Uitzicht vanuit accommodatie

Beoordelingen van Ares Hotel Sultanahmet

3 out of 5
Ares Hotel Sultanahmet
Alemdar Mah. Incili Cavus Sok. No 17, Sultanahmet, Istanbul, Istanbul

Beoordelingen

7,6

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 39 van 132 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 49 van 132 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 22 van 132 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 15 van 132 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 7 van 132 beoordelingen" "

7,8/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

7,2/10

Voorzieningen

7,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

6/10 – Redelijk

Saskia, Tilburg

Positief: Netheid, personeel en service
Klein hotel
Alle bezienswaardigheden op loopafstand. Geweldig personeel, je kon er alles vragen en dan hielpen ze je ook als het kon. Jammer van het ontbijt, iedere morgen kreeg je een bord met hetzelfde, het was geen lopend buffet. En bij Expedie staat dat er balkons zijn, maar die zijn er niet, maar dat is niet hun fout, maar van Expedia
7 nachten verbleven in september 2018
Reactie van Ares op 20 sep 2018
Dear Klein, First of all thank you very much for staying with us. We hope to see you again near future With Kind Regards Ares Hotel

10/10 – Uitstekend

Petra, Munchen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Geweldig hotel voor een city trip
Een echte aanrader, alle highlights van Istanbul op 5 minuten loopafstand, leuke restaurantjes en winkeltjes in de buurt en een ontzettend goede en vriendelijke service. Enige nadeel; slapen met het raam open is geen aanrader, aangezien je dicht bij de moskee zit. Maar dit was geen probleem dankzij de airco. Het uitzicht vanaf het dakterras is een echte aanrader.

6/10 – Redelijk

Paula Ann

Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten

2/10 – Ontzettend slecht

Adnan

1 nacht verbleven in juli 2022
Reactie van osman op 15 jul 2022
teşekkürler

10/10 – Uitstekend

RAFAEL

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Close to major sites
27 nachten verbleven in oktober 2021
Reactie van osman op 7 dec 2021
teşekürler

10/10 – Uitstekend

ANTONIO

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
6 nachten verbleven in augustus 2021
Reactie van osman op 22 aug 2021
merhaba çok teşekür ederiz tekrar bekleriz saygılar

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Its stated free parking it isn't. We have to park 2km away from the hotel. I booked for double bed which can fit 3pax and from the picture theres sofa bed .. but got twin bed instead with no sofa paid extra for nothing. Stated blacon with city view. But we get no balcon with full of wall blocking our window. And sound proofed stated?? But i can hear next door taking shower with their tv on! No water were given in the room.. must ask and they only give us a bottle of 500ml. That's it! The drinking glass is dirty never washed! The toilet smell of sewage. And when ask for things.. the grumpy old women will give you the looked. They said wifi password in the room.. which we can't find any. Checked in at 9pm.. and ask for late check out, not available..(disapointed) Breakfast was so simple.. nothing extra.. not even extra drinks. Not even juice or fresh milk for my 3years old son. Very sleazy hotel.
1 nacht verbleven in augustus 2021
Reactie van osman op 11 aug 2021
üç kişilik rezervasyon yaptınız 4 kişi geldiniz size jest olsun diye 2 oda verdim odediginiz 4 kişi iki oda 35 euro ne yapabilirdik size 2 oda verdim teşekürler

4/10 – Matig

Naime

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Bien situé mais le confort de la chambre catastro
5 nachten verbleven in augustus 2021
Reactie van osman op 16 aug 2021
teşekürler

8/10 – Goed

Dana

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in juli 2021
Reactie van osman op 16 aug 2021
teşekürler

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2020
Reactie van eyup op 8 jan 2021
çok teşekür ederim

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Very friendly staff. Excellent food at the restaurant.
2 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Manager op 4 okt 2019
Dear Guest Thank you very much for staying with us and Thank you for your candid comment. We hope to see you again next future. Kind Regards

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Jag bodde hos olika hotell i mitt liv men jag har aldrig bott hos sånt hotell.allt var jätte dålig.jag rekommenderar inte någon som kommer uppleva/få dålig känsla som jag. Drivaren var grinig, personaler ger dålig service.t.ex man vågar inte fråga ifall man får ett glas vatten p.g.a personalen blir griniga. Städningen var jätte dålig.ingen Bytte påslakan som var slitna,smutsiga. Man undrar faktiskt om drivaren är inte nöjda med sitt jobb, personalen är inte nöjda med sitt jobb varför ägaren tar in kunder från Expedia, varför personaler fortsätter jobba där. Man får känsla som om ingen jobbar där som vill se dig där på hotellet.
6 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Manager op 2 okt 2019
Dear Guest, We are really sorry that you had bad experiance here We will address this directly. We hope to see you again next future. Kind Regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service
Lage sehr zentral personal sehr freundlich.s-bahn gleich in der nähe und der Flughafen transport mit dem bus von havaist auch nur 150m.
7 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van Manager op 19 jun 2019
Thank you very much for your candid comment. We hope to welcoming you again next future. Kind regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very friendly and helpful staff, service was good, breakfast was ok, edible. Amenities were sufficient.
1 nacht verbleven in juni 2019
Reactie van Manager op 14 jun 2019
Thank you very much.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Personnel très sympathique. Pour le service rien à dire ainsi que la restauration
6 nachten verbleven in april 2019
Reactie van Manager op 14 jun 2019
Thank you very much

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
War ein super aufenthalt danke an alle mitarbeiter waresn sehr lieb und hilfsbereit. Super zentral
4 nachten verbleven in april 2019
Reactie van Manager op 14 jun 2019
Thank you very much

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

4 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Manager op 1 mei 2019
Thank you very much

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Wir waren für 10 Nächte in diesem Hotel. Die Lage ist top definitiv sehr zentral. Aber dass Hotel sehr schlecht. Zimmer sehr klein, unhygienisch, sehr hell hörig, Fenster gehen nicht zu. Bad ist ekelhaft. Ich würde es niemandem empfehlen.
10 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Manager op 1 mei 2019
Dear Guest First of all thank you very much for staying with us and for your candid comment about our hotel. We hope to welcoming you next future Kind Regards

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in oktober 2018
Reactie van Ares op 22 nov 2018
Thank you very much for staying with us. We hope to see you again next future. With Kind Regards Ares Hotel Team.

4/10 – Matig

Darby

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
가격이 저렴해서 그런지 시설이 매우 열악하였습니다.
3 nachten verbleven in september 2018
Reactie van Ares Hotel Team op 23 sep 2018
Dear Darby, First of all thank you very much for staying with us. Kindly be informed next winter we will fix the All Hotel. Hope to see you again next future Regards Ares Hotel

6/10 – Redelijk

SERHII

Positief: Personeel en service
Тур Стамбул
На ресепшен работают отзывчивые люди. Особенно хочется поблагодарить Энгина.
3 nachten verbleven in juli 2018
Reactie van Ares Hotel engin, op 2 aug 2018
hi Tatiana and mark thanks alot for your nice comment of me,,it was nice to met both of you, hoppe to see you again in the future,,,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
hotel comodo centrale peró colazione molto scarsa
hotel comodo in centro personale gentile. colazione scarsa
4 nachten verbleven in april 2018
Reactie van Ares Hotel op 16 mei 2018
Thank you for your candid comment. Hope to welcoming you again in next future. With Kind Regards.

4/10 – Matig

CEMAL

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
vasat
Su sıcak değildi, duş alırken üşüdük, odalar çok ses alıyor, kahvaltı vasat, hizmet maalesef zayıftı.
1 nacht verbleven in november 2017
Merhaba Cemal Bey, Oncelikle Hotelimizde konakladıgınız icin size tesekkur ederiz. Bahsetmis oldugunuz sıkıntılar en kısa zamanda gidirilecektir. Unarim 2018 yilinda sizi tekrar yeni yapilmis hotelimizde agirlamaktan buyuk mutluluk duyariz.

6/10 – Redelijk

Aek, Phuket

Positief: Personeel en service
ที่พักดีใกล้มัสยิดสุลต่านฮาเหม็ด
ที่พักดีใกล้มัสยิดสุลต่านฮาเหม็ด ใกล้รถรางไฟฟ้า อยู่ย่านท่องเที่ยว ห้องพักสะดวกสบายดี พนักงานทุกคนพร้อมช่วยเหลือ ไม่มีกาน้ำร้อนในห้องพัก แต่ลงมาขอที่ห้องครัวด้านล่างได้ ถ้าไม่เน้นพักหรูราคาไม่แพง ก็ที่นี่เลย
1 nacht verbleven in september 2017

6/10 – Redelijk

Aek , Phuket

Positief: Personeel en service
ที่พักดีใกล้มัสยิดสุลต่านฮาเหม็ด
ที่พักดีใกล้มัสยิดสุลต่านฮาเหม็ด ใกล้รถรางไฟฟ้า อยู่ย่านท่องเที่ยว ห้องพักสะดวกสบายดี พนักงานทุกคนพร้อมช่วยเหลือ ไม่มีกาน้ำร้อนในห้องพัก แต่ลงมาขอที่ห้องครัวด้านล่างได้ ถ้าไม่เน้นพักหรูราคาไม่แพง ก็ที่นี่เลย
4 nachten verbleven in september 2017

4/10 – Matig

rosario, boston

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Close to Sofia, blue mosque , metro and cistern .
The hotel was below my expectations . Molds around the tub.Shower head leaking and were told that it will be repaired but never happened, TV didn't even worked. No telephone in room so you go down to desk to ask for toilet paper etc. staff 95 % of them didn't speak English. Food handling was unsanitary we ended up with GI problems. Wished Expedia see these places before you book your customers.
3 nachten verbleven in augustus 2017

4/10 – Matig

Anara

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Too old and noisy
Perfect location, bad bed linens, no view from window, dark room, 3 light bulbs from 4 didn't work and you can hear everything from nearest room. Airconditioning didn't work
1 nacht verbleven in juli 2017

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Gut und günstig
Für ein Kurzaufenthalt in Istanbul perfekt. Sehr gute Lage und freundliches Personal. Für längere Aufenthalte nicht zu empfehlen.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
My constant choice
The third time I stay at this hotel. The best location in the city, low price, friendly staff, good breakfast - all perfectly! Без дураков - за такие деньги и с таким превосходным локейшеном лучше в Стамбуле не найти, отличный вариант.

10/10 – Uitstekend

Dmitriy

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Perfect location
My gratitude to staff for early check-in. All great, but the water pressure in room 306 very bad.
Reactie van Ares Hotel op 14 mrt 2017
Dear Mr Dmitriy, First of all thank you very much for your candid comment about our hotel,Please kindly be informed that we have already solving problem in 306, Hope to see you very soon With Kind Regards

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Great Location and Friendly Staff
Nice experience. I have spent 6 nights here. Staff very friendly and welcoming. Great location.
Reactie van Ares Hotel op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

8/10 – Goed

chan, KR

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
아야소피아 지하궁전 바로앞
방이 좁음 모텔느낌. 싼맛.가성비는 좋아요. 하루묵기에 좋을것같고 커플은 별로 안좋아할것같어요.
Reactie van Ayhan op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

8/10 – Goed

MARTHA, rosario

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excelente ubicación
Excelente opcion en Estambul, muy confortable. Staff muy amable, habitaciones muy comodas y limpias. Desayuno variado y abundante. Excelente ubicación cerca de todo.
Reactie van General Manager op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

10/10 – Uitstekend

Ragnar, Arendal

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Supert opphold på lavbudsjett
Et intimt og koselig, lite Hotel midt i Istanbuls historiske sentrum. 100m fra Basilica Sisterne, 200m fra Hagia Sophia, 400m fra den Blå Moske og 800m fra Grand Basar og Spice Marked. En personlig døgnservice som bare små familie eide hoteller kan oppvise.
Reactie van General Manager op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

4/10 – Matig

Jeannine, Sarasota

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice people but outdated hotel
While the hotel was in a great area, this hotel is outdated and needs help. I was there the end of October when the weather was cool. THe room they gave me had a draft. I complained that the heat was not working. The nice man at the front desk came to turn it on, but it never worked. At midnight I called the front desk, but no one answered so I put on every stich of clothing I owned. At 4 a.m. I went down to the front desk to wake up a man for a new room. He gave me a thin comforter and told me to check with the front desk in the morning. I did, and was given a room with a heater that eventually worked, but this was after trying about 6 rooms. The front desk people were nice, but when I asked for a refund, was told that I must contact the booking agency I used. THis hotel is in a great neighborhood, and has wonderful people, but if it is cold, I don't recommend staying here. The rooms are small and my rooms had a building backing up to them with no view at all.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Frendly staf&staf&good location. P
Location is very good near to all histrocal places also near to tram stations, making very easy to move about to other parts of Istambul.Istambul . chef & .Kadir are excellent.
Reactie van General Manager op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

10/10 – Uitstekend

Robin

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Reactie van General Manager op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

10/10 – Uitstekend

Ralph, South Shields

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The Best of Everything.
As a disabled man on holiday this hotel was perfect, The Basilica Cistern is a 30 second walk, The Hagia Sofya and the Topkapi Palace are across the road. The Blue Mosque is a 5 minute walk, you get the picture, everything is on the doorstep. The food in the Ares Hotel is excellent, try the Turkish and Ottoman menu, you will be pleasantly surprised, also the Turkish breakfast is first class. I was given help with everything. The Ares Hotel is not the biggest or the most famous but it's the hotel that I will go back to because it is friendly, central, good food and very helpful, why pay more. I am looking forward to my next visit to Istanbul and my stay in The Ares Hotel, Sultanahmet.
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

8/10 – Goed

Allein, Indianapolis

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Amazing location, great staff
super nice staff. amazing location. good breakfast. beds were adequate but had stiff sheets and limited blanket. rooms are quite small, but if all your doing is sleeping it is adequate.
Reactie van General Manager op 26 okt 2016
Dear Valued Guest. Thank you for your sincere and kind comments :) It was a pleasure welcoming you at Ares Hotel Sultanahmet.Hope we can accommodate you and your loved ones in near future again. Warm regards..

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nie wieder in diesem Hotel. Empfehle ich keinen.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
ブルーモスクやアヤソフィアなどの観光地がすぐなので便利です。ただ、場所がわかりづらく、エクスペディア提供の地図のマーカーよりも東のカフェゾーンの中に入り口があります。

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Netheid
Great location
Very local to tourist spots. Many restaurants in area. Staff was great and tried their English skills. The room had not been swept well and the bed cover not clean but sheets were clean. Good breakfast. Over all the hotel was great and I would stay there again.

10/10 – Uitstekend

kevin, Washington, DC

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Perfect Location!
You can't find a better location than this for tourism. Literally steps from the Hagia Sophia, Blue Mosque, and Basillica Cistern. Short walk or tram ride (the T1 is right outside the door) to the Grand Bazzar, The Golden Bridge, and many ferry terminals. The staff are all friendly and go out of their way to take care of you. From the airport, you can take the M1a line to the T1 line and ride transit all the way to the hotel for 8 Lira.

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
좋아요 묵어요!
처음 찾기 힘들었다 술탄아흣멧 완전 가까이 있어 이동 짱짱

10/10 – Uitstekend

Rafael, Houston

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great service from a little great Hotel.
As soon as I arrived the staff delivered great service. They helped me with my bags and showed me around the hotel. They gave me information of the hotel, the neighborhood, and the city of Istanbul. The room was clean and spacious and they have restaurant on top of hotel with a breathtaking view of Istanbul. The stay was enjoyable and the staff was amazing.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Excellent central location
Hotel rooms and bathrooms very small but staff friendly and helpful. Excellent central location literally minutes from Blue Mosque, cistern, Ayasofia and Topkapi Palace. Also very close to transport, restaurants and park. Within easy walking distance of Grand and spice bazaars.

8/10 – Goed

Tarja, Pääkaupunkiseutu

Positief: Netheid
Mukava pieni hotelli hyvällä sijainnilla
Hotellin sijainti on loistava. Ratikkapysäkki on aivan kulman takana, samoin upeimmat nähtävyydet Hagia Sofia ja Sininen moskeija, Topkapin palatsi ja muu vanha kaupunki. Ravintoloita ja ostospaikkoja on paljon. Huone oli pieni, mutta siisti. Hyvä sijainti moskeijoiden läheisyydessä tarkoitti myös sitä, että rukouskutsut raikasivat kovaäänisesti aamulla n. klo 5.20 ja illalla n. klo 22.20.

8/10 – Goed

jg, lb

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Very nice hotel friendly staff...
Very nice hotel.. Very friendly staff. Great bar cafe under (fuego). Hotels rooms are a bit small but more than enough for individuals staying for a couple of days. Ask for the rooms facing the street..

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Super Ausgangspunkt für einen Städtetrip!
Das Hotel liegt mitten im touristischen Zentrum. Hagia Sophia und Blaue Moschee liegen direkt vor der Haustür. So konnten wir die eine oder andere Warteschlange vermeiden. Das Zimmer war eher klein, aber sauber. Bei geschlossenem Fenster hört man nur wenig von den darunter liegenden Restaurants. Das Hotelpersonal war immer sehr freundlich und hilfsbereit: Die Abendessenempfehlung war genau richtig. Und als es dann mal regnete, haben wir sogar den "privaten" Regenschirm geliehen bekommen. Das Frühstück ist übrigens typisch türkisch - mit Omelette auf Wunsch. Gestört hat uns, dass man auf dem Weg zum Hotel dauernd vom Personal der umliegenden Restaurants angequatscht wird.

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
タオル類が間に合わないから明日まで待たなければならないホテル
夕方チェックインして部屋に入ると、どこにもタオル類がなかった。リセプションに申し出たら、今予備が無いから明日渡すと言った。シャワーは勿論、顔も洗えずその日は寝ました。シャワーもお湯が1日目にでなかったのでとりあえず水浴びをし、その後問い合わせたら、どこかのスイッチを入れたのか、部屋に係りが来なかったのにお湯が出だした。どこかメインのスイッチがあってきっているのかもしれない。決して値段が安いホテルではなかったから、正直ありえないと思った。鍵もカード式だけど、なぜかオートロックで閉まらず、部屋の外に出てからカードをかざして30秒待つとやっとカチッと閉まった。朝食も乾燥したトマト、きゅうりなど、食べるものがバケットしかなかった。