Uitzicht vanuit accommodatie

Beoordelingen van Hotel Savoia & Jolanda

4 out of 5
Hotel Savoia & Jolanda
Riva Degli Schiavoni 4187, Venice, VE

Beoordelingen

9,0

Fantastisch

Gastenscore: 10 - Uitstekend. 634 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 8 - Goed. 270 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 6 - Redelijk. 67 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 4 - Matig. 18 van 1002 beoordelingen" "
Gastenscore: 2 - Ontzettend slecht. 13 van 1002 beoordelingen" "

9,4/10

Netheid

9,2/10

Personeel en service

8,8/10

Voorzieningen

8,8/10

Staat van de accommodatie en faciliteiten

8,8/10

Milieuvriendelijkheid

Beoordelingen

8/10 ā€“ Goed

Antonius, Soesty

Positief: Personeel en service
Negatief: Comfort kamer
mooi klassiek hotel dichtbij alles
Mooi hotel met klassiek interieur en zeer gastvriendelijk personeel. Wanden zijn wel dun, wij werden geconfronteerd met erg luide en onwelwillende kamerburen (Russisch?)
7 nachten verbleven in maart 2018

8/10 ā€“ Goed

Bob , Den Haag

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
bijzonder gunstig gelegen.
Vlakbij openbaar vervoer (boten), restaurants, bezienswaardigheden. Het hotel heeft een gedeelte aan de boulevard kant (wat mooi is, maar wel druk), en een gedeelte in de achter(zij) straat, die uitkijkt op een kerkpleintje. Wij zaten in het achterdeel wat aanvankelijk wat raar aandeed, maar al snel onze voorkeur zelfs kreeg (lekker rustig). de douche en lift zijn klein, maar ach, dat went snel en is absoluut geen probleem. Ontbijt is zalig. Een goed begin van de dag. De boot (Alilaguna) brengt je in 90 minuten van het vliegveld direct naar het hotel (27 euro retour). Probeer wel in het midden of achterste deel van de boot te zitten i.v.m. uitzicht uit de raampjes. Sommige boten hebben aan de voorkant de raampjes te hoog zitten zodat je niks ziet. Een andere mogelijkheid is met de bus naar Roma plein (25 minuten) en vandaar met de Vaporetto boot (25 minuten) naar het hotel. Enkele reis 7.50 euro Dagkaart 20 Euro, 2 dagen kaart 30 euro. Goed kijken naar de prijzen van de restaurants. Daar wordt 2 a 3 euro extra gerekend per persoon. Tip hoeft niet!

10/10 ā€“ Uitstekend

michaela

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely hotel, friendly and efficient, close to all amenities, room was lovely with the most amazing view over the lagoon, restaurant served authentic food, thank you
4 nachten verbleven in april 2024

10/10 ā€“ Uitstekend

Juergen

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Die Lage des Hotels ist unschlagbar gut, vor allem wenn man ein Zimmer mit Ausblick auf die Lagune bucht. Nicht umsonst steht das DANIELI zwei HƤuser weiter. Zimmer, Service und vor allem das Personal an der Rezeption hervorragend. Restaurant mit FrĆ¼hstĆ¼ck ganz OK. FuƟlƤufig gibt es jede Menge sehr gute Restaurants und die "Must Haves" von Venedig wie Markus Platz, Rialto sind gut zu FuƟ zu erreichen šŸ˜„
4 nachten verbleven in februari 2024

8/10 ā€“ Goed

Chris

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
5 nachten verbleven in februari 2024

6/10 ā€“ Redelijk

Gabriele

Positief: Netheid, personeel en service
Das Hotel liegt fĆ¼r einen Besuch in Venedig sehr gĆ¼nstig. Das Hotelpersonal und im Besonderen die Herren der Reception waren sehr freundlich und zuvorkommend, das Service im Restaurant etwas gestresst. Leider war unser Zimmer absolut abgewohnt. Das Badezimmer ohne jegliche AbstellflƤche fĆ¼r mitgebrachte Kosmetika. Ein noch erwƤhnenswertes Goodie des Hotels ist die kostenlose Fahrt nach Murano und zurĆ¼ck - auch wenn dabei ein Kauf eines Glas Gegenstandes nicht Pflicht aber gewĆ¼nscht ist.
2 nachten verbleven in februari 2024

6/10 ā€“ Redelijk

Angelia, Mount Airy

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Staat van de accommodatie en faciliteiten
This property is overpriced for the condition of the hotel.
3 nachten verbleven in december 2023

8/10 ā€“ Goed

PROF. KURT J.G.

4 nachten verbleven in januari 2024

10/10 ā€“ Uitstekend

Luowen

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in januari 2024

10/10 ā€“ Uitstekend

Thais

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Excelente
Hotel muito bem localizado, quarto espaƧoso e Ć³timo atendimento.
2 nachten verbleven in januari 2024

10/10 ā€“ Uitstekend

Sarah

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in december 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Renan

Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Lovely place to stay

10/10 ā€“ Uitstekend

Vilma

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

8/10 ā€“ Goed

Liselotte

Positief: Netheid, staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

STEFANIA

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Camera fantastica con vista incantevole. Personale sempre gentilissimo, disponibile e pronto a riservare sempre tutta l'attenzione necessaria per rendere il soggiorno indimenticabile. Colazione fantastica e il ristorante Principessa, che continua ad essere il mio ristorante preferito in Venezia. Staff di sala eccezionale. TornerĆ² presto.
1 nacht verbleven in december 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Jonathan

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Une Ć©chappĆ©e en amoureux le temps dā€™un weā€¦
Lā€™hĆ“tel est vraiment top - petit bĆ©mol en arrivant car on nous a ouvert la porte dā€™une chambre standard alors que jā€™avais rĆ©servĆ© une suite junior 20 minutes plus tard tout est rentrĆ© dans lā€™ordre et nous avons pu profiter dā€™un week end de n amoureux
2 nachten verbleven in november 2023

8/10 ā€“ Goed

Shannon

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The location was great, easy drop off/pick up from water taxi and so close to most attractions. Staff super nice and helpful.
2 nachten verbleven in oktober 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Jian

2 nachten verbleven in november 2023

6/10 ā€“ Redelijk

maricarmen

Reisde met familie
Great location, walking distance of everything. Great room, amazing balcony with canal view. Only bad thing ; the breakfast; past dated pastries, tasted old, eggs almost watery, bacon undercooked, for a buffet, very few options. And few staff in breakfast

10/10 ā€“ Uitstekend

Vanessa

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
1 nacht verbleven in oktober 2023

6/10 ā€“ Redelijk

Richard

Positief: Netheid
40th wedding anniversary stay.
We were in Venice to start our 40th wedding Anniversary celebrations. The hotel location was great unfortunately we had no view could not open curtains as brick wall right outside, but that was the chance I guess. I was surprised in this day and age no USB charging devices in the room although it had tea, coffee etc. the phone was old and could be updated with new one with a USB charger on it. While the hotel is in a great location it is a little tired the carpets definitely showing ware and tear. Staff were all excellent especially Hans at check in.
View from hotel
1 nacht verbleven in oktober 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Patricia

3 nachten verbleven in oktober 2023

8/10 ā€“ Goed

Noemi

Reisde met partner
Positief: Netheid, voorzieningen
Beautiful views from our room. Convenient transportation.
3 nachten verbleven in september 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Mr Christopher

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
4 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Consuelo

1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Jiawen, Seattle

3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Kevin

1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Patrice

2 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Fernando

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Beautiful Hotel!! 100% recommendable
We loved our stay in this hotel!! My wife and I stayed in the junior suite with a wonderful view of the sea. The room was beautiful and spacious with modern touches. Great location and a very friendly staff. The breakfast was excellent!
3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Mitra

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
We loved our stay at the hotel Savoia & Jolanda. We had a beautiful suite with terraces overlooking the lagoon and the views were spectacular. The breakfast was fantastic and having an outdoor restaurant downstairs at the hotel was also great. The staff were mostly cordial and helpful, however, I chipped a filling on a front tooth the night we arrived and asked the front desk for help finding a dentist on a Saturday and while they said they were trying to find me an office that was open I ended up finding one on my own (who by the way was fantastic and did a great job) and as we were leaving for my appointment we saw the two gentlemen at the front desk busy chattering (definitely not busy searching for a dentist for me) and no one ever got back to me or inquired about my situation. The lobby and the hallways of the hotel are in definite need if refurbishing, but the rooms and bathrooms are all beautifully and tastefully renovated. Our only complaint: the shower didn't have a barrier to contain the water and the water would be all over the bathroom floor (for which we had to use lots of towels to dry). This is commonly seen in hotels in Italy and really baffles me as an unexplainable phenomenon easily fixable by either putting a barrier on the floor or adding a glass door! The location is close to hundreds of restaurants and shopping options as it's a 2 minute walk to St. Mark's Square. Also one can take the Vaporetto to Mestre right across from the hotel.
3 nachten verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Thomas

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
Hans is still at the front desk--just like our first stay here in 2012. And his service, attitude, and helpfulness was simply superior. The location and ease of access form the airport make this a wonderful choice.
1 nacht verbleven in augustus 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Paula

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
A phenomenal experience that helped make our visit to Venice so memorable! From the wonderful welcome to the delicious breakfast to the gorgeous room to the convenient location to the amazing customer service it was the perfect stay. The rooms are gorgeous and if you get one with a balcony like we did, we loved sitting out there and listen to the bustle of Venice. Absolutely perfect and top notch hotel. Would highly recommend and stay again.
3 nachten verbleven in juli 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

david

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Great place, nice staffā€¦ walking distance to main attractions and excelente breakfast!

10/10 ā€“ Uitstekend

James

Reisde met partner
Positief: Personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten
everything
2 nachten verbleven in juni 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

William

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
2 nachten verbleven in juni 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

George

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The view out of our balconey was to die for. Proximity to all transportation as well as san marco square was fabulous! The staff worked hard to help us with everything!
3 nachten verbleven in juni 2023

8/10 ā€“ Goed

Geverifieerde reiziger

Reisde met een groep, Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
2 nachten verbleven in juni 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Joseph J

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Been there 6 times, great location.
2 nachten verbleven in mei 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Corina

3 nachten verbleven in mei 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

Mary

Reisde met partner
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
the hotel was close to st mark's square, gondolas and great restaurants. the staff was amazing and friendly. the bed was very comfortable and bathroom was large with a jacuzzi. i will stay here again
2 nachten verbleven in mei 2023

10/10 ā€“ Uitstekend

venessa

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
Muito feliz com minha escolha!
Muito feliz com minha escolha. CafĆ© da manhĆ£ muito bom. Equipe muito simpĆ”tica e atenciosa. Pessoal da recepĆ§Ć£o e do cafĆ© da manhĆ£ muito solicito Ć© simpĆ”tico: todos, sem exceĆ§Ć£o. O quarto com vista para a lagoa Ć© perfeito!!! SĆ³ deixo uma observaĆ§Ć£o quanto ao box do banheiro, que precisa de uma limpeza mais cuidadosa e, se possĆ­vel, completar o fechamento do blindex, pois o banheiro acaba molhando um pouco. A ducha Ć© excelente!! No mais, sĆ³ elogios.
3 nachten verbleven in mei 2023

8/10 ā€“ Goed

Lin, Cupertino

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
The hotel is in the center of Venice. It is very easy to go around the area. The hotel service is excellent. Iā€™d suggest to prepare mosquito plug or installing window screens as we were bitten in the room.
2 nachten verbleven in april 2023

8/10 ā€“ Goed

KAREN

Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
1 nacht verbleven in april 2023
Reactie van Customer Experience Department op 28 apr 2023
Dear Karen,Thank you for choosing Hotel Savoia & Jolanda.Looking forward to your next stay.Best,Customer Experience Department

10/10 ā€“ Uitstekend

Pamela

Positief: Netheid, personeel en service, staat van de accommodatie en faciliteiten en comfort kamer
3 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Customer Experience Department op 28 mrt 2023
Dear Pamela,We would like to thank you for choosing Hotel Savoia & Jolanda.We are delighted to learn that you had a wonderful experience in the heart of Venice lagoon.The team really looks forward to welcoming you back in the near future.With kindest regards,Customer Experience Department

10/10 ā€“ Uitstekend

Kevin

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service en staat van de accommodatie en faciliteiten
The staff all deliver above and beyond in terms of service, especially Hans the concierge and the woman who manages breakfast (who didn't seem to have a name tag). The location is perfect for all the major sights, for the vaporetto, and for the boat to the airport. Both of the latter stop right in front of the hotel.
4 nachten verbleven in maart 2023
Reactie van Customer Experience Department op 22 mrt 2023
Dear Kevin,We would like to thank you for taking the time to review our second experience at Savoia & Jolanda.We are delighted that you had an excellent stay in our Venice gem situated in the heart of Venice lagoon just a short walk away from the cityā€™s main attractions. We are delighted you highly appreciated our service, we love taking care of our guests: professionality and empathy are for sure our top qualities as we consider essential to provide a high standard of service. Please be sure that we have already shared your review with the team: each feedback really means a lot to us as it motivates us to keep delivering the best service possible.Best wishes,Customer Experience Department

10/10 ā€“ Uitstekend

Hana

3 nachten verbleven in februari 2023
Reactie van Customer Experience Department op 9 mrt 2023
Dear Hana,We would like to thank you for choosing Hotel Savoia & Jolanda.We are glad that you had a lovely experience.Looking forward to welcoming you back soon.Best,Customer Experience Department

8/10 ā€“ Goed

Fabio Giuseppe

1 nacht verbleven in februari 2023
Reactie van Customer Experience Department op 13 feb 2023
Gentile Fabio Giuseppe,La ringraziamo per aver scelto Hotel Savoia & Jolanda.Siamo felici che il suo soggiorno sia stato piacevole.Non vediamo l'ora di poterle dare nuovamente il benvenuto in futuro.A presto,Customer Experience Department

8/10 ā€“ Goed

Geverifieerde reiziger

Positief: Netheid, personeel en service
Negatief: Comfort kamer
Terrible Mattress
Although you canā€™t beat the location, I donā€™t recommend if you need a soft mattress. This hotel has the hardest mattress Iā€™ve ever slept on and I like a firm mattress. The hotel staff were very nice and helpful.
2 nachten verbleven in februari 2023
Reactie van Customer Experience Department op 6 feb 2023
Dear Guest,We would like to thank you for choosing Hotel Savoia & Jolanda.We are delighted that you highly appreciated our unbeatable location as well as our helpful staff.We are sad that the mattress didn't provide you with the greatest comfort and the best sleeping experience. We look forward to welcoming you back to Hotel Savoia & Jolanda very soon. Kindest regards, Customer Experience Department

10/10 ā€“ Uitstekend

Lev

Reisde met familie
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
This hotel was ideally situated for everything we wished to do in Venice. It's a short walk to St. Mark's Square. We had a spectacular view of the laguna from our room. The staff, specifcally Ernst and Mattia, were extremely helpful and accommodating, advising us from the moment we arrived, including getting us to the hotel from the train station. The water taxis and water buses are right in front of the hotel. The daily breakfast was incredible with a great selection of food available and the wait staff were very attentive.
Reactie van Customer Experience Department op 31 jan 2023
Dear Lev,We would like to thank you for taking the time to provide such a positive feedback following your recent stay at Savoia & Jolanda.We are delighted you highly appreciated our service, we love taking care of our guests: professionality and empathy are for sure our top qualities as we consider essential to provide a high standard of service. We are very lucky to be situated in the heart of Venice lagoon just a short walk away from the cityā€™s main attractions. Savoia & Jolanda team really looks forward to welcoming you back in the near future.Kindest regards,Customer Experience Department

10/10 ā€“ Uitstekend

Robert

Reisde met een groep
Positief: Netheid, personeel en service, voorzieningen en staat van de accommodatie en faciliteiten
Really comfortable and friendly hotel. Superbly decorated and comfortable. Lovely helpful staff.
Reactie van Customer Experience Department op 19 dec 2022
Dear Robert,We are thrilled to learn that you had a splendid experience and that you loved every second of it. Please be sured that we have already shared your rewarding feedback with our staff.Hoping to have the chance to welcome you back soon.Warm wishes,Customer Experience Department