Exterieur

Beoordelingen van Mercure Hotel Raphael Wien

4 out of 5
Mercure Hotel Raphael Wien
Wallgasse 23, Vienna, Vienna

Beoordelingen

7,8

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 49 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 73 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 23 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 14 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 8 van 167 beoordelingen" "

8,4/10

Netheid

8,0/10

Personeel en service

7,4/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

2/10 – Ontzettend slecht

asja

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
verbouwing hotel
Bij aankomst bleek dat er een verbouwing plaatsvond in het hotel en werden we naar een ander hotel gebracht. Jammer dat dit niet eerder aangegeven kon worden! Een slecht begin van onze stedentrip!

6/10 – Redelijk

Ruud, IJzendijke

matige wifi en te warm in de kamers
matige wifi en veels te warm, wel goed gelegen dicht bij het centrum, geen bar.

8/10 – Goed

Angelique, Montfoort, Utrecht

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel nabij centrum!
Alles is supergoed bereikbaar met het openbaar vervoer wat ook nog eens heel vaak en stipt rijdt. Eigenlijk is alles wel binnen loopafstand te doen (Schonbrunn 10 min., Mariahilfestrasse en station 3 min., centrum Wenen 20 min.) Uitstekende hotelkamer en prima ontbijtbuffet! Jammer voor het hotel dat zij de ruimte 's avonds niet benutten als bar of eetgelegenheid dan zouden ze gasten binnen houden en meer omzet genereren. Echt aanrader dit hotel!

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Goed hotel
Goed hotel welke goed bereikbaar is via de Ubahn. Vriendelijk personeel en schone nette kamers.

8/10 – Goed

Paul

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Giraud

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Jacek

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Fair hotel
Fair quality vs price. Nice and helpful crew. Comfortable room and good location.
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Problems with the toilets in both rooms, one corrected itself , the other was faulty throughout the whole visit. The room was not as clean as expected, and there was a some dirty ladies knickers left inside the wardrobe .
2 nachten verbleven in september 2023

6/10 – Redelijk

Matthias

Reisde met een groep
Positief: Voorzieningen
War alles ok
2 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Anja Wehnert op 20 sep 2023
Lieber Gast, vielen Dank für Ihre Bewertung unseres Hotels. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen vom Mercure Hotel Raphael Wien

6/10 – Redelijk

Gennady

Positief: Netheid
4 nachten verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

Mariana

2 nachten verbleven in april 2023

10/10 – Uitstekend

Ekaterini

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The facility is modern with very clean spacious rooms and friendly staff. The only issue is sound as the doors bang when closed.
2 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Anja Wehnert op 20 apr 2023
Dear Guest, thank you so much for your review of our hotel. I am pleased to hear you enjoyed your stay with us. It's something our staff takes great pride in, so we value your feedback. We hope you will visit us again. Sincerely from Mercure Hotel Raphael Wien, Anja Wehnert - Quality & Reputation Manager

8/10 – Goed

Paul

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good stay.
3 nachten verbleven in mei 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Ömer, Essen

Reisde met een groep, Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Das dieses Hotel mit 4-Sternen wirbt und sich auf der Expedia Seite so gut wirbt ist für mich unverständlich. Ich bin bisher schon echt oft herumgekommen aber dieses Hotel war mit Abstand das schlechteste was die Sauberkeit, den Service und die Ausstattung angeht.
2 nachten verbleven in mei 2022

4/10 – Matig

Necati, Essen

Negatief: Personeel en service
2 nachten verbleven in mei 2022

10/10 – Uitstekend

Nicholas

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel was very nice. Super clean and comfy. Right across from the theatre. Only thing that was not good was that we couldn’t figure out how to use the air conditioner.
3 nachten verbleven in oktober 2021
Reactie van Anja W op 15 okt 2021
Dear Nicholas, thanks for your high ranking. Please do not hesitate to contact our colleagues directly if there are any challanges, so that we can resolve them promptly and satisfactorily. We hope you will visit us again. Sincerely from Mercure Hotel Raphael Wien, Anja Wehnert - Quality & Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

Zsuzsanna

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mindennel meg voltunk elegedve :-)
Nagyon kedves volt a fogadtatas, a szemelyzet nagyon kedves, tobben beszelnek magyarul is. Csendes utcaban van, de a kozlekedes es egyeb infrastruktura kivalo, konnyen elerhetoek a latnivalok. Legkozelebb is itt tervezzuk a szallasunkat.
3 nachten verbleven in augustus 2021

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Alles tip top
Ordentliches Hotel mit sympathischem Personal
2 nachten verbleven in juli 2021

8/10 – Goed

Kerstin

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in juli 2021

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Es hat alles gepasst.
1 nacht verbleven in juli 2021
Reactie van Anja W op 9 jul 2021
Lieber Gast, vielen Dank für Ihre Bewertung unseres Hotels. Es freut uns, dass Ihnen Ihr Aufenthalt bei uns gefallen hat. Unsere Mitarbeiter freuen sich sehr über positive Bewertungen, daher wissen wir Ihr Feedback zu schätzen. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüßen vom Mercure Hotel Raphael Wien, Anja Wehnert - Quality & Reputation Manager

10/10 – Uitstekend

Bruno V

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excelente opção em Viena
O quarto estava extremamente limpo. Todos os protocolos de segurança e higiene em relação ao COVID foram seguidos. Na primeira noite passamos muito calor, e ao solicitar que verificassem um possível problema no ar condicionado, nos foi informado que a central só era ligada a partir de julho, mas que poderiam providenciar um ventilador. Quando chegamos no quarto à noite, para nossa agradável surpresa, o ar condicionado estava ligado, o que melhorou muito a qualidade do nosso sono. A única coisa que não nos agradou muito foi o travesseiro, mas de resto estava tudo perfeito! O hotel fica a 30 minutos à pé do centro, uma caminhada muito agradável.
3 nachten verbleven in juni 2021
Reactie van Anja W op 23 jun 2021
Dear Bruno, thank you for your great feedback. Your review is a very nice compliment for our house and the whole team! We are very pleased that you felt very comfortable during your stay. See you soon, best regards from Mercure Hotel Raphael Wien, Anja Wehnert - Quality & Reputation Manager

8/10 – Goed

Elmar

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Frühstück be Ibis! Leider nicht gut!!!!!
1 nacht verbleven in mei 2021
Reactie van Anja W op 14 jun 2021
Hallo Elmar, vielen Dank für Ihre Bewertung. Es freut uns zu lesen, dass Sie sich bei uns Wohl gefühlt haben. Ihre Unzufriedenheit hinsichtlich des Frühstücks tut uns leid, wir hoffen sehr, Ihnen schnellst möglich wieder unser reguläres Frühstücksbuffet in unserem Haus anbieten zu können. Wir hoffen dennoch, Sie auch zukünftig wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Bis dahin, mit freundlichen Grüßen vom Mercure Hotel Raphael Wien, Anja Wehnert - Quality & Reputation Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Elmar

Reisde met een groep
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Dieses Hotel ist nicht zu empfehlen die
Die Zimmer sind eine Katastrophe vor allem die Badezimmer es wurde einfach mit einer anderen Farbe ausgebessert sieht wirklich schrecklich aus jedes Kind könnte das besser
1 nacht verbleven in november 2020
Reactie van Anja Wehnert op 14 jan 2021
Hallo Elmar, es ist unser Ziel unseren Gästen einen schönen Aufenthalt zu gewähren und freuen uns daher über jede Chance noch vor Ort Unannehmlichkeiten zu beheben um ein freudiges Hotelerlebnis bieten zu können. Gerne hätten wir bei Bekanntsein der Unzufriedenheit sofort Abhilfe geschaffen oder ggf. die Möglichkeit nach einem Zimmerwechsel geprüft. Wir hoffen, dass Sie uns Gelegenheit geben, Ihnen bei einem künftigen Besuch ein besseres Gäste Erlebnis zu bieten. Mit freundlichen Grüßen, Anja Wehnert - Quality & Reputation Manager

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Das Hotel hat eine ziemlich gute Lage, Nähe zum Stadtzentrum
3 nachten verbleven in juli 2020

8/10 – Goed

Robert

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Tolles modernes Hotel
Gefallen hat mir das Zimmer, sehr großzügig modern ausgestattet. Das Frühstück war umfangreich und lecker. Derzeit Jul. gibt es leider eine Baustelle gegenüber vom Hotel an der Straße was den Aufenthalt zwischen 15 und ca. 18 Uhr recht unangenehm macht. Ansonsten super. Im 6. Stock sieht man sogar etwas über die anderen Gebäude und hat einen Ausblick auf die Stadt. Die Parkgarage war leider zu eng um nicht sorhenfrei rausfahren zu können. Der Preis hierfür war daher auch nicht angemessen. Alles in allem ein schönes Hotel und sehr zu empfehlen.
3 nachten verbleven in juli 2020

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
tolles Stadthotel
sehr gepflegtes und schönes Stadhotel, tolle Lage zur Mariahilferstrasse
1 nacht verbleven in juli 2020

2/10 – Ontzettend slecht

ALBERT

4 nachten verbleven in juni 2020

4/10 – Matig

Shireen

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in februari 2020

8/10 – Goed

Rodrigo, Lisbon

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Hotel has a nice location and it's very cozy. There is a low shelf above the sink in the bathroom, which makes really hard to wash your face without wetting the floor. Apparently there is a leak in the bathtub or in the bathtub glass door. We slept on a twin bed (not double as expected) with two separated blankets.
3 nachten verbleven in januari 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in januari 2020

6/10 – Redelijk

Lt

Reisde met een groep
Hotel mal ubicado, estación de metro cercana pero grupo de pandilleros en la entrada con muy mala facha, el tipo de la recepción súper mal encarado y grosero, recepción del hotel pequeña pero linda, cuarto del hotel pequeño lo dejan con la calefacción muy alta, el desayuno buffet me pareció muy caro!
1 nacht verbleven in januari 2020

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Un hotel de calidad media, un chico de recepción súper mal encarado y bastante grosero, la señorita muy amable! La habitaciones muy normales, bastante pequeñas para estar ya tan lejos del centro, eso si ya está muy lejos del centro; la estación del metro más cercana tenía grupo de gente que no se veía nadan bien
1 nacht verbleven in januari 2020

10/10 – Uitstekend

Shih Yin

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
很棒的旅館,離車站很近,很乾淨、有浴缸、水夠熱、有冰箱可以冰超市食物,很推薦台灣人來住看看,cp值高唷!
3 nachten verbleven in december 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in november 2019

8/10 – Goed

Rogerio

3 nachten verbleven in oktober 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
1 nacht verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in augustus 2019

10/10 – Uitstekend

Tupsu2222, Päijät-Häme, Finland

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Iso siisti huone, hyvä siivous, rauhallista, hyvä ilmastointi, toimiva kylpyhuone, säilytystilaa vaatteille, tavaroille, myös kylppärissä. Hyvät sängyt ja tyynyt, tallelokero ym. luvatut varusteet, hyvä sijainti, metroasema lähellä. Ainoa negatiivinen asia oli huono yleisvalaistus huoneessa. Huone oli toimiva myös pidemmällä majoituksella.
5 nachten verbleven in juli 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
3 nachten verbleven in juli 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nahe der U- Bahn Station. Relativ ruhig gelegen. Fühlten uns wohl.
2 nachten verbleven in juni 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Decent business hotel
1 nacht verbleven in juni 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
빈 서역과 가까워서 주요관광지로의 이동이 쉬웠고, 호텔도 깨끗했습니다. 사진과 똑같은 모습입니다. 냉장고가 있어서 좋았습니다. 욕조도 있습니다.
3 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Alaine

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Very nice hotel, clean & comfortable. Staff at reception very friendly & helpful. Very close to train & tram stops.
5 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

James

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in mei 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
Einzig die Lage gegenüber dem Raimundtheater ist für Musicalfans interessant.Ansonsten ein deutlich schlechteres Mercurehotel, als wir es anderswo erleben konnten.Zu weit weg von Innenstadt und ich fand die Ausstattung der Zimmer mehr als dürftig..nichts im Kühlschrank, kein Bügeleisen etc. pp.. Ab Juli 2019 wird das Raimundtheater für 14 Monate wg. Renovierungen geschlossen-daher klare Empfehlung an alle Wienfahrer: nehmt ein anderes Hotel
2 nachten verbleven in mei 2019
Reactie van . op 10 jun 2019
Lieber Gast, vielen Dank für Ihren Besuch in unserem Haus und die Zeit Ihren Aufenthalt zu bewerten. Wir bedauern, dass Ihr Aufenthalt bei uns nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat. Wir wissen Ihre Anmerkungen zu schätzen und werden sie an unsere Mitarbeiter weitergeben, um unseren Service weiter zu verbessern. Wir hoffen, dass Sie uns Gelegenheit geben, Ihnen bei einem künftigen Besuch ein besseres Gästeerlebnis zu bieten. Mit freundlichen Grüßen, Michal Kijewski Night Manager

8/10 – Goed

Jorge

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

b

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
週末ok,但平日晨早9點做裝修工程,很大聲很吵,這個要扣分。其餘部分都很好,地點也算方面,不遠處也是電車站
2 nachten verbleven in mei 2019
Reactie van . op 26 mei 2019
Dear b, Thank you very much for your review. It is great to read that you enjoyed your time staying with us at the Mercure Raphael Wien. We are glad, that you were satisfied with location of the hotel. We have started to renovate certain areas in our hotel and try to have the disturbance as limited as possible for our hotel guests. We are sorry that this has weakened your experience. We hope to welcome you again at our hotel whenever travel brings you back to Vienna. With kind regards, Michal Kijewski Night Manager

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in april 2019
Reactie van . op 3 mei 2019
Dear Guest, Thank you for your review. We apologize that your recent stay did not fully meet your expectation. We would like to know the reason of such a poor score, this is only way to improve quality of our services. Please contact us personally, so we can find a solution for your dissatisfaction. Best regards from Mercure Raphael Wien, Michal Kijewski Night Manager