Luxe beddengoed, een minibar, een kluis op de kamer

Beoordelingen van Hôtel la Croix Blanche

3 out of 5
Hôtel la Croix Blanche
BP 16 GRANDE RUE, Le Mont-Saint-Michel

Beoordelingen

8,4

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 76 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 55 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 23 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 9 van 167 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 4 van 167 beoordelingen" "

9,0/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

7,2/10

Voorzieningen

8,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Ardjoen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
goed
goed hotel min punt is veel trappen die je moet lopen
1 nacht verbleven in oktober 2021

10/10 – Uitstekend

john

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Yanet, Houston

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Overall great experience being that it was at le mont saint michel.
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

KO

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

EVERT, edinburg

1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Sebastian, St. Saviour

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Stunning view from the room and area around was amazing. Mont Saint-Michel explains everything. Maybe little bit overpriced but worth to visit and stay for one night when all tourists are gone and basically you got whole island for yourself. Love it.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Karl, Edmonds

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good choice if you want to overnight on the island. Just expect to get your exercise from the many stairs to reach your room. Once you get there, the room is nice…and ours had a view of the abbey. Note also that the restaurant (for Auberge Saint Pierre) gives priority to hotel guests.
1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Julie

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in oktober 2023

6/10 – Redelijk

Edward, Tucson

Positief: Personeel en service
Staff were excellent. Lots of stairs. All noises and voices from the creaky stairs to hallway conversations can be heard in each room - and presumably vice versa. But the place was otherwise excellent. My one complaint, I chose the hotel for the restaurant - which was closed! (Sigh)
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Holly

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Mont Saint Michel charm
Quaint hotel. No elevator so access to our room on the top floor was by spiral staircase. Room small but fine for our 1-night stay, all to experience MSM lit up at night and in the early morning light. Magical.
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Joey

1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Kinga

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Fantastic location!
1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Aaron

1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Lucy

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

MARIA

1 nacht verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Lisa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wonderful location with views of the abbey and the ocean. Rooms are small but have modern amenities considering the hotel is located in a historical building. I recommend staying two nights so you can get up before the crowds flock in, stay up later to wander the streets after the crowds begin to dissipate, and have an afternoon retreat to put your feet up when the crowds are at their peak. Loved our stay and will dream about returning.
2 nachten verbleven in augustus 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Evan

1 nacht verbleven in augustus 2023

4/10 – Matig

Daniel, Hamilton

Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Room is ridiculously small
1 nacht verbleven in juli 2023
Reactie van Christelle op 1 aug 2023
Good morning,You want to stay in a village dating from the Middle Ages, I remind you that at that time, the constructions were small, our hotel dates from the 14th century and we adapted to the structure of the building to fit out our rooms. So yes, the rooms are small but have all the comforts. Otherwise, you had to stay on the mainland where you would find modern hotels with bigger rooms.SincerelyChristelleThe booking office

10/10 – Uitstekend

Paul

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Aliona

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent hotel exactly inside Mount San Michelle
1 nacht verbleven in juni 2023

10/10 – Uitstekend

Karen

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is one of the few places to stay on Mont Saint-Michel. We decided to splurge because we wanted to experience the island after the crowds were gone. The room was very up-to-date and well thought out. We had a view of the bay and kept the window open all night to stay cool. No cooling otherwise. Also up lots of spiral stairs. We were allowed to leave our backpacks before check in and after check out so we could walk unhindered. Comfy bed, lots of pillows, mini fridge, we didn't try TV. Wonderful shower.
1 nacht verbleven in juni 2023

8/10 – Goed

Beatriz

1 nacht verbleven in juni 2023

10/10 – Uitstekend

suzanne

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff very professional. Hotel is clean. Not a fancy hotel but certainly a decent place to stay. I would stay there again.
1 nacht verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

David

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Fantastic location! Staying on the island allows for uncongested enjoyment of the village before 9:00 am and after 8:00 pm. View of Saint Michel was phenomenal from the room window. Restaurant was open late. Close to La Mere Poulard
2 nachten verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

Fani

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Amazing cozy hotel. We asked for a room with ocean view, and the view from our window was really amazing. Located very centraly almost at the entrance of Mt St Michel. The room was quite spacious, comfy beds and nice bathroom-shawer. Clean and comfortable. We did enjoy our one night stay.

8/10 – Goed

Karl

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Worth the trip
I will start by saying, my wife and I would definitely stay here again and recommend it. The price is high for the room, but the experience of staying on the wildly crowded island overnight when you can wonder around completely isolated is well worth it. But there are some small things to note. Pick the view of the abbey if you can. It was amazing to watch as the sunset and the lights came on from our room window. Not much to look at on the water side that you haven’t already seen. Restaurant and desk was randomly closed it seemed, but the hotel next door had one and handled everything. The restaurant bit seems trivial but the island shuts down early and having a spot to eat or drink with your lodging would’ve been great. The rooms are a little old but are clean, and you can’t complain too much when visiting a 1300 year old castle. The bed wasn’t amazing but it was doable for a night. Overall, this was one of our favorite parts of our France trip and a stay on the island at La Croix Blanche on Mont St-Michel was a great experience. 8/10
1 nacht verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

Dan

Reisde met een groep, Reisde met partner, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Belle séjour! Magnifique vue !!! On va retourner sûrement
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Jeffrey

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Worth it! Wind blew hard all night. It was fantastic.

8/10 – Goed

helene

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2022

10/10 – Uitstekend

Milena

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2022

10/10 – Uitstekend

MANES

2/10 – Ontzettend slecht

Karl

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service
They gave away our room so we had nowhere to stay. Was supposed to be "pay at hotel". When we arrived they said they gave it away because it was not pre-paid and no valid c.c. They did not call and said they sent an email earlier that day....they did not! Said it was supposed to be pre paid and any confusion was Expedia's fault!
1 nacht verbleven in september 2022
Reactie van Christelle op 14 okt 2022
Dear sir,We take your comments into account and we are sorry for what happened. For our part, it is well written on our side that we must collect the payment on the customer's card, so we have applied these conditions. If EXPEDIA communicated bad information, we are for nothing. On the day of your arrival, we wanted to make the payment but the card you gave us was invalid and therefore no longer guaranteed the reservation. We tried to call you but the phone number didn't work so we sent you an email notifying you of this. Since that was the only means of communication we had with you. Having had no return from you that day and noting that you had never reconfirmed your reservation since May 15 (day of the reservation) for your arrival on September 03, we have therefore taken the liberty of canceling this stay, as this is no longer covered via your credit card number.SincerelyThe booking office

6/10 – Redelijk

ann

Negatief: Personeel en service
Hôtel quelconque situé dans un bâtiment avec un restaurant où il n’y a pas d’aération donc une odeur de cuisine (graillon) pas du tout agréable dans la chambre et le couloir donc je ne recommande pas du tout cet endroit
1 nacht verbleven in september 2022

6/10 – Redelijk

Helen

1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

Rosemarie

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
If you are on the property (ISLand ) after the tourists leave. That’s the experience you need to see and feel. Amazing !!!!
1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

Leonardo

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great place to stay.
1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

marisa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wonderful and amazing place
1 nacht verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

marisa

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staying at a hotel inside Mont St Michel was magical and spectacular. The location was amazing and the staff was the best. Having the restaurant at the hotel was excellent as well. Thank you for a second to none experience. I have traveled extensively and this is one of my favorite trips. Thank you!!
1 nacht verbleven in september 2022

4/10 – Matig

Nathalie

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

Sheryl

1 nacht verbleven in augustus 2022

8/10 – Goed

francesca

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Peccato per il caldo!
Hotel carinissimo su Mont Saint Michel Unico grosso neo : non condizionato per cui si moriva dal caldo tra l’ altro abbiamo avuto una camera nel puano sottotetto per cui abbiamo tentato di dormire con la finestra aperta ma di sera rumore delle persone, numerosissime, di passaggio. Di notte rumore dei ristoratori che gia dalle 4.30 si organizzano con lo stoccaggio merce. Inoltre , è bene rimarcare , come l’ hotel stesso sottolinea alla prenotazione che non ci sono ascensori , ma non solo, c’ è una scala a chiocciola molto stretta per cui limitare al massimo i bagagli. Pero si ha una vista stupenda sull’abbazia.
1 nacht verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

Diane

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
You check in at a different place so check that out ahead of time. You have to call ahead of time for the electronic code tp park in P3. Do not park until you see P3 parking that says no left turn but make a left turn anyway because this is for hotels. Then you stand in line with everyone else with your luggage to take the free shuttle. Where it drops you off is quite a long walk then to the hotel. Bring the least possible for overnight. You can store your luggage where you check in. You have to carry your luggage both upstairs and then downstairs. Once we checked in we then carried our luggage up 3 flights of narrow winding stairs. The room was great. No air conditioning but you just open the windows. The view is gorgeous. You can hear people talking all night until about 12 midnight then it quiets down. The location permits you to walk all over. In the evening there is a special program inside the abbey. You walk up quite a long way to purchase your tickets and then attend. Many fabulous restaurants all over. I recommend not going in July or August. We could barely move or walk it was so crowded. But we loved the hotel! We enjoyed eating at their partner hotel Auberge St Pierre. It was fabulous!
1 nacht verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

Carmen

1 nacht verbleven in augustus 2022

10/10 – Uitstekend

gerardo peart

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Increíble lugar.
1 nacht verbleven in juli 2022

6/10 – Redelijk

hans herman

Negatief: Personeel en service
1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Cato

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Ved å bo på Øyen får du en helt unik opplevelse av å gå rundt alene på kvelden å tidlig om morgen
1 nacht verbleven in juni 2022

8/10 – Goed

Julie

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Know that none of the hotels have AC, it's banned on the island. The location of this hotel is great. Our only problem was the device the room card went into to keep the lights on wasn't working right. We had to keep playing with it to get it to work. Open the windows at night and you'll get a great breeze and it'll be plenty cool. We'd stay there again.
1 nacht verbleven in juni 2022

6/10 – Redelijk

John

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
1 nacht verbleven in mei 2022

4/10 – Matig

Jean Michel

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
Si l’on veut dormir au Mont-Saint-Michel on est sans doute obligé d’en passer par là. L’établissement se dit trois-étoiles, il n’y a pas de réception ouverte après 18h30, et cee matin À 11h30 l’hôtel était toujours fermé ;pour sortir le soir on est obligé de faire un détour et passer par un hôtel voisin, pour rentrer dans sa chambre même combat. Le petit déjeuner se fait dans un hôtel voisin mais pour y accéder il faut avoir une carte de l’hôtel et comme on n’est pas client de cet hôtel on a pas de carte et donc il faut se débrouiller. . l’hôtel est fermé le matin jus qu à au moins 11h et il a fallu également passer par l’hôtel voisin pour sortir le chemin est un parcours du combattant, surtout avec des bagages. Encore plus grave en cas de problème d’incendie par exemple, on se trouve enfermé dans l’hôtel je n’ai vu aucune issue de secours, et la sortie qu’on nous propose a un escalier en bois Cette hôtel réclame la catégorie de trois étoiles, et applique donc des prix en conséquence : plus de 270€ la chambre, sans petit déjeuner petit déjeuner par personne 18 € Se moquer des clients de la sorte c’est vraiment n’importe quoi, j’ai eu honte d’être français et que l’on propose un tel service aux voyageurs en général
1 nacht verbleven in mei 2022
Reactie van Christelle op 11 jun 2022
Bonjour monsieur, Nous avons pris note de vos commentaires suite à votre passage dans notre établissement. Atout France est l'organisme qui détermine la classification et l'attribution des étoiles aux hôtels en France. Après plusieurs étapes ayant répondues de manière favorable, cet organisme nous a attribué la certification de trois étoiles. (Non réclamée mais bien attribuée) Concernant les horaires d'ouverture de l'accueil, ceux-ci sont bien stipulé sur le site internet (14H30-18H). En dehors de ces horaires, voici ce qu'il est écrit : "Si vous arrivez à l'établissement en dehors des heures normales de la réception, vous devrez vous enregistrer à une autre adresse : Auberge Saint Pierre". Information dont apparemment, vous n'avez pas pris en compte avant de faire votre réservation. L'entrée principale, au rez-de-chaussée, est effectivement fermée le soir, mais l'entrée indépendante (sortie de secours également), se trouvant au premier étage et donnant directement sur les remparts (et non sur un hôtel voisin), est accessible à tout moment avec la carte d'accès de votre chambre. Pour rappel, le Mont Saint Michel est un site du moyen-âge et, effectivement, toutes les maisons du village sont composées principalement de pierre et de bois, matériaux très utilisés à cette époque. Etant sur un site historique classé par l'Unesco, nous pouvons vous assurer que, d'un point de vue sécurité, il y a un suivi très pointilleux et régulier des autorités compétentes. Si l'établissement n'était pas conforme aux exigences de sécurité, il ne pourrait pas accueillir du public. Notre hôtel ne propose pas de petit déjeuner le matin. Lors de votre arrivée, il vous a été indiqué que, si vous le souhaitiez, vous pouviez prendre le petit déjeuner, soit en chambre, soit dans un restaurant partenaire sous forme de buffet à volonté sucré salé à 18 € par personne ou à la carte. Concernant le tarif de la chambre, vous avez choisi de passer par un site marchand pour effectuer votre réservation, il est dommage de ne pas avoir réservé sur notre site officiel, vous auriez pu bénéficier de nos tarifs préférentiels. En effet, les sites marchands prennent des commissions agences augmentant le tarif de la chambre. Dans l’espoir d’avoir répondu à vos commentaires, je vous prie de croire, Monsieur, à l’expression de nos salutations distinguées. Cordialement Service réservations

10/10 – Uitstekend

Adrian

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Alojamiento muy silencioso, colchon comodo y personal agradable. Peecio alto pero en linea con los alojamientos similares dentro del monte saint michel. Desayuno 18€ por persona, evidentemente no lo cogimos por lo caro que era y enfrente desayunamos por 14€ (2 cafes, 1 croasant y 1 crep)
1 nacht verbleven in april 2022