Wayfarer Hotel Kyoto Shijo

3.0-sterrenaccommodatie
Hotel in Kyoto, op loopafstand van Shijo-straat

Kies datums om prijzen te bekijken

Fotogalerie voor Wayfarer Hotel Kyoto Shijo

Signature suite, niet-roken | 1 slaapkamer, een kluis op de kamer, een bureau, een laptopwerkplek
Premium vierpersoonskamer, niet-roken (Essential tatami Large up to 4 futon) | 1 slaapkamer, een kluis op de kamer, een bureau, een laptopwerkplek
Gang
Traditionele driepersoonskamer, niet-roken (Essential tatami up to 3 futon beds) | 1 slaapkamer, een kluis op de kamer, een bureau, een laptopwerkplek
Receptieruimte

Populaire voorzieningen

  • Wasservice
  • Airconditioning
  • Gratis wifi

Kameropties

Beschikbare filters voor kamers
8 van 8 kamers weergeven

Premium vierpersoonskamer, niet-roken (Essential tatami Large up to 4 futon)

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(6 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Een gratis extra futonmatras
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • 27 m²
  • Max. aantal: 4
  • 4 eenpersoons futons

Traditionele driepersoonskamer, niet-roken (Essential tatami up to 3 futon beds)

8,0 van 10
Zeer goed
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Een gratis extra futonmatras
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • 23 m²
  • Max. aantal: 3
  • 3 eenpersoons futons

Signature tweepersoonskamer, niet-roken

8,0 van 10
Zeer goed
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een haardroger
  • 33 m²
  • Max. aantal: 2
  • 1 tweepersoonsbed

Premium Twin kamer, niet-roken

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een haardroger
  • 27 m²
  • Max. aantal: 3
  • 2 eenpersoonsbedden en 1 eenpersoons futon

Signature kamer, niet-roken (Family Suite)

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(1 beoordeling)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een haardroger
  • 54 m²
  • Max. aantal: 5
  • 5 eenpersoonsbedden

Deluxe driepersoonskamer, niet-roken (Refined Designer Twin/Triple)

10,0 van 10
Uitzonderlijk
(2 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een haardroger
  • 28 m²
  • Max. aantal: 3
  • 3 eenpersoonsbedden

Comfort Twin kamer, niet-roken (Essential)

9,4 van 10
Uitzonderlijk
(3 beoordelingen)

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Verduisterende gordijnen
Slaapkamers
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een haardroger
  • 23 m²
  • Max. aantal: 2
  • 2 eenpersoonsbedden

Signature suite, niet-roken

Hoogtepunten

Een aparte zitruimte
Klimaatregeling
Een koelkast
Flatscreentelevisie
Slaapkamers
Verduisterende gordijnen
Milieuvriendelijke toiletartikelen
Een haardroger
  • 41 m²
  • Max. aantal: 5
  • 5 eenpersoonsbedden

Misschien vind je dit ook leuk

Mod logo
Meld je aan om de in aanmerking komende kortingen en extra's te zien. Meer beloningen voor meer avonturen!

Over deze buurt

Kaart
Honryusuicho 768, Kyoto, Kyoto, 600-8462

In de buurt

  • Shijo-straat - 3 min. lopen - 0.3 km
  • Markt van Nishiki - 11 min. lopen - 1.0 km
  • Kawaramachi-straat - 16 min. lopen - 1.4 km
  • Nijō-kasteel - 18 min. lopen - 1.6 km
  • Kyototoren - 2 min. rijden - 1.7 km

Lokaal vervoer

  • Station Shijo - 7 min. lopen
  • Station Gojo - 10 min. lopen
  • Osaka (ITM-Itami) - 52 min. rijden

Restaurants

  • ‪七輪焼KANEKO - ‬4 min. lopen
  • ‪SABAR 京都烏丸店 - ‬2 min. lopen
  • ‪ぎょうざ屋高辻亮昌 - ‬1 min. lopen
  • ‪comorebi - ‬3 min. lopen
  • ‪赤まる - ‬3 min. lopen

Over deze accommodatie

Wayfarer Hotel Kyoto Shijo

Hotel in de buurt van Markt van Nishiki
Een ligging in de buurt van Kawaramachi-straat en Kyototoren en faciliteiten zoals wasvoorzieningen maken van Wayfarer Hotel Kyoto Shijo de ideale bestemming. Blijf verbonden met gratis wifi op de kamer.
Overige voordelen zijn o.a.:
  • Meertalig personeel, een lift en een bagageopslagruimte
  • Een automaat
  • Uit de gastbeoordelingen blijkt dat gasten zeer lovend zijn over het behulpzame personeel
Kamervoorzieningen
Alle gastenkamers van Wayfarer Hotel Kyoto Shijo bieden extraatjes zoals laptopwerkplekken en airconditioning en beschikken bovendien over faciliteiten zoals gratis wifi en aparte zitruimtes.
Overige voorzieningen zijn onder andere:
  • Badkamers met milieuvriendelijke toiletartikelen en bidets
  • Flatscreentelevisies van 40 inch met digitale zenders
  • (kleding)kasten, aparte zitruimtes en koelkasten

Gesproken talen

Engels, Frans, Japans en Spaans

Vergelijkbare accommodaties

Accommodatie-voorzieningen

Internet

  • Beschikbaar in alle kamers: gratis wifi
  • Beschikbaar in sommige gemeenschappelijke ruimtes: gratis wifi

Parkeren en vervoer

  • Geen parkeergelegenheid ter plaatse

Gezinsvriendelijk

  • Koelkast op de kamer
  • Wasserij

Voorzieningen

  • Automaat
  • Bagageopslag
  • Gemeenschappelijke magnetron
  • Receptie met beperkte openingstijden
  • Wasserij

Gastendiensten

  • Meertalig personeel
  • Schoonmaakservice (wekelijks)

Toegankelijkheidsvoorzieningen

  • Lift

Meer

  • Aparte rookruimtes

Kamervoorzieningen

Slaapkamer

  • Beddengoed inbegrepen
  • Verduisterende gordijnen

Badkamer

  • Bad/douchecombinatie
  • Bidet
  • Gratis toiletartikelen
  • Haardroger
  • Handdoeken inbegrepen
  • Pantoffels
  • Privébadkamer
  • Shampoo
  • Tandenborstel en tandpasta
  • Toiletpapier
  • Zeep

Entertainment

  • Flatscreen-tv van 40 inch met digitale zenders

Eten en drinken

  • Elektrische waterkoker
  • Gratis mineraalwater
  • Koelkast

Meer

  • Airconditioning (met klimaatregeling)
  • Apart zitgedeelte
  • Bulkdispensers voor toiletartikelen
  • Bureau
  • Kluisje
  • Laptopvriendelijke werkplek
  • Milieuvriendelijke toiletartikelen
  • Verwarming (met klimaatregeling)
  • Waterbesparende toiletten

Beleid

Inchecken

Inchecken is mogelijk vanaf: 15.00 uur; inchecken is mogelijk tot: 23.00 uur
Vroeg inchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Vroeg inchecken is tegen een toeslag mogelijk
In- en uitchecken zonder direct persoonlijk contact
Minimale leeftijd om in te checken: 18

Uitchecken

Uitchecken voor 11.00 uur
Contactloos uitchecken
Laat uitchecken is onder voorbehoud van beschikbaarheid
Toeslag voor laat uitchecken: JPY 3000

Speciale incheckinstructies

De receptie is dagelijks tussen 08.00 uur en 23.00 uur geopend.
Je ontvangt binnen 24 uur voor aankomst een e-mail met incheckinstructies en een toegangscode. Er zijn niet altijd medewerkers aanwezig bij de receptie.
Na de openingstijden kun je niet meer inchecken bij deze accommodatie.
Het wordt aanbevolen om de mobiele app van de accommodatie Kabin - Explore, IRL voorafgaand aan het inchecken te downloaden.

Toegang tot accommodatie

Toegangscode, receptie met beperkte openingstijden

Huisdieren

Geen huisdieren toegestaan

Kinderen en extra bedden

Kinderen zijn van harte welkom.
Eén kind per volwassene, met een maximale leeftijd van 3 jaar oud, kan gratis verblijven als het gebruikmaakt van de aanwezige bedden wanneer het op de kamer van de ouder of voogd slaapt
Er zijn geen extra bedden beschikbaar.
Er zijn geen babybedjes beschikbaar.

Betalingsmethoden

Belangrijke informatie

Toeslagen

De volgende kosten dienen bij de accommodatie te worden betaald. De kosten kunnen inclusief toepasselijke belastingen zijn:

  • Bij de accommodatie wordt mogelijk een stadsbelasting geïnd. Deze stadsbelasting bedraagt tussen de JPY 200 en JPY 1000 per persoon, per nacht, afhankelijk van het kamertarief per nacht. Let op: mogelijk zijn er verdere uitzonderingen van toepassing. Neem voor meer informatie contact op met de accommodatie via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.

We hebben alle kosten inbegrepen die de accommodatie aan ons heeft doorgegeven.

Optionele extra's

  • Vroeg inchecken is tegen een toeslag mogelijk (onder voorbehoud van beschikbaarheid)
  • Toeslag voor laat uitchecken: JPY 3000 (onder voorbehoud van beschikbaarheid)

Deze lijst is mogelijk niet volledig. Toeslagen en borgsommen zijn mogelijk excl. btw en kunnen wijzigen. 

Algemene info

Deze accommodatie wordt beheerd door een professionele eigenaar die handelt vanuit zijn/haar vakgebied, bedrijf of beroep.
Afhankelijk van het accommodatiebeleid kan voor extra personen een toeslag in rekening worden gebracht.
Bij het inchecken dien je mogelijk een erkend identiteitsbewijs met foto en een creditcard, pinpas of borgsom in contanten te verstrekken voor incidentele kosten.
Speciale verzoeken worden onder voorbehoud van beschikbaarheid bij het inchecken ingewilligd. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd.
Deze accommodatie accepteert creditcards. Let op: contante betalingen zijn niet toegestaan.
In deze accommodatie is het personeel bevoegd de creditcard van de gast voor aankomst te autoriseren.
Contactloos betalen is mogelijk
Geluiddichte kamers kunnen niet worden gegarandeerd.
De accommodatie beschikt over de volgende veiligheidsvoorzieningen: rookmelder
Registratienummer van de accommodatie 京都府指令保医セ第425
Als je je boeking annuleert, ben je onderhevig aan het annuleringsbeleid van de eigenaar. In overeenstemming met de EU-regelgeving over consumentenrechten, vallen boekingsservices voor accommodaties niet onder het herroepingsrecht.

Overige info

Het Japanse Ministerie van Gezondheid, Arbeid en Welzijn vereist dat alle internationale reizigers hun paspoortnummer en nationaliteit opgeven wanneer zij zich bij hun accommodatie (pension, hotel, motel, enz.) aanmelden. Daarnaast dient de eigenaar van een dergelijke accommodatie het paspoort van elke geregistreerde gast te kopiëren en deze kopie in de administratie te bewaren. 

Accommodatie ook bekend onder de naam

Wayfarer Kyoto Shijo Kyoto
Wayfarer Hotel Kyoto Shijo Hotel
Wayfarer Hotel Kyoto Shijo Kyoto
Wayfarer Hotel Kyoto Shijo Hotel Kyoto

Veelgestelde vragen

Zijn huisdieren welkom bij Wayfarer Hotel Kyoto Shijo?

Nee, huisdieren zijn bij deze accommodatie niet toegestaan.

Wat kost het om bij Wayfarer Hotel Kyoto Shijo te parkeren?

Bij deze accommodatie kun je niet parkeren.

Hoe laat kan ik inchecken bij Wayfarer Hotel Kyoto Shijo?

Je kunt inchecken vanaf: 15.00 uur; je kunt inchecken tot: 23.00 uur. Voor vroeg inchecken geldt een toeslag (afhankelijk van beschikbaarheid). Het is niet mogelijk om na sluitingstijd in te checken.

Tot hoe laat kan ik bij Wayfarer Hotel Kyoto Shijo uitchecken?

Je dient uiterlijk om 11.00 uur uit te checken. Laat uitchecken (afhankelijk van beschikbaarheid) is mogelijk tegen een toeslag van JPY 3000.

Waar ligt Wayfarer Hotel Kyoto Shijo?

Dit hotel ligt in Shimogyo, binnen 15 minuten lopen van Shijo-straat en Markt van Nishiki. Ook Kawaramachi-straat en Pontocho-laan liggen binnen 2 km afstand. Station Shijo ligt op 7 minuten lopen en naar Station Karasuma is het 8 minuten lopen.

Beoordelingen over Wayfarer Hotel Kyoto Shijo

Beoordelingen

8,6

Uitstekend

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 70 van 136 beoordelingen
Gastenscore: 8 - Goed. 39 van 136 beoordelingen
Gastenscore: 6 - Redelijk. 19 van 136 beoordelingen
Gastenscore: 4 - Matig. 5 van 136 beoordelingen
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 3 van 136 beoordelingen

8,8/10

Netheid

8,6/10

Personeel en service

8,6/10

Voorzieningen

8,4/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

10/10 – Uitstekend

Yanbin, Portland

Reisde met familie
Very clean and large room compared to small rooms generally in Japan. Clean and next to train station.
3 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Julia

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Japanese traditional style room is gorgeous. Roomy and comfortable. Quite a walk to subway station and food. Would recommend.
3 nachten verbleven in juni 2025

10/10 – Uitstekend

Jan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Good place. Bathtub shower combo leaves a bit to be desired. But everything else was great
11 nachten verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

RENE JASON

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This is an authentic Japanese Tatami style o sleeping and is priced affordably!
1 nacht verbleven in mei 2025

10/10 – Uitstekend

Bijeta

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We had a comfortable stay in Wayfarer hotel. Staff were very kind and helpful. We didn’t had any communication issues with the staff, hotel was foreigner friendly. Only one night my next door neighbour was loud otherwise overall lovely stay. Would come back again if we visit Japan in future.
3 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Richard

Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great place to stay for a family of 5 - large room, convenient location, super helpful and friendly staff. Bag forwarding company next door. Perfect stay.
3 nachten verbleven in april 2025

8/10 – Goed

Peter

Reisde met familie
Positief: Comfort kamer
2 nachten verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

jose

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Kyoto

The area is good with access to metro and buses. Nice places to have breakfast at a few blocks.
4 nachten verbleven in april 2025

2/10 – Ontzettend slecht

Jonah

Negatief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
this was the worst place ive ever stayed at in my life there was hair on my bed from the previous peoples also the workers were weird and stared at my fiance and made her uncomfortable. also the price wasnt what was advertised complete trash place go somewhere else
1 nacht verbleven in april 2025

8/10 – Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten

Great location

Great location, quick walk to the metro and only a few stops to Kyoto Station. Bus stop right outside. Hotel allowed us to check in a little bit early as the room was ready which was appreciated. Check in using an ipad, staff on reception spoke immaculate english. Bed was very hard and only one pillow which was flat and not your normal pillow - more of a mesh filling. Needed some silicone round bath as shower water goes straight down side of bath. Only one bottle of water in room when arrive, after that need to buy your own if need any.
3 nachten verbleven in april 2025

8/10 – Goed

Reyna

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The check in after hours is not easy. Last service person leaves at 11p (23:00). I had to download an app and process my passports. Not a fun process after walking 30k steps. Other than that no complaints. Great location, nice staff, good size rooms, & clean.
2 nachten verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

Luisa

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This was the last leg of our 8 day trip to Japan and Wayfarer didn’t disappoint. Checking was easy, all the staff was very courteous and helpful. The room we stayed at was modern and had the perfect touches for a pleasant experience. The hotel is conveniently located in a quiet and safe neighborhood, within walking distance from the Nishiki Market (15 min walk). Highly recommend.
2 nachten verbleven in april 2025

10/10 – Uitstekend

jacob, jacksonville

3 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

yuliya

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great costumer service.
2 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

xuefeng, Arcadia

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
We got a very spacious room with 5 individual beds. The room is very nicely designed with two sleeping areas, a separate office corner with full privacy, and a little living area. My kids absolutely love it. It's the best hotel room we stayed during our Japan trip.
2 nachten verbleven in maart 2025

10/10 – Uitstekend

Ana

Positief: Netheid
6 nachten verbleven in maart 2025

4/10 – Matig

Shyamli

Reisde met familie
Negatief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The rooms are very small. We had a four person room and there was no space for our luggage. The photos are deceiving. The staff is rude and not interested in helping their guests. There are far too many hotels in Kyoto to settle for this one. We won’t be staying here again.
3 nachten verbleven in december 2024

10/10 – Uitstekend

Allan

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Room is big for 4 people. Comes with 5 beds. Short walk to shopping centre and food locations.
2 nachten verbleven in december 2024

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

2 nachten verbleven in december 2024

6/10 – Redelijk

Geverifieerde reiziger

Reisde met familie
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in december 2024

8/10 – Goed

みな

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2024

6/10 – Redelijk

Kristen

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
The location of this hotel was amazing, but the hotel itself was somewhat lacking. There seems to be very limited soundproofing between rooms, so you have hear others’ conversations/loud footsteps above you. The tatami beds were also quite uncomfortable.
6 nachten verbleven in december 2024

8/10 – Goed

Lina

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer

Good

Hotel has a great location. It offers washer/dryer. Room space was good. bathroom was small. Easy check in/out.
3 nachten verbleven in november 2024

10/10 – Uitstekend

Melissa

Reisde met partner, Reisde met familie en kleine kinderen
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great place to stay with public transit (bus stop) right in front of the building. Convenience stores within a five mins walk and main attractions within 15-20 mins walk. Rooms are clean and comfortable and comes with fridge and kettle. Private shower/tub combo with bidet. Room also had a balcony, which was a nice bonus feature. Friendly and knowledgeable staff.
3 nachten verbleven in november 2024

10/10 – Uitstekend

Tom

1 nacht verbleven in oktober 2024