genoeg informatie is om het huis niet te boeken. Er is nog 1 ding erger dan al het bovenstaande. Het huis ligt op een prachtige locatie op een berg in een bosrijk gebied. Het probleem is dat als je daar iedere dag je gras sproeit en je er een zwembad aanlegt álle insecten uit dat hele gebied daar natuurlijk op af komen. Overdag waren er zo ontelbaar veel wespen bij het zwembad dat we er onmogelijk in konden zwemmen op een ontspannen manier. Vaak was het een duik en zo snel mogelijk weer eruit om niet gestoken te worden. Zoiets behoor je aan te geven op je website zodat mensen het wéten.
Zoveel geld betaald voor een huis dat we niet kregen. Daarnaast bij aankomst nog honderden euro’s extra moeten betalen voor schoonmaak kosten en een kinderbedje dat maar op 1 kamer kan staan en daardoor ons hindert in onze kamerindeling.
De eigenaresse praat slecht Engels en nog slechter als dat haar beter uitkomt. Communicatie is hierdoor zeer moeizaam.
Als je uiteindelijk van pure ellende, maar onder de douche gaat staan dan kom je erachter dat je maximaal 10 minuten warm water hebt.
Niels L.
7 nachten verbleven in juli 2020