Kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden | Woonruimte | Een 36-inch televisie met kabelzenders

Beoordelingen van Hotel do Chile

3 out of 5
Hotel do Chile
Rua Antonio Pedro, 40, Lisbon

Beoordelingen

8,2

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 28 van 88 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 43 van 88 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 11 van 88 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 4 van 88 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 2 van 88 beoordelingen" "

8,8/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,0/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

MUBARIK

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent service
4 nachten verbleven in juni 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Manuel

Reisde met een groep, Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
We had the worst hotel experience at this location. We arrived on March 31 with a reservation through Expedia for four nights, until Tuesday, April 4, and paid for the full 4 nights when we arrived. On Monday, April 3, we went out to tour the city as usual and returned to the hotel around 8:30 p.m. I went to the reception to ask for a document that I was expecting to receive. To our surprise, all our luggage, bags, and belongings were placed in the hotel reception. At first, it was confusing, but then a man at the reception named Ricardo told us that "they had an error in the reservation system," and that they only had three nights registered, so they took all our belongings out of our room! We were in shock. Some from the hotel (we assume) had entered our room during the day without our consent, took our belongings, clothes, toiletries, and personal items, and placed them in our suitcases or bags without authorization. We also lost some money. We called the police and reported what had happened in front of the guy at the front desk. The experience was embarrassing, and we had to leave the hotel with all our belongings in many bags, in a messy way, at 10:30 p.m. for another hotel in the city. Expedia only offered us compensation to pay for one night in another hotel. It was just awful. We did not receive any kind of compensation or apology from anyone in the hotel administration. I do not expect anyone to go through this humiliating, sad, and unfortunate experience.

2/10 – Ontzettend slecht

Pedro

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Llegue a la facilidad hacer check inn y estos cancelaron la misma sin avisar previamente, solo indicaron que sobre vendieron
3 nachten verbleven in april 2023

8/10 – Goed

frederico

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in april 2023

8/10 – Goed

DRA SUSAN

1 nacht verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

David, Las Vegas

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Front staff was very friendly and located close to the center of the city.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2022

8/10 – Goed

Oscar Alberto

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
CONFIRMACIÓN DE HOTEL DOCHILE NO CUMPLIDA
La experiencia resultó incómoda, ya que Hotel no respetó la confirmación de 3 camas individuales. Alternativa que ofreció fue pasar una noche en otro hotel (Estrella de Arganil) que nos cobró 80 euros la noche. Al día siguiente volvimos a Hotel do Chile, el que sólo nos ofreció 2 habitaciones de 2 y 1 cama respectivamente. Toda esta situación nos costó el doble de lo que el Hotel do Chile nos había confirmado, esto es, habitación con 3 camas por 3 noches a 185 euros y por la situación planteada pagamos en total 80 euros la primera noche y 280 euros las siguientes 2 noches. Total: 360 euros. Recomiendo no confiar en lo que el Hotel confirma. No es de fiar en esa situación.
3 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Enrick

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2022

10/10 – Uitstekend

Stephene

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in september 2022

10/10 – Uitstekend

Susana

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2022

8/10 – Goed

Nieves

Reisde met partner
Positief: Netheid
El hotel está muy limpio (es su principal punto a favor) pero las instalaciones son muy viejas y no todo está bien cuidado. No está en la zona céntrica y turística, pero tiene buenas conexiones en transporte público. En cuanto a la atención del personal, la llegada fue decepcionante en todos los sentidos: la primera impresión es de hotel de otra época y anunciaban que tenían aparcamiento de pago pero al preguntar nos dijeron que estaba lleno. Si es necesario reservarlo, deberían dejarlo claro, pues cogimos ese hotel en gran medida por ese motivo. Además, lo peor fue la actitud de la recepcionista, que no nos ofreció ninguna alternativa y, al preguntarle por otros aparcamientos en la zona, respondió vagamente como si no fuese con ella a pesar de nuestro enfado evidente.
2 nachten verbleven in augustus 2022

8/10 – Goed

Nathalie

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This was an overall good hotel stay. Positives: helpful staff, really great wifi, lots of channels on the TV, comfortable bed, clean towels, great and quiet neighborhood near public transport options & lots of local stores and affordable cafes for breakfast. Negative: It could have been a little cleaner. Overall the main surfaces were clean, but it was a little dusty. Also, the room was just a bit small.
9 nachten verbleven in juni 2022

10/10 – Uitstekend

Lorena

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel pequeño pero en buenas condiciones, las habitaciones mejor de lo que esperaba. En recepción muy agradables y hotel muy bien situado de la parada de metro, a 1 minuto.
3 nachten verbleven in juni 2022

4/10 – Matig

Elaine

Positief: Netheid
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
We were given a room with a very small window that just looked out onto an air well that was only about 6ft square. We had to have the light on the whole time we were in the room. On the last but one night the room stunk when we got back in the early evening and I went and complained. We were given the key to another room but no help with moving or apology. We were also very disappointed with the room and the quality of the breakfast for the price and opted to go to the bakery close by even though we had paid.
5 nachten verbleven in juni 2022

8/10 – Goed

Elba Silvana

3 nachten verbleven in mei 2022

10/10 – Uitstekend

Lauren

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I stayed in there for 1 week with my baby girl and the staff was amazing! Always helping me with the stroller, or with another requests that I made! I just wished for more option in the breakfast… Other than that was perfect. If I go back to Portugal I will stay again in Hotel do Chile for sure!
6 nachten verbleven in april 2022

8/10 – Goed

alvaro

Reisde met familie
Hotel com Localização Boa e preço razoável.
Hotel simples e bom. Ficamos num quarto triplo. Um pouco apertado, mas no geral limpinho. Serviços básicos de um hotel. Café da manhã simples mas bom. Recomendo
4 nachten verbleven in april 2022

10/10 – Uitstekend

Jose Luis

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Buen hotel, centrico, con avenidas importantes cerca y transporte en la esquina, estacionamiento y desayuno buffet incluido.
2 nachten verbleven in april 2022

8/10 – Goed

Eduardo

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Olha , o hotel é muito bem localizado , próximo de metrô , mercado , restaurantes etc… o quarto com duas camas ok , Tv com vários canais . A equipe é prestativa , só o café da manhã que é bem simples , só com o básico . E também achei o estacionamento que embora seja propriedade do hotel é bem caro 15 Euros .
5 nachten verbleven in maart 2022

10/10 – Uitstekend

Alexandre

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Boa acomodação, boa localização , funcionários educados e atenciosos.
5 nachten verbleven in november 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Es un hotel pequeño y el trato es muy cercano y familiar. Los trabajadores son muy amables y muy profesionales.
5 nachten verbleven in juni 2021

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in december 2019

8/10 – Goed

Jyri

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hyvällä paikalla perustasoinen 2-tähden hotelli
Vanha uudistettu hotelli. Varaustetaso on hyvä, aamiainen kunnollinen (kuten Etelä-Euroopassa yleisesti, vähän tuoreita vihanneksia, paljon makeita leivonnaisia). Sijainti on hyvä (tärkeimmät turistialueet alle 3 km etelään, lentokenttä 5 km pohjoiseen), metroasema lähellä. Näkymä ikkunasta oli sisäpihalle. Hotellihuone oli pinta-alaltaan pieni ja kaksoisvuode kapea. Hyvin siistiä, pyyhkeet vaihdettiin päivittäin.
7 nachten verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel cómodo y con personal agradable. El desayuno suficiente y correcto. La habitación estaba limpia, sin ruidos y era cómoda, aunque cambiaría la moqueta.
4 nachten verbleven in september 2018

10/10 – Uitstekend

Jane R.

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Neighborhood hotel
Small room for single. Breakfast buffet scrumptious. Most of staff terrific.
1 nacht verbleven in september 2018

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Overcharged!
The place is old as in dusty carpets and poor ventilation. The bathroom had an unpleasant smell.
2 nachten verbleven in juni 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
stuffs are kind. the room is not so bad. TV is too small.
6 nachten verbleven in september 2017

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Die Zimmer sind klein. Wir waren nur zum schlafen im Zimmer - dafür ist es vollkommen ausreichend. Suberkeit ist in Ordnung

6/10 – Redelijk

Paolo

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten, comfort kamer
limpieza hotel e habitation ligeramente meno de la media amabilidad de la reception inesistente incomodita en el entrada del hotel precio inadeguato al nivel de servicio en general

8/10 – Goed

Miguel, Oviedo, España

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Muy buena relación calidad-precio
Muy buen trato por parte de su personal y bien situado, con un parking de bajo coste a escasos metros.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Comfort kamer

6/10 – Redelijk

Farah, Canada

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Not a fan of the bathroom
Well it's an ok hotel my biggest issue was the bathroom that had bad drainage and flooded a couple times the way this bathroom build its like this hotel used to be an home for elderly people at one point in time.

10/10 – Uitstekend

Cecike, Quebec

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel sympa pour éviter la zone touristique
L'hôtel est situé près du metro, les personnel est très affable, le petit déjeuner bien mais nous avons apprécié l'endroit car on s'y sent plus au Portugal que dans la zone archi touristique.recommandé pour les gens qui aiment se mêler aux gens de la place.

8/10 – Goed

Soizic, 27 france

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
adresse à conserver
séjour de 5 nuits à 6 personnes (3 chambres).bien recus,le personnel parle français et n' est pas avare de conseils (resto proches, spectacle de fado, appel d' 1 taxi la nuit pour transfert matinal à l aéroport le dernier jour pour 10 € ).réception ouverte 24h/24.propreté irréprochable de la chambre faite tous les jours.salle du petit déjeuner un peu étroite et jus d'orange chimique à éviter mais c' est peu de chose.quartier très calme ...je garde l'adresse et reviendrai avec plaisir...

8/10 – Goed

Philippe, Paris

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
A recommander
Hotel bien situé, près du métro et non loin de plusieurs restaurants excellents. Accueil tip top le jour comme la nuit

8/10 – Goed

Lennart, Onsala

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Väldigt prisvärt
Rummet motsvarade förväntningarna, bra frukosten koka ägg kan dom inte

6/10 – Redelijk

cedric, Aix en Provence

Positief: Netheid, personeel en service
Bon rapport qualité prix pour Lisbonne
Chambre petite mais propre, assez silencieuse Personnel agréable parlant le français Quartier peu attractif mais station de bus et métro à environ 200 m

8/10 – Goed

Sabine

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
iorden
ganske fint hotel,venligt personale.

10/10 – Uitstekend

Kim, Johannesburg

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Highly Recommended!
Hotel do Chile is a great hotel. The staff were fantastic, extremely helpful, the room was really nice and everything was very clean. The bathroom was a good size and had a bath and a separate shower. The bed was really comfortable. The hotel and the area it was in were quiet. It's quite a long walk to the centre of town (about 30 min if you don't mind walking), however, there is a Metro station around the corner and then it's only about 5-10 min on the Metro into town and it was worth it to stay at this hotel as it offers really good value for money. There's free wi-fi in the rooms. Breakfast was a Continental buffet and there was plenty of variety, there was bread, rolls, cereal, yoghurt, cold meats and cheese, cake, croissants and boiled eggs and everything tasted nice and fresh. There's also a supermarket nearby if you want to buy anything and a vending machine in the lobby. There's also a lift so you don't have to carry your suitcase up flights of stairs. Would highly recommend this hotel to anyone visiting Lisbon.

10/10 – Uitstekend

Radu

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

10/10 – Uitstekend

Luis, Bogota

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hospitalidad
Lo mas agradable el personal Nos atendió diego el poliglota dominando varios idiomas y con un ánimo de colaboración pocas veces visto Nos dio mejores consejos turísticos que los mismos guías Ojalá personas como él con ese animo de servicio no desaparezcan de la faz de la tierra El metro a un paso y hay zonas agradables para comer Los taxis en Lisboa a buen precio si se va en familia sale mejor que tomar el metro

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Comfort kamer
PRACTICO
HOTEL IDEAL PARA UNA ESTANCIA CORTA

8/10 – Goed

Hugh, Cardiff, Wales

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Comfort kamer
Friendly, helpful and overall good value for money
Reception and other staff were very helpful and friendly, but my single room (which was at the back) was a bit of a let-down. Very hard bed and a lot of noise from a neighbour's dog. Note that some rooms (not mine) only have windows on to a light well. However, the room was always well cleaned and serviced. Breakfast was more than coffee and croissant, though the small breakfast room was sometimes very crowded. Though it is not very central the location suited me well as I was studying at a nearby language school. However it was a short walk to the nearest Metro station, with a frequent service to the centre. The upside was that, because it was not a very touristy area, neither the hotel nor the numerous local restaurants and cafes were charging top tourist prices.

10/10 – Uitstekend

OLEG, Брянск

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Май 2015
Отель очень понравился! Все очень удобно

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
フロントのスタッフが親切です
初めてのポルトガルでしたがとてもフレンドリーなスタッフでいろいろと親切に対応して頂きました。安心して宿泊できました。

8/10 – Goed

Jantje, cairns

Positief: Personeel en service
lisbon stay
Hote l was very convenient to metro and easy to get everywhere, staff were very friendly and helpfull.

8/10 – Goed

Cristina, London

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice central location, kind staff, quiet
The staff were really kind, and the room was nice. It was not luxury but it was comfortable and I felt safe there staying alone.

8/10 – Goed

Astrid, Trondheim

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Koselig hotell i Lisboa
Et helt greit hotell med hyggelig betjening.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Für einen Stadturlaub ein perfektes Hotel
Für den Preis ein sehr nettes Hotel. Größter Pluspunkt in unseren Augen: Die U-Bahn (Linha verde) ist nur ca. 3 Gehminuten entfernt. Man kann alles bequem erreichen. Zimmer und Bad sind klein, aber völlig ausreichend. Das Frühstücksbuffet ist relativ einfach und immer gleich. Aber man kann sich mehr als satt essen. Bei dem Preis darf man halt kein Gourmet-Buffet erwarten. Das Personal war sehr freundlich und hat auf all unsere Wünsche (z.B. Platzreservierungen) und Fragen sehr nett und zuvorkommend reagiert. Sollten wir noch einmal nach Lissabon kommen, würden wir auf jeden Fall dieses Hotel erneut buchen.