GreyFriars

3.5-sterrenaccommodatie
Hotel met 2 restaurants en bars/lounges in Colchester

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor GreyFriars

Junior suite (Split Level) | Uitzicht op de binnenplaats
Junior suite (Split Level) | 1 slaapkamer, luxe beddengoed, een gratis minibar, een kluis op de kamer
Dagelijks ontbijtbuffet (GBP 17.50 per persoon)
Gratis toiletartikelen, een haardroger, badjassen, pantoffels
Exterieur

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Restaurant
  • Airconditioning
  • Receptie 24/7
  • Bar
  • Roomservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
6 van 6 kamers weergeven

Deluxe suite

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(6 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis minibar
Flatscreentelevisie
Hypoallergeen beddengoed
Slaapkamers
Luxe beddengoed
  • 40 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Junior suite (Split Level)

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis minibar
Flatscreentelevisie
Hypoallergeen beddengoed
Luxe beddengoed
Slaapkamers
Een apart bad en aparte douche
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Superior kamer

9,2 van 10
Fantastisch
(12 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis minibar
Flatscreentelevisie
Hypoallergeen beddengoed
Luxe beddengoed
Slaapkamers
Een haardroger
  • 21 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Junior suite

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een gemeubileerde patio
Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis minibar
Flatscreentelevisie
Hypoallergeen beddengoed
Luxe beddengoed
Slaapkamers
  • 35 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Signature suite

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Een gemeubileerde patio
Een aparte zitruimte
Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis minibar
Flatscreentelevisie
Hypoallergeen beddengoed
4 slaapkamers
  • 54 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Standaard kamer

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(23 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Airconditioning
Een gratis minibar
Flatscreentelevisie
Hypoallergeen beddengoed
Luxe beddengoed
Slaapkamers
Een haardroger
  • 19 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
High Street, Colchester, England, CO1 1UG

In de buurt

  • Museum van Kasteel Colchester - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Stadhuis van Colchester - 7 min. lopen - 0.7 km
  • Park van kasteel Colchester - 10 min. lopen - 0.9 km
  • Mercury Theatre - 12 min. lopen - 1.0 km
  • Universiteit van Essex - 4 min. rijden - 3.0 km

Lokaal vervoer

  • Colchester Town Station - 7 min. lopen
  • London (SEN-Southend) - 45 min. rijden

Restaurants

  • ‪Three Wise Monkeys - ‬4 min. lopen
  • ‪Slug & Lettuce - ‬4 min. lopen
  • ‪The Goat & Boot - ‬4 min. lopen
  • ‪Other Monkey Brewing - the Taproom - ‬4 min. lopen
  • ‪The Foresters Arms - ‬3 min. lopen

Over deze accommodatie

GreyFriars

Hoogtepunten van de accommodatie
Met voorzieningen zoals een terras, een koffiebar/café en een tuin kom je niets tekort bij GreyFriars. Ga beslist een hapje eten bij een van de twee plaatselijke restaurants. Ze serveren er ontbijt, brunch, lunch en diner. Gasten kunnen gebruikmaken van voorzieningen zoals een stomerij/wasserijservice en 3 bars en verbinding maken met gratis wifi op de kamer.
Bovendien profiteer je van voordelen zoals:
  • Gratis plaatsen voor zelf parkeren
  • Een ontbijtbuffet (tegen een toeslag), vergaderruimtes en kranten in de lobby
  • Hulp bij uitstapjes/tickets, een lift en een bagageopslagruimte
  • Uit gastbeoordelingen blijkt dat gasten niets dan lof hebben voor het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
Alle kamers van GreyFriars beschikken over gemakken zoals 24-uurs roomservice en luxe beddengoed en bieden daarnaast voordelen zoals airconditioning en gratis minibars. Uit de gastbeoordelingen blijkt dat gasten een hoge dunk hebben van de schone kamers van deze accommodatie.
Overige voorzieningen zijn onder andere:
  • Gratis toiletartikelen en haardrogers
  • Dagelijkse schoonmaakservice en bureaus

Gesproken talen

Engels

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi en kabelinternet
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi en kabelinternet

Parkeren en vervoer

  • Gratis zelf parkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 07.00 uur tot 10.00 uur op werkdagen en van 07.30 uur tot 11.00 uur in het weekend: GBP 17,50 per persoon
  • 2 restaurants
  • 3 bars/lounges
  • Een koffiebar/café
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Gezinsvriendelijk

  • Geluiddichte kamers
  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij de receptie
  • Kranten in de lobby
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice
  • Turndownservice

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum
  • Vergaderruimte

Buiten

  • Terras
  • Tuin

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Handgreep naast het toilet
  • Informatieborden in braille of reliëfletters
  • Lift
  • Luisterhulpmiddelen
  • Noodtrekkoord in badkamer
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)
  • Rolstoeltoegankelijkheid

Meer

  • 2 gebouwen
  • 3 etages
  • Feestruimte
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Hypoallergeen beddengoed
  • Luxe beddengoed

Badkamer

  • Badjassen
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels

Entertainment

  • Flatscreen-tv

Eten en drinken

  • 24-uurs roomservice
  • Espressoapparaat
  • Gratis gevulde minibar
  • Gratis mineraalwater

Meer

  • Airconditioning
  • Bureau
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten (assistentiedieren uitgezonderd en daar wordt geen toeslag voor aangerekend)

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn extra bedden beschikbaar tegen GBP 25.0 per nacht.
Er zijn babybedjes beschikbaar tegen GBP 15.0 per nacht.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor het ontbijtbuffet: ca. GBP 17.50 per persoon
  • Toeslag voor babybed: GBP 15.0 per nacht
  • Toeslag voor extra bed: GBP 25.0 per nacht

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards. Let op: contante betalingen zijn niet toegestaan.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Accommodatie ook bekend onder de naam

GreyFriars Hotel Colchester
GreyFriars Colchester
GreyFriars Hotel
GreyFriars Colchester
GreyFriars Hotel Colchester

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij GreyFriars?

Nee, alleen assistentiedieren zijn bij deze accommodatie welkom.

Wat kost het om bij GreyFriars te parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.

Hoe laat kan ik inchecken bij GreyFriars?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht.

Tot hoe laat kan ik bij GreyFriars uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Waar ligt GreyFriars?

Dit hotel in Colchester ligt vlak bij Colchester Visitor Information Centre, Museum Hollytrees en The Minories Galleries. Ook Natuurhistorisch museum Colchester en Xtreme Gaming liggen binnen 5 minuten lopen. Colchester Town Station ligt op 7 minuten lopen en naar Colchester Hythe Station is het 22 minuten lopen.

Beoordelingen over GreyFriars

Beoordelingen

9,4

Uitzonderlijk

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 461 van 594 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 96 van 594 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 25 van 594 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 8 van 594 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 4 van 594 beoordelingen

9,6/10

Netheid

9,6/10

Personeel en service

9,2/10

Voorzieningen

9,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Terence

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

A great start to our visit

A large suite with separate bedroom and bathroom, both of a very generous size. This was offered as an upgrade which was a pleasant surprise. Staff most attentive and food and service in the restaurant was excellent. Highly recommended.
2 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Terence

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel was excellent, close by the town centre. Service was also excellent and our room was spacious with an enormous bathroom and superb shower. Our only down side was the size of the bed, it was hardly the kingsize to which we are accustomed so we did not sleep well together, would make sure we had twin beds if we stayed again. Otherwise we rate this hotel highly.
2 nachten verbleven in maart 2022

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
nette En modern hotel in een stille omgeving in het centrummanagement de stad
3 nachten verbleven in augustus 2019

2/10 – Ontzettend slecht

Irene

1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

ANTHONY KEVIN

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
A highly professional attitude from the staff on the front desk…
1 nacht verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Diana, Washington

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Liked large quiet room, outside seating area, lift, soft carpet, comfortable bed, nice shower. Didn't like poor lighting in bathroom by washbasin and toilet.
4 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Tao

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
My parents stayed here for a night. Everything was great.
1 nacht verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Jenny

Positief: Netheid
A feeling of luxury, well located, beautiful decor
2 nachten verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

John

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
From the time we checked in to when we left, the service was first class....can we call out Katein the dining room for special mention. She was a brilliant server and an asset to the Hotel
1 nacht verbleven in mei 2025

6/10 – Redelijk

Rachel, Philadelphia

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
This was my third time back at this hotel and unfortunately it feels like things are not moving in the right direction. We stayed in one of the largest suites and found hairs in the bathroom, the sink tap leaked, we didn’t have enough towels and the shower heads were positioned in a way that soaked us upon turning on and the rest of the bathroom (it’s the small things but I expect better). My husband and I were staying with our two year old and even though our room was over £300 a night they still required an additional £15 crib rental charge which is terrible service. Check in took around 15 minutes (again for a 4* hotel I’d expect it to be more efficient) and there was no one to help us with bags (again family with 2 year old and I was 7 months pregnant). Breakfast (included) was really good & location is super easy to walk into town or spend some time relaxing in the nearby castle park. Overall this stay was a disappointment for the price paid.
2 nachten verbleven in april 2025

4/10 – Matig

Peter

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Negatief: Personeel en service

Very disappointing

We did not think this Hotel warrented 4 stars. We were required to make a £50 credit card provisional deposit to cover any possible damage to room but no documents with terms or conditions, or indication of how any claim against our deposit could be verified. No evidence of condition was agreed at outset. Breakfast arrangements were farcical. Usually certain foods are laid out for guests to take such as fruit juice cereals etc and tea and coffee is ordered so guests can eat whist waiting for the cooked breakfast. Here, one day there was no juice out. Coffee was provided but only enough for one small cup. One morning tea leaves emerged from the teapot which held teabags, possibley because it had not been cleaned properly from an earlier use. Staff seem have had no training. They did not take notes and on an adjoining table they forgot what had been ordered. I asked for toast, one day one I had two slices which was fine, the next day one slice of barely toasted, which was sent back and 2 the next day. The waiters were alway polite and friendy but it seemed there was no system or training. Complimentry water was provided on day 1 only . A half used bottle was left the next morning and glasses of tap water were left so the glasses had not been cleaned.Tea and coffee was in the room but in multiples of 3 ie 3 milks and 3 coffee pods. The set dinner menu was limited for a three night stay, so we went elsewhere. Red wine served cold. Most disapointing stay
3 nachten verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Jon

1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Jon

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely stay
3 nachten verbleven in april 2025

8/10 – Goed

David

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The property was excellent in many ways , the highlight was the young lady receptionist whom we think was quite new , went put of her way to accommodate our needs as im partially disabled with mobility after a stroke , this is our 2nd /3rd time of staying here , The downside was the breakfast, not sure were to start the waitress never took correct details & it meant my wife & I ate at different intervals , etc etc , & We all know what makes a great breakfast yip you got it , nope not here , Bland , tight ( not succulent Sausages !!!!! Along with dried burnt bacon , Apart from that it was ok
2 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Dennis

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were excellent. Very attentive & helpful. Hotel was very comfortable & well maintained. Finding hitel car oark was a little difficult so a sign at the front of the hotel on main road would be really helpful
2 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Elizabeth

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Traffic kept us awake
3 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Caroline

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Fabulous hotel great staff, loved the bar and a fire in the evening
2 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Linda

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

An enjoyable one night stay.

A lovely one night stay. Friendly staff. A complimentary room upgrade was given. We enjoyed our evening here.
1 nacht verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Patricia

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great stay. Quiet end of the high street and short walk to the shopping and restaurant. Really smart hotel with a 5 star feel. Nice, Small and intimate. Private parking to the rear of the hotel. Would highly recommend.
2 nachten verbleven in februari 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Jonathan, Guildford

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Bland, dated and massively overpriced. We checked out early with a sigh of relief. It was meant to be a treat. I booked the best suite at Greyfriars for a weekend away with my wife. It was a Christmas present and we paid £720 for two nights. For £720, I could've bought her a Hermes scarf and had change. We could've gone to somewhere sunny for a week, but no, I booked us into Greyfriars in Colchester. I don't think my relationship will ever recover. When you pay £720 you do expect a certain standard, a level of luxury. You don't expect to have to pay a security deposit of £50 as you check in, but that's the "welcome" that we got on arrival. The decor was dated, stuck in the 1970s, all swirly carpets and peacock curtains. The furniture felt like it been bulk bought from Beefeater Inns. There was no hint of luxury. The first suite (Suite 1) to which we were shown was unheated (and the heating couldn't be made to work), a higgledy-piggledy mess spread out over three floors. We got switched to Suite 17. It was at least heated (for now), but still a random collection of rooms and bathrooms dysfunctionally organised. The meals were fodder rather than a pleasure. The staff were pleasant enough, but I think that they would be happier if they could work in a place of which they could be proud
2 nachten verbleven in februari 2025

8/10 – Goed

DAVID

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

Meaghan

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff make this such a great place to staff; always well taken care of!
4 nachten verbleven in februari 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Daniel

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
My recent stay at Greyfriars Hotel in Colchester was a disaster, and I must warn others about their incompetence, lack of accountability, and disregard for guests. If you value your time, money, and sanity, avoid this establishment at all costs. The Car Park Fiasco – A Catastrophe of Incompetence The hotel’s car park gate failed on the morning of my departure, trapping me inside. I had an important appointment that could not be rescheduled, yet I was left stranded. Their excuse? “Extreme weather conditions.” A bit of cold rendered their car park unusable—an unacceptable failure in the UK, where freezing temperatures are hardly rare. Preventative measures like de-icing or proper maintenance would have avoided this, yet they had no plan. Management’s Response – Deflection and Excuses After complaining, I received a response full of corporate gaslighting. Instead of taking responsibility, they claimed this had “never happened before.” That does not excuse the lack of contingency planning. Even worse, they refused any form of compensation, despite my significant inconvenience. A Complete Failure in Hospitality No emergency support, no effective solution, and no accountability. Their refusal to acknowledge their failure proves guest satisfaction is not a priority. Avoid Greyfriars at all costs.
1 nacht verbleven in januari 2025

10/10 – Uitstekend

George

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Outstanding accommodation

Outstanding accommodation. Great central location, luxurious, clean, plenty of free parking, great breakfast.
1 nacht verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

Derek

Positief: Netheid, voorzieningen
Lovely hotel.
5 nachten verbleven in januari 2025