Mercure Kyoto Station

4.0-sterrenaccommodatie
Hotel met een restaurant, op loopafstand van Kyototoren

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Mercure Kyoto Station

Lobby
Serveert lunch en diner
Zitruimte lobby
Exterieur
Receptie

Beoordelingen

9,2 op 10 –
Fantastisch

Populaire voorzieningen

  • Ontbijt beschikbaar
  • Restaurant
  • Bar
  • All-inclusive
  • Receptie 24/7
  • Schoonmaakservice
De huidige prijs is € 162
19 okt - 20 okt

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
7 van 7 kamers weergeven

Privilege, Kamer, 1 kingsize bed

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(15 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een regendouchekop
Een bidet
Een haardroger
Badjassen
  • 23 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Privilege, Kamer, 2 eenpersoonsbedden, bad

9,0 van 10
Fantastisch
(4 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een apart bad en aparte douche
Badjassen
Een regendouchekop
  • 23 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden

Superior kamer, 1 kingsize bed

9,0 van 10
Fantastisch
(40 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een bidet
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Badjassen
Een haardroger
  • 23 m²
  • Max. aantal: 3
  • 1 kingsize bed

Superior kamer, 2 eenpersoonsbedden, bad

8,4 van 10
Zeer goed
(9 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een apart bad en aparte douche
Een bidet
Een haardroger
Badjassen
  • 23 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden

Superior kamer, 2 eenpersoonsbedden, niet-roken

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een bidet
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Badjassen
Een haardroger
  • 23 m²
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden

Superior kamer, bad (2 Single beds and 1 Sofa bed)

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Een gratis babybed
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een apart bad en aparte douche
Een bidet
Een haardroger
  • 30 m²
  • Max. aantal: 5
  • 2 eenpersoonsbedden en 1 eenpersoons slaapbank

Privilege, Kamer, niet-roken

Hoogtepunten

Airconditioning
Verwarming
Een gratis babybed
Flatscreentelevisie
Een donzen dekbed
Een slaapbank - eenpersoons
Een apart bad en aparte douche
Een bidet
  • 30 m²
  • Uitzicht op de stad
  • Max. aantal: 4
  • 2 eenpersoonsbedden

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
288 Aburanokojicho, Shimogyo Ku, Kyoto, 600-8231

In de buurt

  • Kyototoren - 7 min. lopen - 0.6 km
  • To-ji-tempel - 9 min. lopen - 0.8 km
  • Kawaramachi-straat - 13 min. lopen - 1.1 km
  • Markt van Nishiki - 3 min. rijden - 2.3 km
  • Kiyomizu Temple - 5 min. rijden - 3.5 km

Lokaal vervoer

  • Station Kyoto - 6 min. lopen
  • Treinstation Umekoji-Kyotonishi - 13 min. lopen
  • Osaka (ITM-Itami) - 48 min. rijden

Restaurants

  • ‪貝だし麺 きた田 - ‬3 min. lopen
  • ‪つじや 京都駅西店 - ‬2 min. lopen
  • ‪Annie hall bar - ‬4 min. lopen
  • ‪栄寿庵 - ‬4 min. lopen
  • ‪瓢斗 京都駅前本店 - ‬3 min. lopen

Over deze accommodatie

Mercure Kyoto Station

Hotel met een chique stijl in de buurt van Kyototoren
Mercure Kyoto Station bevindt zich in de buurt van Nishihonganji-tempel en To-ji-tempel en biedt extraatjes zoals een bar en een restaurant. Gasten kunnen verbinding maken met gratis wifi op de kamer.
Daarnaast biedt dit hotel de volgende voordelen:
  • Een ontbijtbuffet (tegen een toeslag), een moestuin en een bagageopslagruimte
  • Een lift, een rookvrije accommodatie en een 24-uurs receptie
  • Een kluis bij de receptie
  • Uit de gastbeoordelingen blijkt dat gasten zeer te spreken zijn over het behulpzame personeel en de locatie
Kamervoorzieningen
Alle 225 kamers bieden voordelen zoals airconditioning en badjassen en beschikken daarnaast over faciliteiten zoals gratis wifi en kluisjes. Uit de gastenbeoordelingen blijkt dat gasten lovend zijn over de schone, ruime kamers van de accommodatie.
Aanvullende gemakken in alle kamers zijn o.a.:
  • Ledlampen en milieuvriendelijke schoonmaakproducten
  • Milieuvriendelijke toiletartikelen, bidets en haardrogers
  • Flatscreentelevisies met satellietzenders
  • Waterkokers, verwarming en dagelijkse schoonmaakservice

All-inclusive details

Er zijn all-inclusive kamertarieven beschikbaar bij Mercure Kyoto Station. Deze prijzen zijn hoger omdat eten en drinken op het terrein bij de kamerprijs zijn inbegrepen (er gelden mogelijk beperkingen).

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Eten en drinken

  • Dagelijks ontbijtbuffet tegen een toeslag beschikbaar van 06.30 uur tot 10.00 uur: JPY 3.300 voor volwassenen en JPY 1.650 voor kinderen
  • Een bar/lounge
  • Een restaurant

Restaurants ter plaatse

  • Trattoria M KYOTO
  • Trattoria M KYOTO

Voorzieningen

  • 24-uursreceptie
  • Bagageopslag
  • Kluisje bij de receptie

Gastendiensten

  • Schoon beddengoed (op verzoek)
  • Schoonmaakservice (dagelijks)
  • Wisselen van handdoeken op verzoek

Buiten

  • Groentetuin

Spa

  • Massages in de kamer

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Heb je specifieke toegankelijkheidsbehoeften? Neem dan contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.
  • Lift
  • Rolstoeltoegankelijk pad naar lift

Meer

  • 10 etages
  • Bioafbreekbare rietjes beschikbaar
  • Bioafbreekbare roerstaafjes beschikbaar
  • Geen frisdrank in plastic flessen
  • Geen plastic rietjes
  • Geen plastic roerstaafjes
  • Geen water in plastic flessen
  • Herbruikbaar tafelgerei
  • Herbruikbare kopjes
  • Minstens 10% van de winst wordt geïnvesteerd in gemeenschap en duurzaamheid
  • Rookvrije accommodatie
  • Ten minste 80% van de verlichting werkt met leds
  • Tentoonstellingen van plaatselijke kunstenaars
  • Tours en activiteiten van lokale aanbieders
  • Uitgebreid recyclingbeleid
  • Veganistische gerechten
  • Vegetarisch ontbijt beschikbaar
  • Vegetarische gerechten
  • Waardige omgang met wilde dieren in gevangenschap

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Donzen dekbed

Badkamer

  • Badjassen
  • Bidet
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Shampoo
  • Tandenborstel en tandpasta
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Flatscreen-tv met satellietzenders

Eten en drinken

  • Elektrische waterkoker
  • Gratis mineraalwater

Meer

  • Airconditioning
  • Bulkdispensers voor toiletartikelen
  • Kluisje
  • Ledverlichting
  • Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • Schoonmaakmiddelen zijn milieuvriendelijk
  • Telefoon
  • Verwarming
  • Waterbesparende douches

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 14.00 uur; inchecken is mogelijk tot: middernacht
Laat inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur

Speciale incheckinstructies

Een receptiemedewerker staat bij aankomst in de accommodatie op je te wachten.
Neem vooraf contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging als je verwacht na middernacht te arriveren. 

Toegang tot accommodatie

De receptiemedewerker staat klaar om je te ontvangen

Huisdieren

Geen huisdieren toegelaten (assistentiedieren uitgezonderd en daar wordt geen toeslag voor aangerekend)

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Kinderen kunnen gratis verblijven als ze gebruikmaken van de aanwezige bedden wanneer ze op de kamer van de ouder of voogd slapen
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Bij de accommodatie wordt mogelijk een stadsbelasting geïnd. Deze stadsbelasting bedraagt tussen de JPY 200 en JPY 10.000 per persoon, per nacht, afhankelijk van het kamertarief per nacht. Let op: mogelijk zijn er verdere uitzonderingen van toepassing. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

We hebben alle kosten vermeld die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Toeslag voor het ontbijtbuffet: ca. JPY 3300 voor volwassenen en ca. JPY 1650 voor kinderen

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
De naam op de creditcard die bij het inchecken wordt gebruikt om incidentele kosten te dekken, dient overeen te komen met de naam in de kamerreservering.
Deze accommodatie accepteert creditcards en contante betalingen.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: koolmonoxidemelder, brandblusser, rookmelder en EHBO-doos
De accommodatie bevestigt dat het de schoonmaak- en desinfectierichtlijnen van ALLSAFE (Accor Hotels) volgt.
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Het Japanse Ministerie van Gezondheid, Arbeid en Welzijn vereist dat alle internationale reizigers hun paspoortnummer en nationaliteit opgeven wanneer zij zich bij hun accommodatie (pension, hotel, motel, enz.) aanmelden. Daarnaast dient de eigenaar van een dergelijke accommodatie het paspoort van elke geregistreerde gast te kopiëren en deze kopie in de administratie te bewaren. 
Deze accommodatie heet gasten van elke seksuele geaardheid en genderidentiteit welkom (LGBTI+-vriendelijk)

Accommodatie ook bekend onder de naam

Mercure Kyoto Station Hotel
Mercure Kyoto Station Kyoto
Mercure Kyoto Station Hotel Kyoto
Mercure Kyoto Station (Opening Aug 2020)

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Mercure Kyoto Station?

Nee, alleen assistentiedieren zijn bij deze accommodatie welkom.

Hoeveel kost een verblijf bij Mercure Kyoto Station?

Vandaag, 13 okt. 2025, kost een verblijf bij Mercure Kyoto Station van één nacht voor twee volwassenen op 19 okt. 2025 min. € 161,68, inclusief belastingen en toeslagen. Deze prijs is gebaseerd op de laagste gevonden prijs per nacht in de afgelopen 24 uur voor verblijven in de komende 30 dagen. Prijzen kunnen wijzigen. Kies je datums voor meer accurate prijzen.

Wat kost het om bij Mercure Kyoto Station te parkeren?

Bij deze accommodatie kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij Mercure Kyoto Station?

Je kunt inchecken vanaf: 14.00 uur; je kunt inchecken tot: middernacht. Op beperkte tijden kun je laat inchecken.

Tot hoe laat kan ik bij Mercure Kyoto Station uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken.

Biedt Mercure Kyoto Station all-inclusive voordelen?

Sommige tarieven van dit hotel zijn all-inclusive.

Waar ligt Mercure Kyoto Station?

Dit hotel ligt in Shimogyo, binnen 10 minuten lopen van Nishihonganji-tempel en Kyototoren. Ook To-ji-tempel en Kiyomizu Temple liggen binnen 5 km afstand. Treinstation Umekoji-Kyotonishi ligt op 13 minuten lopen en naar Station Gojo is het 15 minuten lopen.

Beoordelingen over Mercure Kyoto Station

Beoordelingen

9,2

Fantastisch

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 420 van 635 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 151 van 635 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 48 van 635 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 12 van 635 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 4 van 635 beoordelingen

9,4/10

Netheid

9,0/10

Personeel en service

8,8/10

Voorzieningen

9,2/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

9,0/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

ton

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
5 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Joaquin

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Een heel fijn hotel. We kregen tickets om in de middag een gratis drankje (en wat snacks) te nuttigen in het hotel-restaurant. Top geregeld. Daarnaast fijne kamers, lekker ontbijt en vriendelijk personeel. Het hotel ligt wel wat van Gion/ de hotspots af. De ligging vlak bij het station is echter heel handig en maakt dat je snel met de bus en trein uit de voeten kan. Zou dit hotel zo weer boeken.
3 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Carmen

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten

Praktische plek om Kyoto te verkennen

Kamer was super schoon en een goed bed. Helaas alleen een soort sierbankje zonder rug op de kamer en geen zitje met twee stoelen. Koelkast en elke dag twee flesjes water, goede douche en top ontbijt. Ook aardig personeel. Dicht bij het station maar niet té dichtbij. Veel eetgelegenheden in de buurt.
4 nachten verbleven in mei 2024

10/10 – Uitstekend

Denise

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff was really kind and helpful. Also the buffer and diner were amazing. The rooms are clean, big and quiet. I really recommend this place!
5 nachten verbleven in mei 2023

10/10 – Uitstekend

Andreea, Markham

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Easy check in and check out. 10 minutes walk from Kyoto station. Clean and modern. The only inconvenience was the lack of good light for makeup, but the staff provided a mobile lighted mirror which was perfect. We had the breakfast included and it was absolutely perfect. Staff is very helpful and nice, the restaurant is big, modern and clean. Options for breakfast were impressive, both in quantity and quality. Very good coffee…but they only have one large coffee maker for the good stuff and that creates a bit of line up at peak hours. It will be my go-to hotel if I ever consider to visit Kyoto again.
6 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

ANA CLAUDIA

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
habitacion limpia/ personal amable/ desayunos deliciosos
3 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Joseph

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Walking distance to Kyoto Station, even with luggage generally, only about 4 blocks away. Very modern and comfortable lobby, dining and room.
1 nacht verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Hyeon

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The Kyoto Station was near by which allows easy access to trains, Shinkansen, metro buses and tour buses. The room was very clean with routine house keeping. Dining staff were a bit snippy.
City view
Outside view of the hotel near the family mart
Inside the dining area
Inside the dining area restroom
10 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Carla

Positief: Netheid, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
I loved the decor, it was as the pictures. I had two issues that I needed to have addressed and they took care of them with a swiftness.
Picture of the back wall to the elevators.
3 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

Kevin

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Little to much fragerence used in the hall ways and unfortunetly no laundry .
4 nachten verbleven in september 2025

8/10 – Goed

T

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
綺麗ですが間接照明が基本なので暗い感じが苦手な人はやめた方が良いかも
1 nacht verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Hayden

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Very easy access to Kyoto Station and lots of places for food. It’s fairly quiet and avoids busy tourist attractions.
12 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

MohamedAmin

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Staff was very courteous and helpful.
2 nachten verbleven in september 2025

10/10 – Uitstekend

Darlene

2 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Darlene

2 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Jason

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
.
3 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Emmy

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Susan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Love the Hotel, comfortable, clean stylish and great view!
2 nachten verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

Issam

Reisde met een groep, Zakenreiziger, Reisde met huisdieren, Reisde met partner, Reisde met familie, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Amazing hotel!!
3 nachten verbleven in augustus 2025

8/10 – Goed

Justin

1 nacht verbleven in augustus 2025

10/10 – Uitstekend

VIKESH

5 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

michelle

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is a chic and luxurious hotel. Wonderfully comfortable beds. Quiet aircon. Responsive staff. Wide ranging high quality breakfast. I’m marking down because of the lack of a laundry - which seems to be typical for Mercure Hotels. I wish they would fix that and then I’d have no hesitation in marking them as excellent, and returning.
4 nachten verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

vanessa

3 nachten verbleven in juli 2025

8/10 – Goed

Philip

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Well located reasonably priced hotel, only small complaint was that the air conditioning was a little weak
4 nachten verbleven in juli 2025

10/10 – Uitstekend

Chadwick, El Paso

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Not your typical Japan micro hotel rooms, they were spacious similar to American hotels. Distance from Kyoto train station a little farther than expected….a full 10 min walk for sure…not easy with luggage.
3 nachten verbleven in juni 2025