Een buitenzwembad, parasols voor strand/zwembad

Beoordelingen van Hotel Sarakawa

3.5 out of 5
Hotel Sarakawa
BP 2232 Lome, Boulevard du Mono, Lomé

Beoordelingen

7,0

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 23 van 82 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 26 van 82 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 12 van 82 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 9 van 82 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 12 van 82 beoordelingen" "

7,6/10

Netheid

7,2/10

Personeel en service

6,8/10

Voorzieningen

6,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,6/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

D

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Emma op 22 nov 2019
Dear Sir, We are glad to see that your stay was pleasantly spent in our Hotel. We thank you for your visit and hope to see you again very soon among us.

8/10 – Goed

Michiel

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Emma op 22 nov 2019
Dear Sir, We are glad to see that your stay was pleasantly spent in our Hotel. We thank you for your visit and hope to see you again very soon among us.

8/10 – Goed

Jorg

Positief: Netheid, comfort kamer
4 nachten verbleven in mei 2019
Reactie van Emma op 30 mei 2019
Monsieur JORG, Nous vous remercions vivement d'avoir choisi l'hôtel SARAKAWA pour votre séjour à Lomé ainsi que pour votre aimable retour sur ce séjour. Nous mettons tout en œuvre pour le meilleur confort de nos chambres et la satisfaction de nos clients. Nous espérons vous accueillir à nouveau à l’hôtel Sarakawa.

6/10 – Redelijk

Catherine

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Matig hotel
Over het algemeen kunnen de bungalows alsook het zwembad een serieuze opknapbeurt/ opportsbeurt gebruiken. De prijs van het ontbijt is niet in verhouding met wat men krijgt
7 nachten verbleven in oktober 2018
Reactie van Emma op 5 nov 2018
Hello Madam, We thank you for having stayed in our hotel and take into account your remarks. The departments concerned make every effort to satisfy our customers. while hoping to welcome you very soon, best regards

8/10 – Goed

Jorg

Positief: Netheid, personeel en service
2 nachten verbleven in augustus 2018

4/10 – Matig

Andreas

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
mitarbeiter in der Reception sind nicht kompetent. einige können nicht englisch.
1 nacht verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

Louise

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Loved my stay at the Sarakawa / Spent over 2 weeks 🙏
15 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Rupert

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel Sarakawa Lomé
used as base for work locally
7 nachten verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

Rupert

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Hotel Sarakawa Lomé
used as base for local work
7 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Wakanow

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Lans

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We were a family of 4 traveling for a family event and arrived on July 20 for a one week stay. We had two bungalows and both had molds. The staff at the front desk were very unprofessional and unfriendly. Only the staff at the two restaurants were courteous and friendly. Will not stay there again.
4 nachten verbleven in juli 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Lans

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
I had three separate reservations for my family of seven with confirmation numbers from Expedia. On arrival I was told they don't care about such confirmation numbers and spent almost two hours arguing with them before we were allowed to check-in. The staff were untrained and unprofessional. I would never stay there. We spent only three nights, even though we had paid online for four nights and decided to move to Hotel 2 Fevrier for the remainder of our stay in Lome.
3 nachten verbleven in juli 2023

10/10 – Uitstekend

Richmond

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in mei 2023

2/10 – Ontzettend slecht

Jose

Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
10 nachten verbleven in maart 2023

10/10 – Uitstekend

Melanie

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Très bon séjour
Toujours agréable de séjourner à l'hôtel Sarakawa. Le personnel est très accueillant et chaleureux, disponible pour répondre à nos besoins. Le parc avec les cocotiers est agréable, les larges horaires d'ouverture de la piscine appréciables et le buffet du petit déjeuner copieux. Chambre confortable et spacieuse. Une douche serait bienvenue à proximité de la plage.
4 nachten verbleven in maart 2023

10/10 – Uitstekend

Vladimirs

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice and big enough well maintained territory. Perfect place for meetings
2 nachten verbleven in februari 2023

8/10 – Goed

Benedicte

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
Bien mais à rafraîchir…
Expérience tout à fait correct, énormément d’espace dans le bungalow. Il gagnerait à être rafraîchi…
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Daniela

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in februari 2023

4/10 – Matig

NARCISSE JUSTIN

1 nacht verbleven in januari 2023

4/10 – Matig

Maurine, any city

4/10 – Matig

Austin

Zakenreiziger
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
First error was booking through Hotels.com because they advertised a discount that doesn't exist, the hotel gave me a sub-standard room. The room service never left any drinking water saying it's not included in my booking. Really! The substandard room was below average. Break fast is excellent. If you like doing sports in morning or evening there are great facilities. The hotel needs some investment
6 nachten verbleven in september 2022

6/10 – Redelijk

ISDEEN

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
L'état vétuste de l'intérieur des bungalows
1 nacht verbleven in augustus 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Angela

Zakenreiziger
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Old Hotel needs work
The bed was UNCOMFORTABLE. Hard as a rock. Television did not work. No hot water - luke warm water.
1 nacht verbleven in augustus 2022

2/10 – Ontzettend slecht

Alima

Reisde met partner
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Très déçu ! Pour le prix payé, la qualité n'était pas au rdv. Déjà à l'arrivée, il fallait réserver le service de navette de l'aéroport vers l'hôtel, ce qui n'était mentionné nul part. Les installations sont mals entretenues,surtout la salle de bain, on se croirait dans un hôtel de 2*. Le receptionniste n'a pas été courtois. Nous avons demandé de quoi boire autour de 1h du matin. Reçu 30 min plus tard et c'etait ok de payer la note lors du check out. Nous avons reçu 2 appels vers 2h et 2h15 nous réclamant finalement le paiement. J'ai répondu que je le ferai au check out car j'allais me coucher. Autour de 6h je reçois un appel pour la même chose. On parle d'un montant de 2500 f cfa !!!! Nos nuits coutaient environ 150000 f fca. De plus le micro-onde ne fonctionne pas et pas capable d'avoir quelqu'un de disponible. Vraiment décevant comme expérience dans cet hôtel
2 nachten verbleven in augustus 2022

2/10 – Ontzettend slecht

SERGE

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Vladimirs

1 nacht verbleven in juli 2022

10/10 – Uitstekend

Vladimirs

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Welcome again
Sarakawa has improved for the time being. Safe, nice and at the same time reasonable hotel on Lome.
Nice walk area
Included
Recently renovated
Bungalow is available
2 nachten verbleven in juli 2022

4/10 – Matig

Herve

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Deception
A part quelques éléments le personnel reste très incompetent. Le bungalow réservé n'était pas disponible...c'est inadmissible. Pas de télé. Un wifi capricieux. Bref , ce 3ème sejour a été décevant. Mais personne ne lira mon avis ...
1 nacht verbleven in mei 2022

4/10 – Matig

Hervé

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
7 nachten verbleven in april 2022

10/10 – Uitstekend

Adjo

1 nacht verbleven in mei 2022

8/10 – Goed

Rebecca

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
: Schwimmbad und Umgebung --: Strand geschlossen
2 nachten verbleven in april 2022

8/10 – Goed

EHAB

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in januari 2022

6/10 – Redelijk

Kushal, New York

Reisde met partner
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
The property has a lot of potential, spacious and imposing but should be renovated. Beach was closed and golf course unusable. Staff was great, attentive and friendly.
3 nachten verbleven in november 2021

8/10 – Goed

Opeyemi

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
More was expected.
The hotel is good and functional. As a business trip, I was not concerned with the non-access to the beach although this could be a let down for holiday makers. The pool area is quite good. The breakfast buffet needs to be upgraded to cater to various pallets. I had a problem with the hot water for the first day of a 3 day stay so that was not so good but overall a decent stay.
3 nachten verbleven in mei 2021
Reactie van Emma op 3 jun 2021
Dear Mr OPEYEMI, We thank you for choosing Hotel Sarakawa for your stay in Lomé and for the rate you have given us. The comfort and the satisfaction of our customers are very important for us and we do everything for that. We take into account all your suggestions and remarks. Looking forward to welcoming you soon for a better experience, Best regards

2/10 – Ontzettend slecht

Simon

Reisde met familie
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
HORRIBLE HORRIBLE HOTEL
I would never stay in this hotel again. The restaurant staff at rude, they lack training and the rooms were not comfortable at all. I have had to change rooms 4 times. The Acs in the rooms don't work, maintainance is non existent. I did not have value for money and it is my worst hotel experience and I'll never ever do there again.
3 nachten verbleven in mei 2021
Reactie van Emma op 1 jun 2021
Cher Monsieur Simon, Nous vous remercions pour votre retour sur le séjour passé dans notre hôtel. Nous vous rassurons que nous mettons tout en œuvre pour le confort et la satisfaction de nos clients et sommes vraiment désolés pour le désagrément. Nous espérons vous accueillir à votre prochain séjour à Lomé pour une nouvelle aventure que nous vous promettons meilleure.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

The staff was friendly and helpful for the customers
27 nachten verbleven in februari 2021
Reactie van Emma op 15 mrt 2021
Dear Madam, Sir, We thank you for your feedback. We are looking forward to welcoming soon at Hotel Sarakawa.

6/10 – Redelijk

Mohamed Riadh

Zakenreiziger
Moyen
5 nachten verbleven in februari 2021
Reactie van Emma op 19 feb 2021
Bonjour Monsieur Mohamed, Nous vous remercions d'avoir choisi l'hôtel Sarakawa pour votre séjour à Lomé et pour la note donnée. Nous espérons vous accueillir à votre prochain séjour pour une nouvelle aventure.

8/10 – Goed

jacques

Zakenreiziger
Positief: Netheid, comfort kamer
Nice place, needs a little more attention
All went well except for the air conditioning unit that was leaking water inside the room. The person that took me to my room noticed it, told me that he was going to send someone, never saw anybody...
1 nacht verbleven in november 2020
Reactie van Emma op 18 dec 2020
Dear Guest, We thank you for choosing Hotel Sarakawa for your stay at Lomé and for having reviewed how it went. We are very sorry for the inconvenience you have suffered and we apologize for it. We take all measures to ensure that our customers' stays meet their expectations. Looking forward to welcoming you for a great adventure in Sarakawa, Best regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I came to Togo right around the outbreak of Coronavirus in West Africa, the hotel remained open only to those who arrived before and took all the necessary precautions and protective measures to keep their employees and few remaining guests safe! The facilities are high quality, the food is superb and the staff is exceptional!!
1 nacht verbleven in maart 2020

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
I booked this for a beach vacation and the hotel's beach was closed - this was not mentioned to me beforehand or even at check-in time. Room not ready at check-in time. TV reception in room was unwatchable; asked to have it fixed and they were unable to. Room supposed to have bottled water but there was none; I asked for it and was told someone would bring it but never did. Other little things not worth mentioning. Kudos to the guys in the inside-hotel bar, who provided the only friendly, efficient service I experienced here.
1 nacht verbleven in januari 2020
Reactie van Emma op 3 feb 2020
Dear Madam, Sir, We thank you for your stay in our hotel and for the note you gave us. We are sorry that your stay in our hotel did not enconter your expectations and we apologize to you. We assure you that our teams are doing everything possible to satisfy our customers. Outreach work is done on staff for their responsiveness. We take this opportunity to inform you that we have opened our beach and that a zumba session is done every Saturday and Sunday. We look forward to welcoming you back in our hotel..

6/10 – Redelijk

nkad

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
My family and me stayed for 3 nights. It’s an old hotel. They can update their rooms furniture, amenities and facilities. It’s a beachfront hotel which doesn’t give access to the beach because of security reasons. Me and my family were quite disappointed to this point. As a result, everyone stays around the swimming pool and lot of times we couldn’t find space to stay. So we spent daytimes paying an extra fee for beaches ont the hotel around. Our family room with 2 bedrooms had a kitchen with gas cocker but it didn’t work. There were not matches to turn on the gas, no cutlery, no dishes. The big fridge worked very well. ACs were very old. Wifi wasn’t strong in a room so we had to move to kids bed room for using it. The restaurants inside hotel were excellent. Price was very high but they make excellent French cuisine and you can have huge choice in each restaurant. Their Yamaha grand piano near the reception needs to be tuned.
3 nachten verbleven in december 2019
Reactie van Emma op 9 jan 2020
Dear Sir, Madam, Thank you for choosing Hotel Sarakawa for your stay in Lomé and for your comments relevant to your stay. We are really sorry for the inconvenience and reassure you that the management and the staff of Hotel SARAKAWA do everything possible for the satisfaction and comfort of our customers and remain available 24 hours a day to respond to any request or resolve any situation of dissatisfaction. We thank you already for your next stay and remain at your disposal for any request. Best regards

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent Location and Venue. Clean room and close to everything. I enojoyed the morning inclusive breakfast and the walk at the beach shore.
1 nacht verbleven in november 2019
Reactie van Emma op 16 dec 2019
Dear Sir, Madam, We thank you for your good feedback about your stay at our hotel. We ensure you that we do everything so that our guests have a good stay. We are looking forward to welcoming you again for a new experience. Best regards

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
An oasis in the middle of Lome
Although the building was constructed several decades ago and has elements of 60's opulence, the modern day version is still absolutely wonderful, with excellent service, all the amenities and all together is an oasis of comfort. The restaurants are priced internationally and are disproportionate to the rest of the city, but the lodging is attractively priced making for a pleasant stay!
1 nacht verbleven in december 2019
Reactie van Emma op 12 dec 2019
Dear sir, Madam, We acknowledge the receipt of your mail and thank you very much for your feedback and the good score you give to our hotel. Your appreciation gives us the oppotyunity to do better every day for the satisfaction of our guests. we are looking forward to welcoming you again in our hotel. Best regards.

8/10 – Goed

John

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Lovely African Hotel.
Clean and friendly. High security and excellent food and environment. The International Food Policy Research Institute was holding their annual convention there during out stay. Would stay again.
3 nachten verbleven in november 2019
Reactie van Gédéon op 18 nov 2019
Dear Madame,Sir, Thank you so much for your feedback. We are glad that your stay in our hotel was amazing. We hope you will be back here soon. Best regard

10/10 – Uitstekend

herve

6 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Pierre

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Sérénité
Endroit de rêve . Le personnel aux petits oignons.
6 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Emma op 3 okt 2019
Bonjour Monsieur Pierre, Nous vous remercions pour votre séjour dans notre établissement et pour vos notes. Nous sommes heureux que votre séjour dans notre hôtel fût agréable. Nous espérons vous accueillir bientôt.

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van Emma op 3 jul 2019
Bonjour Madame, Monsieur, Nous vous remercions d’avoir pris le temps de donner votre avis sur notre hôtel. Nous sommes désolés que votre expérience dans notre hôtel n’ait pas été à la hauteur de vos attentes. Sachez que la satisfaction de nos clients reste notre priorité absolue et mettons tout en œuvre pour cela. Nous espérons vous accueillir à nouveau à l’hôtel Sarakawa pour une meilleure expérience.

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van Emma op 22 jun 2019
Bonjour Madame, Monsieur, Nous vous remercions vivement pour votre séjour chez nous et avons bien pris en compte vos notes. Nous vous rassurons que nous mettons tout en œuvre pour le séjour agréable de nos clients. Nous espérons vous accueillir à nouveau à l’hôtel Sarakawa.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

5 nachten verbleven in juni 2019
Reactie van Emma op 17 jun 2019
Bonjour Madame, Monsieur, Nous vous remercions pour votre séjour dans notre établissement et pour vos notes. Nous sommes heureux que votre séjour dans notre hôtel fût agréable. Nous espérons vous accueillir bientôt.

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Guter Service, sehr freundliche und stets hilfsbereite Angestellte
7 nachten verbleven in maart 2019
Reactie van Emma op 30 apr 2019
hallo sir, Wir danken Ihnen für Ihren Aufenthalt im Sarakawa Hotel und für Ihr positives Feedback. Wir hoffen, Sie bald wieder zu begrüßen