Exterieur

Beoordelingen van Sarasvati Borobudur

3 out of 5
Sarasvati Borobudur
Jl. Balaputradewa 10, Borobudur, Central Java

Beoordelingen

8,4

Zeer goed

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 48 van 125 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 57 van 125 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 13 van 125 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 6 van 125 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 1 van 125 beoordelingen" "

8,2/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,2/10

Voorzieningen

8,0/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,4/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Het was een heel eigen hotel. Kleinschalig. Met veel zorg en aandacht ingericht. En ook voor de gast!
1 nacht verbleven in april 2019

8/10 – Goed

Frank

Positief: Netheid, personeel en service
Goed hotel voor een bezoek aan de Borobudur. Ga voor het sunrise ticket. Niet zozeer voor de foto, want daarop staat altijd wel iemand in je beeld. Maar het is lekker rustig zodat je in alle rust en koelte de Borobudur kunt ervaren. Met de prijs in het achterhoofd is het hotel gewoon goed maar zeker niet uitmuntend. Het is schoon, ruim, netjes, ruime kamers en een heerlijk zwembad. Minpuntje, de inrichting van de kamers had duidelijk tekenen van slijtage.
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

Jaap, Bilthoven

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Nice colonial hotel. Perfect to visit Borobudur.
We stayed for 2 nights in this nice, luxurious hotel. We did a so called "Borobudur Sunrise"-trip to the Borobudur, which is HIGHLY recommended. Don't settle for anything less. We left at 04:30 o'clock from the hotel with our guide. The strong point is that the hotel is only a 5 minute walk from the Borobudur, so you can arrive before anyone else and in particular before the big buses arrive! We had an excellent, professional guide, Budi, arranged by the hotel. Budi explained us everything about Buddhism, the Borobudur, it's history and we found it all fascinating. We recommend to study Borobudur for an hour or 2 (Wikipedia) the night before you go. The hotel also serves nice breakfast and diners at an affordable price. When I had a medical issue, the GM and a driver from the hotel accompanied me to a hospital and helped with translating, etc. For free! Kudos!

6/10 – Redelijk

Masahiro

Reisde met familie
かなり古めかしい。 コンセントプラグは変換器がないと使えない。 (ホテルで貸してもらえる) ボロブドゥール寺院の入場ゲートから徒歩5分程度で便利。 ただし、ボロブドゥール寺院から出る時はぐるぐると遠回りさせられるので注意。
1 nacht verbleven in april 2024

10/10 – Uitstekend

Paul

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great service, beautiful pool
3 nachten verbleven in februari 2024

8/10 – Goed

Jonathan, Singapore

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
The hotel is brilliantly located ten minutes walk from Borabadur temple grounds and in the middle of the town - easy walk to plenty of food options, local market and just a stroll around the back streets. The staff are fantastic and helpful (we had a 4:30am departure and they packed us a great breakfast). It’s a 3 star hotel and exactly what you’d expect. People note the Mosque nearby and the early morning call to prayer but if you want to stay in the town that is inevitable. Only criticism would be it’s time to invest in new towel sets (perfectly clean but old)
3 nachten verbleven in februari 2024

6/10 – Redelijk

ANA I

2 nachten verbleven in december 2023

10/10 – Uitstekend

YOSHIKO

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
遺跡からすぐ、自然の中の豪華な建物と素敵なおもてなし
スタッフはどの時間帯の人も親切で感じがいい <部屋は素敵なインテリアと高い天井だが設備には問題がある> シーズンオフで他のゲストとはチェックイン時に一人会っただけ、とても静か。その静けさの中、よく効くエアコンと換気扇を切ると天井に何かの機械音が大きく響いていた。換気扇を付けて音を中和?させ+耳栓でぐっすり眠った。 遺跡観光後シャワーを浴びようとしたら洗面所の床に置いたままのバスマットとタオルからミニコオロギみたいなのが飛び出しビックリ。お湯は出るが排水は良くない、でも一段下がっているので溢れる程では無い。 部屋の照明が暗いのは、一階でプールサイドや庭から室内が見えない為には良いが、洗面台だけは明るい照明にしてほしい。ドライヤーはチェックイン時に申告して貸出制(とても小さい) <素敵な朝食> ジュニアスイートの大きなベッドに一人で一泊。二人分の朝食付きとあり冗談だと思ってたら、チェックイン時、インドネシア料理とアメリカ料理(と時間)を選ぶ際に「二人分だから両方から選んでいいよ。」と!! 朝食は席に着いてから炒める音が聞こえて、出来立て。インドネシア料理のミーゴレン(複数から選べる)もアメリカ料理のオムレツ(プレーンとミックスから選ぶ)どちらもすごく美味しかった!パンもフルーツも選べる(私は盛合せ。スイカとパパイアあとパイナップル?) <緑も花も多くて素敵な庭> 到着時(日没後)も散歩したが、朝散歩すると見たことない花や南国の花が木に沢山咲いていていい感じ プールから見てチェアのある小さな建物と右側の宿泊棟の間の小道の先の扉は開いていてホテル正面のロータリーへ出られる。夜、外の門やその扉が閉められたかは分からない。戸締りと、女性はカーテンの開閉に気を付けるべき <その他> 充電は壁の中途半端な所にあったのでトローリーケースを台にして充電。扉の開閉はかたく感じたが、ヨーロッパのほど重くは無い。思いっきり押せば大丈夫 昼に沢山食べたのと、一人旅なので日没後外出しなかったが、ドライバーによると近所に沢山食べる所があって「ここも」「あそこも」と教えてくれた。人が歩いていなかったし、薄暗いので女性一人には・・どうでしょう?
1 nacht verbleven in november 2023

10/10 – Uitstekend

Martin

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The colonial ambiance, extraordinary helpful staff, and friendly atmosphere.
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 – Goed

Adam L, Madison

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Like other places in Indonesia, and most of Asia, the staff were exceedingly kind. The building is an open-style throwback to the Dutch or brief English colonial era, with soaring ceilings (even in the guest suites), palm trees in the interior courtyard, etc. The few grumbles I have must absolutely be taken in the context of the fact that these people only a few months earlier opened after three years of having no tourists b/c of the pandemic. The ceiling fan in my bathroom was so loud I preferred having the extra humidity to the noise. But when I mentioned this to the staff the problem was fixed immediately. Also, poor drainage in the shower. There were a few other signs of wear and rear, but the room was clean, the air conditioning somewhat effective, and the place really nice. Extremely convenient to Candi Borobudur. The dining hall was nice. My deal included breakfasts, which were plenty. Some days they’d have a buffet, others you’d order the day before. Lunch and dinners were about 3 times the cost of the local “restaurants”—more like street stalls, really—but if you prefer not being interrupted by stray cats and minstrels, it’s worth the few extra dollars. Overall, 7/10.
5 nachten verbleven in mei 2023

8/10 – Goed

taina, Hayward

Positief: Personeel en service, voorzieningen
2 nachten verbleven in september 2022

8/10 – Goed

HITOSHI

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2020
Reactie van Bambang op 30 dec 2020
Dear Hitoshi-san, Thank you for taking time sharing our pictures. We look forward to your next visit in the future. Sincerely, Management of Sarasvati Borobudur

8/10 – Goed

NORIHIKO

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in december 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
 ボロブドゥールへのアクセスが最高に良い。 ホテル内も清潔できれい、プール周りにも専用のタオルが準備されていてサービスが行き届いている感じです。  ホテルのスタッフは少人数でしたがとても親切で良い対応をしていただきました。
1 nacht verbleven in december 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hotel location is very good. It is easy to see the temple in spite of rainy season. Very nice.
1 nacht verbleven in januari 2020

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
ハンドタオルがあれば良いと思います。
1 nacht verbleven in december 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in december 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in november 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
the staffs are friendly and helpful. they serve nice vegetarian food. they help us to arrange transport to the candi temple to see the sunrise,we need to do early check out and they offer to pack a simple breakfast for everyone of us.
4 nachten verbleven in oktober 2019
Reactie van Sarasvati Borobudur op 10 dec 2019
Dear Our Valuable Guest, Thank you for staying at Sarasvati Borobudur Hotel and taking the time to write a feedback for us. Please do let us know should there anything else you need from us for your upcoming stay as we are looking forward to your upcoming visit, anytime soon. Best regards, Management

8/10 – Goed

Nithya

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Great stay - friendly staff, beautiful property with lovely pool and great location to visit Borobudur sunrise! Only comment is to have more privacy for changing in the outdoor gazebo before massages, and also more vegetarian options on the menu! Thanks
2 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in oktober 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2019

8/10 – Goed

Take, TOKYO

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
STAFは、非常に丁寧な応対で好印象です。またHOTELは、リゾート的な印象です。室内設備は、不足を感じるようなことはありません。 ホテルでの食事もGoodです。
2 nachten verbleven in september 2019
Reactie van Bambang op 8 okt 2019
Dear Our Valuable Guest, We would like to thank you for taking the valued time to share your review and we appreciate your positive review and looking forward to welcome you back again soon. Warm regards,

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in september 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in september 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

9 nachten verbleven in augustus 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service
お部屋のwifiが繋がらなかったので、困りました。
2 nachten verbleven in augustus 2019
Reactie van Bambang op 17 aug 2019
Dear Our Valuable Guest, We are sorry to read your issue in regards to the wifi access in your room. Our apologies for the discomforts, we will strive to improve on our shortcomings. And regardless where you will be staying, hope you will make a return trip to Borobudur some days in future. Regards,

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
洗面台の排水が悪かったが、その他は清潔に管理されていて問題なし。 早朝到着でさすがにチェックインは無理だったが、あれこれ親切にしてくれた。昼頃ホテルに戻ると早めにチェックインさせて貰えた。
1 nacht verbleven in augustus 2019
Reactie van Bambang op 16 aug 2019
Dear Sir/Madame, Thank you for taking the time to share your positive feed back. Please do our sincere apologize for inconvenience during your recent stay with us. Rest assured that we have addressed your comment to the concerned department as we always strive for better. We do hope that we will have an opportunity to restore your confidence in our hotel and we look forward to welcoming you back in the near future. Shall you have any further assistance, please do not hesitate to contact us. Thank you

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good location, character, and kind friendly staff. Excellent service and attention
2 nachten verbleven in juli 2019
Reactie van Bambang op 29 aug 2019
Dear Our Valuable Guest. many thanks for staying at Sarasvati and for writing a review. We hope you had a good stay here and we also hope that you will back some days in the near future. Best regards

8/10 – Goed

Aya

Zakenreiziger
Positief: Netheid, personeel en service en voorzieningen
・ドライヤーがなかった。聞いたら貸して貰えたかもしれないが面倒で自然乾燥にしましたが。 ・引き出しの一つの取っ手が壊れたままなど、若干雑なメンテナンス。 ・値段に対し少し高く感じる。検索写真が綺麗過ぎ。 ・ボロブドゥールには近くて便利 ・タクシー問い合わせに回答なかった ・上記のようなプチ不満はあったが周囲の建物と比較すると格段に快適なレベルなのかもしれないです。
1 nacht verbleven in juli 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in mei 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
設備の古さは許容範囲内。ドライヤーがないのが残念。
1 nacht verbleven in april 2019

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Beautifully kept property, very well maintained!!!
1 nacht verbleven in april 2019

10/10 – Uitstekend

Masamichi

Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in maart 2019
Reactie van Bambang op 30 mrt 2019
Dear Masamichi-san, thank you for your nice review. We look forward to welcoming you again. Sincerely, Management of Sarasvati Borobudur Hotel

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

4 nachten verbleven in maart 2019

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in februari 2019

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

朝食がおいしい
ホテルの設備自体には特に不便はなかったが、とにかく古いと感じた。ただ、朝食はとても美味しくて毎朝楽しみだった。
4 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Our Valuable Guest. Thank you for taking the time to write a review during your stay. We really appreciate your positive feedback regarding all aspects. Looking forward to welcoming you on your next visit. Sincerely yours, Bambang

10/10 – Uitstekend

Tessa, Singapore

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Service staff especially Ban Ban is very friendly and observant.
5 nachten verbleven in februari 2019
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Ms. Tessa. Thank you for taking time to write a comment. We are glad to be part of your memorable trip to visit Borobudur. Looking forward to welcoming you back soon. Sincerely yours, Bambang

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in februari 2019

8/10 – Goed

Ai

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Next to Borobudur Temple
Next to Borobudur Temple, across the street are some mini markets - laundry shop - local eateries. Recommended stay only for Borobudur Temple visit - nothing more.
4 nachten verbleven in december 2018
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Ms. Ai. Thank you for taking time to write a review. Your positive comments are appreciated. We look forward to welcoming you again. Sincerely, Bambang

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
大変素晴らしいホテルで、楽しかったです。
1 nacht verbleven in januari 2019
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Our Valuable Guest. Thank you for taking time to write a comment. Our pleasure to read that you have a memorable experience during your visit to Borobudur Temple. Looking forward to welcome you on your upcoming visit. Sincerely, Bambang

2/10 – Ontzettend slecht

Geverifieerde reiziger

3 nachten verbleven in december 2018
Reactie van Bambang op 20 feb 2019
Thank you for your taking time to write a review. Sincereely. Bambang

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
立地、施設設備ともに問題なし
ボロブドゥール遺跡見学のために宿泊しました。バスターミナルからも徒歩で移動可能、ボロブドゥール入り口までは3分。離れにある2か所の寺院も歩いて30分程度かかりますが徒歩で見学可能です。立地的には最高。本当はマノハラホテルがよかったが、結果的にはこちらでよかったかもしれない。ホテル内の設備は問題なし。マッサージを受けたが、マッサージルームがプールを見ながら受ける感じで最高だった。サンライズツアーも車で送ってもらい(有料ですが)、朝食も品数はそこそこで問題なかった。
1 nacht verbleven in december 2018
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Our Valuable Guest. Thank you for taking time to write a positive review. Let us know on your next visit and we will be happy to assist you. Sincerely, Management of Sarasvati Borobudur Hotel

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Bel hôtel bien placé
Bel hôtel, belle piscine, bien placé tout près de l‘entrée principal du temple de Borobudur, personnel sympa. Le coffre fort dans la chambre n‘a pas marché c‘est dommage et il y a les prières tous les matins vers 4h de la mosquée qu‘on entend. Mais je recommande l‘hôtel.
3 nachten verbleven in december 2018
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Our Valuable Guest. Thank you for your staying at Sarasvati and sharing your positive review. We look forward to welcoming you again. Sincerely, Bambang

8/10 – Goed

NatureTrekkers, Petaling Jaya, Malaysia

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Location: a five minutes walk to Borobudur ticketing booth. 1.5hrs from airport. Check in: quick and straight forward. Two storey hotel. Walk up. Quiet and relaxing. Reminiscent of the old days when we use room key, a proper key to unlock door. No auto power switch off. European decor. Room with balcony. Pool view. High ceiling. Spacious. Two WC, one with shower. Wood furniture. Exceptionally high doors.Tiled floor. Bed, away from door. Room door facing court yard. Hotel layout gives guests a sense of true privacy, personal space. Love the privacy!
2 nachten verbleven in december 2018
Reactie van Bambang op 15 feb 2019
Dear Our Valuable Guest. Thank you for taking time to write your honest review. We are glad to be part of your memorable trip to Borobudur and look forward to welcome you back. Sincerely, Management of Sarasvati Borobudur Hotel.

8/10 – Goed

Tommy, Indonesia jakarta

Positief: Netheid, personeel en service en comfort kamer
部屋のシャワールームの水はけが悪く床が水浸しになってしまった。 ただ、スタッフさんの対応良く、施設も全体的にキレイで清潔感があって良かった。
1 nacht verbleven in oktober 2018

8/10 – Goed

sukesan, 日本

Positief: Personeel en service, comfort kamer
Negatief: Netheid
ボロブドゥールのサンライズツアーに参加したくて遺跡近くのホテルを取りました。朝はホテルチャーターの車で送ってもらいました。前日に予約しました。値段は忘れましたが、、、サンライズツアーの費用は当日受付で払いました。 受付場所が少し遠いので行きは送ってもほうがいいと思います。帰りは出口からホテルまですごく近いので歩いすぐです。 ホテルは新しくはないですが、部屋は広く、天井が高く、この建築様式のホテルは他ではあまりなく ただ残念なのは、たまたまかもしれませんが、ゴミ箱に前の宿泊客のゴミがいっぱい残ったままなのが残念でした。 プールもあり、雰囲気も良くのんびりするには良いホテルだと思います。 朝食はインドネシア料理を選択しましたが、その日はナシゴレンとフルーツで美味しかったです。
1 nacht verbleven in oktober 2018

10/10 – Uitstekend

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2018

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in september 2018