Deluxe kamer, 1 tweepersoonsbed of 2 eenpersoonsbedden | Woonruimte | Een 32-inch ledtelevisie met kabelzenders en een televisie

Beoordelingen van Wakatobi Patuno Resort by SAHID

3 out of 5
Wakatobi Patuno Resort by SAHID
Jalan Ir. Soekarno No. 1, Wangi-Wangi, Southeast Sulawesi

Beoordelingen

6,8
Gastenscore: 10 - Uitstekend. 1 van 11 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 5 van 11 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 3 van 11 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 1 van 11 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 11 beoordelingen" "

7,2/10

Netheid

7,8/10

Personeel en service

9,0/10

Voorzieningen

6,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

Beoordelingen

4/10 – Matig

Robert

Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Tegenvaller van de bovenste plank.
De start was al slecht. Contact via mail weken van te voren lukte niet. Hotel.com ingeschakeld, ook zij kregen in het begin geen contact. Uiteindelijk wel, maar toen sprak diegene geen Engels. Advies van hotel.com probeer het nog maar eens. Pick up was dus niet te regelen. Op vliegveld maken taxichauffeurs misbruik van monopolie. 100.000,00 voor ritje van 7 minuten wordt schaamteloos gevraagd. Dit resort was een van de eerste hotels die vooraf betaald wilde worden. Bij aankomst was de boeking en betaling niet bekend. Bespreken was moeilijk want aan de receptie stonden veel aardige personeelsleden, echter niemand sprak Engels. Ze probeerden het wel via Google translate dit was niet te doen. Uiteindelijk werd er iemand gebeld en die sprak gelukkig Engels en zorge ervoor dat ik kamer 112 kreeg. Hier was veel mis. Geen warm water, elektrische lampen deden het niet, airco werkte eerst niet, na tussenkomst weer wel. Soms kreeg je deze niet uit. Afstand naar de receptie en restaurant was ruim 500 meter. Telefoon werkte niet. Daarnaast is de website misleidend want er was geen kluisje op de kamer en ook ontbrak er een koelkast. Later bleek dat deze alleen in de suites aanwezig zijn.. Het handvat van de douchedeur zit zwaar onder de schimmel en bij de zee (afstand zo’n 70 meter staat dag en nacht een lawaaiige aggregaat te draaien. Erover spreken aan de receptie was onmogelijk, temeer de enig Engels sprekende mevrouw niet altijd te bereiken was. De prijzen zijn hoog voor Indonesie

8/10 – Goed

Marjory, Devon

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, voorzieningen
Thank you to management and all the staff for their friendliness and assistance. The main buildings of the property are well maintained, clean and presentable. We were upgraded, on arrival, from a Superior Ocean View room to a suite. The suite was. a giant sized beach hut on stilts! Although of timber construction it was somewhat ‘tired’ and there was no wardrobe or drawers to hang/store clothes! The shower room was again ‘tired’ but fairly spacious. On arrival the walkways and seafront areas were not well maintained as there was a lot of debris and rubbish around. During our stay great efforts were made to clear up these areas. Unfortunately, as in many coastal places in au Indonesia, plastic waste is in the sea. Each time when swimming or snorkelling we picked up plastic waste and put in waste bins.
7 nachten verbleven in maart 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep, Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautiful location. Very helpful and accommodating staff. Delicious food. Gorgeous bungalow accommodation. Very highly recommended.
3 nachten verbleven in november 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
3 nachten verbleven in december 2018

8/10 – Goed

Eugenio, Jakarta

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice resort
Location is just in front of the beach but snorkeling is not possible due to the tide. Wangi Wangi is a fantastic location to snorkel or dive but note that there is no organisation in regard. We browse all around the island to find a boat and we could not find a reliable guide or tour. The tour provided from the resort were very expensive (5 juta) to go to Tomia and 300k for one snorkeling spot per person. The only thing you can do is snorkeling alone at Sambou jetty or at Cemara beach but be aware about the stream
5 nachten verbleven in september 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Comfort kamer
Negatief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
Pozorny luksus na końcu świata
w samym ośrodku nie ma co robić, praktycznie nie ma plaży, snurkować też się nie da. Usługi transportu, czy pakiety nurkowe/snurkowe i jedzenie są bardzo drogie. Monotonne i praktycznie bez możliwości wyboru posiłki
8 nachten verbleven in juni 2018

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
Nice property, but the rooms are a bit tired.
In particular the bathrooms need updating - especially the drains that don't seem to have vents and let sewer gas into the bathroom at all times.
1 nacht verbleven in mei 2018

2/10 – Ontzettend slecht

Debbie, Malaysia (South African)

Negatief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
The worst hotel experience of my life
Let me begin by saying that we are divers, and we often book remote, rustic venues. This is neither. It is simply terrible. The airport transfer was a run down van that seated five people. Eight people were crammed in. We sat with luggage on our laps all the way to the hotel. A government conference was taking place at the same time. Upon arrival,we were initially ignored. Eventually we were served. We had booked a diving holiday. I had advised that it was my wife's birthday, and had wanted to book a special island getaway.Nobody spoke English. The dive shop was desolated and abandoned. Nobody could help. We went to the room. It was dirty. There were layers of dust and sand everywhere. Ants, the size of bugs crawled all over the room. We found the breeding place and managed to pour boiling water down the drain! We tried to order food, but eventually were told that they couldn't understand. We tried to order drinks. Nothing was available except beer, and a bottle of warm, Moscato wine, and a non-descript bottle of green liquor. We left the restaurant tired and hungry. Again we tried to ask for help at reception. Astri, one staff members managed to help. We ordered a meal, which was delivered to our room. Once complete, we rang reception to collect the dishes, given the prolific ant problem. these dishes were left outside our room for the following 2 and a half days! We made several requests, even showed a staff member the trays, covered in ants, and now rotting, to no avail!.
4 nachten verbleven in maart 2018
Reactie van Asry op 22 mrt 2018
Dear Mrs.Debbie Warmest Greetings From Wakatobi Patuno Resort We do apologize for you inconvenience. We will improve our service and do the best in the future. Best Regards, Asry

8/10 – Goed

Gary, Brisbane, Australia

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice beach house close to beach
Our stay was pleasant. Accomodation was very tradifional wooden house on beach but very comfortable. We went on an organised snorkelling trip and were well supervised by hotel staff as we are both 60yo. Food was good but menu a bit limited for long stay. The resort is a bit isolated but after a 30min trip to Wanci I do not think there is much to see on Wangi Wangi. Had a very nice lunch at restaurant over water in Wanci. If you want a relaxing quiet stay this is the place. Snorkelling site was land based but went from shallow to deep water. I am no expert but I was impressed.
3 nachten verbleven in juli 2017
Reactie van Deddy Edrian op 12 aug 2017
Dear Mr Gary, Greetings Thank you for your nice comments it is our pleasure to served you and your beloved wife at Sahid Patuno Wakatobi. We wish you retrurn again to Sahid Patuno Wakatobi Cheers Deddy Edrian Resort Manager of Sahid Patuno Wakatobi

8/10 – Goed

Nuraini

Positief: Netheid
Business Trip n I loves this island

8/10 – Goed

Laura, Barcelona

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
El mejor hotel de Wangi Wangi
Bonito hotel situado en una zona reservada muy bien cuidado. El desayuno es completo y ofrece zumo de fruta natural. Fuera de la zona del hotel no hay mucho que ver y la playa no es muy linda. Wangi Wangi es la isla principal de Wakatobi y no es tan bella como sus hermanas. El hotel está bien para pasar alguna noche de tránsito a la ida o vuelta de Hoga o Tomea.