Le Dupleix

3.5-sterrenaccommodatie
Hotel in victoriaanse stijl in Puducherry, bij een winkelcentrum, op enkele stappen van Bharathi Park

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Le Dupleix

Luxe suite, 1 queensize bed | Balkon
Deluxe kamer | 1 slaapkamer, luxe beddengoed, een minibar, een kluis op de kamer
Lounge
Receptie
Exterieur

Populaire voorzieningen

  • Bar
  • Ontbijt beschikbaar
  • Roomservice
  • Wasservice
  • Parkeren inbegrepen
  • Schoonmaakservice

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
3 van 3 kamers weergeven

Luxe suite, 1 queensize bed

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Hd-televisie
Slaapkamers
Luxe beddengoed
Verduisterende gordijnen
Badjassen
  • 37 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 queensize bed

Deluxe kamer

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Hd-televisie
Verduisterende gordijnen
Luxe beddengoed
Slaapkamers
Een haardroger
  • 32 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed of 2 eenpersoonsbedden

Penthouse

8,8 van 10
Voortreffelijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Individueel gemeubileerd
Individueel gedecoreerd
Airconditioning
Hd-televisie
Slaapkamers
Luxe beddengoed
Verduisterende gordijnen
Een haardroger
  • 37 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 queensize bed
Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
5 Rue De La Caserne, Puducherry, Pondicherry, 605001

In de buurt

  • Promenade-strand van Pondicherry - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Pondicherry vuurtoren - 5 min. lopen - 0.5 km
  • Arulmigu Manakula Vinayagar Temple - 7 min. lopen - 0.6 km
  • Sri Aurobindo Ashram - 8 min. lopen - 0.7 km
  • Heilige Hart van Jezus - 11 min. lopen - 1.0 km

Lokaal vervoer

  • Station Pondicherry-Puducherry - 14 min. lopen
  • Chennai International Airport (MAA) - 178 min. rijden

Restaurants

  • ‪Coromandel Cafe - ‬1 min. lopen
  • ‪La Villa - ‬3 min. lopen
  • ‪1 Rue Suffren - ‬1 min. lopen
  • ‪Gandhi Statue - ‬19 min. lopen
  • ‪Villa Shanti - ‬2 min. lopen

Over deze accommodatie

Le Dupleix

Hotel in de buurt van Pondicherry vuurtoren
Le Dupleix bevindt zich in de buurt van Bharathi Park en Pondicherry Museum en biedt extraatjes zoals een koffiebar/café, wasvoorzieningen en een bar. Het plaatselijke restaurant met internationale gerechten, Courtyard Restaurant, serveert ontbijt, lunch en diner. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Daarnaast biedt dit hotel de volgende voordelen:
  • Toegang tot een buitenzwembad
  • Gratis plaatsen voor zelf parkeren
  • Een limousine- of autoservice, een continentaal ontbijt (tegen een toeslag) en een snelle uitcheckservice
  • Een kluis bij de receptie, een 24-uurs receptie en meertalig personeel
Kamervoorzieningen
Alle kamers zijn individueel gemeubileerd en voorzien van gemakken zoals 24-uurs roomservice en luxe beddengoed en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals gratis wifi en airconditioning.
Extra gemakken in alle kamers zijn o.a.:
  • Badkamers met baden en bidets
  • Hd-televisies met premium tv-zenders en dvd-spelers
  • Waterkokers, dagelijkse schoonmaakservice en bureaus

Gesproken talen

Arabisch, Engels, Frans en Hindi

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • 24-uurs shuttleservice van/naar de luchthaven (toeslag)
  • 24-uurs shuttleservice van/naar het treinstation (toeslag)
  • Limousine-/autoservice
  • Gratis zelf parkeren ter plaatse

Eten en drinken

  • Dagelijks continentaal ontbijt tegen een toeslag beschikbaar van 07.00 uur tot 10.00 uur: INR 806 voor volwassenen en INR 500 voor kinderen
  • Een bar/lounge
  • Een koffiebar/café
  • Een restaurant

Restaurants ter plaatse

  • Courtyard Restaurant

Dingen om te doen

  • Buitenzwembad (toegang voor gasten)

Gezinsvriendelijk

  • Dvd-speler
  • Toegang tot buitenzwembad in de buurt
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Gratis kranten in de lobby
  • Kluisje bij de receptie
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Conciërgeservices
  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Turndownservice

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Geen lift
  • Rolstoeltoegankelijk (mogelijk beperkt)
  • Rolstoeltoegankelijk restaurant
  • Rolstoeltoegankelijke conciërgebalie
  • Rolstoeltoegankelijke lounge
  • Rolstoeltoegankelijke openbare wasruimte
  • Rolstoeltoegankelijke registratiebalie

Meer

  • 1 gebouw
  • 3 etages
  • Aparte rookruimtes
  • Victoriaanse architectuur

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Luxe beddengoed
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad
  • Bidet
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer
  • Shampoo
  • Tandenborstel en tandpasta (op verzoek)
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Dvd-speler
  • Flatscreen-tv met premium satellietzenders

Eten en drinken

  • 24-uurs roomservice
  • Elektrische waterkoker
  • Gratis mineraalwater
  • Koffiezetapparaat/waterkoker
  • Minibar
  • Restaurantgidsen

Meer

  • Airconditioning
  • Bureau
  • Elke dag gratis kranten
  • Individueel ingericht
  • Individuele aankleding
  • Kluisje
  • Strijkijzer/strijkplank op verzoek
  • Telefoon
  • Toegang via buitengalerij

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 14.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Vroeg inchecken is tegen een toeslag mogelijk
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Voor laat uitchecken wordt een toeslag in rekening gebracht
Snelle uitcheckservice beschikbaar

Speciale incheckinstructies

Deze accommodatie biedt transfers vanaf de luchthaven en het treinstation (hiervoor kunnen toeslagen gelden). Neem minstens 48 uur voor aankomst contact op met de accommodatie om de ophaalservice te regelen. Je vindt de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
Je dient vooraf contact op te nemen met de accommodatie voor incheckinstructies. Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Neem minstens 24 uur voor aankomst contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging om regelingen te treffen voor het inchecken.
Neem vooraf contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging als je verwacht na 15.00 uur te arriveren. 
Indische staatsburgers dienen een geldig Indisch identiteitsbewijs te tonen bij check-in. PAN-kaarten (Permanent Account Number) worden vanwege nationale regelgeving niet geaccepteerd. Reizigers die geen staatsburger zijn van India dienen een geldig paspoort en visum te overleggen.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren of assistentiedieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Eén kind, met een maximale leeftijd van 5 jaar oud, kan gratis verblijven als het gebruikmaakt van de aanwezige bedden wanneer het op de kamer van de ouder of voogd slaapt
Er zijn extra bedden beschikbaar tegen INR 1500.0 per nacht.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Toeslag voor galadiner op kerstavond (24 december) per volwassene: INR 6000
  • Kindertarief voor galadiner op kerstavond (24 december): INR 3000 (voor kinderen van 6 tot 12 jaar oud)
  • Toeslag voor Oudejaarsavond-galadiner (31 december) per volwassene: INR 6000
  • Kindertarief voor Oudejaarsavond-galadiner (31 december): INR 3000 (voor kinderen van 6 tot 12 jaar oud)

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor het continentaal ontbijt: ca. INR 806 voor volwassenen en ca. INR 500 voor kinderen
  • Toeslag voor luchthavenshuttle: INR 4500 per kamer (enkele reis)
  • Vroeg inchecken is tegen een toeslag mogelijk (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Laat uitchecken is tegen een toeslag mogelijk (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Toeslag voor extra bed: INR 1500.0 per nacht

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de creditcard die bij het inchecken wordt gebruikt om incidentele kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam in de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert creditcards en pinpassen. Let op: contante betalingen zijn niet toegestaan.
Contactloos betalen is mogelijk
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: brandblusser, rookmelder, beveiligingssysteem en EHBO-doos
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Er is geen lift in deze accommodatie
Alleen geregistreerde hotelgasten worden in de kamers toegelaten.
In deze accommodatie zijn huisdieren en assistentiedieren niet toegestaan.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Le Dupleix Hotel Pondicherry
Dupleix Hotel
Dupleix Hotel Pondicherry
Dupleix Pondicherry
Le Dupleix Hotel Pondicherry
Le Dupleix Pondicherry
Le Dupleix Hotel
Le Dupleix Puducherry
Le Dupleix Hotel Puducherry

Veelgestelde vragen

Is Le Dupleix voorzien van een zwembad?

Ja, deze accommodatie heeft toegang tot een buitenzwembad.

Zijn huisdieren welkom bij Le Dupleix?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Wat kost het om bij Le Dupleix te parkeren?

Deze accommodatie biedt parkeerplaatsen.

Hoe laat kan ik inchecken bij Le Dupleix?

Je kunt inchecken vanaf: 14.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht. Voor vroeg inchecken geldt een toeslag (afhankelijk van beschikbaarheid). Op beperkte tijden kun je laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij Le Dupleix uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken. Laat uitchecken is mogelijk tegen een toeslag (afhankelijk van beschikbaarheid).

Biedt Le Dupleix een shuttleservice naar de luchthaven aan?

Ja, er is een shuttleservice van/naar de luchthaven beschikbaar. Er geldt een toeslag van INR 4500 per kamer.

Waar ligt Le Dupleix?

Dit hotel ligt in White Town, binnen 5 minuten lopen van Bharathi Park, Pondicherry vuurtoren en Pondicherry Museum. Ook Raj Niwas en Arulmigu Manakula Vinayagar Temple liggen binnen 10 minuten lopen. Station Pondicherry-Puducherry ligt op 14 minuten lopen.

Beoordelingen over Le Dupleix

Beoordelingen

8,2

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 37 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 29 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 10 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 1 van 84 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 7 van 84 beoordelingen

8,0/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

7,2/10

Voorzieningen

7,6/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

7,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

2/10 – Ontzettend slecht

Punardeep

Negatief: Personeel en service
Very inconsiderate and non helpful staff
1 nacht verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

Iresh

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful renovated 18th century property, walking distance to the beach and other attractions, staff was excellent. Enjoy
1 nacht verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

RAJESH

1 nacht verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

James, Manassas

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The concierge service was excellent. All the staff were considerate and helpful.
3 nachten verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

Graciela

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful place but room was musky.
1 nacht verbleven in februari 2025

8/10 – Goed

henk

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Somewhat expensive Average breakfast (very good coffee and juice, the rest was average) Nice staff, efficient and friendly
1 nacht verbleven in januari 2025

6/10 – Redelijk

Diella

10/10 – Uitstekend

Joseph

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Just one night. Charming very old building. Great service!
1 nacht verbleven in november 2024

10/10 – Uitstekend

Robert

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful location and very helpful staff
3 nachten verbleven in november 2024

8/10 – Goed

Sridhar

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
N
1 nacht verbleven in oktober 2024

6/10 – Redelijk

Suresh, Chennai

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
Negatief: Netheid, voorzieningen
Good location, designer chic, courteous and helpful staff, but below average on room maintenance and cleanliness. Especially bathrooms are poor on plumbing, fittings and overall hygiene. Evidently hasn't been deep cleaned in a while. Absolutely disappointing..
1 nacht verbleven in juni 2024

8/10 – Goed

Jette

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Kan varmt anbefales

Meget hyggeligt og indbydende sted med et super skønt personale. Skøn og rolig beliggenhed.
3 nachten verbleven in maart 2024

8/10 – Goed

Shivom

1 nacht verbleven in maart 2024

10/10 – Uitstekend

marc de

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Pleasant and well located in the heart of Pondichéry.
2 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

milind

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Le Dupleix is a nice boutique hotel in the French Quarter on a quiet street. It is an old bungalow that was supposedly used by the Governor. The hotel has built an excellent team of very friendly and guest service oriented staff who went out of their way to make my stay enjoyable. The kitchen team is extremely talented and all dishes were superbly cooked. The only thing that needs improvement is curbing the mosquito menace. Pondicherry is awash with mosquitoes and I was very concerned with picking up Dengue or some such infection. The team gave me Odomos & used a coil - to no avail. They could learn some protocols used in forest retreats like spraying citronella & lemongrass to keep mosquitoes away without leaving a bad odour in the premises.
3 nachten verbleven in februari 2024

10/10 – Uitstekend

William

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Historic, happy and romantic

After 10 days travelling I needed somewhere relaxing. Pondicherry and Le Dupleix were perfect. It has the feeling of being back in the 1930s. My room was large, its walls hand painted with trees, a huge four-poster bed, all the furniture antique; a big desk for me to write. The bathroom was a little antique but worked well. The place oozed atmosphere and the staff were charming and helpful. The laundry was done well, and breakfast was excellent. There was a pop duo in the evenings at the weekend who performed old favourites well. The restaurant was average, and I preferred to eat out in a town with wonderful food. Restaurant service was a little slow, but there was no rush. The hotel is perfectly positioned in White Town, five minutes from the Promenade and five minutes from the hubbub of the town. There’s an arrangement with the Promenade Hotel to use its small swimming pool. I would have no hesitation in staying again.
4 nachten verbleven in januari 2024

6/10 – Redelijk

Hitendra, Pune

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The outside of the property & the Service is very good but the inside of the rooms is dingy & the choice of the colors of the walls are very poor. so much of brown that it gives a very dull environment. Not value for money at all. It is definitely steep
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

Sally

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

A well run Hotel

A hotel with a lot of history, located in the centre of White town within easy walking to most of the attractions of Pondicherry. Front desk staff are both friendly and professional with a can do attitude whenever we had a problem they were always happy to help. The room was spacious and well maintained with a comfortable bed, tea /coffee, fridge and in room safe , Mini our house keeper was always on hand if we needed anything, (much appreciated Mini) We ate dinner in the hotel several times and found everything of a high standard. Breakfast was also Excellent again the service was first rate. Good luck to the new manager you have a good team. We had a very good six days and will use again if and when we are back in Pondicherry would definitely recommend. Dave and Sally Yorks
6 nachten verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Preeti

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful heritage mansion in a convenient location. The room was clean and well-maintained. We did have to climb two flights of stairs to get there - something to note if you are traveling with seniors! Food was average, the service excellent, especially our hostess Aswetha was very kind and helpful!
2 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 – Uitstekend

Pritam

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Situated a block from a beach and promenade, it was a very convinient location. Room sizes are very big compared to modern hotels. Staff was courteous. Food quality was good. Entrance of the property was a famous spot for social media pictures…
1 nacht verbleven in augustus 2023

6/10 – Redelijk

Farzad

Negatief: Netheid, personeel en service

I would not go back again

On the whole a very ok experience Rooms are old style not very clean, fan tas no regulator, towels outdated. Service is very slow and need regular reminders.
2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 – Uitstekend

Shombit Kumar

1 nacht verbleven in maart 2023

8/10 – Goed

Eilert

Positief: Staat van de accommodatie en faciliteiten

Super Lage mit kalter Dusche und MangelService

Das Dupeix liegt schön zentral, nur 3 Minuten von der Promenade entfernt. Man kann alles Wesentliche zu Fuß erreichen. Beim check in um 14:00 (offizielle check in Zeit) war unser Zimmer nicht fertig, wir waren etwas enttäuscht und man bot uns ein angeblich identisches Zimmer an. Das erschien uns sehr klein und wir bestanden auf unser gebuchtes Zimmer, das tatschlich ca 50% grösser war! Kleine „Verarschung“? Wir mussten 30 Minten warten und man fragte höflich, ob wir einen Wunsch hätten - ja, 2 Kaffee aufs Haus wären nett - das verneinte man aber! Beim morgendlichem Duschen stand uns immer nur kaltes Wasser zur Verfügung, der Service im Restaurant war nett, aber alles nur im Schneckentempo. Auf den Gängen standen den ganzen Tag Essensreste an den eigentlich schönen Sitzplätzen herum, im Restaurant hielt man es nicht für nötig, die alten Servietten und Gläser der vorherigen Gäste abzuräumen oder gar den Tisch für uns abzuwischen - sehr schade- hoffentlich liest das Management diese Bewertung. Besseren Service und Top- Essen haben wir zb in Villa Santhi erlebt- nächstes Mal.
3 nachten verbleven in februari 2023

10/10 – Uitstekend

Niranjan

1 nacht verbleven in februari 2023