Covid-19-reisgids

Informatie om je te helpen om slim en veilig te reizen

Klaar om te reizen? Raadpleeg de Covid-19-reisadviezen voor je bestemming.

Wat je tijdens je verblijf kunt verwachten

Hotels, vakantiewoningen en andere accommodaties verbeteren hun routinematige schoonmaakprocedures en implementeren nieuwe processen om jou en het personeel dat je tijdens je verblijf van dienst is, te beschermen.

Tip: wanneer je naar een verblijfsplaats zoekt, kun je het filter Grondigere schoonmaak gebruiken om naar verblijfsplaatsen met grondigere schoonmaakmaatregelen te zoeken. Je kunt meer te weten komen over wat een individuele accommodatie doet door het onderdeel Schoonmaak- en veiligheidsmaatregelen onder Over deze accommodatie te bekijken.

Onze accommodatiepartners voorzien ons van informatie over de volgende maatregelen:

  • grondigere hygiënemaatregelen;
  • sociale afstand;
  • andere veiligheidsmaatregelen;
  • schoongemaakt met ontsmettingsmiddel;
  • contactloos in- en uitchecken;
  • leegstand tussen gastverblijven;
  • hygiënische handgel aanwezig;
  • persoonlijke beschermingsmiddelen aanwezig;
  • persoonlijke beschermingsmiddelen gedragen door personeel;
  • temperatuurcontroles.
  • individueel verpakte voedingswaren;
  • lakens en handdoeken worden op 60 °C/140 °F gewassen;
  • volgt desinfecteringsrichtlijnen voor de sector.

Sluiting van zwembad, fitnessruimte en andere gastenvoorzieningen

In sommige gevallen kunnen zwembaden, fitnessruimtes en andere gastenvoorzieningen gesloten zijn. Sommige accommodatie-eigenaren verstrekken deze informatie in het onderdeel Tijdelijke sluitingen onder Over deze accommodatie. Als je wegens een bepaalde voorziening (bijvoorbeeld een zwembad of spa) voor een accommodatie hebt gekozen, is het verstandig om vooraf te checken of deze voorziening nog geopend is. Je kunt de contactgegevens in je bevestigingsbericht of online reisplan raadplegen.

Gratis ontbijt en ander voedselaanbod

Gratis ontbijtopties zijn mogelijk vervangen door individueel verpakte, gemakkelijk meeneembare opties. Hotelrestaurants kunnen gesloten zijn, hebben mogelijk een beperkt aantal toegestane gasten of bieden afhaalmogelijkheden aan. Je zult wellicht ook merken dat restaurants die voorheen een buffet aanboden, nu personeel hebben die het eten serveren.

Dagelijkse ontsmetting

Sommige accommodaties ontsmetten ruimtes meerdere keren per dag en voorzien vaak aangeraakte items, zoals afstandsbedieningen en lichtschakelaars, van labels voor je gemoedsrust.

Dispensers met hygiënische handgel

Door dispensers met hygiënische handgel op drukbezochte plekken zoals liften of lobby's te plaatsen, bieden sommige accommodaties je de mogelijkheid om je handen schoon en vrij van bacteriën te houden. We vragen je echter wel om indien mogelijk ook je eigen hygiënische handgel en schoonmaakdoekjes mee te brengen.

Verlenging van tijd tussen verblijven

Sommige accommodaties treffen aanvullende veiligheidsmaatregelen, zoals het verminderen van de potentiële blootstelling aan het virus door kamers of accommodaties tussen verblijfsperiodes tijdelijk leeg te laten.

Kamertoegang zonder aanraken

De tijd van sleutels inleveren is voorbij. Veel accommodaties maken de overstap naar eenmalig te gebruiken kamersleutels of toegang zonder sleutels.

Contactloze service en sociale afstand

Er zijn mogelijk contactloze transacties, zoals contactloos inchecken, papierloos uitchecken en contactloze roomservice beschikbaar, zodat je zo min mogelijk met anderen in contact hoeft te komen. Sommige accommodaties plaatsen vloermarkeringen bij liftingangen, incheckbalies, conciërgebalies en andere gemeenschappelijke ruimtes om sociale afstand te bevorderen.

Voorzorgsmaatregelen voor personeel

Veel accommodaties voorzien hun personeel van aanvullende hygiënetraining en persoonlijke beschermingsmiddelen zoals wegwerpmondkapjes en -handschoenen. Sommige accommodaties hebben ook hygiëneprogramma's van hotelketens geïmplementeerd. Meer informatie

Was deze informatie nuttig? Geef ons feedback