Hotel Casanova Venezia

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met gratis ontbijt, op enkele stappen van San Marcoplein

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Hotel Casanova Venezia

Dagelijks continentaal ontbijt inbegrepen
Kamervoorziening
Superior kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden, 1 slaapkamer | Donzen dekbedden, een kluis op de kamer, een bureau, geluiddichte muren
Details aan de buitenkant
Receptie

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt inbegrepen
  • Roomservice
  • Wasservice
  • Schoonmaakservice
  • Receptie 24/7
  • Airconditioning

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
4 van 4 kamers weergeven

Eenpersoonskamer

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Privébadkamer
Een bidet
Een haardroger
Bad/douchecombinatie
  • 11 m²
  • Max. aantal: 1
  • 1 eenpersoonsbed

Superior kamer, 1 twee- of 2 eenpersoonsbedden, 1 slaapkamer

8,6 van 10
Voortreffelijk
(27 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een slaapbank - tweepersoons
Aparte slaapkamers
Privébadkamer
Een bidet
  • 17 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden

Familie suite, 2 slaapkamers

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een slaapbank - tweepersoons
2 slaapkamers
Privébadkamer
Een bidet
  • 45 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 tweepersoonsbedden

Junior suite

8,8 van 10
Voortreffelijk
(6 beoordelingen)

Hoogtepunten

Geluidsisolatie
Klimaatregeling
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Aparte slaapkamers
Privébadkamer
Een bidet
Een haardroger
  • 23 m²
  • Max. aantal: 4
  • 1 tweepersoonsbed

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Sestiere San Marco 1284, Venice, VE, 30124

In de buurt

  • San Marcoplein - 1 min. lopen - 0.0 km
  • Dogenpaleis - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Basiliek van San Marco - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Rialtobrug - 6 min. lopen - 0.6 km
  • Grand Canal - 20 min. lopen - 1.7 km

Restaurants

  • ‪De Pisis - ‬2 min. lopen
  • ‪Gran Caffè Quadri - ‬2 min. lopen
  • ‪Bar Canale - ‬2 min. lopen
  • ‪Ombra del Leone - ‬2 min. lopen
  • ‪Caffè Aurora - ‬5 min. lopen

Over deze accommodatie

Hotel Casanova Venezia

Hotel met een chique stijl in de buurt van San Marcoplein
Hotel Casanova Venezia ligt op loopafstand van Grand Canal en Basiliek van San Marco en beschikt over voorzieningen zoals een gratis continentaal ontbijt en een stomerij/wasserijservice. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Daarnaast biedt dit hotel de volgende voordelen:
  • Een geldautomaat/bankservice, meertalig personeel en een receptieruimte
  • Een lift, een kluis bij de receptie en een waterkoeler
  • Een rookvrije accommodatie, een portier/piccolo en hulp bij uitstapjes/tickets
  • Uit de gastenbeoordelingen blijkt dat gasten zeer lovend zijn over het ontbijt, het behulpzame personeel en de locatie
Kamervoorzieningen
Alle 50 kamers zijn voorzien van extraatjes zoals airconditioning en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes.
Extra voorzieningen zijn o.a.:
  • Donzen dekbedden en baby-/kinderbedjes (tegen een toeslag)
  • Badkamers met bidets en bad-/douchecombinaties
  • Flatscreentelevisies met satellietzenders
  • Dagelijkse schoonmaakservice, bureaus en telefoons

Gesproken talen

Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Gratis continentaal ontbijt beschikbaar dagelijks van 07.00 uur tot 09.30 uur

Gezinsvriendelijk

  • Babybed (toeslag)
  • Geluiddichte kamers
  • Wasserij

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Geldautomaat
  • Kluisje bij de receptie
  • Wasserij
  • Waterkoeler

Gastendiensten

  • Hulp met excursies en tickets
  • Meertalig personeel
  • Portier
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Stomerij-/wasserijservice
  • Wisselen van handdoeken op verzoek

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Lift

Meer

  • 1 gebouw
  • 4 etages
  • Bioafbreekbare roerstaafjes beschikbaar
  • Gebouwd in 1970
  • Gebruik van de waterautomaat wordt aangemoedigd
  • Geen frisdrank in plastic flessen
  • Geen plastic rietjes
  • Geen plastic roerstaafjes
  • Geen water in plastic flessen
  • Herbruikbaar tafelgerei
  • Herbruikbare kopjes
  • Minstens 10% van de winst wordt geïnvesteerd in gemeenschap en duurzaamheid
  • Ramen met dubbelglas
  • Receptieruimte
  • Rookvrije accommodatie
  • Ten minste 80% van de verlichting werkt met leds
  • Ten minste 80% van de voedingsproducten komt van lokale producenten
  • Tentoonstellingen van plaatselijke kunstenaars
  • Tours en activiteiten van lokale aanbieders
  • Veganistische gerechten
  • Vegetarische gerechten

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Babybed (toeslag)
  • Beddengoed inbegrepen
  • Donzen dekbed

Badkamer

  • Bad/douchecombinatie
  • Bidet
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Privébadkamer

Entertainment

  • Flatscreen-tv met satellietzenders

Eten en drinken

  • Beperkte roomservice

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Bureau
  • Geluiddichte kamers
  • Kluisje
  • Telefoon
  • Waterbesparende douches
  • Waterbesparende toiletten

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 14.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Als je een verblijf in Venetië hebt geboekt, wordt je verzocht de website #EnjoyRespectVenezia te bezoeken voor belangrijke informatie over de stad en de plaatselijke regelgeving www.comune.venezia.it/en/content/enjoyrespectvenezia.
Op bepaalde datums van het jaar dienen bezoekers een toegangsprijs van EUR 5-10 per persoon per dag te betalen om Venetië binnen te komen. Als je een accommodatie in Venetië hebt, ben je vrijgesteld van betaling hiervan. Gasten dienen echter vooraf een vrijstellingsvoucher aan te vragen en deze bij aankomst met een identiteitsbewijs te tonen. Ga naar cda.ve.it/en/ om de betreffende datums te bekijken en een vrijstelling aan te vragen.

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn babybedjes beschikbaar tegen EUR 20 per dag.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • De stad heft een belasting die bij de accommodatie wordt verrekend. Deze belasting geldt niet voor inwoners van Venetië en kinderen jonger dan 10 jaar. Bij het overleggen van de juiste documentatie bij de accommodatie gelden er mogelijk andere uitzonderingen voor patiënten en hun verzorgers en voor mensen die voor specifieke doeleinden/diensten in de stad verblijven. Er is 30% korting van toepassing tussen 1 en 31 januari.
  • De stad heft de volgende belasting: van 1 januari tot 31 januari betaal je EUR 3.10 per persoon, per nacht voor volwassenen en EUR 1.60 per nacht voor gasten tussen 10 en 16 jaar oud.
  • De stad heft de volgende belasting: van 1 februari tot 31 december betaal je EUR 4.50 per persoon, per nacht voor volwassenen en EUR 2.20 per nacht voor gasten tussen 10 en 16 jaar oud.

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor babybed: EUR 20 per dag

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Tijdens het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards, pinpassen en contante betalingen.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: brandblusser en rookmelder
Houd er rekening mee dat culturele normen en het gastenbeleid per land en per accommodatie kunnen verschillen. De gegeven beleidsregels zijn verstrekt door de accommodatie.
Registratienummer van de accommodatie IT027042A1NX9C3M98
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Alle gasten, waaronder kinderen, dienen tijdens het inchecken aanwezig te zijn en hun door de overheid verstrekte identiteitsbewijs met foto of paspoort te laten zien.
Wegens de nationale wetgeving mogen contante betalingen bij deze accommodatie het bedrag van EUR 5000 niet overschrijden. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de gegevens in de boekingsbevestiging.

Nationale beoordeling

Deze accommodatie heeft zijn officiële sterrenclassificatie gekregen van the local rating authority.

Accommodatie ook bekend onder de naam

Casanova Hotel
Casanova Venezia
Hotel Casanova
Hotel Casanova Venezia
Hotel Venezia
Venezia Hotel
Casanova Hotel Venice
Hotel Casanova Venezia Venice
Casanova Venezia Venice
Hotel Casanova Venezia Hotel
Hotel Casanova Venezia Venice
Hotel Casanova Venezia Hotel Venice

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Hotel Casanova Venezia?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Wat kost het om bij Hotel Casanova Venezia te parkeren?

Bij deze accommodatie kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij Hotel Casanova Venezia?

Je kunt inchecken vanaf: 14.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht.

Tot hoe laat kan ik bij Hotel Casanova Venezia uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Waar ligt Hotel Casanova Venezia?

Dit hotel ligt in Venetië centrum, vlak bij Museo Correr, San Marcoplein en Grand Canal. Ook Basiliek van San Marco en Teatro La Fenice liggen binnen 5 minuten lopen. Station Venetië Santa Lucia ligt op 29 minuten lopen en naar Venetië (XVQ-Station Venezia Santa Lucia) is het 29 minuten lopen.

Beoordelingen over Hotel Casanova Venezia

Beoordelingen

8,2

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 369 van 955 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 363 van 955 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 125 van 955 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 59 van 955 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 39 van 955 beoordelingen

8,4/10

Netheid

8,2/10

Personeel en service

8,4/10

Voorzieningen

7,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,2/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 – Goed

Jules

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Great value for its location

2 nachten verbleven in oktober 2020

10/10 – Uitstekend

Frank

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Uitstekend hotel, vlakbij het centrum

We kozen voor het hotel omwille van zijn ligging : - dicht bij (100 meter) het San Marcoplein - dicht bij (300 meter) een halte van de Alilaguna Mooie kamers, gedecoreerd op zijn "venetiaans", lekker ontbijt. De geur van de verse koeken kwam ons tegemoet zodra we de kamer uitkwamen. Prijs / kwaliteit een topper.
4 nachten verbleven in januari 2020

2/10 – Ontzettend slecht

Cristina

Reisde met familie
Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
Negatief: Personeel en service
El personal no era simpático, incluso la recepcionista respondió de mala manera a un cliente. El desayuno era muy sencillo, no correspondía a un hotel de 4 estrellas. Había poca comida. Fuimos a desayunar a las 8:30 y algunos recipientes estaban vacíos. Los camareros solo los reponían si los clientes se quejaban. Todo el personal parecía trabajar a disgusto. Lo único bueno del hotel es la ubicación.
1 nacht verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

kenichi

1 nacht verbleven in juni 2025

2/10 – Ontzettend slecht

ROBERT, Edmonton

Reisde met partner
Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Huge stains on carpet along with fuzz balls from carpet pilling. Had hotel organize water taxi back to the airport for 5 am, we were told that the desk person would show us how to get to the water taxi, well he spoke no English so we had no water taxi and almost missed our flight to London. The bed was made with the pillows half way down the bed underneath the covers, no toilet paper was available in the middle of the night. I expected more from a 4 star hotel in Venice stay elsewhere where…. You have been warned! Cost was over $500 CAD A NIGHT!!!
2 nachten verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

Viviane

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Excelente localização

Excelente localização, perto de tudo. O quarto tem um tamanho bom, com espaço, o banheiro limpo e espaçoso. Café da manhã muito gostoso, com bastante variedade. Único porém, é que o quarto é com carpete, para quem é alérgico como eu e meu marido não é muito bom.
3 nachten verbleven in april 2025

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Personeel en service
3 nachten verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

Severo

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Ottima posizione.

Ottima posizione. Colazione buona. Personale Gentile e molto disponile.
1 nacht verbleven in februari 2025

10/10 – Uitstekend

Chirazi

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Pasamos unos dias increibles el lugar esta en muy buena ubicacion
4 nachten verbleven in januari 2025

6/10 – Redelijk

Sara

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great location. Staff was nice. My daughter & i had a room in back of hotel, and 1st night there when we opened windows, there was a sewage smell. Looking at other reviews later, apparently there is a public toilet that abutts the back of the hotel Our room had dark, old carpeting & just felt overall a bit blech. HOWEVER, my parents had another room that wss amazing- a corner room with a street view & it felt very light & clean- maybe recently renovated. I wouldn't stay here again unless i could request a room like that!
2 nachten verbleven in januari 2025

10/10 – Uitstekend

Jeffrey B

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in januari 2025

10/10 – Uitstekend

Kelli

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in augustus 2024

6/10 – Redelijk

Rolando

Positief: Personeel en service
Negatief: Comfort kamer

HORRIBLE EXPERIENCIA PARA CELEBRAR 25 ANIVERSARIO

Le hotel está prácticamente a minutos de plaza san Marcos. El problema q tuvimos todos los q estábamos en el hotel es que NO HABÍA AIRE ACONDICIONADO. El motivo nunca entendimos y que si teníamos calor que abriéramos la ventana pero pues aparte q se escuchaba el ruido de la gente en la calle; entraban mosquitos. Las peores 2 noches de mi viaje ya queríamos irnos pero no había disponibilidad en otro hotel a buen precio. También creemos que había chinches en la cama pues no dejábamos de rascarnos HORRIBLE EXPERIENCIA
2 nachten verbleven in oktober 2024

2/10 – Ontzettend slecht

Hede

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Péssima estadia!

Me foi ofertado um serviço com ar condicionado no momento da contratação. Ao chegar ao hotel, me foi informado que não havia ar condicionado devido a época do ano, que somente poderia ser utilizado o sistema de calefação. Não fosse isso o bastante, informaram que à noite fazia frio e que ficássemos despreocupados, que era só abrir a janela que dormiríamos em boas condições. Assim o fizemos e foi um verdadeiro show de horrores: insetos entrando no quarto, barulhos e roídos externos das ruas e o cheiro forte característico da cidade de Veneza. Além disso, sou dependente de ar condicionado para dormir, pois sou muito calorento. Caso soubesse que o hotel não oferecia ar condicionado, certamente não o teria contratado. Causou estranheza chegar ao local do café da manhã e este ser arejado com ar condicionado. Independente de clima ou estação do ano, sabemos que embora no ambiente externo a temperatura esteja amena, no ambiente interno a ótica não é a mesma. Tal infortúnio causou muito mal estar e prejudicou bastante o meu lazer e descanso. Por tais motivos, exijo o ressarcimento do valor pago, pois não obtive o serviço na forma com que contratei. Paguei caro por diárias em hotel com ar condicionado e não usufruí deste item que para mim é essencial. Fui obrigado a dormir com a janela aberta, o calor permaneceu, claridade entrou no quarto, fiquei sem privacidade, e insetos e barulho entraram no quarto. Passei a noite sem dormir com um inseto passando perto do meu ouvido, um absurdo.
2 nachten verbleven in oktober 2024

8/10 – Goed

Lorna

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Excellent room and great location

The hotel staff were lovely and very attentive. The breakfast served was amazing and the location was wonderful. Rooms are very dated, but that’s Europe. Room was warm, not sure if the AC unit was heat only or not working. We weren’t in the room much though, so we didn’t bother reporting it
2 nachten verbleven in oktober 2024

10/10 – Uitstekend

Peter

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Excellent location and service. Next door to san marco. Authentic experience. Would highly recommend
2 nachten verbleven in oktober 2024

10/10 – Uitstekend

Amire

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Everything was fine Breakfast little bit boring
2 nachten verbleven in oktober 2024

8/10 – Goed

John Bellotti

3 nachten verbleven in september 2024

10/10 – Uitstekend

arpi

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
lovely hotel. great breakfast. clean. friendly staff
3 nachten verbleven in september 2024

6/10 – Redelijk

Alexander, Longmeadow

2 nachten verbleven in september 2024

8/10 – Goed

Jomer

2 nachten verbleven in september 2024

8/10 – Goed

Sydni

1 nacht verbleven in juli 2024

10/10 – Uitstekend

Benito

1 nacht verbleven in juni 2024

10/10 – Uitstekend

Betty

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

2 nights before a cruise

We stayed 2 nights, just before a cruise. Location is excellent. And close to the Grand Canal so water taxi’s to get to/from airport and train station/people mover made it easy to get there and eventually leave. Breakfast was included and was very good. Would recommend
2 nachten verbleven in mei 2024

4/10 – Matig

Steffi

3 nachten verbleven in juni 2024