Sterling Ooty Fern Hill

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt en gratis valetparkeerservice in Ootacamund

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Sterling Ooty Fern Hill

Exterieur
Familie suite, 1 tweepersoonsbed | Executive lounge
1 slaapkamer, een strijkplank/strijkijzer, gratis wifi, beddengoed
Bar (ter plaatse)
Exterieur

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Ontbijt inbegrepen
  • Huisdiervriendelijk
  • Roomservice
  • Spa
  • Wasservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
7 van 7 kamers weergeven

Familie tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Verwarming
Ledtelevisie
Slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • Max. aantal: 6
  • 2 kingsize bedden

Familie tweepersoonskamer

Hoogtepunten

Verwarming
Ledtelevisie
Slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • 58 m²
  • Max. aantal: 6
  • 1 kingsize bed of 1 queensize bed

Familie suite, 1 tweepersoonsbed

Hoogtepunten

Een aparte eetruimte
Een aparte zitruimte
Verwarming
Ledtelevisie
Aparte slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
  • 38 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed

Klassieke kamer, 1 tweepersoonsbed

Hoogtepunten

Verwarming
Ledtelevisie
Slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • 20 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed

Premier kamer, 1 tweepersoonsbed

8,0 van 10
Zeer goed
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Verwarming
Ledtelevisie
Slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • 23 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed

Familie suite, 1 kingsize bed

Hoogtepunten

Verwarming
Ledtelevisie
Aparte slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
Kabelzenders
Kledingkast of kast
  • Max. aantal: 4
  • 1 kingsize bed

Premier kamer, 1 kingsize bed

Hoogtepunten

Verwarming
Ledtelevisie
Slaapkamers
Privébadkamer
Een koffiezetapparaat/waterkoker
Gratis mineraalwater
Kabelzenders
Dagelijkse huishoudservice
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
73, Kungah House Road, Fern Hill, Ootacamund, Tamil Nadu, 643004

In de buurt

  • Ooty Rose Garden - 16 min. lopen - 1.4 km
  • Mudumalai National Park - 16 min. lopen - 1.4 km
  • Ooty-meer - 2 min. rijden - 1.4 km
  • Government Botanical Gardens - 3 min. rijden - 2.5 km
  • Doddabetta Peak - 11 min. rijden - 7.1 km

Lokaal vervoer

  • Station Ooty Udhagamandalam - 16 min. lopen

Restaurants

  • ‪Kalayivani Mess - ‬11 min. lopen
  • ‪Etta fast food - ‬20 min. lopen
  • ‪Aavin Paal - ‬14 min. lopen
  • ‪Thendral Veg Restaurant - ‬15 min. lopen
  • ‪Hotel Annex - ‬18 min. lopen

Over deze accommodatie

Sterling Ooty Fern Hill

Hotel met een chique stijl in Fern Hill
Met voorzieningen zoals een gratis uitgebreid ontbijt, een shuttleservice van/naar de luchthaven en een terras kom je niets tekort bij Sterling Ooty Fern Hill. Ben je toe aan een verwendag? Breng dan een bezoek aan het stoombad. Gasten kunnen gebruikmaken van voorzieningen zoals een koffiebar/café en een tuin en verbinding maken met gratis wifi op de kamer.
Overige voordelen zijn o.a.:
  • Gratis plaatsen voor zelf parkeren en plaatsen voor valetparkeren
  • Vervoer van en naar de luchthaven (toeslag), een receptieruimte en een pool- of biljarttafel
  • Een bagageopslagruimte, een bankethal en meertalig personeel
Kamervoorzieningen
Alle 175 kamers bieden voordelen zoals 24-uurs roomservice en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals gratis wifi en gratis mineraalwater.
Andere voorzieningen zijn o.a.:
  • Badkamers met baden of douches en gratis toiletartikelen
  • Ledtelevisies van 43 inch met kabelzenders
  • (kleding)kasten, koffiezetapparaten/waterkokers en verwarming

Gesproken talen

Engels en Hindi

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
  • Gratis zelf parkeren ter plaatse
  • Gratis valetparkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Gratis uitgebreid ontbijt beschikbaar dagelijks van 07.30 uur tot 10.30 uur
  • Een bar/lounge
  • Een koffiebar/café
  • Een restaurant
  • Snackbar/delicatessenwinkel

Dingen om te doen

  • Biljart/pooltafel
  • Boogschieten
  • Speeltuin
  • Spelletjesruimte
  • Stoombad

Gezinsvriendelijk

  • Snackbar/delicatessenwinkel
  • Speeltuin
  • Spelletjesruimte
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Cadeauwinkel/kiosk
  • Kluisjes
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice

Zakelijke diensten

  • Businesscentrum

Buiten

  • Barbecue
  • In de bergen
  • Picknickplaats
  • Terras
  • Tuin

Spa

  • Massage
  • Spadiensten

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Geen lift
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)
  • Rolstoeltoegankelijke registratiebalie
  • Rolstoeltoegankelijkheid

Meer

  • 3 etages
  • Balzaal
  • Feestruimte
  • Receptieruimte
  • Rookvrije accommodatie

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen

Badkamer

  • Bad of douche
  • Gratis toiletartikelen
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Led-tv van 43 inch met kabelzenders

Eten en drinken

  • 24-uurs roomservice
  • Gratis mineraalwater
  • Koffiezetapparaat/waterkoker

Meer

  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek
  • Telefoon
  • Verwarming

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 14.00 uur; inchecken is mogelijk tot: 18.30 uur
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 16

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Na de openingstijden kun je niet meer inchecken bij deze accommodatie.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Indiase staatsburgers dienen bij het inchecken een geldig Indiaas identiteitsbewijs met foto of rijbewijs te tonen. Reizigers die geen staatsburger van India zijn, dienen een geldig paspoort en visum te tonen.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Huisdieren zijn toegestaan tegen INR 2000 per huisdier, per dag
Alleen honden zijn welkom
2 in totaal (maximaal 30 kg per huisdier)
Huisdieren mogen niet alleen worden gelaten
Alleen bepaalde kamers. Huisdiervriendelijke kamers kunnen worden aangevraagd door contact op te nemen met de accommodatie via het telefoonnummer in de boekingsbevestiging.
Er zijn voer- en drinkbakken en kattenbakken aanwezig

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Optionele extra's

  • Toeslag voor huisdieren: INR 2000 per huisdier, per dag

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen.
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er is geen lift in deze accommodatie

Accommodatie ook bekend onder de naam

Fernhill Sterling
Fernhill Sterling Ooty
Ooty Fernhill Sterling
Ooty Sterling Fernhill
Sterling Fernhill
Sterling Fernhill Hotel
Sterling Fernhill Hotel Ooty
Fern Hill Sterling Holidays RESORT
Sterling Ooty Fernhill
Sterling Fernhill Ooty Hotel
Sterling Fernhill Hotel Ootacamund
Fern Hill Sterling Holidays
Sterling Fern Hill Hotel
Ooty Fern Hill Sterling Holidays RESORT
Ooty Fern Hill Sterling Holidays
Sterling Ooty Fern Hill Hotel
Sterling Ooty Fern Hill Ootacamund
Sterling Ooty Fern Hill Hotel Ootacamund

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Sterling Ooty Fern Hill?

Ja, bij Sterling Ooty Fern Hill zijn honden (maximaal 2 in totaal) toegestaan, met een maximaal gewicht van 30 kg per huisdier. Er geldt een toeslag van INR 2000 per huisdier, per dag.

Wat kost het om bij Sterling Ooty Fern Hill te parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen en valetparkeerservice.

Hoe laat kan ik inchecken bij Sterling Ooty Fern Hill?

Je kunt inchecken vanaf: 14.00 uur; je kunt inchecken tot: 18.30 uur. Het is niet mogelijk om na sluitingstijd in te checken.

Tot hoe laat kan ik bij Sterling Ooty Fern Hill uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Biedt Sterling Ooty Fern Hill een shuttleservice naar de luchthaven aan?

Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar.

Waar ligt Sterling Ooty Fern Hill?

Dit hotel ligt in Fern Hill, binnen 10 minuten lopen van Lady Canning's Seat en Second World War Memorial Pillar. Ook Muniswarar Temple en Nilgiri Mountain Railway liggen binnen 2 km afstand. Station Ooty Udhagamandalam ligt op 16 minuten lopen.

Beoordelingen over Sterling Ooty Fern Hill

Beoordelingen

7,0

Goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 16 van 66 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 21 van 66 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 11 van 66 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 11 van 66 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 7 van 66 beoordelingen

7,6/10

Netheid

7,2/10

Personeel en service

6,0/10

Voorzieningen

7,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

2/10 – Ontzettend slecht

Himani

Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
The services was pathetic. Most of the area was booked for private parties so we couldn't go anywhere. It was like staying in a hotel and not resort. Also, during checkout they took more amount from us. When I checked it, and asked for a refund, they said they have initiated the refund. But I never got it back. They are just thiefs who show you the correct bill. But in final bill which they don't show you they add many bills twice.
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

theja

Excellent Service
2 nachten verbleven in februari 2024

2/10 – Ontzettend slecht

Deepak

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
DO NOT BOOK THIS PROPERTY - NOT EVEN MATCH 2 star STANDARD. Recently stayed here with family for 2 days. To start with no staff to help in checkin process or luggage, have to ask multiple times. Then, room allocated was a pathetic dirty room with no view -- unless they consider teenshade as a view. Nothing, happened even after complaint, just the false promise to get the room changed next day (I already arrived in evening, then to pack luggage next morning doesnt make sense at all). Cherry on the cake was -- TV not working, kettle not working, for room service u have to wait for hours for just getting water refill. Bathroom drains were blocked. And, best part they serve in room food in disposable like pizza delivery which though was just coming from one floor below but was served cold with very high price. I have stayed in other Sterling properties during same trip as well in past, they are good but this property definetly has some issue so pls refrain from booking this unless u want to spoil ur holiday.
2 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Deepti

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
Location is good. Relationship manger started with his sales pitch even before I had checked in. Despite requesting to take this up later as I was tired, he continued to keep pitching. Cleanliness wasn't great and despite having a Premium suite the room had no view. Overall no value for money
2 nachten verbleven in april 2023

4/10 – Matig

anwar

2 nachten verbleven in december 2022

6/10 – Redelijk

Yagnesh

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Access road is really bad, Hot water is not available for the second person, need to wait 25 minutes to get enough hot water for the next person. All glasses for drinking water had a faint smell of kerosene. Great location, superb views, excellent breakfast and dinner buffet.

4/10 – Matig

Hemanth

Reisde met familie
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Average stay experience

The choice of room provided to us was very average for the pricing. After spending 10k for a night we expect a balcony at the least. The room was big though. The view from the room was not that great. The kitchen closes at 3 pm with limited food options, taste wasn't great either.
1 nacht verbleven in november 2022

6/10 – Redelijk

Aseem

Reisde met familie
Negatief: Personeel en service, comfort kamer

A mixed bag of good, bad and ugly

The stay was a mixed bag really. While the location of the resort is excellent, the roads leading up to the resort are terrible. The same goes for the staff, a mixed bag. Some staff members were very kind and courteous while others were not. There were 3 of us staying in your privilege suite and I called in to request an additional duvet 3 times. The duvet was not provided and the Housekeeping, as well as the front desk, stopped answering calls from my room. Now, this behaviour will ensure that I do not ever come back despite a few good people working in your resort who were very kind and helpful throughout our stay.
2 nachten verbleven in oktober 2022

2/10 – Ontzettend slecht

srisurendrakumar

2 nachten verbleven in juli 2022

6/10 – Redelijk

Rohini

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service
Dinner buffet is too crowded. Delay in response of staff for anything.
2 nachten verbleven in juni 2022

10/10 – Uitstekend

Kimfa

1 nacht verbleven in februari 2022

10/10 – Uitstekend

RONAK B

Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
One of the best Hotels with Best scenic view. Lots of Indoor games along with Adventure sports within Hotel Campus. Manojit was very helpful and very humble. Our food request was well taken care and overall experience was excellent.
2 nachten verbleven in januari 2022

10/10 – Uitstekend

Neha

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

very Nice Property

Proverty is very Nice and hospitality is very good
1 nacht verbleven in november 2021

2/10 – Ontzettend slecht

Sampath

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen, staat van de accommodatie en faciliteiten
Absolutely horrible horrible access routes to this hotel. Pick any other place.
2 nachten verbleven in oktober 2021

2/10 – Ontzettend slecht

Viveganandan

Negatief: Comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2021

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

3 nachten verbleven in januari 2021

10/10 – Uitstekend

nilesh

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Very good location
1 nacht verbleven in februari 2020

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Access road to the property was horrible and similar was the parking situation. It took more than 45 minutes to get my car out. Room charges were exorbitant. The mattress was 'spring type' and hurt the back. Floor boards were squeaky. Staff was very helpful, especially the duty manager Mr. Arun. Food quality was great with a lot of variety.
2 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in mei 2019

4/10 – Matig

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Not a good one, basic amenities were not provided like hand towels, washroom was flooding though corrected later, very slow service restaurant
4 nachten verbleven in december 2018

4/10 – Matig

Gaurav

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service, comfort kamer
The stay was not comfortable at all. 1. The rooms given to us didn't had a tea kettle and the room service didn't delivery tea as they were short of staff. 2. Got the TV working after multiple complaints. 3. Request for room heater was fulfilled after full 24 hrs of request 4. And to make the things ever more terrible, the security guard opened the side door of the room and came into our room at 11pm without even knocking or informing us. Ridiculous.. and to top it all answer given was that they were just checking the door lock
2 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
Peaceful and relaxed place . Great food and staff General cleanliness was poor. Rooms were not cleaned on time . Bathroom was moldy
2 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

ARINDAM

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Family visit

Great stay
2 nachten verbleven in november 2018

6/10 – Redelijk

Davinder

Positief: Netheid
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Crowded Ooty

Ooty town and the surrounding slopes (other than tea gardens) are littered with plastic and garbage. Nightmare traffic, poor road maintenance, and surging crowds - not what you expect at a getaway hill destination. Fern Hill resort was mixed - crowded, little noisy. The facility is clean, but needs better maintenance. The plumbing needs an upgrade, the TV didn't work, the window stays were broken. The espresso machine was not working for many days.

4/10 – Matig

Ken

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Disappointed.

Felt like a prison. 5km from town. No pool, nothing to they arranged a pickup but the taxi was no show which caused too much stress