Hôtel LIGO by HappyCulture

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met een 24-uurs receptie, in de buurt van Grand Port Maritime de Marseille

Kies datums om prijzen te bekijken

VIP Access

Beoordelingen

8,2 op 10 –
Zeer goed

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Schoonmaakservice
  • Receptie 24/7
  • Airconditioning
  • Gratis wifi

Als lid krijg je meer

  • Bespaar 15% of meer op geselecteerde VIP Access-accommodaties als je het Silver-niveau of hoger behaalt
  • Geniet van topkwaliteit en uitstekende service
  • Krijg een voordeel tijdens je verblijf bij geselecteerde accommodaties, plus gratis kamerupgrades, vroeg inchecken en laat uitchecken indien beschikbaar.

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
7 van 7 kamers weergeven

Standaard kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden

7,2 van 10
Goed
(9 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Gratis babybed
Ledtelevisie
Luxe beddengoed
Privébadkamer
Een haardroger
Kabelzenders
Kantoor
  • 22 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Superior kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden, terras

9,0 van 10
Fantastisch
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een vlonderterras/patio
Airconditioning
Gratis babybed
Ledtelevisie
Luxe beddengoed
Privébadkamer
Een haardroger
Kabelzenders
  • 22 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Deluxe appartement

8,0 van 10
Zeer goed
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Een aparte eetruimte
Een aparte zitruimte
Airconditioning
Gratis babybed
Kitchenette
Een koelkast
Ledtelevisie
Luxe beddengoed
  • 32 m²
  • 1 slaapkamer
  • Max. aantal: 3
  • 1 queensize bed en 1 tweepersoons slaapbank

Standaard Twin kamer

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Gratis babybed
Ledtelevisie
Luxe beddengoed
Privébadkamer
Een haardroger
Kabelzenders
Kantoor
  • 22 m²
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Deluxe appartement

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte eetruimte
Een aparte zitruimte
Airconditioning
Gratis babybed
Kitchenette
Een koelkast
Ledtelevisie
Luxe beddengoed
  • 33 m²
  • 1 slaapkamer
  • Max. aantal: 4
  • 1 queensize bed en 1 tweepersoons slaapbank

Deluxe appartement

Hoogtepunten

Een vlonderterras/patio
Een aparte eetruimte
Een aparte zitruimte
Airconditioning
Gratis babybed
Kitchenette
Een koelkast
Ledtelevisie
  • 32 m²
  • 1 slaapkamer
  • Max. aantal: 4
  • 1 queensize bed en 1 tweepersoons slaapbank

Deluxe tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Airconditioning
Gratis babybed
Ledtelevisie
Luxe beddengoed
Een haardroger
Privébadkamer
Een espressoapparaat
Kabelzenders
  • Max. aantal: 2
  • 1 queensize bed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
14-16 Rue Jean Trinquet, Marseille, FR, 13002

In de buurt

  • Le Panier - 3 min. lopen - 0.3 km
  • La Canebière - 9 min. lopen - 0.8 km
  • Les Terrasses du Port - 9 min. lopen - 0.8 km
  • Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée - 13 min. lopen - 1.1 km
  • Grand Port Maritime de Marseille - 19 min. lopen - 1.6 km

Lokaal vervoer

  • Station Jules Guesde - 4 min. lopen
  • Marseille (XRF-Station Saint Charles SNCF) - 11 min. lopen
  • Luchthaven Marseille - Provence (MRS) - 31 min. rijden

Restaurants

  • ‪Entre Terre & Mer - ‬4 min. lopen
  • ‪Terrasse de l'InterContinental Marseille Hôtel-Dieu - ‬6 min. lopen
  • ‪Le Bistrot Marseillais - ‬1 min. lopen
  • ‪Le Panier Marseillais - ‬4 min. lopen
  • ‪A Strega - ‬3 min. lopen

Over deze accommodatie

Hôtel LIGO by HappyCulture

Hotel met een chique stijl in de buurt van Marseille Provence Cruise Terminal
Met een ligging in de buurt van Grand Port Maritime de Marseille hoef je je bij Hôtel LIGO by HappyCulture geen seconde te vervelen. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Daarnaast profiteer je van het volgende:
  • Een ontbijtbuffet (tegen een toeslag), een rookvrije accommodatie en een 24-uurs receptie
  • Meertalig personeel, een bagageopslagruimte en een portier/piccolo
Kamervoorzieningen
Alle 142 kamers bieden gemakken zoals luxe beddengoed en laptopwerkplekken en beschikken bovendien over faciliteiten zoals gratis wifi en kantoren.
Aanvullende voorzieningen zijn o.a.:
  • Badkamers met baden of douches en haardrogers
  • Ledtelevisies van 43 inch met kabelzenders
  • Gratis baby-/kinderbedjes, dagelijkse schoonmaakservice en kantoren

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Wifisnelheid op de kamer: 250+ Mbps (voor 3-5 personen of maximaal 10 toestellen)
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 07.00 uur tot 10.00 uur op werkdagen en van 07.00 uur tot 10.30 uur in het weekend: EUR 16 per persoon

Gezinsvriendelijk

  • Babybed in de kamer

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag

Gastendiensten

  • Meertalig personeel
  • Portier
  • Schoonmaakservice (dagelijks)

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Geen lift
  • Gladde vloer in de kamer
  • Hardhouten vloer in de kamer
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)

Meer

  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Gratis babybed
  • Luxe beddengoed

Badkamer

  • Bad of douche
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer
  • Shampoo
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Led-tv van 43 inch met kabelzenders

Meer

  • Airconditioning
  • Bureaustoel
  • Gratis lokale gesprekken
  • Kantoor
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Telefoon

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
De informatie die de accommodatie verstrekt, is mogelijk vertaald met automatische vertaaltools
De terrasconfiguraties variëren voor de accommodaties ‘Superior-tweepersoonskamer, terras’ en ‘Deluxe appartement met terras, 4 personen’. Deze accommodaties beschikken over een terras op tuinniveau, een omheind terras of een open terras. De accommodatie kan niet garanderen dat aan verzoeken voor een specifiek terrastype kan worden voldaan.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Op verzoek zijn er gratis babybedjes beschikbaar bij de accommodatie

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • De stad heft de volgende belasting: EUR 3.25 per persoon, per nacht. Deze belasting is niet van toepassing op kinderen die jonger zijn dan 18 jaar.

We hebben alle kosten vermeld die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor het ontbijtbuffet: ca. EUR 16 per persoon

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen.
Contactloos betalen is mogelijk
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: koolmonoxidemelder, brandblusser, rookmelder, beveiligingssysteem, EHBO-doos en buitenverlichting
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er is geen lift in deze accommodatie
Wegens de nationale wetgeving mogen contante betalingen bij deze accommodatie het bedrag van EUR 1000 niet overschrijden. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de gegevens in de boekingsbevestiging.

Nationale beoordeling

ATOUT France, het Franse Bureau voor Toerisme, heeft aan deze accommodatie een officiële sterrenclassificatie toegekend.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Ligo By Happyculture Marseille
Hôtel LIGO by HappyCulture Hotel
Hôtel LIGO by HappyCulture Marseille
Hôtel LIGO by HappyCulture Hotel Marseille

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Hôtel LIGO by HappyCulture?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Wat kost het om bij Hôtel LIGO by HappyCulture te parkeren?

Bij Hôtel LIGO by HappyCulture kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij Hôtel LIGO by HappyCulture?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht. Op beperkte tijden kun je laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij Hôtel LIGO by HappyCulture uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Waar ligt Hôtel LIGO by HappyCulture?

Dit hotel ligt in 2e arrondissement, binnen 2 km afstand van La Vieille Charité en Grand Port Maritime de Marseille. Ook Le Panier en Centre Bourse liggen binnen 10 minuten lopen. Station Jules Guesde ligt op maar 4 minuten lopen en naar Station de Métro Colbert is het 5 minuten lopen.

Beoordelingen

Beoordelingen over Hôtel LIGO by HappyCulture

8,2

Zeer goed

8,4

Netheid

7,6

Voorzieningen

8,8

Personeel en service

8,2

Milieuvriendelijkheid

8,0

Staat van de accommodatie en faciliteiten
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 39 van 97 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 30 van 97 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 23 van 97 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 3 van 97 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 2 van 97 beoordelingen

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

stefan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Yasmina

Reisde met familie
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Super sejour en famille, 6 nuits. Personnel super sympa, merci à eux pour leur accueil. Petit déjeuner excellent (produits de qualité et beaucoup de choix). Hotel très bien situé, proche du vieux port, du quartier du panier, de la gare, à pieds; métro très proche aussi. On reviendra et on recommande vivement cet hôtel !
6 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Meryl

Reisde met een groep
Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Personne très gentils et serviable. Chambre très spacieuse.
2 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Armir

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel was a very good surprise. We had an apartment and a double room, both of which were very clean and spacious. We also tried the breakfast which was excellent and full of choices. Just one small observation for the staff: a few more smiles make the clients feel better ;)
2 nachten verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Andrew

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Great location, spacous clean rooms, very helpful staff. Only negative is the room AC is difficult to work to liking. No English speaking chanels on the TV in room. Lots of Apps on the Smart TV but the internet signal not strong to run the programs like Netflix, Prime etc.
1 nacht verbleven in oktober 2025

8/10 – Goed

Afsaneh

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
All good , except didn’t have a coffee maker at the lobby like the hotel in Boulogne-Billancourt
2 nachten verbleven in oktober 2025

8/10 – Goed

Andrew

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Staff are very knowledgeable and extremely courtious. There was a geat vibe and the place felt safe and welcoming. Great breakfast with lots of choice.
1 nacht verbleven in oktober 2025

8/10 – Goed

Eike

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Gute Lage. Sauber. Frühstück war Okay.
1 nacht verbleven in oktober 2025

10/10 – Uitstekend

Anna, Etobicoke

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The front desk staff was exceptional, made excellent suggestions and addressed all of our concerns immediately.
2 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Denise

Great hotel
1 nacht verbleven in september 2025

2/10 – Ontzettend slecht

sally-ann

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great stay Helpful staff
1 nacht verbleven in september 2025

6/10 – Redelijk

maxime

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Netheid
Accueil très bien , mais nous avons eu la surprise de découvrir des sous-vêtements dans le placard de la cuisine, de la vaisselle sale et collante, du maquillage sur le sol de la salle de bain, une table pas lavé. Pour un hôtel 4 étoiles nous avons trouvé cela un peu léger. Personnel de la réception très compréhensible après vérification de la situation ils ont réalisé un petit geste commerciale.
3 nachten verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Morten

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

ROBERTA

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Netheid
Abbiamo soggiornato all'hotel Ligo per 5 notte (2 adulti e 1 bambino di 9 anni). Abbiamo prenotato un appartamento deluxe senza colazione, troppo cara per le nostre esigenze. L'hotel presenta alcuni aspetti positivi ma altri negativi. Sicuramente la posizione, nonostante la stradina in cui si trova non sia molto attraente, risulta positiva per la vicinanza a Rue de la republique che con una passeggiata di pochi minuti porta al quartiere di Le Panier e in 10 minuti conduce al Porto vecchio, pieno di locali e punto di partenza di diversi tour. Altro punto a favore la gentilezza del personale, la presenza di un angolo con dei giochi per i più piccoli e la possibilità di riempire gratuitamente H24 le borracce con acqua naturale o frizzante, cosa che ci ha fatto risparmiare notevolmente. Passando alle note dolenti: la pulizia delle stanze non è adeguata a un 4*, inoltre l'ultimo giorno la nostra stanza non è stata pulita tuttavia, su nostra richiesta, abbiamo avuto subito asciugamani puliti. Il nostro appartamento deluxe, a dispetto di quanto indicato nella prenotazione, non aveva alcun terrazzo ma, cosa per noi più scomoda, non aveva il tavolo con le sedie, come mostrato nelle foto sul sito. Tranne un giorno, abbiamo fatto colazione sempre fuori, visto che sulla via principale ci sono due forni a pochi metri dall'hotel, ma la mancanza del tavolo da pranzo è strana, visto che l'appartamento è fornito anche di cucina con frigo, microonde, stoviglie e, addirittura, lavastoviglie!
5 nachten verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

Hanna

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid
1 nacht verbleven in juli 2025

4/10 – Matig

Roisin

Reisde met een groep
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
The room was clean, however when we arrived we did not have enough towels in the room including no hand towels or bath mat. We also did not have any cups in the room. The smart TV doesn't work. The room wasn't cleaned during our stay. Towels were left in the room in the late afternoon, but the dirty cups were not replaced, nor was the rubbish removed during a 2 night stay. However, the main reason I wouldn't recommend this hotel is due to my experience with the staff. They actually went out of their way to be unhelpful. I encountered Lena at the front desk multiple times, each time she did nothing to cooperate or help. I broke my phone on the last day and could not access my boarding pass and was in disbelief as the lack of help from them.
2 nachten verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

hayde

Ok
1 nacht verbleven in augustus 2025

6/10 – Redelijk

Sarra

Au centre de Marseille. On peut se déplacer facilement à pieds et surtout coté plage.
2 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Lila

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Notre séjour à étais magnifique je n' ai jamais vu un hôtel aussi propre très beau salle de bain nickel les chambres très bien accueil très accueillant on à adorait je les conseillers à mes amies bien placée .
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Laurent

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

MARCIO

1 nacht verbleven in april 2025

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
3 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Jan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Chad

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Even though the neighbourhood is not five stars, the hotel it’s staff and breakfast certainly are.
1 nacht verbleven in juli 2025