Lobby

Beoordelingen van First Hotel

4 out of 5
First Hotel
18 Hoang Viet St Tan Binh Dist, Ho Chi Minh City

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 321 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 443 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 151 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 58 van 1000 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 27 van 1000 beoordelingen" "

8,2/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

7,6/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Boy Hardeman

Veel te ver van het bruisende centrum
Veel te ver van het bruisende centrum. Dat is een 40 tot 50 minuten en 150.000 Dong verder met de taxi. Nachtleven eindigd in de buurt vh hotel voor 24 uur. In het hotel is de lobby zgn. 24/7 geopend. Maar die is ook om 24 uur al dicht. Hotel is prima op zich. De faciliteiten liggen verspreid over een aantal gebouwen. Wij moesten de weg oversteken om bij het zwembad te komen.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Net hotel nabij luchthaven
Mooi hotel dichtbij vliegveld

8/10 – Goed

Calvin

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was comfortable place to stay and convenient to our needs. The service was friendly.
2 nachten verbleven in mei 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 12 mei 2024
Dear CalvinThank you very much for your comments.Have a nice weekend and best regards,

6/10 – Redelijk

Lieu

Positief: Netheid, personeel en service
Facility needs an over all renovation. It’s quite old and strong odour everywhere within the hotel probably from the carpets.
2 nachten verbleven in maart 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 1 apr 2024
Dear Ms. LieuThank you very much for your comments. We noted that.Sincerely Yours

2/10 – Ontzettend slecht

Thanh

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Customer service staff is so bad. Some guests behind me have priority for check in first. That’s is not fair. We are waiting for long before we speak up for this incident. Strongly not stay for next time.
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 11 mrt 2024
Dear Thanh,I am so sorry to know that you have had bad experience during your stay at our hotel.I will check the camera and proceed necessary actions to keep and maintain the standards of the hotel, and to avoid such incidents to happen again.Sincerely YoursSo sorry

10/10 – Uitstekend

soshi

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 7 mrt 2024
Thank you very much, Mr. Soshi.

8/10 – Goed

Jing

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
设施旧了点,但是房间很大,早餐丰富,性价比还可以
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 7 mrt 2024
Thank you, Jing.

8/10 – Goed

Vladimir

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Breakfast really good 👍
1 nacht verbleven in maart 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 2 mrt 2024
Dear VladimirThank you for your nice comments. Appreciate.We look forward to welcoming you again.

10/10 – Uitstekend

Hai

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful hotel.
2 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 28 feb 2024
Thank you Hai. Best wishes.

10/10 – Uitstekend

lars erik

1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 23 feb 2024
Dear Mr. Lars ErikThank you and hope to see you again.Sincerely Yours

10/10 – Uitstekend

mark

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Counter staff very helpful
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 22 feb 2024
Thank you and appreciate your comments. Hope to welcome you back soon.

6/10 – Redelijk

CHOL SU

Reisde met partner
Positief: Voorzieningen
Hotel has a nice breakfast buffet. Encountered a few bugs
3 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 17 feb 2024
Dear Mr. Chol Su,Thank you for your comments and let us know the situation. Have a nice weekend.

10/10 – Uitstekend

Amy

Positief: Netheid, personeel en service
Thank you for helping us arrange a taxi at a very early time.
1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 15 feb 2024
Dear AmyThank you very much for your comments.Best wishes

8/10 – Goed

Tai

1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 13 feb 2024
Thank you and appreciate, Tai.Happy Tet

6/10 – Redelijk

Hai

1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 3 feb 2024
Dear HaiThank you for your kind words.Have a nice weekend.

8/10 – Goed

John

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Well appointed quiet hotel
Well appointed quiet hotel not far from the airport. Bus stopping point.
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 1 feb 2024
Dear JohnThank you very much for your kind words.Sincerely Yours

2/10 – Ontzettend slecht

chu ngoc

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 1 feb 2024
Dear Chu NgocWe are so sorry for the bad experience you have had during your stay.Sincerely Yours,

6/10 – Redelijk

Kevin

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
Decent hotel, close to airport.
Air conditioning went to 19 and worked reasonably but I needed a fan too. Hotel was obviously dated but generally clean, however, it was a non smoking hotel and someone was obviously smoking every morning as the smell was pumped through the ventilation system...
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Dear KevinThank you for your sharing. We will look into it carefully.Sincerely Yours

10/10 – Uitstekend

Amy

2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you for your comments. Appreaciate.Have a nice weekend.

6/10 – Redelijk

FERNANDO

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
Ok hotel with great breakfast
It was ok. The carpet of common areas was dirty and old. The room smelled musty. The faucet were hard to open. Service was good, breakfast was great. Great coffee as well.
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you and we are happy you enjoyed our service and breakfast, coffee.We will look into everything carefully.Sincerely Yours,

8/10 – Goed

Tuan

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
Front desk staff needs more customer services skil
Front desk staff wasn’t friendly! Bell boys was great! Housekeeping is great!
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Dear TuanI am sorry for those bad expererience you have had and letting us know. Thank you very much for that. We will surely have appropriate actions to maintain the cs accordingly.Sincerly Yours

8/10 – Goed

Stephanie

Positief: Comfort kamer
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you Stephanie.Have a nice weekend.

10/10 – Uitstekend

KENGO

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you Kengo. We are happy.Have a nice weekend.

10/10 – Uitstekend

Hong Loan

4 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you and appreciate your comments.Sincerely Yours

10/10 – Uitstekend

Mary

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Great customer services and staffs friendly. Buffet was good.
6 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Dear MaryWe are so happy with your comments. Appreciate.Have a nice weekend.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you.

8/10 – Goed

anh

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
clean and frienly
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you Anh. We'd love your comments.Have a nice weekend.

6/10 – Redelijk

Jinkwang

3 nachten verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you for your comment, Mr. JinKwang.Have a nice weekend.

6/10 – Redelijk

Dinh, edmonton

1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Simon op 26 jan 2024
Thank you Mr. Dinh.Have a nice weekend.

6/10 – Redelijk

thang

Positief: Netheid, voorzieningen
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 26 jan 2024
Thank you Mr. Thắng.Have a nice weekend.

6/10 – Redelijk

Quynh

Reisde met partner
Staff are friendly. Property is clean. Room is small and a bit outdated. Near airport. Breakfast was ok.
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 11 dec 2023
Thank you for your comments, Quynh.Best regards,

6/10 – Redelijk

Roberta

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
9 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 11 dec 2023
Thank you for your nice comments, Roberta.Best regards,

2/10 – Ontzettend slecht

Tiffany

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Not recommend
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 11 dec 2023
Dear TiffanyWhat a pity that you did not have pleasant stay at First Hotel. We are sorry for these.Could you tell us more about your advice?Sincerely Yours,

8/10 – Goed

JIM

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Old but gold.
A good location with friendly and helpful staff. The hotel is quite old so the amenities are present but basic. It still aligns to premium standards. Happy. Key points for me: buffet breakfast, free wifi, proximity to the airport and free shuttle transfer.
The lobby during Christmas month.
Bathroom.
The double bedroom.
2 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Simon op 11 dec 2023
Thank you very much for your nice comments and room pictures, Jim. We can not imagine those are our rooms.Best regards,SimonDeputy DOSM

6/10 – Redelijk

Kazuhiko

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
施設は古いがまあまあ手入れされていて問題ない。バスタブがあって良かったがお湯がぬるかった。 建物が複数あり、どこでチェックインするのか迷った。
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 1 dec 2023
Dear Kazuhiko sanThank you and appreciate your comments.Sincerely Yours

6/10 – Redelijk

Kenichi

Negatief: Personeel en service
空港までの迎えを頼んでましたが姿が見えず電話したら4分待ってと言われ13分待ったけどこずもう一度電話しましたが意思疎通が出来ず電話を切られる始末。仕方ないのでタクシーでホテルまで行きました。ロケーションは周りにこれと言ってないので繁華街に出るのにタクシーで25分程掛かります。空港までは近いです。
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 1 dec 2023
Dear Kenichi san,We are very sorry for this serious matters.

8/10 – Goed

Carol B

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Airport shuttle service excellent.
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 6 nov 2023
Thank you very much for your comments.Sincerely Yours

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in oktober 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 1 nov 2023
Appreciated.

10/10 – Uitstekend

James

2 nachten verbleven in september 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 25 okt 2023
Thank you very much and appreciated, James.

10/10 – Uitstekend

tien

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
great hotel and great service.
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 20 okt 2023
Dear TienThank you very much and best regards,

6/10 – Redelijk

Christiane

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
This Hotel is run down, the transportation was not included as specified in the expedia listing, I would never stay there again....
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 20 okt 2023
Dear Christiane,So sorry for the disappointment you have had during the stay. Actually, there are many rate plans that may suit guests' need, such as rate with airport transfers, rate with breakfast, without breakfast, without airport transfers, etc.We received your reservation from an affiliated site of Expedia that does not have complimentary airport transfers. We will surely work with them to fix these errors accordingly.Sorry again. I hope that you will think it over and stay with us again in the near future. Sincerely Yours

10/10 – Uitstekend

Marco

1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 25 okt 2023
Thank you very much for your comments, Marco.Sincerely Yours

2/10 – Ontzettend slecht

AliceDJ

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
well…. the conditions of the hotel I can tell is really really old and I have not sleep well at all and morning they don’t have hot water for shower which is really horrible ! Room smelly 🙀🙀🙀 i can not imagine it’s 4stars hotel …
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 20 okt 2023
Dear AliceWe are very sorry for the bad experience you have had. Actually, I am sure that the hot water system has been working well so far. What a pity that you did not make a call to our staff for assistance in time.Sincerely Yours,

8/10 – Goed

Clive, Melton

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service
Nice hotel at a good price, fine for a few days and close to Airport. Great breakfast.
1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 20 okt 2023
Dear CliveThank you.

6/10 – Redelijk

Joan

Positief: Comfort kamer
Negatief: Personeel en service
Disappointing
Our room was reasonably comfortable in spite of needing an update, particularly the bathroom. The shower was over the bath tub, hence difficult to access. The staff were welcoming and check in was quick and efficient. We booked this hotel because, according to the website, they offer a free airport shuttle. We were, however, very disappointed to learn that the shuttle was not free at all and would cost VND500,000 - the return airport transfer would have doubled the cost of the room. A taxi was much cheaper. It did feel like a case of false advertising.
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 1 nov 2023
Dear JoanWe thank you for your staying with us, and so sorry for the unsatisfied experience you had during the stay.For the rate plans with benefits included, we have a plan that has no free airport transfers. It is cheaper, and somewhat fare to guests who need not this service but still have to pay higher.We will work with Expedia staff about this serious matter on advertising on the websites. Once again, we are so sorry.Sincerely Yours,

2/10 – Ontzettend slecht

Ian

Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel never bothered to reply to any requests sent in. Airport transfers are not for all types of room but it’s not clearly indicated in the app. No one seems to be able to assist right there in the premise.
1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 20 okt 2023
Dear IanSo sorry for the bad experience you have had during your stay.We will find out and adjust the conditions accordingly.Sincerely Yours,

6/10 – Redelijk

HONGMAN

1 nacht verbleven in september 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 20 okt 2023
Thank you HongMan.

2/10 – Ontzettend slecht

Justin

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff went into my room and stope 1,000 AUD out of my cash bag that i left in the room. Never staying there again
1 nacht verbleven in augustus 2023
Reactie van Simon - Deputy Director of Sales & Marketing op 8 sep 2023
Dear JustinI was really shock of this serious matter. Very sorry for this. Please kindly contact me personally.Sincerely Yours,

10/10 – Uitstekend

Tuan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Free transportation to and from the airport. Hotel clean and service was great. Packed us breakfast for our early flight out.
1 nacht verbleven in augustus 2023
Reactie van Simon - Deputy DOSM op 25 aug 2023
Thank you very much Tuan for your nice comments.Hope to have chances to welcome you back.Best regards,