Kings Road, East Sussex, Brighton, England, BN1 2FU
In de buurt
Brighton Beach - 1 min. lopen - 0.0 km
Brighton Centre - 2 min. lopen - 0.2 km
Brighton Royal Pavilion - 10 min. lopen - 0.9 km
Brighton Pier - 11 min. lopen - 0.9 km
SEA LIFE Brighton - 12 min. lopen - 1.0 km
Lokaal vervoer
Brighton Station - 14 min. lopen
Luchthaven Gatwick (LGW) - 45 min. rijden
Restaurants
Costa Coffee - 6 min. lopen
Brighton Music Hall - 3 min. lopen
The Victoria Bar & Restaurant - 1 min. lopen
The Italian Kitchen - 6 min. lopen
Regency Restaurant - 3 min. lopen
Over deze accommodatie
DoubleTree by Hilton Brighton Metropole
Hotel in de buurt van Brighton Beach
DoubleTree by Hilton Brighton Metropole bevindt zich in de buurt van Winkelcentrum Churchill Square en Brighton Royal Pavilion en biedt extraatjes zoals een gratis boodschappenservice, een terras en een koffiebar/café. Haal je strandkleding maar alvast tevoorschijn, want dit hotel biedt een ligging aan het strand en de mogelijkheid om te dineren aan het strand. Doe jezelf een massage of een manicure/pedicure cadeau bij de plaatselijke spa. Ga beslist een hapje eten bij een van de 3 plaatselijke restaurants. Ze serveren er brunch, lunch, diner en een kindermenu, en je geniet er van regionale gerechten. Naast voorzieningen zoals een kapsalon en een stomerij/wasserijservice kunnen gasten gebruikmaken van gratis wifi in gemeenschappelijke ruimtes.
Overige voordelen zijn o.a.:
Een binnenzwembad
Een limousine- of autoservice, een uitgebreid ontbijt (tegen een toeslag) en parkeerplaatsen (toeslag)
Een snelle uitcheckservice, een snelle incheckservice en meertalig personeel
Een bankethal, een kluis bij de receptie en een balzaal
Uit gastenbeoordelingen blijkt dat gasten zeer lovend zijn over het ontbijt, het behulpzame personeel en de locatie
Kamervoorzieningen
Alle 321 kamers zijn voorzien van voordelen zoals 24-uurs roomservice en (laptop)kluisjes en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals bureaustoelen en laptopwerkplekken. Uit de gastbeoordelingen blijkt dat gasten vol lof zijn over de schone kamers van de accommodatie.
Overige gemakken in alle kamers zijn o.a.:
Hypoallergeen beddengoed en extra bedden (tegen een toeslag)
Gratis toiletartikelen en haardrogers
Hd-televisies van 32 inch met digitale zenders
(kleding)kasten, verwarming en dagelijkse schoonmaakservice
Gesproken talen
Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans
Beschikbaar in alle kamers: wifi (GBP 15 per nacht), kabelinternet (toeslag)
Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi en kabelinternet
Parkeren en vervoer
Er gelden hoogtebeperkingen voor parkeren ter plaatse
Limousine-/autoservice
Parkeerplekken ter plaatse (GBP 25 per nacht)
Rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen beschikbaar
Eten en drinken
Uitgebreid ontbijt tegen een toeslag beschikbaar van 06.30 uur tot 10.30 uur op werkdagen en van 07.00 uur tot 11.00 uur in het weekend: GBP 17,95 per persoon
3 restaurants
Een bar/lounge
Een koffiebar/café
Restaurants ter plaatse
1890 At The Met
Salt Room
Waterhouse Bar & Terrace
Dingen om te doen
Binnenzwembad
Bubbelbad
Piano
Sauna
Sportschool
Stoombad
Tv in gemeenschappelijke ruimtes
Volledig uitgeruste spa
Gezinsvriendelijk
Binnenzwembad
Extra bed (toeslag)
Kruidenier/supermarkt
Wasserij
Voorzieningen
24-uursreceptie
Bagageopslag
Geldautomaat
Gratis kranten in de lobby
Kapsalon
Kluisje bij de receptie
Kruidenier/supermarkt
Wasserij
Gastendiensten
Conciërgeservices
Gratis boodschappenservice
Hulp met excursies en tickets
Huwelijksservices
Meertalig personeel
Portier
Schoonmaakservice (dagelijks)
Stomerij-/wasserijservice
Turndownservice
Zakelijke diensten
Computerstation
Conferentiecentrum (929 vierkante meter)
Vergaderruimtes
Buiten
Aan het strand
Terras
Volledig uitgeruste spa
Manicures/pedicures
Massage
Spa dagelijks geopend
Stoombad
Toegankelijkheidsvoorzieningen
Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Informatieborden in braille of reliëfletters
Lift
Luisterhulpmiddelen
Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)
Rolstoeltoegankelijke paden
Rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen
Meer
1 gebouw
7 etages
Aparte rookruimtes (boetes bij overtreding)
Balzaal
Feestruimte
Gebouwd in 1890
Open haard in de lobby
Victoriaanse architectuur
Kamervoorzieningen
Slaapkamer
Beddengoed inbegrepen
Extra bed (toeslag)
Hypoallergeen beddengoed
Badkamer
Gratis toiletartikelen
Haardroger
Handdoeken inbegrepen
Entertainment
Flatscreen-tv van 32 inch met digitale zenders
Eten en drinken
24-uurs roomservice
Meer
(Laptop)kluis
Aangrenzende kamers beschikbaar
Bureau
Bureaustoel
Laptopvriendelijke werkplek
Strijkijzer/strijkplank
Verwarming
Beleid
Inchecken
Inchecken is mogelijk vanaf: 16.00 uur; inchecken is mogelijk tot: op elk moment
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor vroeg inchecken: GBP 25
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Snelle incheckservice beschikbaar
Minimale leeftijd om in te checken: 18
Uitchecken
Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor laat uitchecken: GBP 10
Snelle uitcheckservice beschikbaar
Speciale incheckinstructies
Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Toegang tot accommodatie
De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen
Huisdieren
Huisdieren zijn toegestaan tegen een toeslag van GBP 35 per huisdier, per verblijf, naast een borgsom van GBP 35.00 per verblijf
Assistentiedieren zijn welkom en er wordt geen toeslag voor aangerekend
Alleen honden en katten zijn welkom
2 in totaal (maximaal 34 kg per huisdier)
Voer- en drinkbakken zijn aanwezig
Kinderen en extra bedden
Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn extra bedden beschikbaar tegen GBP 40.0 per verblijf.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.
Betalingsmethoden
Belangrijke informatie
Optionele extra's
Toeslag voor het uitgebreid ontbijt: ca. GBP 17.95 per persoon
Toeslag voor wifi in de kamer: GBP 15 per nacht (bedrag kan variëren)
Toeslag voor kabelinternet op de kamer: GBP 15 (bedrag kan variëren)
Parkeerkosten: GBP 25 per nacht
Borgsom voor huisdier: GBP 35.00 per verblijf
Toeslag voor huisdieren: GBP 35 per huisdier, per verblijf
Assistentiedieren zijn vrijgesteld van toeslagen
Toeslag voor vroeg inchecken: GBP 25 (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
Toeslag voor laat uitchecken: GBP 10 (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
Toeslag voor extra bed: GBP 40.0 per verblijf
Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen.
Algemene info
Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen.
Deze accommodatie heeft buitenruimtes, zoals balkons, patio's en terrassen, die mogelijk niet geschikt zijn voor kinderen. We raden aan om in geval van twijfel vóór aankomst de accommodatie te contacteren en te vragen of ze een geschikte kamer voor je hebben.
De accommodatie bevestigt dat het de schoonmaak- en desinfectierichtlijnen van CleanStay (Hilton) volgt.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.
Overige info
Aangrenzende kamers kunnen aangevraagd worden, afhankelijk van beschikbaarheid. Informeer rechtstreeks bij de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Er gelden hoogtebeperkingen bij het parkeren.
Deze accommodatie heet gasten van elke seksuele geaardheid en genderidentiteit welkom (LGBTI+-vriendelijk)
Accommodatie ook bekend onder de naam
Brighton Hilton
Brighton Hilton Metropole
Brighton Metropole
Brighton Metropole Hilton
Hilton Brighton
Hilton Brighton Metropole
Hilton Metropole Brighton
Hilton Metropole Hotel Brighton
Metropole Brighton
Metropole Hilton Brighton
Hilton Brighton Metropole Hotel Brighton
Hilton Brighton Metropole Hotel
Hilton Brighton Metropole
DoubleTree by Hilton Brighton Metropole Hotel
DoubleTree by Hilton Brighton Metropole Brighton
DoubleTree by Hilton Brighton Metropole Hotel Brighton
Veelgestelde vragen
Is DoubleTree by Hilton Brighton Metropole voorzien van een zwembad?
Ja, deze accommodatie heeft een binnenzwembad.
Hoeveel kost een verblijf bij DoubleTree by Hilton Brighton Metropole?
Vandaag, 31 jul. 2025, kost een verblijf bij DoubleTree by Hilton Brighton Metropole van één nacht voor twee volwassenen op 4 aug. 2025 min. € 108,10, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.
Zijn huisdieren welkom bij DoubleTree by Hilton Brighton Metropole?
Ja, bij dit hotel zijn katten en honden (maximaal 2 in totaal) toegestaan, met een maximaal gewicht van 34 kg per huisdier. Er wordt een borgsom in rekening gebracht van GBP 35.00 per verblijf en er geldt een toeslag van GBP 35 per huisdier, per verblijf. Assistentiedieren zijn vrijgesteld van toeslagen.
Wat kost het om bij DoubleTree by Hilton Brighton Metropole te parkeren?
Parkeren is mogelijk tegen een toeslag van GBP 25 per nacht.
Hoe laat kan ik inchecken bij DoubleTree by Hilton Brighton Metropole?
Je kunt inchecken vanaf: 16.00 uur; je kunt inchecken tot: op elk moment. Vroeg inchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) is mogelijk tegen een toeslag van GBP 25.
Tot hoe laat kan ik bij DoubleTree by Hilton Brighton Metropole uitchecken?
Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken. Laat uitchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) is mogelijk tegen een toeslag van GBP 10.
Waar ligt DoubleTree by Hilton Brighton Metropole?
Dit hotel in Brighton City Centre ligt aan het strand, binnen 5 minuten lopen van Brighton Beach en Winkelcentrum Churchill Square. Ook Brighton Royal Pavilion en Brighton Pier liggen binnen 15 minuten lopen. Brighton Station ligt op 14 minuten lopen en naar Brighton (BSH-Brighton Train Station) is het 15 minuten lopen.
Beoordelingen over DoubleTree by Hilton Brighton Metropole
Beoordelingen
8,4
Zeer goed
Alle weergegeven beoordelingen zijn gebaseerd op echte gastenervaringen. Alleen reizigers die een verblijf bij ons hebben geboekt, kunnen een beoordeling indienen. We verifiëren beoordelingen op basis van onze richtlijnen en plaatsen alle beoordelingen, of ze nu positief of negatief zijn.Meer informatieOpent in een nieuw venster
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 529 van 1029 beoordelingen
10 - Uitstekend
529
Gastenscore: 8 - Goed. 285 van 1029 beoordelingen
8 - Goed
285
Gastenscore: 6 - Redelijk. 115 van 1029 beoordelingen
6 - Redelijk
115
Gastenscore: 4 - Matig. 59 van 1029 beoordelingen
4 - Matig
59
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 41 van 1029 beoordelingen
2 - Ontzettend slecht
41
9,0/10
Netheid
8,8/10
Personeel en service
8,4/10
Voorzieningen
8,6/10
Staat van de accommodatie en faciliteiten
8,4/10
Milieuvriendelijkheid
Beoordelingen
10/10 – Uitstekend
Geverifieerde reiziger
3 mei 2024
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
aanrader
heel mooi hotel, kamer met uitzicht op de zee en klein balkon. Enorme keuze bij ontbijt en vriendelijk personeel. Inchecken duurde alleen erg lang.
Geverifieerde reiziger
1 nacht verbleven in mei 2024
10/10 – Uitstekend
Mayk
31 jul 2023
Mayk
1 nacht verbleven in juli 2023
8/10 – Goed
jacquie
Reisde met partner
30 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
hotel staff friendly, food good
room clean and comfortable
shame they could not get the air con fixed during the stay
jacquie
4 nachten verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
Nkem
27 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really lovely hotel
Nkem
1 nacht verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
Reuben, Grand Cayman
Reisde met partner
26 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice and quiet.
Reuben
5 nachten verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
Roland, Meerbusch
Reisde met partner
25 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Sehr schönes Hotel, in dem wirklich alles sehr gut gepasst hat. Wir hatten ein sehr ruhiges Zimmer, das sehr gut ausgestattet war. Das Frühstück war super und der Service hervorragend. Tolle Lage, auch per Bahn gut erreichbar.
Roland
6 nachten verbleven in juli 2025
8/10 – Goed
Brian
24 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Brian
1 nacht verbleven in juli 2025
8/10 – Goed
Pri
Reisde met familie en kleine kinderen
24 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Parking was awful to navigate, especially the lower floor.
Pri
1 nacht verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
Dalileh
23 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent staff and service . Very friendly and helpful.
Dalileh
2 nachten verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
MATTHEW
Reisde met partner
20 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great hotel for event hosting and stay. Complimentary upgrade was also a nice touch
MATTHEW
2 nachten verbleven in juni 2025
10/10 – Uitstekend
Matthew
Reisde met partner
20 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We enjoyed our stay and were well looked after.
Matthew
2 nachten verbleven in juli 2025
8/10 – Goed
Bryn
19 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location if you want to be close to the beach. Walkable location to other areas of town and the tourist highlights.
Bryn
2 nachten verbleven in juli 2025
8/10 – Goed
Christian
Reisde met partner
18 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We had an awesome time at the Hilton only one thing is the cost of sodas at the bar are way over priced
Christian
2 nachten verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
Paul, Lyons
Reisde met partner
15 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Just stayed overnight. Nice hotel in great location. Only ten minute walk to the lanes or old part of Brighton. We paid for an upgrade to our room and got a larger bed thankfully. The room was nice and clean. Had everything except a fridge. When we first checked in reception was very busy about 9 people waiting for only two staff - they were doing their best. We parked our car in the car park for £24 which was fine but the spaces are very tight for large cars. Had breakfast there which was standard but the pastries and croissants were stale. The coffee machine served cold latte.
Paul
1 nacht verbleven in juli 2025
6/10 – Redelijk
Nigel
Reisde met partner
13 jul 2025
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
Lovely building, very spacious, clean and welcoming. Beautiful staircases! Lifts are very small especially when you have guests, suitcases and buggies in them. Horrendous queue for breakfast and reception staff not great, we’re told the queue was unpredictable, surely they must know the capacity of guests.
Nigel
1 nacht verbleven in juli 2025
10/10 – Uitstekend
Marius
13 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service
it was OK, hotel has renewed been staying here over the last 4 years. Rooms are solid now, hallways could be better, staff is great
Marius
1 nacht verbleven in juli 2025
6/10 – Redelijk
Emily
12 jul 2025
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel was lovely, staff really friendly and helpful. But we were really disappointed with how uncomfortable the bed was. We had a very bad nights sleep, also the aircon (which was were very thankful for!!!), was very noisy at times with an outbursts of a loud noise.
Emily
1 nacht verbleven in juli 2025
8/10 – Goed
Stephen
4 jul 2025
Positief: Voorzieningen
Stephen
2 nachten verbleven in juli 2025
4/10 – Matig
alexander
4 jul 2025
alexander
1 nacht verbleven in juni 2025
2/10 – Ontzettend slecht
Eylul
Reisde met partner
1 jul 2025
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We paid £25 extra for sea view. Windows are so dirty you can’t even see anything. Also bathtube was dirty, there was someone’s hair left over. And some nail polish left on bathtube, they did not even care to remove.
Also bathroom was so small. Really didn’t deserve £25
We paid for nothing. There was no minibar. No complimentary water. Even we ask for water and they said that you have to member to get comp water. My husband gave his Hilton award number but they still did not send us comp water. Guys really how much could cost just god damn water?!
We definitely will not choose this hotel in the future
Eylul
1 nacht verbleven in juni 2025
10/10 – Uitstekend
Natasha
Reisde met familie
29 jun 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great hotel and perfect location! Just a shame the parking is so expensive.
Natasha
2 nachten verbleven in juni 2025
2/10 – Ontzettend slecht
David
Reisde met partner
29 jun 2025
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Very disappointing, Expedia guest treated like 2nd class citizen. Given the handicap accessible room in the back of hotel, 1st floor, no view, leaky air conditioning, moldy smell. Hilton Homors member, but since we booked through Expedia we got a bit less service.
David
1 nacht verbleven in juni 2025
10/10 – Uitstekend
Lisa
28 jun 2025
Lisa
1 nacht verbleven in juni 2025
10/10 – Uitstekend
Hayley
Reisde met partner
25 jun 2025
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely building, very clean hotel and rooms, staff all very helpful and friendly. Excellent breakfast, and a very nice pool