Lobby

Beoordelingen van Mercure Paris Gare De Lyon TGV

4 out of 5
Mercure Paris Gare De Lyon TGV
2 Place Louis Armand, Paris, Paris

Beoordelingen

8,0

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 304 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 449 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 169 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 54 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 26 van 1002 beoordelingen" "

8,4/10

Netheid

8,4/10

Personeel en service

7,6/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Nils

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
perfect hotel direct aan het station
1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 28 mrt 2024
Cher Nils,Nous vous remercions pour ce beau 10/10.En vous souhaitant une excellente journée

8/10 – Goed

dirk

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Perfect dichtbij het station, ietwat kleinere kamer maar voldoende als tussenstop als je met de trein reist, dichtbij ook enkele goede brasserieën. Ontbijt mag er ook zijn, mooie keuzes en bijna alles vers.
1 nacht verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Hendrikus, Papendrecht

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice hotel
Nice hotel very clean and good breakfast. Friendly staf.
1 nacht verbleven in september 2019
Reactie van Le Mercure Paris Gare de Lyon TGV. op 24 sep 2019
Dear Hendrikus, Thnak you for this comment. We are happy that you had a pleasant stay in our hotel thanks to our renovated rooms, our breakfast and the welcome of our staff. We hope to see you soon ! Le Mercure Paris Gare de Lyon TGV.

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bij aankomst bleek het hotel compleet in verbouwing. Het restaurant en de bar zijn hierdoor niet beschikbaar. Erg jammer dat die niet wordt aangegeven voor het boeken van de kamer. Daarnaast zouden ze dit goedmaken met een ‘upgrade’ maar dit bleek enkel een minibar op de kamer. De volgende dag met het uitchecken probeerden ze mij de kamer vervolgens dubbel te laten betalen. Ik ga hier niet meer heen.
1 nacht verbleven in juli 2019
Reactie van Le Mercure Paris Gare de Lyon TGV. op 5 aug 2019
Dear Guest, Indeed our hotel is currently under renovation to improve the quality of your stay. Our works are held from Monday to Friday from 10:00 to 18:00. We are sorry that you have not been warned. Following a change of reservation software, we encountered a problem with your billing. We are sorry that you have been charged twice. After checking with our reception, we refunded the surplus. Please be aware that this is not our usual practice and please accept our sincere apologies for this incident. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Le Mercure Paris Gare de Lyon TGV.

6/10 – Redelijk

marciano

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
We stayed for three nights. I’ll start with negative. - the airconditioning was not working for two nights. we were told that they turn off the system during colder season. Positive: - The reception clerk Mr. Rafael gave us an electric fan. Thank you. - Reception manager Miss Alice, gave us a compensation by allowing late check out. Thank you. - The following afternoon, both Mr. Rafael and Miss Alice knocked on our room and provided us with a box of cookies, were very apologetic about the inconvenience. These are the kind of staff that Accor should cherish. Thank you.
3 nachten verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Peter, Philadelphia

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hard to find at first due to the facade covered with scaffolding. At first, I thought it was just a bar-cafe than a hotel.
1 nacht verbleven in april 2024

8/10 – Goed

Richard

Reisde met familie
Negatief: Voorzieningen
Ok
1 nacht verbleven in april 2024

6/10 – Redelijk

Richard

Reisde met familie
Positief: Personeel en service
Negatief: Voorzieningen
Convenient
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Anne

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very convenient for Gsre deyon Station
1 nacht verbleven in maart 2024

6/10 – Redelijk

KEIJI

空港、TGVへのアクセスが便利
1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

Richard

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Wonderful service extremely clean
4 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 19 feb 2024
Dear Richard,We would like to thank you for staying with us and for taking the time to share your positive experience with us. The entire Mercure Paris Gare de Lyon team and myself are happy to read that you had a good stay with us.We thank you for your lovely compliments regarding our quality of service and the cleanliness of our establishment. We hope to welcome you very soon during your next stay in Paris. I wish you a pleasant day,

10/10 – Uitstekend

Andrew

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very nice hotel right next to Gare du Lyon station. Room was very good. Mine looked out onto the roof of the station, and with the window open I could hear the SNCF chimes and the station announcements. Probably not everyone's cup of tea, but I really liked this. Generally the hotel was convenient for lots of things, and there was an array of cafes, shops and restaurants nearby. I went for a run along the Coulee Verte - which was a raised railway line now turned into a linear park - which starts very close. Due to the proximity of the station, transport links are excellent.
2 nachten verbleven in februari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 19 feb 2024
Dear Andrew, Thank you for taking your time to share with us your feedback. We are glad to know that overall you had a great stay. We can't wait to have you back !

8/10 – Goed

philippe

1 nacht verbleven in februari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 28 mrt 2024
Cher Philippe,Nous vous remercions pour ce beau 8/10.En vous souhaitant une excellente journée

2/10 – Ontzettend slecht

Corinne

1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 28 mrt 2024
Chère Corinne, Nous sommes navrés que votre expérience ne fut pas comme vous l'attendiez.

8/10 – Goed

DONGWOO

1 nacht verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 28 mrt 2024
Cher GONDWOO,Nous vous remercions pour ce beau 8/10.En vous souhaitant une excellente journée

4/10 – Matig

takayuki

Zakenreiziger
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service
the hotel is relatively clean, but some of the receptionists are not willing to help. Shower water pressure is low, and impossible to avoid getting the sink/floor wet. Location, breakfast, and cleanliness are good for Paris hotels.
4 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 19 feb 2024
Dear Takayuki,We are glad you appreciated the cleanliness of our establishment. We do apologize if the friendliness of our team was not satisfying. I have shared your remark with our Reception Manager.We hope you will give another chance to our establishment soon,We wish you a lovely day,

10/10 – Uitstekend

Robert

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff were most welcoming. Thanks! And will return again.
2 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 19 feb 2024
Dear Robert,We would like to thank you for staying with us and for taking the time to share your positive experience with us. The entire Mercure Paris Gare de Lyon team and myself are happy to read that you had a good stay with us.I will share with our lovely team your beautiful compliments ! We hope to welcome you very soon during your next stay in Paris. I wish you a pleasant day,

8/10 – Goed

Surajit

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice hotel near Lyon
A good hotel right next to the Gare de Lyon. The room was small, which is typically like all budget hotels in Paris! I liked the fact that the room had a bath tub and arrangement to make tea or coffee. They didn't have any UK plug socket in the room, though they had some very slow and fiddly USB chargers. The reception gave me an adaptor but had to pay a €20 security deposit for it. Not a big deal. But what should it is, it was two apaptors to convert it to UK! So I couldn't use it, as it would fall off the wall socket due to the length and weight.
3 nachten verbleven in januari 2024
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 19 feb 2024
Dear Surajit,Thank you for taking your time to share your feedback with us. We hope that overall you had a nice time with us. I have shared your remark regarding UK electric plug.We wish you a lovely day,

10/10 – Uitstekend

Moïse

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 – Uitstekend

Florent

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in januari 2024

8/10 – Goed

RICARDO

3 nachten verbleven in januari 2024

6/10 – Redelijk

Germania

4 nachten verbleven in december 2023

8/10 – Goed

Dominique

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Convenable
Séjour d'une nuit au retour de l'étranger et avant de rentrer à la maison : convenable mais sans plus au regard des tarifs...hôtel parisien dans la lignée de beaucoup d'autres de ce point de vue là.
1 nacht verbleven in december 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 19 feb 2024
Cher Dominique,Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous partager votre avis suite à votre séjour chez nous. Nous sommes navrés que vous ayez été un peu déçu par nos tarifs.Nous espérons que vous laisserez une nouvelle chance à notre établissement.En vous souhaitant une excellente journée

10/10 – Uitstekend

jean louis

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Kohji

3 nachten verbleven in december 2023

6/10 – Redelijk

Stephan

Positief: Netheid, personeel en service
Lage zum Gare de Lyon aber eine Nacht reicht
Doppelzimmer war klein und Badewanne statt Dusche. Zimmer war aber sauber und ruhig. Lage wegen dem Bhf gewählt. Im Hotel gibt's nix zu tun - weder Resti, noch Bar, noch sonst was. Es hat wenigstens ein Cafe.
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Joshua

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This spot is so convenient! I had an early-morning train at Gate de Lyon, so this was the perfect spot. Clean, easy check-in, and friendly staff!
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Dear Joshua,We thank you for your lovely review following your recent stay with us. We are happy to know you had a great time with us ! We can't wait for you to come back !We wish a lovely day,

8/10 – Goed

laurence, grenoble

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Bel hébergement avec un.petit dejeuner complet. Je regrette seulement l heure d'arrivée, 14h, qui est un peu tard. J ai apprécié mon sejour au mercure.
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Chère Laurence,Merci pour votre agréable commentaire sur votre agréable séjour. Nous sommes cependant navrés que l'horaire de check-in vous semble un peu tard. Sachez qu'il est nécessaire afin de réaliser le nettoyage des chambres. Vous pouvez cependant demander en supplément un early check-in.Nous espérons tout de même vous revoir lors d'un prochain séjour.Nous vous souhaitons une excellente journée !

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Alles Ok, die Lage zählt
Alles ok, die neue Einrichtung sieht etwas frischer aus als vorher. Schlussendlich zählt für mich die Lage. Was schade war: es gibt keine Kaffeemaschine mehr im Zimmer wie davor, und dieses Mal hatte ich das erste Mal, seit ich über die Jahre immer wieder da war, ein Zimmer mit Badewanne statt Dusche. Ich dachte, die Zimmer hätten alle keine Badewanne mehr. Ich bin einiges gewohnt, aber hier war der Einstieg wirklich eng, hoch und die Wanne war sehr rutschig. Für ältere Leute unter Umständen gefährlich oder sogar nicht machbar!
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Guten Tag Anonymous !We thank you for taking your time to share your review with us and we hope that overall you had a great stay. Regarding coffee machines they are only available in Privilege rooms. For the bathtub there are some in both Privilege and Standards Room. You can precise your preference (bathtub or during) during your booking.We hope you will come back to our establishment soon !We wish you a lovely day.

8/10 – Goed

Cécile

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Vaisselle petit déjeuner à vérifier.
Sejour bien sauf dommage de la vaisselle sale au petit déjeuner...ça dégoûte un peu le matin.
1 nacht verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Chère Cécile,Nous vous remercions d'avoir pris le temps de nous partager votre feedback suite à votre récent séjour chez nous. J'ai bien évidemment fait remonter votre remarque à notre Responsable Restauration. Nous vous prions de bien vouloir nous excuser pour la gêne occasionnée.Nous vous souhaitons une excellente journée,

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great location
It was a great location next to Gare de Lyon and staff were very helpful n friendly.
3 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Dear Anonymous,We thank you for your lovely comment about our establishment. We are happy to know our staff was very friendly & helpful !We can't wait for you to come back, Have a great day

10/10 – Uitstekend

Elaine Sia

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Dear Elaine,We thank you for leaving us your kind review !We hope you had a great stay with us.We wish you a lovely day

8/10 – Goed

thi kim chi

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Qualité/ Prix est correct. Déjeuner à 19Euro est bien cher.
3 nachten verbleven in november 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Cher Thi Kim Chi,Merci d'avoir pris le temps de nous partager votre avis suite à votre récent séjour chez nous. Nous avons bien pris en compte vos remarques.Nous vous souhaitons une belle journée

8/10 – Goed

Xian Ling

1 nacht verbleven in oktober 2023
Reactie van Léa, Community & Quality Manager op 12 dec 2023
Dear Xian Ling,Thank you sharing with us your kind review.We hope you had a great stay in our establishment.We wish you a lovely day,

2/10 – Ontzettend slecht

Kazuko

Reisde met familie
Positief: Netheid
Negatief: Personeel en service, voorzieningen
フロントの対応が非常に悪くて残念でした。
1 nacht verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Angélique

Reisde met een groep
1 nacht verbleven in oktober 2023

8/10 – Goed

Francois

1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

YASUHIRO

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Kristin Elisabeth

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Anbefales
Super rengjøring. Gode senger. Aircondition funket fint. God frokost. Sental beliggenhet i gangavtand til Notre Dame og Latinerkvarteret. På friske bein, vel og merke!
4 nachten verbleven in september 2023

10/10 – Uitstekend

Issam

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2023

8/10 – Goed

Dieter

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Location very close to the Gare of Lyon is perfect although a bit noisy because of the police cars and ambulances during the whole night. Breakfast is generous and good.
3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

TAKUMI

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Very close to the station and lots of cafe and restaurant nearby.
3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Elizabeth

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Osamu

3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Sayoko

Positief: Netheid, personeel en service
1 nacht verbleven in augustus 2023

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Prita

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Extremely convenient for people traveling from Gare De Lyon.
1 nacht verbleven in augustus 2023

4/10 – Matig

Osamu

Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in juli 2023

8/10 – Goed

Eri

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
駅から近くて、何処に行くにも便利でした。
4 nachten verbleven in juli 2023