GRAN HOTEL BOLIVAR

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel met 2 restaurants, op loopafstand van Plaza de Armas de Lima

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor GRAN HOTEL BOLIVAR

Ingang binnen
Exterieur
Familiekamer | 1 slaapkamer, individueel gedecoreerd, individueel gemeubileerd
Receptie
Dagelijks continentaal ontbijt inbegrepen

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt inbegrepen
  • Bar
  • Receptie 24/7
  • Schoonmaakservice
  • Gratis wifi
  • Restaurant
De huidige prijs is € 84
30 jul - 31 jul

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
9 van 9 kamers weergeven

Familie driepersoonskamer

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed en 1 Twijfelaar

Klassieke eenpersoonskamer

8,0 van 10
Zeer goed
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 1
  • 1 tweepersoonsbed

Klassieke Twin kamer

9,0 van 10
Fantastisch
(4 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Deluxe suite, 1 kingsize bed

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Ledtelevisie
Slaapkamers
Een ventilator
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
  • Uitzicht op de bergen
  • Max. aantal: 2
  • 1 kingsize bed

Junior suite

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Slaapkamers
Een ventilator
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Een minibar
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Familie vierpersoonskamer

9,0 van 10
Fantastisch
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 4
  • 1 tweepersoonsbed en 2 eenpersoonsbedden

Klassieke vierpersoonskamer

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 4
  • 4 eenpersoonsbedden

Klassieke kamer

7,0 van 10
Goed
(4 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Familiekamer

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Ledtelevisie
Een ventilator
Slaapkamers
Bad/douchecombinatie
Privébadkamer
Gratis mineraalwater
  • Max. aantal: 5
  • 1 tweepersoonsbed en 3 twijfelaars

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
JIRON DE LA UNION, 958, Lima, Provincia de Lima, 15001

In de buurt

  • Jiron de La Union - 1 min. lopen - 0.0 km
  • Plaza San Martín - 2 min. lopen - 0.2 km
  • Plaza de Armas de Lima - 7 min. lopen - 0.6 km
  • National Stadium - 3 min. rijden - 2.3 km
  • Winkelcentrum Plaza Norte Perú - 9 min. rijden - 6.9 km

Lokaal vervoer

  • Caja de Agua Station - 6 min. rijden
  • Station El Ángel - 6 min. rijden
  • Lima (LIM-Internationale luchthaven Jorge Chávez) - 41 min. rijden

Restaurants

  • ‪Norky's - ‬2 min. lopen
  • ‪Lima Café - Peruvian Pastry & Coffee - ‬3 min. lopen
  • ‪Chifa Food Town - ‬1 min. lopen
  • ‪Bar Valentín - ‬2 min. lopen
  • ‪Norky's - ‬1 min. lopen

Over deze accommodatie

GRAN HOTEL BOLIVAR

Hotel in de buurt van Plaza de Armas de Lima
Bij GRAN HOTEL BOLIVAR zijn er de volgende voorzieningen: een gratis continentaal ontbijt, een bar en 2 restaurants. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Daarnaast profiteer je van het volgende:
  • Vervoer naar de luchthaven (toeslag), een 24-uurs receptie en een rookvrije accommodatie
  • Een lift en koffie/thee in de lobby
Kamervoorzieningen
Alle kamers zijn individueel gemeubileerd en voorzien van gemakken zoals gratis wifi en gratis mineraalwater.
Overige gemakken in alle kamers zijn onder andere:
  • Badkamers met bad-/douchecombinaties en shampoo
  • Ledtelevisies van 43 inch met kabelzenders
  • (kleding)kasten, ventilatoren en dagelijkse schoonmaakservice

Gesproken talen

Engels en Spaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Wifisnelheid op de kamer: 250+ Mbps (voor 3-5 personen of maximaal 10 toestellen)
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse
  • 24-uurs shuttleservice naar de luchthaven op verzoek tegen een toeslag

Eten en drinken

  • Gratis continentaal ontbijt beschikbaar dagelijks van 08.00 uur tot 11.00 uur
  • 2 restaurants
  • Diner met gastheer/- vrouw dagelijks beschikbaar tegen een toeslag van PEN 90
  • Een bar/lounge
  • Koffie en thee in gemeenschappelijke ruimtes
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Gezinsvriendelijk

  • Snackbar/delicatessenwinkel

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie

Gastendiensten

  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Goed verlicht pad naar de ingang
  • Hardhouten vloer in de kamer
  • Helling bij de hoofdingang
  • Lift (80 centimeter brede deur)
  • Rolstoelen ter plaatse
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)
  • Rolstoeltoegankelijk pad naar lift
  • Rolstoeltoegankelijk restaurant
  • Rolstoeltoegankelijke lounge
  • Rolstoeltoegankelijke luchthavenshuttle

Meer

  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen

Badkamer

  • Bad/douchecombinatie
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer
  • Shampoo
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Led-tv van 43 inch met kabelzenders

Eten en drinken

  • Gratis mineraalwater

Meer

  • Individueel ingericht
  • Individuele aankleding
  • Toegang via buitengalerij
  • Ventilator

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: op elk moment
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Voor vroeg inchecken wordt een toeslag in rekening gebracht
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 12.00 uur
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor laat uitchecken: 50 procent van de kamerprijs

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven (hiervoor kan een toeslag gelden). Je dient je aankomstgegevens vooraf aan de accommodatie door te geven via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Je dient vooraf contact op te nemen met de accommodatie voor incheckinstructies. Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Neem minstens 72 uur voor aankomst contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen te treffen voor het inchecken.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Kinderen komen mogelijk niet in aanmerking voor gratis ontbijt
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Het is mogelijk dat je de volgende toeslagen dient te betalen bij de accommodatie: de nationale btw (18%). Niet-inwoners met een geldig paspoort en toeristenvisum of migratiekaart zijn mogelijk vrijgesteld van de btw (18%).

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor luchthavenshuttle: PEN 75 per voertuig (passagierscapaciteit: 4)
  • Vroeg inchecken is tegen een toeslag mogelijk (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Toeslag voor laat uitchecken: 50 procent van de kamerprijs (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Dineren: PEN 90

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen.
Geluiddichte kamers kunnen niet worden gegarandeerd.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: brandblusser en EHBO-doos
Registratienummer van de accommodatie 20472915933
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Kinderen jonger dan 18 jaar mogen meestal uitsluitend in accommodaties in Peru verblijven als ze worden vergezeld door een ouder, wettelijke voogd of geautoriseerde verantwoordelijke persoon. Begeleidende volwassen wordt mogelijk gevraagd hun eigen identiteitsbewijs en dat van het kind te overleggen, evenals eventuele door een notaris getekende ondersteunende documentatie. Bezoekers die met kinderen reizen, dienen voor meer informatie voorafgaand aan hun reis een Peruaans consulaat te raadplegen.
Volgens de Peruaanse wet zijn contante betalingen niet toegestaan voor bedragen van meer dan PEN 2000 of USD 500. Betalingen van hogere bedragen dan dit dien je te voldoen per creditcard of een andere betaalmethode die is goedgekeurd door de accommodatie en de lokale wetgeving. Betalingen mogen niet in verschillende valuta worden voldaan
In deze accommodatie zijn huisdieren en assistentiedieren niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

GRAN HOTEL BOLIVAR Lima
GRAN HOTEL BOLIVAR Hotel
GRAN HOTEL BOLIVAR Hotel Lima

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij GRAN HOTEL BOLIVAR?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Hoeveel kost een verblijf bij GRAN HOTEL BOLIVAR?

Vandaag, 29 jul. 2025, kost een verblijf bij GRAN HOTEL BOLIVAR van één nacht voor twee volwassenen op 30 jul. 2025 min. € 84,33, exclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Wat kost het om bij GRAN HOTEL BOLIVAR te parkeren?

Bij deze accommodatie kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij GRAN HOTEL BOLIVAR?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: op elk moment. Voor vroeg inchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) geldt een toeslag.

Tot hoe laat kan ik bij GRAN HOTEL BOLIVAR uitchecken?

Je dient uiterlijk om 12.00 uur uit te checken. Laat uitchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) is mogelijk tegen een toeslag van 50%.

Biedt GRAN HOTEL BOLIVAR een shuttleservice naar de luchthaven aan?

Ja, er is op verzoek een shuttleservice van het hotel naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van PEN 75 per voertuig.

Waar ligt GRAN HOTEL BOLIVAR?

Dit hotel ligt in Historisch Centrum van Lima, binnen 10 minuten lopen van Jiron de La Union en Plaza de Armas de Lima. Ook Plaza San Martín en Kathedraal van Lima liggen binnen 10 minuten lopen.

Beoordelingen over GRAN HOTEL BOLIVAR

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 47 van 109 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 31 van 109 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 16 van 109 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 9 van 109 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 6 van 109 beoordelingen

8,2/10

Netheid

8,8/10

Personeel en service

7,6/10

Voorzieningen

7,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

4/10 – Matig

Antonie

Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen
Het hotel ziet er aan de buitenkant als zeer luxe uit, iedereen loopt in mooie pakken en je wordt prima ontvangen. Tot je op de kamer komt , de badkamer was ronduit zeer slecht onderhouden, verkalkte kranen , een vies geel bad, scheuren in de vloer en gaten in de deur. Wij vonden de kamer zeer teleurstellend. Als je na een lange vlucht aankomt en je wilt een lekker koud biertje bestellen hebben ze dat niet, je moet aan de dure cocktails. Het hotel is vergane glorie.
1 nacht verbleven in juli 2025

4/10 – Matig

Ignace

Reisde met een groep
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Prachtig om naar te kijken ....

Dit hotel is 'vergane glorie!'. Prachtig om te bezoeken in de vorm van een museumbezoek. Muffe geur. Pover ontbijt. Personeel dat mag delen in het predikaat 'muf museum'
4 nachten verbleven in december 2024

10/10 – Uitstekend

Alberto

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Ok
2 nachten verbleven in juli 2025

6/10 – Redelijk

Jorge

Reisde met partner
El hotel estaba bien pero es muy húmedo
3 nachten verbleven in juli 2025

6/10 – Redelijk

Jorge

Reisde met partner
El hotel es bonito pero ya viejo, si te gusta lo clásico, es un buen hotel en relación calidad precio.
1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

LUIS DARIO

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Muy bonito lugar, las instalación por si valen la pena debido a su estilo arquitectónico. Lo que sí podrían mejorar son las camas, son más duras que las comunes. Con un poco más de presupuesto y arreglo a detalles puntuales podría mejorar muchissísimo.
3 nachten verbleven in juli 2025

6/10 – Redelijk

Zina

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
I stayed in a single room; which was big, high c
2 nachten verbleven in juni 2025

6/10 – Redelijk

Mari

Reisde met een groep
Its central location and historical significance to Peru was nice. As such itd be wonderful to see the rooms modernized for comfort. It was just too cold and bed very uncomfortable. The staff was very hospitable. For our group of 7, the dining at their restaurant was the highlight. Also, we noticed their bar with its upstairs balcony was a popular destination for locals.
2 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Regina

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Lorena was amazing
1 nacht verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Regina

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
the service, our hostesses were exceptional
2 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Elizabeth

Positief: Netheid
2 nachten verbleven in juni 2025

8/10 – Goed

Renato

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It was nice staying in the landmark of Lima, Peru 101 years old hotel where some of the world presidents and celebrities stays.
2 nachten verbleven in juni 2025

6/10 – Redelijk

Jillian

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
It’s important to understand this hotel is far beyond its best days. I am sure then it was absolutely majestic, but now it’s just really lacking luster and glamour. Being across from the square will seriously disrupt any sleep you plan to get. The window was broken in our room to accommodate a portable ac.
1 nacht verbleven in mei 2025

6/10 – Redelijk

Yadira

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
We stayed for 3 nights. Pros: Great location, good breakfast, and friendly staff. Cons: Very noisy throughout the day and night. Our room faced Plaza San Martín, which offered an excellent view, but the street is crowded all night, and loud music from a nearby nightclub played until 4–5 a.m. both nights. Also, while the hotel is clean and in good condition, keep in mind that it’s over 100 years o, so don’t expect modern amenities.
2 nachten verbleven in juni 2025

8/10 – Goed

sergio

History and old school hotel
2 nachten verbleven in mei 2025

4/10 – Matig

Jacqueline

Reisde met familie
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff courteous and nice Old historic building falling in disrepair. Rug old weary, not clean. Smell old building which it can be fixed easily with so many new odor dispersing tech. Room 334 bathroom broken faucets, old “ baby toilet”, rusty areas, dirty curtain shower, windows broken to open and close, Dirty walls and doors, lack of clean and painting. Stayed Saturday night and the outside party was loud inside our rooms until 7 am. Not exaggerating. So sad this magnificent building is falling apart inside due to lack of repair and painting.
1 nacht verbleven in mei 2025

4/10 – Matig

Nicholas

Reisde met partner
Negatief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel makes much ado about its glorious past. Unfortunately, it's stuck there. The property is not quaint, it's shabby. The hallways of the floors are long, dark and outright creepy. The rooms have not been touched in at least 50 years. Maybe 75. It clearly used to be a grand hotel. It's not anymore. The fact that it's in a dodgy part of town and across from the park where protests are held does not help the ambiance. Avoid.
1 nacht verbleven in mei 2025

8/10 – Goed

Wanze

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
It’s a pretty old but beautiful hotel, but there are some downsides…. The streets outside are pretty noisy, but maybe it was because we had the room adjacent to the street. We had four people and ran out of hot water for showering at the end, but might be because of rush evening hour for water hmusage. The breakfast was good though, and it’s a 10-minute walk from Plaza de Armas.
2 nachten verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

Loraine

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen
It is an historic site, celebrating 100 years, with many historic visitors, lovely art nouveau dome, etc. It does need some TLC
1 nacht verbleven in mei 2025

4/10 – Matig

Jessica, West Chester

Negatief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Check in and check did not go well. I booked and paid for 2 beds for 2 guests for 2 nights. This was because I didn’t want my guest who lived locally to have any issue visiting me. At check in, I was asked where second guest was, I explained, yet said I want the 2 bed room I booked. I was given a room with 1 bed. I went down and explained I paid for 2 beds and would like 2 beds. The room I was put in had moldy stains and blood stains on curtains, dirty stained lamp shade, and sheets had particles of even pieces of hair at the bottom inside the sheets. The sink was running and would not turn off. This second room was visibly worse than the first room I was in- unsure if it was intentional. I was woken up by front desk on Whatsapp at 11:55PM the day of my check in while I was sleeping. I rejected the call. I was then messaged saying I need to check in my other guest. I wrote back (while half asleep) saying no one else is in my room. I was informed there would be a fee for my guest up to 4 hours. Huh?! I checked out early at 4:30pm the next day because I had a flight. I was told I am supposed to check out the next day. I explainrd I needed to book 2 nights if I wanted to check out at 4:30pm since regular checkout is at noon. The front desk then just started texting on her phone and I stood there. I said what is going on? She said my room needs to be checked. Okay..Why not tell me that so I can go sit down and wait instead of staring at you while you text on your phone?
2 nachten verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

Helen, Plano

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a great hotel with rich history. The staff and services were excellent.
1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Gavin

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Johnny, Dearborn

1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Wenceslao

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Michael

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel Gran Boliver sits majestically adjacent to San Martin Plaza in the centro historic zone of Lima, walking distance to shops, museums and galleries. This renovated property features gorgeous rooms, immaculate linens, spacious suites with living & dining rooms with small refrigerator. Breakfast is a fixed menu omlette with ham and cheese plus fresh squeezed juice & warm croissants. Dinner menu in the formal dining room boasts a variety, well priced. Front desk & staff provide exceptional service.
3 nachten verbleven in april 2025